Defender 130 HCPU - co a jak - TD5 opravy řídících jednotek
- eliott
- Příspěvky: 11489
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender 130 HCPU - co a jak
Měl jsi ten zadek nechat opískovat
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak
O tom jsem taky uvažoval, ale kromě dvou kousků na zadních podélnících je zadek zdravej a pod originál lakem. Tak jsem z toho jenom oškrabal gumovej sajrajt, čím to bylo natřené.
Se zadním crossmemberem to je horší - díry jsem opravil a protože už to opravoval někdo přede mnou, je to dlouhodobě zralé na výměnu, ale rozhodně ne za stejné provedení. To se mi vůbec nelíbí - i když to není prorezlé je tam moc děr a kapes, kde se musí držet bláto a voda.
A protože momentálně ještě nevím, co z toho ve výsledku bude, tak jsem to pouze rychle opravil, aby to vydrželo než bude hotová bouda. Předpokládám, že zadek bude hodně jinak, podle toho, co vymyslím za boudu a případně takové věci jako zadní naviják. Ale to je tak za 2-3 roky. I kdyby nebyl zadní naviják, tak bude dlouhá bouda a konec auta bude nutné prodloužit na úroveň tažného. Takže zase úpravy.
No a kdyby to mělo zůstat tak jak je to originál, tak to udělám z 5mm plechu jako uzavřenou konstrukci, aby do toho nelezlo bláto.
Gumovej nebo asfaltovej nátěr co na tom byl rám dobře chránil, ale pouze v místech, kde se pod něj nedostala voda, tam to bylo o kus horší. Takže za mě definitivně ne.
Teď chci auto dostat do stavu, kdy bude bez problémů funkční a následně postupně vylepšovat zepředu dozadu. A v mezidobí předpokládám, že auto použiju na stavbu garáže, protože stan verze MK2 je sice použitelnej, ale má určité omezení.
Se zadním crossmemberem to je horší - díry jsem opravil a protože už to opravoval někdo přede mnou, je to dlouhodobě zralé na výměnu, ale rozhodně ne za stejné provedení. To se mi vůbec nelíbí - i když to není prorezlé je tam moc děr a kapes, kde se musí držet bláto a voda.
A protože momentálně ještě nevím, co z toho ve výsledku bude, tak jsem to pouze rychle opravil, aby to vydrželo než bude hotová bouda. Předpokládám, že zadek bude hodně jinak, podle toho, co vymyslím za boudu a případně takové věci jako zadní naviják. Ale to je tak za 2-3 roky. I kdyby nebyl zadní naviják, tak bude dlouhá bouda a konec auta bude nutné prodloužit na úroveň tažného. Takže zase úpravy.
No a kdyby to mělo zůstat tak jak je to originál, tak to udělám z 5mm plechu jako uzavřenou konstrukci, aby do toho nelezlo bláto.
Gumovej nebo asfaltovej nátěr co na tom byl rám dobře chránil, ale pouze v místech, kde se pod něj nedostala voda, tam to bylo o kus horší. Takže za mě definitivně ne.
Teď chci auto dostat do stavu, kdy bude bez problémů funkční a následně postupně vylepšovat zepředu dozadu. A v mezidobí předpokládám, že auto použiju na stavbu garáže, protože stan verze MK2 je sice použitelnej, ale má určité omezení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak
dotaz - co použít jako základovou barvu na hliníkové díly? Předpokládám, že nějakou reaktivní barvu, co se do hliníku zažere.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Mirko
- Příspěvky: 2815
- Registrován: 18 lis 2008 08:35
- auto: RRC´s
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender 130 HCPU - co a jak
jmenuje se to etch primer, už podle názvu to naleptává tu oxidační vrstvu na hliníku...
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak
Díky za info, tohle vím, chtěl jsem poradit konkrétní výrobek, nejlépe takovej, co se dá sehnat u nás.
Na autě jsou nějaká okysalá místa, takže drátěnej kartáč a potom obrousit a natřít štětkou, aby se to nezhoršovalo.
Když na to potom vyberu lak s nějakou pěknou barvou, tak mi ty kousky udělají pěknou kamufláž.
