... to bude jednoznacne cerpadlo.kudrnac píše:Dlouhá odstávka více jak 5 hodin, jízda do kopce u nás témeř cokoliv a ztráta výkonu se objevila asi 3 x. během týdne hlavně při jízdě nad 50 km v kuse.
TD5 problem zo startovanim.
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 14953
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
A teď někdo vymyslete, kam dát nějaký měřič tlaku, aby se na motoru dalo poznat, že čerpadlo není OK. Jediné co mě napadá je hadice na přívodu do regulátoru tlaku paliva.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
...mam urobene take pracovne meranie ale problem je v tom, ze aj ked cerpadlo bude tlacit 4bary ako spravne ma nemusi byt OK.MadTom píše:A teď někdo vymyslete, kam dát nějaký měřič tlaku, aby se na motoru dalo poznat, že čerpadlo není OK. Jediné co mě napadá je hadice na přívodu do regulátoru tlaku paliva.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
Re: od věci
Chápu, zní to obskurně, ale je to moje zkušenost, ne jen nějaká teorie.
Pokud je problém se startováním teplého motoru Td5 po krátké odstávce, jakoby nešla nafta, tak první podezření padá na rušení startérem. Baterka je čerstvě nabitá, startér překonává kompresi ohřátého motoru, a proto ruší ještě víc než při studeném startu. Zarušený signál ze snímače polohy kliky způsobí, že ECU nepoveluje vstřiky. A proto to vypadá jako když chybí nafta. Pokud to ECU nakonec zkusí, vleče sebou chybné určení polohy kliky, a motor chvíli chrchlá, než si ECU zjistí správnou polohu kliky. Netvrdím, že mám pravdu, ale vyjmutí startéru je relativně snadné, a kontrola stykače (můj typ) také. Nebo jde zkusit parkovat z kopečka a startovat bez startéru. Typoval bych, že motor naskočí na drcnutí.
... jen takový pokus o konstruktivní příspěvek
-old dog
Chápu, zní to obskurně, ale je to moje zkušenost, ne jen nějaká teorie.
Pokud je problém se startováním teplého motoru Td5 po krátké odstávce, jakoby nešla nafta, tak první podezření padá na rušení startérem. Baterka je čerstvě nabitá, startér překonává kompresi ohřátého motoru, a proto ruší ještě víc než při studeném startu. Zarušený signál ze snímače polohy kliky způsobí, že ECU nepoveluje vstřiky. A proto to vypadá jako když chybí nafta. Pokud to ECU nakonec zkusí, vleče sebou chybné určení polohy kliky, a motor chvíli chrchlá, než si ECU zjistí správnou polohu kliky. Netvrdím, že mám pravdu, ale vyjmutí startéru je relativně snadné, a kontrola stykače (můj typ) také. Nebo jde zkusit parkovat z kopečka a startovat bez startéru. Typoval bych, že motor naskočí na drcnutí.
... jen takový pokus o konstruktivní příspěvek
-old dog
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
... no preto sme tu aby sme komunikovali.old_dog píše: ... jen takový pokus o konstruktivní příspěvek
-old dog
... netvrdim, ze nemas cast svojej pravdy ( som elektromechanik takze rozumiem co pises a viem to pochopit )
... ja som kazdopadne moj problem este neuzavrel aj ked teraz auto startuje znova na tuk
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- PETA
- Příspěvky: 114
- Registrován: 18 bře 2009 15:47
- tel.: 608582790
- auto: Defík
- Bydliště: BRNO-VENKOV
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
U el.palivových čerpadýlek se kontroluje kromě tlaku také množství dodaného paliva za určitou dobu.DanoDEF píše:...mam urobene take pracovne meranie ale problem je v tom, ze aj ked cerpadlo bude tlacit 4bary ako spravne ma nemusi byt OK.MadTom píše:A teď někdo vymyslete, kam dát nějaký měřič tlaku, aby se na motoru dalo poznat, že čerpadlo není OK. Jediné co mě napadá je hadice na přívodu do regulátoru tlaku paliva.
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
... ano ano u vysokotlakeho okruhu TD5 180lit/hodPETA píše: U el.palivových čerpadýlek se kontroluje kromě tlaku také množství dodaného paliva za určitou dobu.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 14953
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
Ale ta kontrola objemu musí být za jmenovitého tlaku, dovedu si představit, že naprázdno bude dávat, ale při zatížení ne. To by chtělo kromě tlakoměru ještě nějaký průtokoměr - asi by stačilo něco s vrtulkou, ale musí to snést ten pracovní tlak.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
... myslim, ze to uz prehaname. Nakoniec z toho bude monopost F1 s 850 snimacmi.MadTom píše: To by chtělo kromě tlakoměru ještě nějaký průtokoměr.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 14953
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
Já jsem nemyslel za jízdy, ale na dílně na otestování než se bude vytahovat čerpadlo z nádrže. Za jízdy by stačil úplně ten tlakoměr, pokud vůbec.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
... to by som odporucil tak ci tak u vozidiel, ktore maju vela kilometrov. Hlavne pre zistenie stavu zanesenia. U DII je to v pohode u Defika horsie.MadTom píše: ... než se bude vytahovat čerpadlo z nádrže.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 14953
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
Tak s tím se nedá než souhlasit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- kudrnac
- Příspěvky: 540
- Registrován: 05 lis 2006 20:18
- tel.: 603 269 399
- Bydliště: Břeclav
- Kontaktovat uživatele:
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
Spustém odvzdušňovací sekvensi a nechám ji chvíli běžet. Dnes zjištěno, že přibývá oleje a je to mix olej nafta.
Defender 110 TDi 300, Discovery DII, S I 107 SW
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
... tak to mas problem.kudrnac píše:Dnes zjištěno, že přibývá oleje a je to mix olej nafta.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
... takze dnesna kontrola resp cistenie cerpadla.
- Přílohy
-
- C.jpg (76.13 KiB) Zobrazeno 9501 x
-
- B.jpg (79.09 KiB) Zobrazeno 9502 x
-
- A.jpg (91.57 KiB) Zobrazeno 9501 x
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
... pokracovanie.
... zda sa, ze v mojom pripade problem bol zaneseny palivovy filter (44tis km) v spolupraci so zanesenym palivovym cerpadlom (255tis km).
Kazdopadne to este budem sledovat.
... zda sa, ze v mojom pripade problem bol zaneseny palivovy filter (44tis km) v spolupraci so zanesenym palivovym cerpadlom (255tis km).
Kazdopadne to este budem sledovat.
- Přílohy
-
- F.jpg (62.82 KiB) Zobrazeno 9496 x
-
- E.jpg
- (102.32 KiB) Staženo 626 x
-
- D.jpg (61.99 KiB) Zobrazeno 9495 x
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
- libovka
- Příspěvky: 1991
- Registrován: 14 lis 2009 19:21
- tel.: Jabko
- auto: RR L322
- Bydliště: praha-západ
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
No pěkný. Kde to tankuješ???
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
... na beznych benzinkach a prvych 5 rokov v podstate iba na shellke.libovka píše:No pěkný. Kde to tankuješ???
... myslim, ze hocijaka TD5ka v rovnakom veku ma cerpadlo zasrane podobnym sajrajtom (tie cervene skrupinky nie su z benzinky ale z jedneho kanistra - moja chyba). Nepovazujem to za nic nezvicajne. Nebit problemu zo startovanim tak na to ani nepridem a v podstate od vymeny filtra sa startovanie upravilo tak sa mi ani velmi nechcelo do toho cistenia. Kazdopadne mam teraz referencny bod a trebars o rok mozem skontrolovat teda ak dovtedy to cerpadlo este pojde (myslim, ze pojde). V zalohe mam pripravene nove.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".
-
- Příspěvky: 14953
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
Bohužel musím souhlasit - po pár letech tankování v ČR to takto vypadat musí. Z jedné nádrže na osobním autě jsem ten usazenej sajrajt dostával nejdřív škrabkou, potom benzínem a nakonec jsem to odvezl na hornou wapku - ještě že byla ta nádrž železná. Bylo to něcojako kamínky, píseček, blátíčko a celé slepené nazelenalým slizem. A drželo to.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: TD5 problem zo startovanim... zeby cerpadlo ???
... az takto som si zalezat nedal a nadrz som necistil (to by som ju musel demontovat). Uvidime casom pri kontrole.MadTom píše: ... Z jedné nádrže na osobním autě jsem ten usazenej sajrajt dostával nejdřív škrabkou, potom benzínem a nakonec jsem to odvezl na hornou wapku - ještě že byla ta nádrž železná.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".