TD5 problem zo startovanim.

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#21 Příspěvek od DanoDEF » 29 črc 2010 11:21

kudrnac píše:Dlouhá odstávka více jak 5 hodin, jízda do kopce u nás témeř cokoliv a ztráta výkonu se objevila asi 3 x. během týdne hlavně při jízdě nad 50 km v kuse.
... to bude jednoznacne cerpadlo.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 14953
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#22 Příspěvek od MadTom » 29 črc 2010 11:24

A teď někdo vymyslete, kam dát nějaký měřič tlaku, aby se na motoru dalo poznat, že čerpadlo není OK. Jediné co mě napadá je hadice na přívodu do regulátoru tlaku paliva.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#23 Příspěvek od DanoDEF » 29 črc 2010 11:47

MadTom píše:A teď někdo vymyslete, kam dát nějaký měřič tlaku, aby se na motoru dalo poznat, že čerpadlo není OK. Jediné co mě napadá je hadice na přívodu do regulátoru tlaku paliva.
...mam urobene take pracovne meranie ale problem je v tom, ze aj ked cerpadlo bude tlacit 4bary ako spravne ma nemusi byt OK.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

old_dog
Příspěvky: 4
Registrován: 28 črc 2010 18:32

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#24 Příspěvek od old_dog » 29 črc 2010 13:00

Re: od věci

Chápu, zní to obskurně, ale je to moje zkušenost, ne jen nějaká teorie.

Pokud je problém se startováním teplého motoru Td5 po krátké odstávce, jakoby nešla nafta, tak první podezření padá na rušení startérem. Baterka je čerstvě nabitá, startér překonává kompresi ohřátého motoru, a proto ruší ještě víc než při studeném startu. Zarušený signál ze snímače polohy kliky způsobí, že ECU nepoveluje vstřiky. A proto to vypadá jako když chybí nafta. Pokud to ECU nakonec zkusí, vleče sebou chybné určení polohy kliky, a motor chvíli chrchlá, než si ECU zjistí správnou polohu kliky. Netvrdím, že mám pravdu, ale vyjmutí startéru je relativně snadné, a kontrola stykače (můj typ) také. Nebo jde zkusit parkovat z kopečka a startovat bez startéru. Typoval bych, že motor naskočí na drcnutí.

... jen takový pokus o konstruktivní příspěvek

-old dog

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#25 Příspěvek od DanoDEF » 29 črc 2010 14:14

old_dog píše: ... jen takový pokus o konstruktivní příspěvek

-old dog
... no preto sme tu aby sme komunikovali.

... netvrdim, ze nemas cast svojej pravdy ( som elektromechanik takze rozumiem co pises a viem to pochopit )

... ja som kazdopadne moj problem este neuzavrel aj ked teraz auto startuje znova na tuk
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
PETA
Příspěvky: 114
Registrován: 18 bře 2009 15:47
tel.: 608582790
auto: Defík
Bydliště: BRNO-VENKOV
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#26 Příspěvek od PETA » 29 črc 2010 14:17

DanoDEF píše:
MadTom píše:A teď někdo vymyslete, kam dát nějaký měřič tlaku, aby se na motoru dalo poznat, že čerpadlo není OK. Jediné co mě napadá je hadice na přívodu do regulátoru tlaku paliva.
...mam urobene take pracovne meranie ale problem je v tom, ze aj ked cerpadlo bude tlacit 4bary ako spravne ma nemusi byt OK.
U el.palivových čerpadýlek se kontroluje kromě tlaku také množství dodaného paliva za určitou dobu.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#27 Příspěvek od DanoDEF » 29 črc 2010 14:37

PETA píše: U el.palivových čerpadýlek se kontroluje kromě tlaku také množství dodaného paliva za určitou dobu.
... ano ano u vysokotlakeho okruhu TD5 180lit/hod
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 14953
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#28 Příspěvek od MadTom » 29 črc 2010 15:01

Ale ta kontrola objemu musí být za jmenovitého tlaku, dovedu si představit, že naprázdno bude dávat, ale při zatížení ne. To by chtělo kromě tlakoměru ještě nějaký průtokoměr - asi by stačilo něco s vrtulkou, ale musí to snést ten pracovní tlak.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#29 Příspěvek od DanoDEF » 29 črc 2010 15:09

MadTom píše: To by chtělo kromě tlakoměru ještě nějaký průtokoměr.
... myslim, ze to uz prehaname. Nakoniec z toho bude monopost F1 s 850 snimacmi.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 14953
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#30 Příspěvek od MadTom » 29 črc 2010 15:23

Já jsem nemyslel za jízdy, ale na dílně na otestování než se bude vytahovat čerpadlo z nádrže. Za jízdy by stačil úplně ten tlakoměr, pokud vůbec.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#31 Příspěvek od DanoDEF » 29 črc 2010 15:29

MadTom píše: ... než se bude vytahovat čerpadlo z nádrže.
... to by som odporucil tak ci tak u vozidiel, ktore maju vela kilometrov. Hlavne pre zistenie stavu zanesenia. U DII je to v pohode u Defika horsie.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 14953
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#32 Příspěvek od MadTom » 29 črc 2010 16:05

Tak s tím se nedá než souhlasit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kudrnac
Příspěvky: 540
Registrován: 05 lis 2006 20:18
tel.: 603 269 399
Bydliště: Břeclav
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#33 Příspěvek od kudrnac » 29 črc 2010 21:11

Spustém odvzdušňovací sekvensi a nechám ji chvíli běžet. Dnes zjištěno, že přibývá oleje a je to mix olej nafta.
Defender 110 TDi 300, Discovery DII, S I 107 SW

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#34 Příspěvek od DanoDEF » 29 črc 2010 21:27

kudrnac píše:Dnes zjištěno, že přibývá oleje a je to mix olej nafta.
... tak to mas problem.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#35 Příspěvek od DanoDEF » 31 črc 2010 20:59

... takze dnesna kontrola resp cistenie cerpadla.
Přílohy
C.jpg
C.jpg (76.13 KiB) Zobrazeno 9501 x
B.jpg
B.jpg (79.09 KiB) Zobrazeno 9502 x
A.jpg
A.jpg (91.57 KiB) Zobrazeno 9501 x
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#36 Příspěvek od DanoDEF » 31 črc 2010 21:04

... pokracovanie.

... zda sa, ze v mojom pripade problem bol zaneseny palivovy filter (44tis km) v spolupraci so zanesenym palivovym cerpadlom (255tis km).

Kazdopadne to este budem sledovat.
Přílohy
F.jpg
F.jpg (62.82 KiB) Zobrazeno 9496 x
E.jpg
(102.32 KiB) Staženo 626 x
D.jpg
D.jpg (61.99 KiB) Zobrazeno 9495 x
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
libovka
Příspěvky: 1991
Registrován: 14 lis 2009 19:21
tel.: Jabko
auto: RR L322
Bydliště: praha-západ

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#37 Příspěvek od libovka » 01 srp 2010 17:59

No pěkný. :Ale fuuj: Kde to tankuješ???

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#38 Příspěvek od DanoDEF » 01 srp 2010 18:57

libovka píše:No pěkný. :Ale fuuj: Kde to tankuješ???
... na beznych benzinkach a prvych 5 rokov v podstate iba na shellke.

... myslim, ze hocijaka TD5ka v rovnakom veku ma cerpadlo zasrane podobnym sajrajtom (tie cervene skrupinky nie su z benzinky ale z jedneho kanistra - moja chyba). Nepovazujem to za nic nezvicajne. Nebit problemu zo startovanim tak na to ani nepridem a v podstate od vymeny filtra sa startovanie upravilo tak sa mi ani velmi nechcelo do toho cistenia. Kazdopadne mam teraz referencny bod a trebars o rok mozem skontrolovat teda ak dovtedy to cerpadlo este pojde (myslim, ze pojde). V zalohe mam pripravene nove.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 14953
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#39 Příspěvek od MadTom » 01 srp 2010 22:43

Bohužel musím souhlasit - po pár letech tankování v ČR to takto vypadat musí. Z jedné nádrže na osobním autě jsem ten usazenej sajrajt dostával nejdřív škrabkou, potom benzínem a nakonec jsem to odvezl na hornou wapku - ještě že byla ta nádrž železná. Bylo to něcojako kamínky, píseček, blátíčko a celé slepené nazelenalým slizem. A drželo to.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5095
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???

#40 Příspěvek od DanoDEF » 02 srp 2010 07:57

MadTom píše: ... Z jedné nádrže na osobním autě jsem ten usazenej sajrajt dostával nejdřív škrabkou, potom benzínem a nakonec jsem to odvezl na hornou wapku - ještě že byla ta nádrž železná.
... az takto som si zalezat nedal a nadrz som necistil (to by som ju musel demontovat). Uvidime casom pri kontrole.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Odpovědět