Stránka 1 z 50

Defender 130 HCPU - co a jak - TD5 opravy řídících jednotek

Napsal: 16 zář 2013 19:14
od MadTom
Protože Disco2 je nám ve 4 malé, pořídili jsme Defender 130, TD5, r.v. 1999.
Je to sice trošku otloukánek, ale kromě běžného opotřebení není moc prorezlej - podle první kontroly je chycená zadní část rámu, ale v pohodě by měla jít zazáplatovat, footwell či jak se to jmenuje a možná ještě malý kousek na bulkheadu. A chycené všechny dveře, které už někdo začal opravovat. VIN na rámu perfektně čitelný. Mechanicky to vypadá na výměnu jednoho kříže na kardanu a všech kulových čepů řízení, utěsnění víka ventilů a mělo by to být vše. Jinak jede, nekouří a nikde nic moc nebouchá.

Čekal jsem, že to bude horší, ale i tak bude práce moc - cílem je dlouhý wagon - se dvěma řadama sedadel a spaním uvnitř. K tomu střešní stan a výhledově zvedací střecha nějak sroubovaná s ochranným rámem. A to je vlastně důvod proč 130 a ne jenom 110 - oproti D2 už je to o podstatnej kus větší.

Postupně se budu přidávat po vzoru Cyrila dotazy, protože je to občas o dost jiné než Disco2.

edit: aktuální otázku budu dávat do názvu tématu

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 16 zář 2013 20:44
od Rover
Moc gratuluju Tome, taky jsem po něm chvíli pokukoval, ale nikam by se mně nevešel...;) tak ať Ti dělá radost a jsem zvědavý jak to bude probíhat... myšlenka je to výborná a 130 Station Wagon už jsem párkrát jako konverzi viděl...

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 16 zář 2013 21:31
od MadTom
Uvidíme, dneska jsem začal sundávat korbičku, ať můžu pořádně prohlédnout a poopravovat zadní část rámu.
A už mám první dotazy:
1. čím opravit rám - mám tady 2,5mm tlustej železnej plech, bude to stačit?
2. HCPU korbička - kde všude je upevněná k autu - našel jsem vpředu dva držáky a vzadu 3 držáky a pozůstatky dalších dvou
3. tažné zařízení - teda spíš pluh na hlubokou orbu nebo kotva proti sjíždění svahů - chybí mi nastavitelná část s koulí - takovej ohnutej plech s dírou pro prostrčení čepu na nastavení výšky a dírama na upevnění koule. Neválí se někomu?
4. klimatizace - tam mi chybí úplně - koukal jsem na originál řešení a nadšenej z něho nejsem. Nezkoušel někdo nacpat výměník klimatizace k výměníku topení do motorového prostoru? Podle mě by se to vejít mohlo, i když bude nutné celej box upravit a asi přidat nějaký ventil na ovládání teplé vody do výměníku topení.
5. palubovka z Pumy - to by se mi líbilo ještě víc - neválí se někomu? Jakej je rozdíl mezi LHD a RHD, nešlo by to přeskládat? Podle odrázků co jsem našel to vypadalo, že je symetrická.
6. zadní náprava - Salisbury mě nějak nevadí, ale vadí mi cena za uzávěrku - co to vyměnit za normální Rover nápravu? Co všechno musí být jinak - brzdy? kardan? něco jiného? Jakej je rozdíl v nápravě z Disco1, Def90 a Def110?

Co šlo povolit to jsem povolil, zbytek co nepovolil jsem utrhl, je to rychlejší, než odvrtávat. korbička už je jenom volně ložená, takže asi pozítří půjde dolů. A potom se uvidí, jestli budu muset vyndat i nádrž.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 16 zář 2013 21:36
od Hanys_a_Kaca
taky budu sledovat - tendle defik by se mohl jmenovat "limuzína", jestli to dokopes do 130SW, tak by delal cest svemu jmenu, snorchl uz je limuizinu zabalenej a chysta se na cestu :rock

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 16 zář 2013 22:32
od MadTom
Jméno už má - The Blue Thing - česky Blufínek, protože je modrej.
A k té limuzíně - klimatizaci chci určitě, ABS s TC a HDC by se taky hodilo - musí zjistit, jakej je rozdíl v ABS u Defa a u Disco2. Momentálně tam žádné ABS nemám, brzdy brzdí a pěkně pískají. A když už limuzína, tak vzadu zrušit přídavné pružiny, co jsou uvnitř stávajících pružin a místo nich dál přídavné měchy spolu s měkčími pružinami - a máme SLS. A jako poslední by byla výměna standardních stabilizátorů za ACE z Disco2. To ale netuším, jestli se vůbec má šanci vejít - musím se podívat, jak sundám korbičku.
Na druhou stranu se mi líbí, kolik je volného místa na podvozku - dá se tam krásně dát druhá a třetí nádrž na naftu, nádrž na vodu, vzduchojem a další ptákoviny, aby se využilo celková hmotnost 3500kg. :mrgreen:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 16 zář 2013 23:01
od Balú
No v poslednej dobe tu vznikajú samé zaujímavé projekty ,jeden predlžuje ,druhý skracuje ,bude to veľmi zaujímavé sledovať a držím palce aby ti to vyšlo tak ako si predstavuješ :yes
a časový horizont ? asi ako sa bude dariť čo ? tak nech sa darí !

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 16 zář 2013 23:11
od MadTom
časový horizont - letos zprovoznit a opravit do standardního stavu a pomalu začít shánět díly na prodloužení boudy. A mezitím dořešit takové drobnosti jako je legalita.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 16 zář 2013 23:27
od erik
:grin: :grin:
...aaaa co ta garage?
už stjí, nebo ještě komunikuješ s památkáři?
... je to dobrá volba. Nakazil jsem příbuzného na RR Sport, pak D4 a teď čeká na stejný typ, jen nový. Tak mám pro tvou rodinu 2 stupačky na lepší nasedání...

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 17 zář 2013 00:30
od Luboš M.
Tome ty jsi dobrej blázen :lol: .....když koukám kolik je na tom práce :roll: :lol: ...jsi měl koupit rovnou DIII, ta má všechny požadované doplňky :mrgreen:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 17 zář 2013 07:05
od MadTom
Eriku, garaz je furt pouze v planu, ale snad na ni dojde. Treba tak, ze na ni tim pickupem odvozim material a potom ho uvnitr prestavim na wagon. Ono ta 130 tak nejak nebyla v planu, ale za tu cenu ....
Lubosi, D3 nechci, oproti D2 bych si rozmerove nepomohl. A ano, spravne na tom vidis spoustu prace.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 17 zář 2013 07:13
od eliott
MadTom píše:Jméno už má - The Blue Thing - česky Blufínek, protože je modrej.
A k té limuzíně - klimatizaci chci určitě, ABS s TC a HDC by se taky hodilo - musí zjistit, jakej je rozdíl v ABS u Defa a u Disco2. Momentálně tam žádné ABS nemám, brzdy brzdí a pěkně pískají. A když už limuzína, tak vzadu zrušit přídavné pružiny, co jsou uvnitř stávajících pružin a místo nich dál přídavné měchy spolu s měkčími pružinami - a máme SLS. A jako poslední by byla výměna standardních stabilizátorů za ACE z Disco2. To ale netuším, jestli se vůbec má šanci vejít - musím se podívat, jak sundám korbičku.
Na druhou stranu se mi líbí, kolik je volného místa na podvozku - dá se tam krásně dát druhá a třetí nádrž na naftu, nádrž na vodu, vzduchojem a další ptákoviny, aby se využilo celková hmotnost 3500kg. :mrgreen:
To jsi mohl rovnou koupit DII a udělat z ní jezevčíka, to by asi bylo méně práce :lol:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 17 zář 2013 07:34
od MadTom
I o tom jsem uvažoval, ale mám nepříjemnej pocit, že v tom našem kocourkově bych se nedoplatil úředníkům, aby to bylo legální.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 17 zář 2013 08:38
od Benjamin
Ahoj Tomáši,

pěknej projekt.
Tak držím palce při přestavbě Defa na prodlouženou DII :mrk
Budu se těšit na jeho evoluci.

Benja

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 17 zář 2013 09:14
od Hanys_a_Kaca
Ja sem teda zvjedavej na tu klimatizaci. Budu ji jednou - asi za dost dlouho taky dodelavat. Kompresor pujde tam kam ma na drzak motoru, to je jasny. Ale vyparnik urcite nepujde tam, kde je origos v kabine, ale asi nepujde ani do motoroveho prostoru, tzn. pujde nekam do kabiny, ale jeste nevim kam, bohuzel se opet - podobne jako pro nezavisle topeni - nabizi prostor pod kubyboxem nebo zadnima sedackama.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 17 zář 2013 20:21
od MadTom
Ke klimatizaci - uvidím, až rozeberu box s výměníkem topení a ventilátorem. Stejně ho chci vyndat a zkontrolovat jestli to pod ním není rezavé.
Do kabiny bych ho dávat nechtěl - v palubovce asi nebude dost místa a aby mi fučel studenej vzduch na nohy to taky asi není to pravé.
Viděl jsem instalace, kdy byl vloženej ke stropu do mříže mezi zadníma sedadlama úložným prostorem. To já tam ale nemám a nechci.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 17 zář 2013 20:31
od Rover
Hanys_a_Kaca píše: ale jeste nevim kam, bohuzel se opet - podobne jako pro nezavisle topeni - nabizi prostor pod kubyboxem nebo zadnima sedackama.
Svoje nezávislé topení jsi umístil docela dobře, že Ti ani moc nepřekáží... tedy externě, ke mně, do "futrálu" od Toomicha pod cubby box... :)

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 17 zář 2013 22:02
od dava
Hanys_a_Kaca píše:Ja sem teda zvjedavej na tu klimatizaci. Budu ji jednou - asi za dost dlouho taky dodelavat. Kompresor pujde tam kam ma na drzak motoru, to je jasny. Ale vyparnik urcite nepujde tam, kde je origos v kabine, ale asi nepujde ani do motoroveho prostoru, tzn. pujde nekam do kabiny, ale jeste nevim kam, bohuzel se opet - podobne jako pro nezavisle topeni - nabizi prostor pod kubyboxem nebo zadnima sedackama.
No, co se klimy týče, a pokud to má být expedičák, vůbec bych už dnes neřešil klasiku, ale šel do nezávislé. Za jízdy stačí a při spaní super, mám s tím dobrou zkušenost z kamionu. Dá se koupit sériová většinou do střešního okna, nebo se staví na zakázku z takový stavebnice. Příklad tady, tenhle pán je dost dobrej i na bufíky a má i jetý, díly, jezili jsme k němu : http://www.skulinek-webasto.cz/clanky/c ... imatizace/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ale dá se najít i jinde, hlavně v Itálii. Akorát pozor, chce to kompresorovou, vodní je už dnes out. Nekupovat 230V s měničem, žere. Konkrétně na LR disco ji úplně vidím pod zahrádkou v tom snížení vepředu. Do Defa naopak, zaříznut do střechy, ve zvýšený části vzadu a žebra.
Dálkáč atd. je standard, v trucku je to nahoře na střeše, je k tomu ovladač jak od telky. Může běžet i před obchoďákem když je pařák, docela se divím, že se to ještě nedělá do seriově osobáků, SUV a MPV by to v pohodě pobraly.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 17 zář 2013 22:43
od Benjamin
Tomáši, tuhle stránku asi znáš, už tu proběhla, ale kdyby náhodou ne, posílám pro inspiraci.
http://foleysv.com/land-rover-conversio ... 0-defender" onclick="window.open(this.href);return false;

a ještě

http://www.neneoverland.co.uk/4x4defend ... 0_used.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 18 zář 2013 12:06
od Hanys_a_Kaca
...jo a Káče jsem ukazoval jakou budeš stavět pro rodinu limuzína a ona se ptá, jestli se to nebude moc kroutit. Co jí mám odpovědět?

Re: Defender 130 HCPU - co a jak

Napsal: 18 zář 2013 13:20
od MadTom
No řekni jí, že není jediná, kdo se ptá. Pomalu rozhazuju dotazy u těch, kdo to dělají.

A teď z jiného soudku - jak se sundává páka na převodce řízení? Povolil jsem matku, nasadil stahovák, nasadil větší stahovák a ten utáhnul tak, že to málem prasklo a nic.
Vyměnil jsem 3 kuláky na tyčích řízení - byly KO, mazání prachovou rzí není nic extra. Nicméně na řízení to moc poznat nebylo - vůle ještě nebylo moc velké. 4 kulák v páce řízení je skládanej, tak jsem chtěl sundat celou páku, ale nezadařilo se. Naštěstí tenhle jedinej vypadá, že už ho někdo měnil, tak to tam ještě chvilku vydrží.

Ještě jsem odstranil EGR ventil - předchozí majitel ani nevěděl, že ho má zaslepenej kusem plechu na straně výfukového potrubí.

Koukal jsem, že okolo výměníku topení a ventilátoru je dost místa, takže mám asi jasno, kam půjde doplnit klimatizace. I kdybych měl udělat celou bednu novou.