Na autě jsou nějaká okysalá místa, takže drátěnej kartáč a potom obrousit a natřít štětkou, aby se to nezhoršovalo.
Když na to potom vyberu lak s nějakou pěknou barvou, tak mi ty kousky udělají pěknou kamufláž.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Defender 130 HCPU - co a jak
Říká se tomu přímo reaktivní základ na hliník, dělají to ve sprejích. Výrobce je třeba Alkyton, dělá to i Duplicolor - jsou to autolaky. My to v práci používáme, když vyrábíme "falešný elox".
viz zde: http://www.alkyton.cz/galvinol/" onclick="window.open(this.href);return false;
viz zde: http://www.alkyton.cz/galvinol/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tomáš
- Hubert
- Příspěvky: 2462
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender 130 HCPU - co a jak
Já s tím galvinolem nevím mě to přijde jenom jako lepidlo co se drží na hliníku a pak taky následnou barvu na korizi si myslím že je nevhodný. To už spíš penetrátor s tím mám dobré zkušenosti. Ale myslím že existují ještě lepší barvy třeba na mostní konstrukce či lodě.
Nebo suřík občas se dá koupit.
Nebo suřík občas se dá koupit.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak
Galvinol na novej pozink, je to "jenom" adhezní můstek. Na hliník to chce barvu co se zažere - reaktivní. Protože to chci na postupné opravy, tak jsem našel ve spreji od Body a od Motipu - určitě budou mít i další výrobci. Dává se toho doopravdy málo.
Dopoledne jsem dal zpět nádrž a trošku poopravoval elektriku co vede dozadu - kabel jsem netahal zpět do rámu, ale přivázal páskama k naftovým trubkám co vedou po rámu nahoře. Stejně už tam vedl přidanej kabel k 13 pinové zásuvce od tažného.
Teď jenom vzít do auta kanistry a zajet pro naftu a zkusím to navrčet, ať mohu poodjet a začít dělat na korbičce. Zatím se na ná část šroubů povolil, malou část, a větší utrhal. Takže budu muset nanýtovat nové nýtovací matice a udělat nové držáky co drží korbičku k autu.
Mezitím co schla barva jsem vyměnil těsnění pod víkem ventilů - někdo přede mnou byl velice šikovnej, tak to teklo všude, seřídil vůle na vstřikovačích a trošku napružil kontakty na vstřikovačích. A jako poslední byla výměn Okroužků těsnících konektor lišty vstřikovačů v hlavě motoru. Sice ty originál jsou nějaká silikon - dokonce modré barvy, ale stejně byly už placaté a netěsnily.
Dopoledne jsem dal zpět nádrž a trošku poopravoval elektriku co vede dozadu - kabel jsem netahal zpět do rámu, ale přivázal páskama k naftovým trubkám co vedou po rámu nahoře. Stejně už tam vedl přidanej kabel k 13 pinové zásuvce od tažného.
Teď jenom vzít do auta kanistry a zajet pro naftu a zkusím to navrčet, ať mohu poodjet a začít dělat na korbičce. Zatím se na ná část šroubů povolil, malou část, a větší utrhal. Takže budu muset nanýtovat nové nýtovací matice a udělat nové držáky co drží korbičku k autu.
Mezitím co schla barva jsem vyměnil těsnění pod víkem ventilů - někdo přede mnou byl velice šikovnej, tak to teklo všude, seřídil vůle na vstřikovačích a trošku napružil kontakty na vstřikovačích. A jako poslední byla výměn Okroužků těsnících konektor lišty vstřikovačů v hlavě motoru. Sice ty originál jsou nějaká silikon - dokonce modré barvy, ale stejně byly už placaté a netěsnily.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Defender 130 HCPU - co a jak
Jo Tome máš pravdu, Galvinol byl starej tip, v poslední době používáme BODY 960: http://www.bodycolor.cz/cz/katalog-prod ... HB%20BODY/" onclick="window.open(this.href);return false; a nebo dvojsložku se stejným jménem: http://www.bodycolor.cz/cz/katalog-prod ... dni-barvy/" onclick="window.open(this.href);return false;.
