Defender 130 HCPU - co a jak - TD5 opravy řídících jednotek

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
MadTom
Příspěvky: 14936
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - zástěrky? kam s rezervou?

#61 Příspěvek od MadTom » 01 říj 2013 17:34

Tak jsem napsal email do Foley v GB s pár dotazy ohledně prodloužení boudy a p.Stehlíkovi, jestli mi to povolí.
Foley se ozval obratem - váha auta s hard topem bez ptákovin uvnitř by měla být maximálně o 100kg vyšší, než u HCPU - což by dávalo velmi dobrej základ - cca 2300kg pro auto s velkou boudou. Pro srovnání - sériová D2 má v papírech 2185kg, Def 130 HCPU 2200kg, Def 110 TDi - 9ti místnej 2130kg. Do celkové váhy 3500kg je furt ještě velká rezerva, takže by se nemělo stát, že bych to někde přelezl, s naložený autem, což bych si u D2 nebyl až tak jistej.
Druhej dotaz byl na kroucení kastle - odpověď lehce vyhýbavá, ale nemělo by to být horší než 110.
A třetí bylo na cenu - přestavba od nich vyjde na 9500GBP + DPH. A to už je víc než dvakrát tolik, co jsem dal za auto. To asi neprojde, za tyto peníze mi to tady taky někdo zvládne udělat, když na to dojde.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 14936
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz

#62 Příspěvek od MadTom » 01 říj 2013 18:58

Tak teď koukám do RAVE a u Defa s 300kou motorem je výparník klimatizace součástí boxu s ventilátorem topení - čili vlastně to, co jsem chtěl udělat. Může mi to někdo potvrdit, případně nemá někdo fotky? Docela by mě zajímalo, co je tam jinak než u TD5ky, protože zmenšovat si prostor u nohou v už tak malé kabině se mi doopravdy nechce.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6482
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz

#63 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 01 říj 2013 21:27

Udelej cokoliv - dej ten vyparnik kamkoliv, klidne do motoru a zaizoluj, ale vyhni se tomu jak to ma resene v kabine def TD5 tovarne s tou divnou podpalubovkou s vykousnutym mistem abys mohl vubec zaradit 1,3,5 - ja si na misto v defovi nikdy nestezoval ale tohle je uz za hranici...
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

MadTom
Příspěvky: 14936
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz

#64 Příspěvek od MadTom » 01 říj 2013 21:47

Naprosto souhlasím. A to, že jsem u 300ky našel v RAVE že ten výparník je v motoru mě jenom utvrzuje, že by to nemuselo být špatné řešení.
Palubku stejně chci rozdělat, protože spodní část je taková svěšená - typuju, že tam někdo zapomněl dát nějaké šrouby, tak se uvidí jak to půjde.
Třeba z toho nakonec vyjde kombinace TD5 kompresoru a 300TDi výparníku a části palubovky, a z Disco2 ovládání. :mrgreen:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 14936
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz

#65 Příspěvek od MadTom » 05 říj 2013 19:11

Tak jsem našel zajímavé stavby na základě Def 130 - ne že by se mi všechny líbily, ale občas se tam najde nějaká inspirace.
Postupně je sem doplním:
http://www.blacklandy.eu/blboard/forum/ ... 30-Projekt

http://www.blacklandy.eu/blboard/forum/ ... ermorphose
Naposledy upravil(a) MadTom dne 05 říj 2013 19:36, celkem upraveno 1 x.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz

#66 Příspěvek od eliott » 05 říj 2013 19:31

MadTom píše:Tak jsem našel zajímavé stavby na základě Def 130 - ne že by se mi všechny líbily, ale občas se tam najde nějaká inspirace.
Postupně je sem doplním:
http://www.blacklandy.eu/blboard/forum/ ... 30-Projekt
Nechápu, proč stříkal nové auto... :coze:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

MadTom
Příspěvky: 14936
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz

#67 Příspěvek od MadTom » 05 říj 2013 20:59

Mám dojem, že to bylo kvůli tomu, že nástavba vyšla s jiným odstínem než zbytek auta. Asi neumí míchat barvy. Na nějakým obrázku to tam bylo vidět.

A tady jsou další dobří blázni - doporučuju číst chronologicky od začátku - docela se bavím:
http://landroverkaty.blogspot.co.uk/

Nicméně ani jedno není podle mých představ, ale jako inspirace dobré:
1. 4 místa k sezení - teď mám v TP psáno 5 a v autě 6 pásů, tak jsem se zeptal, jestli by to nešlo přepsat na 6. :mrgreen: Jinak na výlety předpokládám, že vzadu budou dvě plnohodnotné sedačky a mezi nimi bude lednička. A pokud to nějak rozumně půjde, tak vpředu demontovatelný cubby box, s tím, že by se místo něj dalo dát nouzové sedadlo - je tam nachystanej ten 6tej pás.
2. co nejnižší těžiště - i když bude nahoře stan, možná roll-cage, možná zvedací střecha - uvidím co mi povolí jako přestavbu z pick-upu na skříň. Nejvíc by se mi líbil dlouhý wagon - prostě prodloužená 110, ale pokud to bude neprůchozí, tak udělám nástavbu na pick-up a propojím ho s kabinou.
3. váha - 2900kg prázdné je docela hodně, na to že tam nemá ani rám aspoň nad budkou řidiče a spolujezdce. Na druhou stranu to není zas tak moc, na takto velké auto.

A furt je tady otevřená možnost, sehnat někde budku ze sanitky a napasovat ji na to.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 14936
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz

#68 Příspěvek od MadTom » 06 říj 2013 19:07

Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 14936
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz

#69 Příspěvek od MadTom » 06 říj 2013 19:47

Tak jsem namontoval zástěrky - obrázky doopravdy pomohly.
A demontoval většinu palubní desky a podlahu vpředu - je to teď trošku jako u Flinstoneů - stačí prostrčit nohy dolů a pořádně je rozkmitat. :mrgreen:
Čekalo mě několik překvapení - nejdřív to příjemné - ono je to vážně jako merkur, stočilo povolit nebo odvrtat pár šroubů a celé se to začalo cíleně rozkládat na relativně malé kousky.
A teď to nepříjemné - že jsou zrezlé oba footwelly jsem věděl - zatím to vypadá, že koroze postihla pouze vodorovnou část a šikmou část, navazující svislá část už vypadá zdravě. Bohužel mě trošku dostal čas - když to budu během následujících dvou víkendů vyvařovat, tak to za dva roky budu dělat znovu, protože ať to natřu čímkoliv, tak to venku pořádně neuschne, protože je tam prostě zima. Takže to vypadá na pokračování rozborky někde v aspoň temperované garáži.
Druha nepříjemná věc je, že bulkhead je prorezlý pod vstupem teplého vzduchu - to jsem nečekal, ale není to moc, takže opravitelné. Dál je orezlý na krajích, ale vypadá to povrchově - proběhlo nejprve opatrné oklepání kladívkem a potom pořádné omlácení ostrým majzlíkem. Takže to je furt v rozsahu toho co jsem očekával.

A poslední příjemné zjištění - když se vyhodí sedáky od sedaček, dá se tam sedět i řídit, akorát pocit je takovej jako ve sportovním tanku - sedíš nízko a nikam přes kapotu nevidíš. Musím to vyfotit. V kombinaci s demontovanou podlahou bylo popojíždění po dvoře naprosto novej zážitek. :Pohoda:

A jeden dotaz - díly podlahy a tunelu převodovky byly přišroubované vrutama do plastových kostiček - ty koupím nové a vruty nejraději se šestihrannou hlavou a nerezové. Ale čím to utěsnit? Teď tam byla nějaká mechová páska, nalepená na jedné straně. To se mi moc nelíbí, a nejsem si jistej, jak dobře to bude dlouhodobě těsnit. Když tam máznu tmel (silikon, polyuretan nebo třeba mamuta), tak už to nikdy nerozeberu bez toho, abych ty spoje proříznul předem nožem.

No a jak jsem koukal, kolik je místa okolo výměníku topení, tak si jsem čím dál víc jistej, že se tam po úpravě vejde i výměník na klimatizaci - nemáte to někdo do 300TDi Defa? Aspoň jako inspiraci.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz

#70 Příspěvek od eliott » 06 říj 2013 20:06

Bulkhead je díky své konstrukci náchylný na korozi tam, kde jsou dva až tři plechy přes sebe. Šrouby dej klidně na křížák, jako tam byly, ale nerez. Těsnění nalepovací mechovkou je v pohodě, použil jsem ji na šedivého Pick-upa a funguje bezvadně, v rozích a tam kde je třeba něčím spárovat používám Butylenový tmel, koupíš ve stavebninách. POZOR, nezaměnit za Bitumen!!
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

MadTom
Příspěvky: 14936
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz

#71 Příspěvek od MadTom » 07 říj 2013 20:15

Děkuji za info Patriku, jenom ještě - jakou mechovku? Vzhledem k rozměru, mi to nejvíc připomnělo pásku, co jsem lepil na konstrukce, když jsem doma dělal sádrokarton.

