DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
filip91
Příspěvky: 286
Registrován: 21 lis 2017 23:27
tel.: +420774275329
auto: Def 300Tdi
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

#1521 Příspěvek od filip91 » 12 pro 2017 13:06

Já právě byl rozhodnutej pro OME sport a pak jsem narazil na ty HPčka a líbí se mi na nich ta možnost nechat si je nastavit podle sebe, zrepasování za velice slušné peníze a údajná bytelnost (plechové kryty místo plastu apod.)
Ale bohužel neznám nikoho kdo na nich jezdí.
Defender 110 300 tdi

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 4814
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

#1522 Příspěvek od DanoDEF » 12 pro 2017 14:07

filip91 píše:
12 pro 2017 13:06
Ale bohužel neznám nikoho kdo na nich jezdí.
... MilosII ich pouziva na svojej DII uz niekolko rokov v Afrike.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 12574
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

#1523 Příspěvek od MadTom » 12 pro 2017 14:14

Starší HPčka po repasi jsem od Miloše bral, když zvažoval, že si nechá udělat lepší, protože na jeho přeloženou D2 ty "normální" byly ještě málo. Já jsem s nimi spokojený. Já jsem to měl ale s výběrem horší - na D2 není moc z čeho u prodloužených tlumičů vybírat. Na Defa je možností podstatně více.
Kromě ceny byla podstatná i možnost repase tlumičů - počítám tak po 50000km - takže tak 4 roky výletů. Tam už ta cena je zajímavá.
Na Defa bych zvážil i možnost zdvojené montáže tlumičů a použít tlumiče "standardní". U D2 toto bylo obtížně řešitelné. Já to takto budu nejspíše řešit u 130ky - pro začátek zdvojené "běžné" tlumiče, a až budu mít trošku odladěné, co s tím chci a co ne, a jak bude auto ve finále těžké, tak možná nějaké zakázkové.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

filip91
Příspěvky: 286
Registrován: 21 lis 2017 23:27
tel.: +420774275329
auto: Def 300Tdi
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

#1524 Příspěvek od filip91 » 12 pro 2017 15:44

Na zdvojených tlumičích jsem měl možnost se projet a bylo to teda tuze tvrdý a i na defa dost nepohodlný.
Zároveň zatím neplánuji nic extra těžkého mimo roll cage tj. cca 150 kg a dopředu naviják.
Takže mi u OME vychází ideální - Přední náprava zvýšení +50-60 mm, zatížení +110-150 kg, Zadní náprava zvýšení +50-60 mm, konstantní zatížení +200-300 kg.

Nebo je ten zadek zbytečně moc? :-)
Dík

Filip
Defender 110 300 tdi

MadTom
Příspěvky: 12574
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

#1525 Příspěvek od MadTom » 12 pro 2017 18:42

Ono jde o to, na co to chceš. Jestli na "ježdění okolo baráku", kde když to bude hrbaté, tak si zpomalíš, nebo jestli chceš na delší výlety s hodně naloženým autem, kdy na zpomalení občas prostě není čas, protože by jsi nika nedojel. Ty HPčka co má, tak se začnou nejlépe chovat, až když se zrychlí - auto prostě začne hrby žehlit. A tak to bylo také navržené - aby auto fungovalo Milošovi na roletách v Africe.
Ty zdvojené tlumiče nemusí být tužší, jde spíš o to, jak je to celé poskládané. Já mám na D2 oproti Defovi aktivní stabilizátory (ACE) a je to hodně poznat, když je na střeše stan.
Ono klec, naviják a k němu nárazník není zrovna málo váhy navíc. A tím to hlavně jenom začíná.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Adam P.
Příspěvky: 787
Registrován: 20 čer 2014 13:33
tel.: 777241654
auto: defík TD5 2003
Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

#1526 Příspěvek od Adam P. » 14 úno 2018 00:35

máte někdo zkušenosti s pneumatikou general tire GRABBER AT nebo AT2? uvažuju o koupi, rozměr 235/85 R16. tak než to koupím abych věděl co mě čeká nebo si to kdyžtak ještě rozmyslel. mám možnost vzít nejeté "nové" (DOT 2013) za dobrou cenu... díkec! https://www.generaltire-tyres.com/car/tyres/grabber-at2
defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)

Uživatelský avatar
eveUSO
Příspěvky: 224
Registrován: 01 lis 2011 15:13
tel.: 739041202
auto: Discovery II Td5
Bydliště: Jihlava/Hranice/Lipník n. B.
Kontaktovat uživatele:

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

#1527 Příspěvek od eveUSO » 14 úno 2018 20:52

měl jsem je, odjel jsem na nich i Ukrainu a takřka všude jsem se vyškrábal, jednu jsem bokem rozthl o kámen.Vvzorek podobný BFG AT, ve sve podstatě se i podobne chovaly, jen bočnice byly měkčí, ale možná naopak byly i tišší :-) Určitě to nebyly špatné gumy, ale radši bych si vzal BFG AT.

Filip
-LR DII- FL, 3" lift, 1" bodylift, BFG KM2 33", Safariland, pevnostňáky a prahy, inox nájezdový plech, držák rezervy, HD měnič, Parnhardská tyč zadní nápravy, CB, teplá sprcha, spaní, naviják.
-,,Audaces fortuna iuvat''

Uživatelský avatar
victom
Příspěvky: 494
Registrován: 07 bře 2016 21:41
tel.: 00421905467739
auto: Defender puma 110 SW
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

#1528 Příspěvek od victom » 14 úno 2018 23:39

Ja ich mám na 110. A zatiaľ držia... Majú nabehne 60tis. Väčšinou po cestách a diaľniciach. šmíkaju sa za každého počasia,...
( porovnávané z bruchoplazom ) iné pneu som nikdy na defe nemal. fukam na 3 až 3,5 atm.
Pokiaľ sa budú aj naďalej takto rýchlo drať, tak im dávam ešte dalsich cca 60tis.Km. ( jazdím na piatich kolesách. Tj každých 10tis miešam aj rezervu.
V teréne z mojej lenivosti nepodhustujem, a keď treba použijem namotavadlo.

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2266
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

#1529 Příspěvek od masar » 15 úno 2018 06:35

Přijde mi, že je dost přehušťuješ a to je možná i důvod proč tolik kloužou. Chápu mokro a sníh třeba, ale tímhle tomu podle mě ještě přidáváš :think
Land Rover Discovery 2 Td5

Uživatelský avatar
victom
Příspěvky: 494
Registrován: 07 bře 2016 21:41
tel.: 00421905467739
auto: Defender puma 110 SW
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

#1530 Příspěvek od victom » 15 úno 2018 08:15

Viem
Preto som to spomenul. Ja to aj obcas pretazujem. Plne naložený a kola na 2,5 atm sa spatne ovládajú.
Přílohy
1500Kg.jpg
1500Kg.jpg (57.71 KiB) Zobrazeno 3671 x

Uživatelský avatar
Adam P.
Příspěvky: 787
Registrován: 20 čer 2014 13:33
tel.: 777241654
auto: defík TD5 2003
Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

#1531 Příspěvek od Adam P. » 15 úno 2018 09:35

no pěkně to sedí na prdeli :) pak to asi má smysl foukat tak moc. já dávám o dost míň a když su naložený tak přifůknu. jinak moc díky za názory a zkušenosti. půjdu do nich. jasně že BFG by asi byly lepší, ale na tohle mám gut cenu...
defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 4814
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

#1532 Příspěvek od DanoDEF » 15 úno 2018 11:00

Adam P. píše:
15 úno 2018 09:35
jasně že BFG by asi byly lepší, ale na tohle mám gut cenu...
... no nebud si tak isty. Pridam moju skusenost. BFG AT uz zdaleka nie je to co bolo niekedy. V auguste 2016 som obuval nove cerstve (ziadny stary datum produkcie) BFG AT. Po roku a pol som na nich mal najazdenych 64tkm. Zo vzorky chybalo 3mm co je slusny vykon. Ale tuto jesen guma uz mala mikrotrhliny a bola taka tvrda, ze uz na vlhku isli pneu do smyku takze na zimne obdobie uz nepouzitelne aspon z mojho pohladu.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Adam P.
Příspěvky: 787
Registrován: 20 čer 2014 13:33
tel.: 777241654
auto: defík TD5 2003
Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

#1533 Příspěvek od Adam P. » 15 úno 2018 12:16

DanoDEF píše:
15 úno 2018 11:00
Adam P. píše:
15 úno 2018 09:35
jasně že BFG by asi byly lepší, ale na tohle mám gut cenu...
... no nebud si tak isty. Pridam moju skusenost. BFG AT uz zdaleka nie je to co bolo niekedy. V auguste 2016 som obuval nove cerstve (ziadny stary datum produkcie) BFG AT. Po roku a pol som na nich mal najazdenych 64tkm. Zo vzorky chybalo 3mm co je slusny vykon. Ale tuto jesen guma uz mala mikrotrhliny a bola taka tvrda, ze uz na vlhku isli pneu do smyku takze na zimne obdobie uz nepouzitelne aspon z mojho pohladu.
hmm, zajímavé :nerd uvidím, co ty grabbery budou zač. musím doufat, že je dobře skladovali, nic jiného mně nezbývá.
defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 782
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

#1534 Příspěvek od komin » 15 úno 2018 13:39

Dano: a nebude to tym ze ked uz tam neni M+S teda predpokladam ze uz asi nieje tak tam ta silica ani nieje a preto je ta guma po 2 sezonach tvrda a popraskana?
LR DEFENDER 110 SW

Uživatelský avatar
Adam P.
Příspěvky: 787
Registrován: 20 čer 2014 13:33
tel.: 777241654
auto: defík TD5 2003
Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

#1535 Příspěvek od Adam P. » 15 úno 2018 14:41

komin píše:
15 úno 2018 13:39
Dano: a nebude to tym ze ked uz tam neni M+S teda predpokladam ze uz asi nieje tak tam ta silica ani nieje a preto je ta guma po 2 sezonach tvrda a popraskana?
spíš ne :) M+S = mud and snow. což v pneumatikářském žargonu znamená, že vzorek/dezén je uzpůsoben pro záběr v blatě a sněhu. směs gumy je většinou stejná, jako letní. naopak symbol hory s vločkou většinou znamená, že jde o speciální směs pro zimní období (měkká, s obsahem siliky). proto na opravdových zimákách najdeš oba dva tyto symboly. alespoň takto to má většina významných evropských výrobců. číňan ti tam samozřejmě klidně napíše, že guma je ze zlata, jen aby ji prodal :) to, že u nás legislativně stačí M+S (nebo dnes i POR) je věc jiná. protože jak víme, M+S máme i na nejhrubějších tvrdých MT a ty teda moc zimní nejsou, že? :) ale když by tě s nima na daném úseku zastavil poliš, tak ti nemůže nic říct, páč M+S tam je a to stačí. :) výrobce prostě (a vlastně správně) rozlišuje dvě věci: schopnost záběru (M+S) a přilnavost gumy na zmrzlé vozovce (vločka). k záběru nepotřebuješ měkkou směs, ale k dobré ovladatelnosti na ledu nebo studené vymrzlé silnici se bez ní neobejdeš. takže asi tak.
defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)

MadTom
Příspěvky: 12574
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

#1536 Příspěvek od MadTom » 15 úno 2018 15:06

U nás to tak je, v Německu se to má změnit tak, že za zimní budou považovat jenom ty s "horama s vločkou". Detaily jsem neřešil.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
petr štrof
Příspěvky: 808
Registrován: 29 dub 2010 21:00
tel.: 603799382
auto: LR Disco 3 HSE 2006
Bydliště: NÁCHODSKO

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

#1537 Příspěvek od petr štrof » 15 úno 2018 15:29

má někdo přímou zkušenost s D3 na pérech + zvednutí ?

Díky Petr

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 4814
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

#1538 Příspěvek od DanoDEF » 15 úno 2018 15:39

komin píše:
15 úno 2018 13:39
Dano: a nebude to tym ze ked uz tam neni M+S teda predpokladam ze uz asi nieje tak tam ta silica ani nieje a preto je ta guma po 2 sezonach tvrda a popraskana?
BFG AT ma oznacenie M+S aj piktogram snehovej vlocky a hory (mam pneu z produkcie 2016 aj 2017) takze pouzitelne aj v Nemecku.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Adam P.
Příspěvky: 787
Registrován: 20 čer 2014 13:33
tel.: 777241654
auto: defík TD5 2003
Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

#1539 Příspěvek od Adam P. » 15 úno 2018 15:54

DanoDEF píše:
15 úno 2018 15:39
komin píše:
15 úno 2018 13:39
Dano: a nebude to tym ze ked uz tam neni M+S teda predpokladam ze uz asi nieje tak tam ta silica ani nieje a preto je ta guma po 2 sezonach tvrda a popraskana?
BFG AT ma oznacenie M+S aj piktogram snehovej vlocky a hory (mam pneu z produkcie 2016 aj 2017) takze pouzitelne aj v Nemecku.
hmm, tak to nás podle všeho čeká ještě pěkný maglajz, protože někteří výrobci tam tu vločku začnou dávat taky všude, abys s tím jakože mohl jezdit v zimě. přitom to ale bude tvrdá guma jak šutr, která bude klouzat jak blázen. doteď mně přišlo, že se v tom alespoň tak nějak dalo trochu vyznat a orientovat. ale takto pak absolutně nepoznáš opravdovou zimní gumu a budeš odkázaný na (ne)závislé testy nebo diskuzní fóra, kde jedna paní povídala, že se ta guma chová tak nebo mak :( páč BFG AT určitě není zimák. možná teda tak první sezónu a čerstvě vyrobená guma, pak už to asi budou sáňky. v porovnání s klasickou silniční zimní gumou...
defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2142
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

#1540 Příspěvek od pojir » 15 úno 2018 16:07

Pokud je mi znamo, tak tam tu horu s vlockou nemuzou dat jen tak.
The "Alpine" symbol, or the three-peak-mountain with snowflake (‘3PMSF’) came into force in November 2012 under EU Regulation 661/2009 on the Safety of Motor Vehicles. The 3PMSF can only be used if a tire passes a minimum required performance on snow - the so called “snow grip index”.*
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Odpovědět