Tomáš
- disco70
- Příspěvky: 234
- Registrován: 26 kvě 2011 15:58
- tel.: +421905264896
- auto: LR Discovery II
- Bydliště: New Castle SVK
Re: Defender 130 HCPU - co a jak
Tomas gratulujem!! a tesim sa spolu stebou. Vela trpezlivosti a nech robi radost.
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak
Tak auto opět vrčí a vypadá to, že "jediné" co zbývá k možnosti provozovat to na silnici je namontovat zpět korbičku, světla a tažné.
Když jsem procházel držáky korbičky, tak jsem si všimnul, že oba přední držáky mají únavové praskliny - takže demontovat, zavařit a přeplátováním zesílit, aby to už neprasklo. A k tomu odvrtat asi polovinu M8 nýtovacích matic co tam jsou, protože byly totálně zarezlé a šroubky v nich šly pouze utrhnout.
Samodvzdušňování je u TD5ky príma věc, stačilo zapojit správně hadice, počkat asi minutu, než proběhlo kolečko odvzdušňovacího cyklu a nastartovat.
No a při kontrole kabeláže jsem se koukal i na to co je v kastlíku u baterky - část vypadá na nějaké dodělávané věci - nejspíš napájení do 13ti kolíkové zásuvky u tažného, má to i štítky - a na nich je mimo jiné napsané L322 - takže asi někdo vzal kabeláž určenou pro Range a dal jí do Defa. Hned se v tom autě cítím komfortněji.
Když jsem procházel držáky korbičky, tak jsem si všimnul, že oba přední držáky mají únavové praskliny - takže demontovat, zavařit a přeplátováním zesílit, aby to už neprasklo. A k tomu odvrtat asi polovinu M8 nýtovacích matic co tam jsou, protože byly totálně zarezlé a šroubky v nich šly pouze utrhnout.
Samodvzdušňování je u TD5ky príma věc, stačilo zapojit správně hadice, počkat asi minutu, než proběhlo kolečko odvzdušňovacího cyklu a nastartovat.
No a při kontrole kabeláže jsem se koukal i na to co je v kastlíku u baterky - část vypadá na nějaké dodělávané věci - nejspíš napájení do 13ti kolíkové zásuvky u tažného, má to i štítky - a na nich je mimo jiné napsané L322 - takže asi někdo vzal kabeláž určenou pro Range a dal jí do Defa. Hned se v tom autě cítím komfortněji.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak
Tak auto je z větší části opět složeno, provedena zkušební jízda - jede, řídí, brzdí, bouchá to přiměřeně.
Zítra namontovat novou zásuvku na tažné - 13ti kolíkovou bych doopravdy nevyužil.
A můžu se pustit do footwellu, bulkheadu a dveří.
Zítra namontovat novou zásuvku na tažné - 13ti kolíkovou bych doopravdy nevyužil.
A můžu se pustit do footwellu, bulkheadu a dveří.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Frana
- Příspěvky: 882
- Registrován: 16 lis 2008 13:54
- tel.: 608885886, OK3FJ
- auto: Defender 130 HCPU
- Bydliště: Podkrkonosi
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender 130 HCPU - co a jak
Tome, myslim, ze 13pinova je lepsi, redukce stoji par korun a v aute moc mista nezabere a na te 13pinove je/mela by byt vyvedene treba stale napajeci napeti, coz se da pouzit treba na sviceni,, a pod. Nezbavoval bych se ji...
J.
J.
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - zástěrky?
Tak zásuvka tažného namontovaná, klakson zprovozněný, našel jsem nějaké nezapojené konektory za levým předním světlem - musím kouknout do RAVE na co jsou.
Mám dotaz - může mi někdo poslat nejlépe fotku, jak mají být namontované zadní zástěrky? Tak nějak mi tam ty co mám moc nepasují a na webu jsem nenašel nic přesnějšího.
A druhý dotaz - kam se u HCPU dává rezerva? S autem jsou koupil rezervu namontovanou na boku korbičky - zevnitř, na "držáku" z vodovzdorné překližky. Drželo to tam, ale rozhodně to nebylo originál.
Mám dotaz - může mi někdo poslat nejlépe fotku, jak mají být namontované zadní zástěrky? Tak nějak mi tam ty co mám moc nepasují a na webu jsem nenašel nic přesnějšího.
A druhý dotaz - kam se u HCPU dává rezerva? S autem jsou koupil rezervu namontovanou na boku korbičky - zevnitř, na "držáku" z vodovzdorné překližky. Drželo to tam, ale rozhodně to nebylo originál.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - zástěrky?
MadTom píše:Tak zásuvka tažného namontovaná, klakson zprovozněný, našel jsem nějaké nezapojené konektory za levým předním světlem - musím kouknout do RAVE na co jsou.
Mám dotaz - může mi někdo poslat nejlépe fotku, jak mají být namontované zadní zástěrky? Tak nějak mi tam ty co mám moc nepasují a na webu jsem nenašel nic přesnějšího.
A druhý dotaz - kam se u HCPU dává rezerva? S autem jsou koupil rezervu namontovanou na boku korbičky - zevnitř, na "držáku" z vodovzdorné překližky. Drželo to tam, ale rozhodně to nebylo originál.
stačí takto?
- eliott
- Příspěvky: 11489
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - zástěrky? kam s rezervou?
Ten držák mám a rád ti ho Tome věnuji, je to hrozný bazmek...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - zástěrky? kam s rezervou?
Začnu od konce - Patriku, držák zatím nevyhazuj, možná na něj dojde.
A k těm zástěrkám - měl jsem na mysli detail zespodu - kam se to montuje k rámu a kam ke korbičce a jak je to vykrojené okolo výfuku a okolo hadic nalévání nafty do nádrže. Ono asi tuším kam to patří, originál děr tam moc není, ale tak nějak mi na jedné straně zavazí poslední tlumič na výfuku a na druhé straně jsou tam ty hadice a celé to trošku nesedí délkově. Takovej obrázek jsem nikde na webu nenašel. A než budu něco prasit, tak se radši zeptám.
A k těm zástěrkám - měl jsem na mysli detail zespodu - kam se to montuje k rámu a kam ke korbičce a jak je to vykrojené okolo výfuku a okolo hadic nalévání nafty do nádrže. Ono asi tuším kam to patří, originál děr tam moc není, ale tak nějak mi na jedné straně zavazí poslední tlumič na výfuku a na druhé straně jsou tam ty hadice a celé to trošku nesedí délkově. Takovej obrázek jsem nikde na webu nenašel. A než budu něco prasit, tak se radši zeptám.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- eliott
- Příspěvky: 11489
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - zástěrky? kam s rezervou?
Jestli zástěrky v pátek Martin nestihl sundat, tak ti to v pondělí vyfotím...MadTom píše:Začnu od konce - Patriku, držák zatím nevyhazuj, možná na něj dojde.
A k těm zástěrkám - měl jsem na mysli detail zespodu - kam se to montuje k rámu a kam ke korbičce a jak je to vykrojené okolo výfuku a okolo hadic nalévání nafty do nádrže. Ono asi tuším kam to patří, originál děr tam moc není, ale tak nějak mi na jedné straně zavazí poslední tlumič na výfuku a na druhé straně jsou tam ty hadice a celé to trošku nesedí délkově. Takovej obrázek jsem nikde na webu nenašel. A než budu něco prasit, tak se radši zeptám.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - zástěrky? kam s rezervou?
Tak jsem udělá pár foteček (on ten tablet i docela slušně fotí) , snad je to pod tím bahnem poznat ještě vyfotím druhou stranu - úchyt je úplně stejný
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Defender 130 HCPU - co a jak - zástěrky? kam s rezervou?
To je úplně jinak, než jsem předpokládal. Děkuji moc. Příští víkend to otestuju.
Už jsem to psal Eliottovi - co mi ještě není jasné je uchycení zadní části korbičky - dneska mám jeden držák uprostřed - nad tažným a další dva vedle něj, ale myslím si, že by ještě dva měly být na krajích, ale ty jednak nemám a jednak mi tam moc nepasují díry.
Už jsem to psal Eliottovi - co mi ještě není jasné je uchycení zadní části korbičky - dneska mám jeden držák uprostřed - nad tažným a další dva vedle něj, ale myslím si, že by ještě dva měly být na krajích, ale ty jednak nemám a jednak mi tam moc nepasují díry.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo