Stránka 81 z 81

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 12 lis 2019 11:41
od MOPADŽI
Moje, dá se říci dlouhodobá zkušenost je pro mé výletování 50silnice/25šotolina a písek/25bláto a kamení je rozměr pneu 235/85 R16 a pak už jen vhodný výběr kvalitní značky a typu pneu. Já mám 6sadu Cooper ST max. Jsou učeny na kamenitý terén, mají odolnou konstrukci a ani na jedné sadě jsem nikdy neměl defekt mimo odraženou patku při podhuštěné pneu, což byla má chyba.
Jezdil jsem i 285/75 R16 ale v opravdu hlubokém bahně, hlubokém sněhu a s řetězy to motor nedával (Td5 i Tdci4 Puma), takže jsem je dal pryč. Měl jsem jak AT, MT i čistě zimní provedení.
Kdybych méně výletoval a jezdil více "kolem komína tj. hlavně CZ a příhraničí" v bahně atd. prostě terén který máme ve středu Evropy, je dle mého názoru nejlepší rozměr 255/85 R16 v MT verzi. Bohužel v EU je nabídka tohoto rozměru omezená, ale sehnatelná - BFG, Toyo ...
Jinak věc názoru, který nikomu nenutím takže :blush

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 19 kvě 2020 10:43
od martin1979
Nazdar chlapi, čo hovoríte na pneu značky General-Grabber, mám ich defe a zaslúžia si obmenu. Ísť do nich, alebo radšej značky ako BFGoodrich, Goodyear Wrangler, Cooper Discoverer? Jazdím 60/40 asfalt /terén. A rozmer 235/85 R16..

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 19 kvě 2020 18:35
od pajam
Za mne 235/85 r16 - Cooper Discoverer AT3 v létě v zimě pohoda

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 19 kvě 2020 21:05
od victom
Na otázku "čo hovoríte na pneu značky General-Grabber"??? Ja mam od nich AT z roku 2012. Najprv som na ne frflal, no časom som začal riešiť tlak, a aj som si na ne zvykol. Su velmi tvrdé= vysoký Km najazd+odolnost na bočné prierazi. mam na nich vyse 90, a asi 120tis. dajú.
Fúkam od 0,7 do 4,5atm.
Jazdim aj rezervu kazdych 10tis.
90asfalt/10teren

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 19 kvě 2020 22:26
od Adam P.
můžu ti dát reference/srovnání na BFG a GY wrangler. oboje v MT provedení. ty wranglery jsou dle mého názoru a zkušenosti dost o ničem. nevím jak nájezd, ale v bahně ani na hodně podhuštěných to nestálo za nic. na silnici dost hlučné, tvrdá směs, takže za mokra jako na sáňkách. v terénu na suchu, šotolině, šutrech asi OK, zdály se být odolné. ale v bahně nula bodů. s BFG jsem nadmíru spokojen, zatím. i bez podhuštění mají v terénu v bahně super záběr, na silnici se chovají dle mého velmi slušně. nehučí a auto je relativně dobře ovladatelné. za mokra OK, nemám pocit nejistoty. je teda fakt, že je mám teprve dva roky (možná tři), ale zatím super. odolné asi budou taky, zatím žádný problém, tak ještě uvidím jaký dají nájezd. ty wranglery jsem měl 265/75 R16 a ty BFG mám nyní 255/85 R16 a mně osobně tento rozměr vyhovuje víc. pokud bych měnil, tak jedině za 235/85. a stejně tak zatím nemám důvod měnit ani to MT za třeba AT, byť taky jezdím tak 60 % silnice, 40 % terén. prostě ty BFG zvládají dobře i silnici (jezdím tak max. do 110 km/h) a v terénu ti přitom ty MT dají mnohem víc, naž AT...

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 13 bře 2021 15:41
od Tex12
Zdravím páni, idem po radu. Aký podvozok, hlavne pružiny odporúčate na 110 Td5 s combom ARB narazni, navijak/ocelove lano, 2 velke pridavne svetlá. Ide mi o to aby pružiny po roku neboli unavené a aby to v teréne normálne fungovalo. Pokukujem po OME, ale aj nejaké iné varianty ako TF nastaviteľné tlmiče + nejaké pružiny.
Edit: pre doplnenie, pozeram 2” lift.
Vlákno som prešiel celé ale buď som bol slepý alebo som na nič nenarazil... Vďaka

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 19 bře 2021 11:21
od MOPADŽI
Záleží co chceš jezdit. Overland, offroad nebo hard ofroad ?

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 20 bře 2021 13:05
od Tex12
Prevazne overland, offroad v ramci neho a miko overlandu jazdim off minimalne.

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 20 bře 2021 14:27
od MadTom
Rozmysli si, kolik bude auto vážit nenaložené a kolik naložené - ono to může být celkem velkej rozdíl, zvlášť pokud je to na delší výlet ve více než jednom člověku. Nevím co je horší, jestli mít podvozek na velké zatížení, s tím že prázdné auto je potom jako koza, nebo když je podvozek spíš měkkej a naložené auto potom tahá zadek po zemi.
Nejlepší je auto někde zvážit - jak celé, tak samostatné zatížení náprav - většinou jsem jel do nějaké sběrny odpadu a slušně poprosil.

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 21 bře 2021 13:27
od Tex12
Zadne pruziny mam odskusane, tam viem +- aku zataz.
Mne ide hlavne o predne, konkretne ako som pisal, aby som po roku pri configu ktory mam nemal predok padnuty tak, ze budem suchat pri kazdom vykrizeni a aby sa to spravalo v terene normalne.
Momentalne mam medium load co je zalostne malo a v terene skoro nejazditelne ( pruziny boli skorej ako naraznik, preto su len medium ).

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 08 srp 2023 21:15
od marek453
Zdravím, aké najväčšie pneumatiky je možné použiť na def 90 s diskami Wolf ET 20.6 bez použitia rozširovacích položiek aby to nikde nedrhlo? Zaujíma ma rozmer 35x10.5, momentálne to mam na diskoch s ET -30 ale je to moc vystrčené von, chcel by som ich trochu schovať a mám doma sadu wolfov tak či to má vôbec zmysel skúšať alebo radšej zháňať niečo s ET okolo 0.
Ďakujem

Re: DISKY + PNEUMATIKY, ZVÝŠENÉ PODVOZKY

Napsal: 26 srp 2023 10:33
od Adam P.
marek453 píše: 08 srp 2023 21:15 Zdravím, aké najväčšie pneumatiky je možné použiť na def 90 s diskami Wolf ET 20.6 bez použitia rozširovacích položiek aby to nikde nedrhlo? Zaujíma ma rozmer 35x10.5, momentálne to mam na diskoch s ET -30 ale je to moc vystrčené von, chcel by som ich trochu schovať a mám doma sadu wolfov tak či to má vôbec zmysel skúšať alebo radšej zháňať niečo s ET okolo 0.
Ďakujem
na to rovnou zapomeň :) na klasické defendří plechy a tedy i wolfy (ET je skoro stejné) maximálně tak 235/85. zkoušel jsem 255/85, ale musel jsem dát podložky. v nastavení aby to nikde nedrhlo to mělo tak katastrofální rejd, že jsem se všude na parkovištích musel vytáčet min. na dvakrát :/