Stránka 28 z 50

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 04 říj 2019 22:06
od MadTom
Tak dneska se zadařilo - máme na garáži položené střešní panely. Byla to docela akce s velikým jeřábem a bohužel se někteří lidé okolo projevili jako blbci, včetně jednoho příslušníka místní městské policie. Včera jsem ještě dovezl nějaké to železo, ať můžeme pokračovat, po naložení se mě ptali, na co budu tím lukem střílet, že podle velikosti je to tak na Boeing nebo jinhé velkého ptáka.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 04 říj 2019 22:47
od Mirko
Tak gratuluji, ostatní práce už půjdou udělat z kýblů ;-)
Tvá 130ka se mi v tomto stavu asi líbí nejvíc. Otcovo o něco starší Tdi jsem teď taky ocenil při stavbě a u Defendra opravdu platí, že práce šlechtí. (Teda otec na to teď nazul hlíny, tak to mi trhá očí). Když zrovna nebyla po ruce 130ka, tak jsem musel vzít svýho Range a i když to s ním jde, tak mě štvalo ho zašpinit, tahat s ním matroš, lézt do něj v pracovních hadrech a ještě na mě ani nebyli tak ochotni prodejci v různých stavebninách a baumarktech jako s Defendrem.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 04 říj 2019 22:59
od MadTom
130ka je super, ale on b stačil jakejkoliv jinej pickup této velikosti. Jsem na začátku říkal, že s tím tu garáž postavím a potom tam to auto zrepasuji a upravím. Akorát už to mělo být pár let hotové.
U železářů se tam nějak divně ptali, když jsem chtěl ty 6 m dlouhé tyče v kuse, že ta korbička je malá. :hmm: Ale furt to nebylo tak udivené, jako klempíř, když jsme jeli pro 4 m dlouhé trubky k dešťovým svodům a já jsem mu řekl, že je naložíme v pohodě dovnitř. :mrgreen: Stačilo otevřít zadní okno a trubku vpředu položit na palubku a vzadu lehce ukurtovat. :Pohoda:
Teď jenom upravit žirafu na zvedání motorů na zvedák na kolečka a můžeme dobetonovat zbytek okolo a mezi panely. V kýblech už to nahoru doopravdy tahat nebudu, to mi stačilo když jsme dělali věnec. A brát betonpumpu kvůli zhruba 1,5m3 betonu a nechat to dovést mixem je trošku dražší.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 05 říj 2019 18:07
od Mirko
No, když s tou přestavbou té 130ky budeš dále tak spěchat, tak se ve vysněné verzi jednou projedeš:
https://www.autocar.co.uk/car-news/feat ... der-hearse
;-)

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 05 říj 2019 18:56
od MadTom
Hezké, dokonce i se spací vestavbou. Teda ale ta proutěná postel není zrovna můj vkus. Na druhou stranu, bočnice s okny velkými jako akvárium už mám. :mrgreen: Takže až na tu barvu a akvarijní provedení, je to zhruba to, co mám v plánu.
Dnes další malý pokrok - upravil jsem žirafu na vynadávání motorů z aut na zvedák na zvedání věcí na terasu, nějak tam ten beton pro obetonování okolo a mezi panely musím dostat. Zatím to zvedlo palety, další kolo bude vyzkoušet, jestli to zvedne kolečka s betonem. No uvidíme. A druhý malý krok - máme z garáže stan, tedy přesněji garáž schovanou pěkně pod plachtou, takže už třeba nebude pršet za krk.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 10 lis 2019 18:19
od MadTom
Tak malé pokračování - 130ka slouží na stavbě, ale protože se blíží její doba STK, tak jsem musel minulej týden v rámci přezutí na zimní gumy zkontrolovat i brzdy - celkem OK, občas nějaký písek zatuhlý, takže rozhýbat, a doufat, že to STK projde. Ve finále mám v úmyslu stejně brzdy komplet repasovat.
Včera jsme si hráli na betonáře - bylo potřeba dobetonovat věnec okolo stropních panelů a vybetonovat atiku. Původní odhad byl cca 2 m3 betonu, tedy 3 palety pytlů, výsledek byly 4 palety. Napadlo mě, dovést to mixem s pumpou, ale jednak nikdo neměl volný termín, a hlavně, dobetonávka mezer mezi panely je celkem opruz, protože se mi tam nevejde vibrátor.
A tady je výsledek - žirafu na zvedání motorů jsme na jednom konci doplnili o cihelnou protiváhu a na druhém o dlouhou trubku volně zasunutou do ramene, na to malej elektrickej vrátek, a plná kolečka mohla začít jezdit z dvoumužné betonárky v přízemí na střechu. Začal jsme v 8:30, a s drobnou pauzou, kdy ti co makají si dali oběd, a já místo oběda rychou otočku do Hornbachu, protože došel beton. Ve 21:30 bylo dobetonováno, dnes z velké části odbedněno a doškrabáno do roviny.
Teď už jenom pár dní zalévat, doufat že nebude mrznout, a potom natáhnout plachtu a jít si hrát dolů.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 10 lis 2019 21:21
od Hanys_a_Kaca
To vypadá že seš s míchačkou fakt šikovnej, kdy nastoupíš ke mě dělat podlahu?

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 11 lis 2019 07:34
od MadTom
K míchačce jsem měl lidi, já jsem se bavil s lopatou,zednickou lžící a vibrátorem. :Pohoda:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 11 lis 2019 08:07
od Hanys_a_Kaca
MadTom píše: 11 lis 2019 07:34 K míchačce jsem měl lidi, já jsem se bavil s lopatou,zednickou lžící a vibrátorem. :Pohoda:
Aha, ale tu lopatu a zednickou lžíci ti nevěřím :-) :moon

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 11 lis 2019 09:48
od MadTom
A proč ne? Hlad je sviňa, a je tedy třeba se něčím krmit. :mrgreen: Horší to bylo a tím vibrátorem, byl moc velkej a všude se nevešel, na druhou stranu byl i dost dlouhej na to, aby se dal zastrčit hluboko do díry v panelu.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 18 lis 2019 20:08
od MadTom
Tak 130ka prošla dnes STK - napoprvé. Sice to není bez závad, to se ani u starého auta čekat nedá, ale ověřil jsem si, že technik umí rozlišit sedadlo řidiče od sedadla spolujezdce. Před STK jsem přehodil sedáky, protože ten na sedadle řidiče má popraskaný potah a je celkem prosezený. Asi pomohlo i rozhýbání brzdových pístků při výměně kol za zimní, ze 12ti byly zatuhlé jenom 2, to celkem jde.
To podstatné je ale jinde, zjistil jsem, že STK se dá dělat i včas. S D2 jsem to prošvihl od března do srpna, včetně výletu do Asie, s Mondeem jenom o pár týdnů, se 130kou jsem měl 10 dní rezervu. :Pohoda:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 19 lis 2019 19:31
od MadTom
Včera cestou na STK jsem se pokusil vyhnat z výfuku pavouky, což se moc nepodařilo - auto při plném plynu párkrát zacukalo a zpomalilo, diagnostika ukázala overboost. Na emisích to nijak nevadilo, stačilo smazat. Dnes jsem vlezl pod kapotu, demontoval baňku ovládání klapky v turbu a klapku jsem zkusil rukou rozhýbat - jak jsem čekal, nejdřív to nešlo skoro vůbec, postupně to ale povolilo a klapka chodí naprosto volně. Závada opravena.
Chtěl jsem uklidit velkej techničák v ostatním papírů, tak jsem se podíval do protokolu z STK a nestačil jsem se divit. V poznámce z STK - Není pomocný VIN. To asi ten štítek za předním oknem. Asi zase technik menšího vzrůstu, kterej se nebyl ochotnej natáhnout, už jsem to stejné řešilo minule. Jsem zvědavej, co s tím udělají, protože se nechci dočkat nějakého překvalení v budoucnu, typu špatný VIN a podobně, až se někdo do té databáze aktivně podívá.
Další perlička je z STK - Typ emisního systému - řízený bez OBD. :shock: A na co tam ta zásuvka je? Výsledek kontroly závad řídící jednotky motoru: OK :? Tak jak to tedy je, je tam OBD nebo není? Že tam nebudou readiness kódy, je mi jasné, že to nebude bez chyb taky, je to Defender bez automatické převodovky, ABS a otáčkoměru. Takže OK je v pořádku.
No prostě tyhle auta jsou pro ně složitá. :mrgreen:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 20 lis 2019 09:36
od visby
MadTom píše: 19 lis 2019 19:31 Další perlička je z STK - Typ emisního systému - řízený bez OBD. :shock: A na co tam ta zásuvka je? Výsledek kontroly závad řídící jednotky motoru: OK :? Tak jak to tedy je, je tam OBD nebo není? Že tam nebudou readiness kódy, je mi jasné, že to nebude bez chyb taky, je to Defender bez automatické převodovky, ABS a otáčkoměru. Takže OK je v pořádku.
No prostě tyhle auta jsou pro ně složitá. :mrgreen:
OBD neznamena len, ze mas zasuvku ale ze aj emisny system podporuje urcitu diagnostiku emisneho systemu. to je jednak urcite readiness kody, DIUMPR a taktiez spravnu funkciu emisnych systemov (lambda, egr, pf, scr, nsc, etc;-)). mam pocit, ze pri diesloch to bolo povinne az od euro4. pri benzinoch skor

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 20 lis 2019 11:08
od MadTom
OBD je podle mě on board diagnostics. Něco jiného je OBD2. TD5ka už to ale jednoznačně umí, že neumí readiness kódy je věc druhá. Prostě v tom mají docela hokej. Před pár měsíci mi u D2 napsali, že vyčtení chyb nic, protože není přístupná zásuvka - ani se na ni nezeptali. Jak to není VW group, tak to prostě berou hákem. Na druhou stranu, pokud v tom protokolu nejsou vyloženě nepravdy jako chybějící pomocný VIN, tak je mi to celkem jedno.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 20 lis 2019 11:29
od visby
presne tak, on board diagnostics - to znamena diagnostiku, ktora urcite zahrna viac veci ako standardizovanu zasuvku;-)

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 20 lis 2019 11:32
od MadTom
A oni tam píšou - bez OBD. :hmm: Prostě to není VW.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 20 lis 2019 11:53
od stiinek
Tak je udělaná metodika podle které musí postupovat. Takže chybe je spíš ve schválené metodice.
Kdyby to zadal jako řízený s OBD tak musí být vyčtené readiness kódy. Ty Td5 neumí takže bys neprošel.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 20 lis 2019 13:46
od visby
MadTom píše: 20 lis 2019 11:32 A oni tam píšou - bez OBD. :hmm: Prostě to není VW.
presne tak, td5ka nema/nepodporuje OBD. nema implementovanu potrebnu diagnostiku, DTCs, protokoly a neviem co este. viac tu: https://en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics

to ze ma zasuvku v tvare OBD, neznamena, ze OBD podporuje.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 22 pro 2019 12:17
od MadTom
Tak 130ka už opět pracuje - ve čtvrtek jsem si dělal předčasného ježíška - dovezli jsme trošku větší kompresor. Bude potřeba udělat omítky, a házet to rukama se mi doopravdy nechce.
Teď už to jenom přinutit doma pracovat, protože 7,5kW motor mi to tady bez nějkého rozběhu doopravdy neutáhne. Takže buďto softstart, nebo menší řemenice a menší motor. I 4kW co mám dnes na 1 válcovém Orlíku by nejspíš stačily.
Ale to až po Vánocích.
Zjišťuji, že žirafa je jedno z neužitečnějších zvířat v okolí. :mrgreen: Akorát jí budu muset prodloužit krk.

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

Napsal: 23 pro 2019 23:29
od MFENCE
Ja mam po GO 3jsk75. Ma tam bejt presne tenhle motor. Ale je tam 5kw, protoze takovejhle jistic je uz na profi dilnu. Jeste musim sehnat vetsi nadobu a konecne se rozebehne. Je to hukot docela :)