A našel jsem úpravu jakou bych si nejspíš představoval - časem:
http://www.blacklandy.eu/blboard/forum/ ... etan/page2
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11489
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz

#72 Příspěvek od eliott » 07 říj 2013 20:27

Já používám tu, co tam patří (číslo dílu z hlavy nevím), dělá se i v druhovýrobě, takže za pár babek...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

MadTom
Příspěvky: 14936
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz

#73 Příspěvek od MadTom » 07 říj 2013 21:20

To bylo dobré info - už vím co jsem měl hledat a našel jsem: MRC8626

A jedna zajímavost - koule na konci držáku vnějšího zrcátka by měla mít stejný rozměr, jako koule v RAM držácích všeho možného - takže sebrat držák zrcátka, uříznout příslušnou část, přišroubovat na vhodné místo, nasadit RAM držák a je to. RAM držáky (RAM mount) jsou fajn, ale co jsem měl v rukou, tak část s přísavkou nebo na přišroubování, s koulí na konci, byla z celého držáku slabé místo - nedrželo to, nebo to pružilo.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Frana
Příspěvky: 882
Registrován: 16 lis 2008 13:54
tel.: 608885886, OK3FJ
auto: Defender 130 HCPU
Bydliště: Podkrkonosi
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz

#74 Příspěvek od Frana » 08 říj 2013 09:18

Je dobry vedet, ze si muzu dat misto zrcatka iphona :-)

Ne - vazne je to dobry zjisteni, ze se tam da misto zrcatka nasadit treba videokamera.
Defender 130 HCPU 300Tdi AT, OME +2", BFG MT KM2 285/75 R16, navijak 6t, Hannibal, Maggiolina, Engel

MadTom
Příspěvky: 14936
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz

#75 Příspěvek od MadTom » 08 říj 2013 09:43

Tak já jsem myslel spíš dovnitř, jako držák navigace - není to teda můj výmysl, někde jsem to našel na webu. Rozhodně to ramínko bude dost pevné, aby to něco udrželo. A dá se tím protáhnout kabel na vyhřívání. :mrgreen: To pro ten Iphone venku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz

#76 Příspěvek od visby » 08 říj 2013 10:16

MadTom píše:To bylo dobré info - už vím co jsem měl hledat a našel jsem: MRC8626

A jedna zajímavost - koule na konci držáku vnějšího zrcátka by měla mít stejný rozměr, jako koule v RAM držácích všeho možného - takže sebrat držák zrcátka, uříznout příslušnou část, přišroubovat na vhodné místo, nasadit RAM držák a je to. RAM držáky (RAM mount) jsou fajn, ale co jsem měl v rukou, tak část s přísavkou nebo na přišroubování, s koulí na konci, byla z celého držáku slabé místo - nedrželo to, nebo to pružilo.
RAM prisavku sme mali v rusku na Trippy a drzala uplne dokonalo. trochu pruzenia tam vzdy bude, ale to sa da jednoducho vyriesit tym ze to opries o palubovku;-)

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz

#77 Příspěvek od mr-tomas » 08 říj 2013 11:21

Nebude ta mechovka mít tendenci držet vodu? Nebyl by spíš lepší na utěsnění nějaký gumový profil.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 14936
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz

#78 Příspěvek od MadTom » 08 říj 2013 14:12

Já mám RAM držák s přísavkou na Garmina 276 a taky ho opírám o palubovku. To pruženíjsem viděl hlavně u delších držáků, které nebylo kam opřít. A to co jsem viděl byl držák od zrcátka přidělanej někam ke cubby boxu, takže ten mobil, nebo co na tom bylo, byl někde u řadící páky. A tam to není kam opřít.

S tou mechovkou a vodou nevím, proto jsem se ptal. Gumové těsnění se tam určitě žádné nevleze - ona ta stará mechovka byla ve výsledku splácnutá na cca 1mm tloušťky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
visby
Příspěvky: 2584
Registrován: 07 dub 2009 11:35
auto: Disco 2
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz

#79 Příspěvek od visby » 08 říj 2013 15:17

MadTom píše:Já mám RAM držák s přísavkou na Garmina 276 a taky ho opírám o palubovku. To pruženíjsem viděl hlavně u delších držáků, které nebylo kam opřít. A to co jsem viděl byl držák od zrcátka přidělanej někam ke cubby boxu, takže ten mobil, nebo co na tom bylo, byl někde u řadící páky. A tam to není kam opřít.
ono zase cakat, ze nejake rameno cez pol auta nebude vobec pruzit je minimalne trochu naivne, nie?

MadTom
Příspěvky: 14936
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - kam s rezervou? klimatiz

#80 Příspěvek od MadTom » 08 říj 2013 17:44

Jak přes půl auta - co jsem se koukal byl dlouhé 5-10cm a třepalo se to nechutně. Prostě kus umělé hmoty, která navíc praská - můj držák nepřežil ani cestu poštou, svařil jsem to, protože jsem neměl čas řešit reklamaci.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět