Defender 130 HCPU - co a jak - TD5 opravy řídících jednotek

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6482
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

#21 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 18 zář 2013 13:49

Jojo tam je místa habaděj, ono u LHD je vpravo spousta místa a vlevo je toho dvakrát tolik :-) Ale po D2 musíš bejt nadšenej, jak se ke všemu může. Já zatim dělal všechno na motoru tak jak je, ani vrtuli jsem nesundaval, néé že bych se o to nepokoušel, ale...
Jenom teda nemám žádné plasty mazi chladičem a motorem, to jsem vyházel komplet, vadilo mi, že když mi upadnou klaště, že je nenajdu na silnici - ale už je to v pořádku.
Ten výparník se dává do interiéru prostě proto, aby jsi té "zimy" moc nepoztrácel cestou od něho k pasažérovi. Není problém udělat výkonější topení na vyšší teplotu a tu posílat od motoru bůhví kam, ale na výparníku není dobrý nápad chodit s teplotou pod nulu, aby nenamrzal a kdyz máš na výparníku pět stupňů chceš chladit na dvacet a v motorovém prostoru máš osmdesát :sweat ...
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
Frana
Příspěvky: 882
Registrován: 16 lis 2008 13:54
tel.: 608885886, OK3FJ
auto: Defender 130 HCPU
Bydliště: Podkrkonosi
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

#22 Příspěvek od Frana » 18 zář 2013 18:13

...
Naposledy upravil(a) Frana dne 18 zář 2013 18:19, celkem upraveno 1 x.
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

#23 Příspěvek od MadTom » 18 zář 2013 18:17

No, doplnění izolace beru jako samozřejmé.
Uvidíme, dnes jsem shodil korbičku, nahrubo to owapkoval.
Zítra musím vymyslet, jak vybourat z rámu elektriku, aby se dal vzadu vyvařit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Frana
Příspěvky: 882
Registrován: 16 lis 2008 13:54
tel.: 608885886, OK3FJ
auto: Defender 130 HCPU
Bydliště: Podkrkonosi
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

#24 Příspěvek od Frana » 18 zář 2013 18:18

Moji 130 ceka patrne to same, ale na novym ramu... :-)
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2462
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

#25 Příspěvek od Hubert » 18 zář 2013 22:11

Jen piš a foť takovýhle témata sou výživný.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2462
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

#26 Příspěvek od Hubert » 18 zář 2013 22:12

MadTom píše:No řekni jí, že není jediná, kdo se ptá. Pomalu rozhazuju dotazy u těch, kdo to dělají.

A teď z jiného soudku - jak se sundává páka na převodce řízení? Povolil jsem matku, nasadil stahovák, nasadil větší stahovák a ten utáhnul tak, že to málem prasklo a nic.
Vyměnil jsem 3 kuláky na tyčích řízení - byly KO, mazání prachovou rzí není nic extra. Nicméně na řízení to moc poznat nebylo -
Koukni na panhardku.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

#27 Příspěvek od MadTom » 19 zář 2013 00:22

Podrobná kontrola všech gum v podvozku je v plánu - a to tak, že včetně rozborky dané části, protože jestli něco nemám rád, tak jsou to zarezlé šrouby. Zatím to po zběžné kontrole vypadá, že se o to někdo staral, protože místama jsou tam dané nějaké polybushe.
Po omytí wapkou to furt vypadá dobře - rám je natřenej nějakým asfaltovým nátěrem, kterej sice většinou bránil korozi, ale tam kde to nezvlád je to jenom horší. Naštěstí jde dolů škrabkou. Tak jsem začal škrabat. Zítra půjde dolů nádrž a zadní tlumiče, a pokusím se doškrabat zadek rámu.
Proběhnul jsem nějaké manuály a našel, kolik je na korbičku správně potřeba držáků - vnější zadní dva mi chybí, naštěstí jsou to jenom ohnuté plechy.
Přílohy
Po sundání korbičky
Po sundání korbičky
sundaná korbička
sundaná korbička
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

#28 Příspěvek od MadTom » 19 zář 2013 00:35

A ještě Blufínek dostal novou váhu vzduchu, protože ta stávající tak nějak nevážila. Motor i tak jel pěkně a nevypadalo to, že by nějak vylezla spotřeba.
A v rámci začátku boje s olejem prosakujícím z motoru jsem vyměnil Okroužek v přední krytce vačky - původní byl pěkně placatej, přilepenej silikonem a stejně tekl. Novej je vitonovej, a trošku silnější. A to byl trošičku problém - když jsem na něj přes kus dřeva zatlačil, auto odjelo, svěrka byla malá - chtěl jsem ji dát přes motor a víčko tak namáčknout. Nakonec to vyřešila kurta, omotaná okolo motoru a kus dřeva, kterej víčko s novým kroužkem přitáhl. Je tam. Jenom doufám, že to nebudu muset vyndávat, protože tam drží opravdu dobře, tu kurtu jsem musel doopravdy hodně utáhnout.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Frana
Příspěvky: 882
Registrován: 16 lis 2008 13:54
tel.: 608885886, OK3FJ
auto: Defender 130 HCPU
Bydliště: Podkrkonosi
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

#29 Příspěvek od Frana » 19 zář 2013 08:56

Ja jsem to nacal uz loni, zacalo to vymenou manualu za automat, ponekud vetsi nadrzi (120l), navijakem, novyma ramenama, modryma polybushema na podvozku a par dalsich drobnosti jako sedadla. V dalsi etape by melo dojit v podstate na stavbu auta na novej ram, kde by mel byt vysledkem Defender 130 SW. Tam uz by mela prijit i zadni spera ARB, zdvojeny tlumice a podobne. Ale dokud nedostavim barak, potrebuju korbu na prevoz materialu. Takze to vidim na cca pristi rok nejdriv... Nicmene dily se mi na to uz hromadi v garazi ted :-)
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel

Uživatelský avatar
KENY
Příspěvky: 750
Registrován: 20 říj 2011 19:21
tel.: +420725929400
auto: Nějaký ten LR
Bydliště: u nás na západě!!!

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

#30 Příspěvek od KENY » 19 zář 2013 10:04

Když jsem viděl fotku na začátku, šel jsem se radši podívat do garáže jestli mi neodjelo auto :D
To bych si ale asi všiml, chvilku by ten odjezd trval než by to všechno někdo naložil. O některých dílech už nevím ani já.
Tak přeji fajn zábavu při přestavbě a gratuluji k přírůstku :yes
Teď jsem měl několik dní možnost jezdit se 130 tkou a 150 tkou předělanou na SW a spoustou sedaček a byla to zábava. Hlavně to křížení :inlove .
Tedy né to klasické ale v kastli :rofl Každé dveře měli kožený pásek k připnutí k rámu dveří, protože zámek to nedával. No a před zastavením vozu bylo lepší si dveře přiotevřít, neb když se zastavilo jen na trochu nerovném povrchu už to pak šlo jen nárazy ramenem do dveří a nebo vůbec :Sorry:
No já jsem se alespoň konečně rozhodl že moje 130 tka zůstane s korbou a dostane maximálně boudičku a rám nad ní :Pohoda:

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6482
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

#31 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 19 zář 2013 10:07

Takže Káče mám vyřídit, že se to kroutit bude! :S
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
KENY
Příspěvky: 750
Registrován: 20 říj 2011 19:21
tel.: +420725929400
auto: Nějaký ten LR
Bydliště: u nás na západě!!!

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

#32 Příspěvek od KENY » 19 zář 2013 11:05

No tak trochu asi ano ať se bude majitel snažit sebevíc :D
Mě se kroutí i 110 tka :Pohoda:
Ale mně to nepřišlo ani moc na škodu. Sice to dělalo asi to prostředí jižní Afriky a exotika a za 150 tkou ještě připojený vozík s dalšími osmi sedačkami a prostě krásný autobus v mé oblíbené zelené a prostě paráda :clap To že nejdou nějaké dveře otevřít a nebo zavřít.... kdo by to řešil :rofl Jestli někde něco klepe nebo chrastí nebo se kroutí nechme majitelům jiných značek :hand

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6482
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

#33 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 19 zář 2013 11:11

Já jsem ten poslední, kdo by tvrdil, že auto musí bejt tuhý jako kámen, ale zrovna mi odlítnul další nejtek ze střechy, takže nějaká snaha o to, aby to auto drželo pohromadě je v případě rodinné limuzíny pochopitelná...
Přílohy
strecha.jpg
strecha.jpg (30.93 KiB) Zobrazeno 8205 x
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

#34 Příspěvek od MadTom » 19 zář 2013 12:11

No však na to aby to drželo pohromadě bude roll-cage. Zvlášť u rodinné limuzíny je to podle mě nutnost.
Mám v podstatě dvě možnosti - tu hezčí - prodloužit budku dozadu - prostě wagon. Tu méně hezkou, ale asi jednodužší - oddělat zadní stěnu budky a přední stěnu korbičky, na korbičku pevnou střechu a propojit.
Třeba takto:
http://www.defender2.net/forum/topic314 ... hlight=130

Nádrž je dole, škrabu asfaltovej nátěr a odpoledne se snad začnou vyřezávat rezavé věci.
Kupodivu většina šroubů šla povolit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
bugz
Příspěvky: 56
Registrován: 03 úno 2010 09:04
auto: Def 110, S3 109
Bydliště: Jindřichův Hradec

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

#35 Příspěvek od bugz » 19 zář 2013 12:33

:idea: Nebo třeba podobně:
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
MOPADŽI
Příspěvky: 4295
Registrován: 08 zář 2007 22:35
auto: Def,Def a Def+Disco
Bydliště: Orlickoústecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

#36 Příspěvek od MOPADŽI » 20 zář 2013 08:59

Zaregistroval jsem to až dnes. Tak gratulace k 130 Tome.
Návod na montáž klimy mám - origo setu. Daval jsem to před Indií, pak jsem ale s klukama nedopadlo ...
Chceš to poslat mailem ?
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

#37 Příspěvek od MadTom » 21 zář 2013 08:18

Tak pomalu pokračuju, a protože počasí si ze mě dělá legraci - nachystám svářečku, dojdu pro kuklu a rukavice a ono začne pršet, schovám svářečku a ono přestane, doplnil jsem na Blufínka velkou stanovou nástavbu. Sice zatím trošku zakrývá okna a dveře, ale aspoň do auta neteče.
Akorát ten zadní převis bude asi chtít trošku zkrátit. :mrgreen:
Přílohy
Def 130 ve stanu 2.jpg
Def 130 ve stanu.jpg
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
KENY
Příspěvky: 750
Registrován: 20 říj 2011 19:21
tel.: +420725929400
auto: Nějaký ten LR
Bydliště: u nás na západě!!!

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

#38 Příspěvek od KENY » 21 zář 2013 22:00

Já bych ho nezkracoval :Pohoda: Co ty víš co povezeš a může se hodit :rofl
No ještě pár hodin rozebírání a už na tom budeš jak já :yes
Držím palce ať Tě nadšení a síly neopouštějí :hand

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

#39 Příspěvek od MadTom » 22 zář 2013 06:56

Zkracovat se určitě nebude, ale vzhledem k pokračujícím pracím a občasným přeháňkám jsem musel upgradovat stan na verzi MK2.
Zadní část rámu je v základu - původně jsem to chtěl dělat štětkou, ale nakonec lenost zvítězila a zkusil jsem to nastříkat, a šlo to lépe než jsem čekal.
A měl jsem u toho malého pomocníčka, kterému se to strašně líbilo, že prý je to lepší, než si malovat pastelkami.
Přílohy
malý pomocníček v pracovním oděvu
malý pomocníček v pracovním oděvu
zásadní vylepšení stanu z verze MK1 na verzi MK2
zásadní vylepšení stanu z verze MK1 na verzi MK2
Def 130 se stanem verze MK2
Def 130 se stanem verze MK2
zadní část rámu v základu
zadní část rámu v základu
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

#40 Příspěvek od MadTom » 22 zář 2013 06:58

A protože mě čekají mimo jiné i dveře, na kterých už někdo přede mnou začal pracovat, tak jsem chvilku hledal obrázky, jak takové dveře mají zevnitř vypadat, a našel jsem návod na opravu:
http://www.repairmylandrover.co.uk/defe ... rnal-frame
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět