Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
MadTom
Příspěvky: 12357
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

#561 Příspěvek od MadTom » 24 pro 2019 08:03

Včera jsem běham úklidu přeměřil řemenice na motorech co tu mám, a kupodivu jsou stejné, takže mohu přehazovat jak motory, tak řemenice a doufat, že se něco rozběhne, ať mohu změřit proudy. I kdybych to měl na začátku roztočit druhým motorem nebo třeba vrtačkou. Ale to pár dní počká, předpokládám, že budou létat jističe.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
petr pp
Příspěvky: 1232
Registrován: 19 zář 2013 16:06
tel.: 0903790668
auto: def 90
Bydliště: Moravske Lieskove

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

#562 Příspěvek od petr pp » 24 pro 2019 08:34

Mám doma cirkular z 7,5 kw a na nom mám vypínač z dvoma polohami 1 je rozbehova 2 prevazdkova hviezda trojuholník.

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 519
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

#563 Příspěvek od kaligula » 24 pro 2019 09:03

Jo, ale cirkularka neni kompresor, ten predstavuje pro motor obrovsky odpor pri rozbehu a tak ma motor pri rozbehu mnohem vetsi odber nez jmenovity, jedna moznost je spostet motor s otevrenymi valci kompresoru a ty potom zavrit, nebo mezi motor a kompresor namontovat spojku a po rozbehu motoru pozvolna pripojit kompresor, nebo alespon napinak remenu a napnout po rozbehu

Uživatelský avatar
petr pp
Příspěvky: 1232
Registrován: 19 zář 2013 16:06
tel.: 0903790668
auto: def 90
Bydliště: Moravske Lieskove

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

#564 Příspěvek od petr pp » 24 pro 2019 09:25

No ale to by si zase musel asistovať pri každom spustení. A áno z cilkul. máš pravdu ma to nenapadlo že sa rozbehne bez zataze :Ja blb:

MadTom
Příspěvky: 12357
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

#565 Příspěvek od MadTom » 24 pro 2019 10:18

Kompresor má samozřejmě odfukový ventil, takže když se zastaví, tak to vyfoukne tlak mezi kompresorem a zpětným ventilem na tlakové nádobě. Jinak by se to neroztočilo vůbec. Spouštění hvězda-trojúhelník je jedna možnost - chce to jenom 3 stykače a časovač. Druhá možnost je softstartér. Třetí možnost je přehodit motor za menší, mám tu 5,5kW ze šroubového kompresoru a 4kW na jednoválcovém Orlíku. I kdyby to mělo být jenom na zkoušku a na změření kolik proudu to bere. Další možnost je zvětšit hlavní jistič před elektroměrem, tam si ale budu muset připravit argumenty pro ČEZ. Posledně jsem chtěl jistič s charakteristikou C, stejně jako mi to dali v paneláku, a skončilo to slušnou hádkou, obviněním, že minule mi to Cčko museli dát po nějakém úplatku, a následně omluvou od ČEZu. Z tohoto pohledu je ČEZ víc než stát, je to naprosto nekontrolovatelné, a pokud řeknou že ne, tak to ani nemusí zdůvodňovat, takže jejich rozhodnutí je naprosto nepřezkoumatelné a člověk ani neví, proč mu to vlastně nepovolili.
Na druhou stranu, dědovi je 96 let a předpokládám, že to schodů už mu to dlouho nepůjde, takže budu muset řešit výtah, a to je krásný důvod pro silnější jistič, i pro tu C charakteristiku. Není nic lepšího, než výtah který se zastaví, protože vyletěl hlavní jistič, kvůli zapnuté varné konvici. :hmm:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
MFENCE
Příspěvky: 754
Registrován: 31 led 2019 11:56
tel.: 732805348
auto: D2 Td5/110 300Tdi

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

#566 Příspěvek od MFENCE » 24 pro 2019 14:34

Ano CEZ je SS Divize

Já mám normální ventil pro rozebeh co ve vevari do trubky. A pak kompresor má svůj odfuk pro sof-start. Jinak jak bylo řečeno,nemá smrtelník šanci to na jistič utáhnout. Ale servisak pro Orlik říkal- no pane s 5kw motorem to je už nahraně pro funkčnost. Tak nevím no. Ale takhle jsem ho už z JZD koupil. Tak jim to asi behalo těch xxx let normálně. Byla to sestava kohoutu a trubek. BZP by z toho měla infarkt. Nebyl tam právě soft start, tak to resil traktorák kohoutama. Já už mám naštěstí vše jak má bejt, a jen už zapojit😀.

MadTom
Příspěvky: 12357
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

#567 Příspěvek od MadTom » 24 pro 2019 15:03

Tak nějak. Nad 4kW motor by tam nějaký rozběh měl být - pro začátek přepínač hvězda-trojúhelník, pokud to motor zvládne. No uvidíme. Ale tmu budu dělat až po svátcích, je větší šance, až to někde vyhučí pořádně, že to rozvoďáci přijedou opravit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 12357
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

#568 Příspěvek od MadTom » 30 pro 2019 20:55

Tak kompresor kompresoruje - první krok bylo přepojit motor do hvězdy - rozběhl se v pohodě, ale jak šel tlak nahoru, tak proud do motoru lezl přes 10 A, což se mi moc nelíbilo. Takže půjčit ruční přepínač hvězda-trojúhelník, zjistit jak se na 16 svorek přepínače připojí 9 drátů, zkontrolovat, připojit, zkontrolovat, znovu zkontrolovat, zapnout a doufat, že až to vyhodí nožovky na baráku, tak rozvoďáci přijedou dost rychle. Tma se nekonala, motor se krásně rozběhl do hvězdy a po přepnutí do trojúhelníku trošku změnil vydávaný zvuk a hlavně proud klesnul pod 7 A, což už je hezčí.
Teď už jenom ruční přepínač nahradit sadou stykačů.
Na měření se osvědčil klešťovej ampérmetr - člověk si ho cvakne kam potřebuje, a pokud je to takovej, co umí měřit i stejnosměrný proud, tak se s ním úplně stejně dá změřit, co bere třeba naviják v autě, bez nutnosti něco rozpojovat.
A protože jsem byl trošku neklidný, a vyhazování pojistek je potřeba dělat až večer, aby se rozvoďáci večer nenudili, tak jsme si odskočili na malý výlet. Západy slunce jsou takové uklidňující.
Chyběl akorát sníh.
Přeji všem klid a pohodu do Nového roku.
Přílohy
20191230_161437 resize.jpg
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
MFENCE
Příspěvky: 754
Registrován: 31 led 2019 11:56
tel.: 732805348
auto: D2 Td5/110 300Tdi

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

#569 Příspěvek od MFENCE » 30 pro 2019 22:37

I ty jedna duse nezna :)

Ja dneska dodelal renovaci valecneho sveraku. Dostal zpet UK Army zelenou a ceka az uschne :)

MadTom
Příspěvky: 12357
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

#570 Příspěvek od MadTom » 08 dub 2020 21:42

Protože v naší D2 to mají přední sedačky už celkem dlouho za sebou, jsou prosezené, prodřené a částečně spálené od menšího ohníčku při svařování, hořelo to hodně rychle :shock: , tak už nějakou dobu jsem koukal po lepších. Nějak se furt nic nedělo, až tady Slávek dovezl hezké kožené elektricky ovládané a ve správné barvě, že sice on má sedačky taky už nehezké, ale do jeho šedého interiéru se béžové sedačky vůbec ale vůbec nehodí, tak jestli je nechci. Tak jsem chtěl. On je sice původně chtěl namontovat do své D2, ale bylo mu vysvětleno, že ta barva je moc odlišná, a že k nim stejně nemá všechno potřebné.
Využil jsem zákazu vycházení a nízkých teplot minulý týden a včera jsem po několika dlouhých dnech hraní si sedačky konečně naimplantoval. Je to celkem dost práce, zvlášť když některé věci nejsou, nebo jsou drahé, nebo by musely přijít poštou a potom asi jít do karantény. Chyběly mi dráty mezi elektrické ovladače a sedačky, tak jsem si je udělal, včetně 12 pinových konektorů. Potom už to jenom chtělo vyrobit šablonku a vyřezat díry do plastového tunelu, a když už jsem v tom byl, tak nainstalovat čtyři 12V zásuvky, a udělat takovou drobnost jako odrezit a natřít tu jedno rezavou nohu od sedačky.
Ostatní bylo jenom celé to dostat do auta.
Sedačky jsou hezké, i barva k autu ladí. A protože je teď Slávek smutný, tak pokud někomu přebývají přední sedačky do D2, nejlépe tmavě šedé, tak mu je nabídněte, kontakt případně zprostředkuji. Musíme si přece pomáhat. :mrgreen:
Přílohy
konektor pro připojení ovladačů elektrických sedaček - má to jenom 12 pinů
konektor pro připojení ovladačů elektrických sedaček - má to jenom 12 pinů
a z druhé strany i s dráty
a z druhé strany i s dráty
dráty bylo nutné upevnit, snad to lepidlo ze soplovačky bude stačit
dráty bylo nutné upevnit, snad to lepidlo ze soplovačky bude stačit
doplněné dva 12V konektory
doplněné dva 12V konektory
a druhé dva konektory, dřív jsem je měl na místě spínačů ovládání sedaček
a druhé dva konektory, dřív jsem je měl na místě spínačů ovládání sedaček
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 12357
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

#571 Příspěvek od MadTom » 08 dub 2020 21:44

a takto to vypadá v autě, rozhodně lépe, než kdyby byl interiér celá černý.
Přílohy
20200408_160606 resize.jpg
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 5848
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

#572 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 08 dub 2020 22:03

Chudák Slávek.
Je teda třeba říct, že jsi kurva šikovnej.
Ale nemělo by zapadnout, že nejenom šikovnej, ale i kurva :-)
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

Uživatelský avatar
MFENCE
Příspěvky: 754
Registrován: 31 led 2019 11:56
tel.: 732805348
auto: D2 Td5/110 300Tdi

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

#573 Příspěvek od MFENCE » 09 dub 2020 17:42

Šikovnejch kurev moc není, tak za tuhle kurvu buďme rádi. :D

MadTom
Příspěvky: 12357
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

#574 Příspěvek od MadTom » 12 dub 2020 10:32

Tak jsem hledal na webu nějaká videa o 130ce s cílem načerpat nějakou inspiraci jak s plánovanou přestavbou, a našel jsem toto: https://www.youtube.com/watch?v=ZdpRll2BP90 - tak přemýšlím, jestli si mám taky koupit alespoň malej tank. :mrgreen:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 5848
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

#575 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 12 dub 2020 18:42

Jeden malej tank by podle mne neměl chybět v žádné domáctnosti :-)
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

MadTom
Příspěvky: 12357
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

#576 Příspěvek od MadTom » 12 dub 2020 21:44

Tak dneska malá lesní procházka a cestou tam zkouška nových sedaček. Barvu mají dobrou, prosezené nejsou, tou řidičovou se klidně zvednu až ke stropu, takže se opřu hlavou, střešní okno je tedy na špatném místě, ale zase v terénu bych se takto mohl zašprajcovat, abych v autě víc držel. Bohužel se projevilo stáří dodaných dílů - při druhém pokusu si sedačku seřídit jsem zjistil, že opěradlo se dá pouze sklopit směrem dozadu, ale nikoliv narovnat zpět. A to klidně opakovaně. To není moc dobrý postup. Tak jsem si vystoupil, a ono to najednou šlo. No nějak jsem si ještě chvilku hrál s ovladači a najednou lup a nic. Praskla 40A pojistka pod sedadlem, a vše okolo už bylo hezky rozpálené, docela hezkej zkrat. Takže nějak dojet domů, a potom se uvidí.
Doma to samozřejmě fungovalo, ale jenom občas, naštěstí po chvilce zase ne, tak jsem nahmatal dráty, co vedou ze sedáku do opěradla a povytáhnul je. Fungovalo to.
Sedačku ven, dráty povytáhnout, najít kde je to prodřené, oddělat část tapecu sedačku, rozbalit svazek, vypinovat drát z konektoru, nasadit smršťovku, protože prodřený byl naštěstí jenom obal, obalit abych při smršťování sedačku nespálil, smrštit, zamotat izolačkou, připáskovat, a potom už jenom sedačku zpět do auta. Prostě blbnutí skoro na 2 hodiny. Ale vypadá to, že už to funguje.
Přílohy
prodřená izolace drátu
prodřená izolace drátu
rozbalený svazek vedoucí do opěradla
rozbalený svazek vedoucí do opěradla
prodřený kabelový svazek
prodřený kabelový svazek
sedačka venku z auta, a hledat
sedačka venku z auta, a hledat
pod sedačkou je kompresor původně od měchů na foukání uzávěrek, s ventily a tlakovou nádobou z malého hasičáku
pod sedačkou je kompresor původně od měchů na foukání uzávěrek, s ventily a tlakovou nádobou z malého hasičáku
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2094
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

#577 Příspěvek od pojir » 13 dub 2020 08:23

Aha, mne dela ridicova sedacka presne to same. Tak az budu mit nekdy cas a bude hezky, zkusim primarne hledat na stejnym miste. :yes
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

MadTom
Příspěvky: 12357
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

#578 Příspěvek od MadTom » 13 dub 2020 08:58

Nejdřív zkus přímo v autě ty dráty jenom rukou popotáhnout ven, aby s nedotýkaly rámu sedačky. Jestli to přestane zkratovat, tak víš kde začít hledat.
Vyndat sedačku jde celkem rychle, akorát je potřeba ji nastavit do správné polohy, aby se dalo dostat ke všem šroubům a až potom odpojit elektriku, protože se odpojuje i pyropředpínač bezpečnostního pásu, tak aby to náhodou nebouchlo. A s odpojenou elektrikou se elektricky nastavitelnou sedačkou velmi blbě posunuje.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 12357
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

#579 Příspěvek od MadTom » 18 dub 2020 21:56

Ve chvílích volna mezi home office a nahazováním omítky chrchlátkem, jsme si dnes zajeli na výlet a protože jsou zavřené hospody, a hladové děti jsou ještě horší než ty nakrmené, tak jsme museli hodit něco málo na oheň. Následně to alespoň kousek dostat ze sebe při procházce. Narazili jsme při tom na velmi přítulná zvířátka.
Minulý víkend se u D2 v jedné vracečce rozsvítilo ABS a další kontrolky, a už nezhasly. Ukázalo se, že před 10 lety opravený kabel od čidla ABS se znovu přelomil, takže opravit znovu stejným způsobem, jestli to opět vydrží 10 let, tak jsem spokojený.
Přílohy
D2 - kabel od čidla ABS - přelomený drát
D2 - kabel od čidla ABS - přelomený drát
krmení dravé zvěře
krmení dravé zvěře
hezká přítulná zvířátka, pěkně kudrnatá
hezká přítulná zvířátka, pěkně kudrnatá
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

MadTom
Příspěvky: 12357
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
Bydliště: Olomouc

Re: Defender 130 HCPU - co a jak - fotky z výletu, dva alternátory?

#580 Příspěvek od MadTom » 18 dub 2020 22:14

Kdysi jsme si k D2 pořídili stanovlek Skif a do něj klasickej dvouplotýnkovej vařič, našroubovanej na 2kg plynové bombě. Fungoval dobře, ale byl trošku neskladný. Když jsme začali jezdit bez Skifu, protože jsme si pořídili střešní stan, tak ke 2kg bombě jsme pořídili přenosný grilo-vařič Cadac Safari chef. Funguje super, ale pokaždé jsme ho museli komplet rozebrat pro uložení do auta. Restaurace byla lepší a hlavně rychlejší. Tak po přestavbě spaní a umístění ledničky do jednoho šuplíku jsem hledal vařic pro umístění do druhého šuplíku. Našli jsem malinkej dvouoplotýnkovej Campingaz, kterej se tam vešel na šířku na milimetry. Fungovalo to dobře, ale pár věcí tomu chybělo. 2kg bomba byla veliká a neskladná, navíc mimo ČR mi ji nevymění. Tak jsem pořídil redukční ventil Meva na našroubování na malé plynové kartuše (0,5kg) se závitem. Stejně je sebou vozím k plynové letlampě a malinkému vařiči, navíc se doma objevila 10kg plynová bomba, takže není problém ty malé kartuše doplnit. Tím jsme se zbavili bomby. Druhý problém byl výkon vařiče - má jenom 1600W, chtělo to trošku poladit - původní trysky měli díru 0,63mm, nově mají 0,7mm - stačilo změřit a potom převrtat. Hoří to o kousek lépe, a to už bude muset stačit. Pokus o připojení kartuše přímo bez redukčního ventilu znamenal skoro 10 cm vysoké plameny, což nebylo úplně ono.
Poslední věcí bylo doplnění vyššího závětří - takže hraní s nůžkama na plech a ohýbačkou a kusem nerezového plechu. Potom už jenom připájet držáky (nerez se cínuje dobře). Závětří je jenom nasunuté, když nebude foukat, tak by zbytečně zavazelo. Teď už to jenom dát do auta a udělat místo držáku na 2kg bombu držák na kartuše.
Přílohy
pohled zespodu na vařič - chtělo to komplet rozborku, převrtání a sborku
pohled zespodu na vařič - chtělo to komplet rozborku, převrtání a sborku
nasazené nové vyšší závětří
nasazené nové vyšší závětří
vařič v šuplíku s původním oplechováním
vařič v šuplíku s původním oplechováním
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět