aha, takže takový jakože LIGHTWEIGHT, jo? nebo FREEDEFENDER???erik píše: ↑11 bře 2021 07:42 DEFENDER 80 v r. 2023
https://www.caranddriver.com/land-rover ... 5MSuBIS7EU
Nástupce Defendera- Defender 2015 .
- Adam P.
- Příspěvky: 955
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
Dnes jako Defender SportAdam P. píše: ↑11 bře 2021 10:37aha, takže takový jakože LIGHTWEIGHT, jo? nebo FREEDEFENDER???erik píše: ↑11 bře 2021 07:42 DEFENDER 80 v r. 2023
https://www.caranddriver.com/land-rover ... 5MSuBIS7EU
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
Ahoj,
Není tady někdo, kdo by dokázal udělat něco podobného:
https://youtu.be/wIsfBlsneyM
Tohle se fakt nechci učit a líbí se mi, že to je celý pod podlahou, vypadá to fakt dobře.
Není tady někdo, kdo by dokázal udělat něco podobného:
https://youtu.be/wIsfBlsneyM
Tohle se fakt nechci učit a líbí se mi, že to je celý pod podlahou, vypadá to fakt dobře.
Discovery 4, XLifter, tablet, Wi-Fi hotspot atd.
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
V principu mi to připomíná nabíjecí stanice pro ostrovní a solární systémy, jen je to rozložené po po autě po dílech a nekrmí se to solárem, což některé z nich umí. Cena rapidně roste s narůstající kapacitou a použitelným maximálním výkonem (např. rychlovarná konvice).Vladicek píše: ↑13 bře 2021 18:40 Ahoj,
Není tady někdo, kdo by dokázal udělat něco podobného:
https://youtu.be/wIsfBlsneyM
Tohle se fakt nechci učit a líbí se mi, že to je celý pod podlahou, vypadá to fakt dobře.
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
Nieco podobne teraz robim do svojej D4, akurat tam nebude menic na 230V pretoze si myslim ze je to zbytocna vec v aute, urcite by som takto neriesil napr. zohrievanie vody nato su super plynove varice cisto na zohrievanie vody. Na celej tejto zastavbe je najdrahsia bateria lifepo4.Vladicek píše:Ahoj,
Není tady někdo, kdo by dokázal udělat něco podobného:
https://youtu.be/wIsfBlsneyM
Tohle se fakt nechci učit a líbí se mi, že to je celý pod podlahou, vypadá to fakt dobře.
LR DEFENDER 110 SW
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
Což o tom, udělat to není problém, jestli máš na mysli to poskládat do auta a pozapojovat. "Vymyšlené" už to je. Ale využiješ to?
Cena je věc druhá a dlouhodobá udržitelnost věc další - lithiové baterie nemají moc rády mrazy. Pokud hluboce zmrznou, tak často dochází k nevratnému poškození - ztráta kapacity nebo snížením maximálního proudu. A teplota pod -20°C není u nás zase tak neobvyklá. Na poškození stačí jedna noc. Dál pokud ti baterka za pár let umře, bude sehnatelná stejná, nebo alespoň stejně veliká třeba s lepšími parametry? Olověné akumulátory v tom mají výhodu v celkem standardizovaných rozměrech, nevýhoda je ve stejném objemu zhruba třetinová kapacita.
Ve videu jsem to nezachytil, ale celkem by mě zajímalo, jak ty věci (měnič) co jsou v kufru pod podlahou chladí? Ono je to sice chlazené ventilátorem, ale ten horký vzduch se musí někam odvést a přivést "studený", jinak se to prostě upeče, nebo v lepším případě to jenom vypne tepelná ochrana a dojde k výraznému zkrácení životnosti. Druhá nevýhoda takto uzavřené montáže je vlhkost - pokud tam nějaká voda zkondenzuje, tak se hned tak neodpaří a ta elektronika bude v "parní lázni".
Cena je věc druhá a dlouhodobá udržitelnost věc další - lithiové baterie nemají moc rády mrazy. Pokud hluboce zmrznou, tak často dochází k nevratnému poškození - ztráta kapacity nebo snížením maximálního proudu. A teplota pod -20°C není u nás zase tak neobvyklá. Na poškození stačí jedna noc. Dál pokud ti baterka za pár let umře, bude sehnatelná stejná, nebo alespoň stejně veliká třeba s lepšími parametry? Olověné akumulátory v tom mají výhodu v celkem standardizovaných rozměrech, nevýhoda je ve stejném objemu zhruba třetinová kapacita.
Ve videu jsem to nezachytil, ale celkem by mě zajímalo, jak ty věci (měnič) co jsou v kufru pod podlahou chladí? Ono je to sice chlazené ventilátorem, ale ten horký vzduch se musí někam odvést a přivést "studený", jinak se to prostě upeče, nebo v lepším případě to jenom vypne tepelná ochrana a dojde k výraznému zkrácení životnosti. Druhá nevýhoda takto uzavřené montáže je vlhkost - pokud tam nějaká voda zkondenzuje, tak se hned tak neodpaří a ta elektronika bude v "parní lázni".
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
Madtom: lithiumzelezofosfat/lifepo4 mrazy absolutne nevadia, to nieje klasika lithiovka jak AA baterka a tym ze sa robia v 3,2v clankoch roznych kapacit tak si aj po rokoch vyskladas to co potrebujes.
LR DEFENDER 110 SW
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
To chlazení mě taky trochu překvapilo a to tomu jinak vůbec nerozumím.MadTom píše: ↑13 bře 2021 21:29 Což o tom, udělat to není problém, jestli máš na mysli to poskládat do auta a pozapojovat. "Vymyšlené" už to je. Ale využiješ to? .
...
Ve videu jsem to nezachytil, ale celkem by mě zajímalo, jak ty věci (měnič) co jsou v kufru pod podlahou chladí? Ono je to sice chlazené ventilátorem, ale ten horký vzduch se musí někam odvést a přivést "studený", jinak se to prostě upeče, nebo v lepším případě to jenom vypne tepelná ochrana a dojde k výraznému zkrácení životnosti. Druhá nevýhoda takto uzavřené montáže je vlhkost - pokud tam nějaká voda zkondenzuje, tak se hned tak neodpaří a ta elektronika bude v "parní lázni".
Ono je tam kolem toho docela dost prostoru, ale vzduch tam asi nijak neproudí.
Ohledně využitelnosti - na rovinu - určitě to nevyužiju na 100%, ale líbí se mi to a kdybych si kupoval jen věci, které využiju na 100%... :-D.
Ale důvod - nový def má menší kufr než D4. A tak když chci dovnitř nacpat víc věcí, tak třeba indukční vařič místo plynového do šuplíku může být vítáná úspora místa.
Prostě si říkám - v defu bude třeba myslet chytře a tohle řešení, kdy je vše pod podlahou je dobrý.
Discovery 4, XLifter, tablet, Wi-Fi hotspot atd.
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
Takže mrazy a baterky jsou vyřešené. Teď ještě to chlazení.
Každá výkonová elektronika jako měnič nebo nabíječ topí, protože nemá 100% účinnost. Pokud si představíš 1000W měnič s účinností 95%, což je účinnost velmi hezká, tak při plném výkonu jde do tepla 50W, což je těch zbylých 5%. Vezmi si 50W žárovku a uzavři ji do malé bedny a rozsviť na půl hodiny. Budeš rád, že to nezačne hořet. Proto se do těch měničů dávají ventilátory a proto ten horký vzduch musí mít kam odejít.
Druhá věc je indukční vařič - 1000W není nic moc, běžnej plynovej má 2-3 krát tolik, i když ta indukce má menší ztráty do okolí. Ale také se musí chladit a pokud se použijí plynové kartuše, tak není o moc menší. Zásadní výhodu má při vaření v interiéru - nesmrdí, což u tohohle auta asi nehrozí, není na to místo.
A to poslední je vlhkost. V uzavřených prostorách je vždy nebezpečí, že tam voda ze vzduchu bude kondenzovat a to pro funkci a hlavně životnost elektroniky není dobré. Za provozu to sice může vyschnout, ale v provozu ta elektronika rozhodně nebude pořád.
Za mě vymyslet tomu nějaké odvětrání, třeba podpořené malým ventilátorem, a bude to OK.
Každá výkonová elektronika jako měnič nebo nabíječ topí, protože nemá 100% účinnost. Pokud si představíš 1000W měnič s účinností 95%, což je účinnost velmi hezká, tak při plném výkonu jde do tepla 50W, což je těch zbylých 5%. Vezmi si 50W žárovku a uzavři ji do malé bedny a rozsviť na půl hodiny. Budeš rád, že to nezačne hořet. Proto se do těch měničů dávají ventilátory a proto ten horký vzduch musí mít kam odejít.
Druhá věc je indukční vařič - 1000W není nic moc, běžnej plynovej má 2-3 krát tolik, i když ta indukce má menší ztráty do okolí. Ale také se musí chladit a pokud se použijí plynové kartuše, tak není o moc menší. Zásadní výhodu má při vaření v interiéru - nesmrdí, což u tohohle auta asi nehrozí, není na to místo.
A to poslední je vlhkost. V uzavřených prostorách je vždy nebezpečí, že tam voda ze vzduchu bude kondenzovat a to pro funkci a hlavně životnost elektroniky není dobré. Za provozu to sice může vyschnout, ale v provozu ta elektronika rozhodně nebude pořád.
Za mě vymyslet tomu nějaké odvětrání, třeba podpořené malým ventilátorem, a bude to OK.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
Preco vymyslas hluposti s indukciou v aute, na alektrinu by som dal chladnicku, horkovzduch, svetlo, nabijanie mobil, tablet a cerpadlo na vodu. Varenie plyn/benzin/uhlie. Ak to takto vyriesis a das tam 250-300ah lifepo4 tak natom vydrzis kludne aj 5 dni bez dobijania.Vladicek píše:To chlazení mě taky trochu překvapilo a to tomu jinak vůbec nerozumím.MadTom píše: ↑13 bře 2021 21:29 Což o tom, udělat to není problém, jestli máš na mysli to poskládat do auta a pozapojovat. "Vymyšlené" už to je. Ale využiješ to? .
...
Ve videu jsem to nezachytil, ale celkem by mě zajímalo, jak ty věci (měnič) co jsou v kufru pod podlahou chladí? Ono je to sice chlazené ventilátorem, ale ten horký vzduch se musí někam odvést a přivést "studený", jinak se to prostě upeče, nebo v lepším případě to jenom vypne tepelná ochrana a dojde k výraznému zkrácení životnosti. Druhá nevýhoda takto uzavřené montáže je vlhkost - pokud tam nějaká voda zkondenzuje, tak se hned tak neodpaří a ta elektronika bude v "parní lázni".
Ono je tam kolem toho docela dost prostoru, ale vzduch tam asi nijak neproudí.
Ohledně využitelnosti - na rovinu - určitě to nevyužiju na 100%, ale líbí se mi to a kdybych si kupoval jen věci, které využiju na 100%... :-D.
Ale důvod - nový def má menší kufr než D4. A tak když chci dovnitř nacpat víc věcí, tak třeba indukční vařič místo plynového do šuplíku může být vítáná úspora místa.
Prostě si říkám - v defu bude třeba myslet chytře a tohle řešení, kdy je vše pod podlahou je dobrý.
LR DEFENDER 110 SW
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
a vojdes sa do trebars 1500-2000 ojro ?
alebo ci tam nedat nejaku takuto vec jak pisal Maxel a nedobijat to v lete nejakym poriadnym solarnym panelom rozkladacim. auto v tieni a kabel s panelom na slnku.
https://m.alza.cz/ecoflow-river-600-max-d6230583.htm
alebo ci tam nedat nejaku takuto vec jak pisal Maxel a nedobijat to v lete nejakym poriadnym solarnym panelom rozkladacim. auto v tieni a kabel s panelom na slnku.
https://m.alza.cz/ecoflow-river-600-max-d6230583.htm
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
To je dobrá otázka! Až to budu vědět, dám to sem.
Ad Komín - protože rád vymýšlím blbosti
Discovery 4, XLifter, tablet, Wi-Fi hotspot atd.
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
ja necitoval Komina to bola otazka na neho
ale vlastne i na tebe
ale vlastne i na tebe
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
Jenže tohle má pro mě dvě nevýhody:matooo píše: ↑14 bře 2021 10:47 a vojdes sa do trebars 1500-2000 ojro ?
alebo ci tam nedat nejaku takuto vec jak pisal Maxel a nedobijat to v lete nejakym poriadnym solarnym panelom rozkladacim. auto v tieni a kabel s panelom na slnku.
https://m.alza.cz/ecoflow-river-600-max-d6230583.htm
1) baterie je součástí celého řešení = máš tam sice všechno pohromadě, ale vydrží to “jen” 500 cyklů a pak to musíš vyhodit celý. Takhle bych měnil jen baterku a ekosystém by mi zůstal
2) myslím si, že těch 1.200 wattů, co to dává v režimu x-boost nebude zrovna trvale použitelných
Já už tohle řešení mám - solár a k tomu takovouhle obří powerbanku. Ale to mi přijde jako provizorní řešení.
Jako neříkám, že u toho nezůstanu, ale ještě bych rád zvážil něco sofistikovanějšího
Discovery 4, XLifter, tablet, Wi-Fi hotspot atd.
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
Ne já to beru i od Komína jako relevantní otázku :-D.
A třeba v D4 jsem to neřešil a vozil plynový dvojvařič. Ale ono když začneš plánovat spaní do malýho defa, tak seš najednou v situaci, kdy zvažuješ
Discovery 4, XLifter, tablet, Wi-Fi hotspot atd.
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
baterka se da vymenit (6-7tis) za novou.
a 500 nabiti to mam na par let a stejne to pak bude zastarale
a 500 nabiti to mam na par let a stejne to pak bude zastarale
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
Aha, tak co jsem koupil já, tam se vyměnit nedá.
Pak už to má smysl
Discovery 4, XLifter, tablet, Wi-Fi hotspot atd.
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
Ja tam budem mat vsetko od Victron energy, Dc-Dc nabijac bez neho sa nepohnes lebo dnes su v aute int. alternatory a vdaka tomu nenabijes druhu baterku bez dc dc nabijaca, klasicka nabijacka na 230v ked auto stoji na dvore a solarny regulator + plus kable a ine blbosti spolu asi 800e. No a ktomu baterka tu su 2 moznosti objednat clanky z ciny a vyjde to tak na 600e alebo bateria renomovaneho vyrobcu 200ah tak za 1500-2000e inak tie lifepo4 sa mozu vybijat niekde k 20% kapacity pri nejakych 3000 cykloch narozdiel od olova ktore by nemalo byt vybite pod 50% pri kolko 200 - 500cykloch. Samotna lifepo baterka ma polovicne rozmery a asi 2/5 hmotnost.
LR DEFENDER 110 SW
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
Na LiFePO z číny bych zatím spíš zapomněl, pokud nemáš nějakého odzkoušeného dodavatele - celkem bych očekával, že tě číňan bude chtít odrbat a baterka bude mít menší kapacitu, horší schopnost dávat proud a menší životnost. A protože zpátky mu to do číny určitě nepošleš, tak si koupíš drahou věc bez jakékoliv záruky. Bohužel.
Výhoda těchto baterií je jasná, pokud se šetří místo, tak je to celkem podstatná výhoda, ale pokud by měnič na 230V měl být jenom kvůli indukčnímu vařiči, tak bych doopravdy zvážil něco plynového - ono to vyjde ve výsledku podobně veliké ale cenově to bude úplně něco jiného. Hlavně ale, rezervní plynovou kartuši někam schováš, ale s vybitýma baterkama si neuvaříš ani kafe a hlavně ti přestane fungovat lednička a budeš mít teplé pivo nebo zkažené steaky. Pokud nechceš vařit uvnitř v autě a jezdit přes polovinu zeměkoule, tak bych nechal na vaření plyn nebo případně benzín, s tím že plyn je operativnější.
LiFePO baterku bych zvážil i ze samostatných článků - budou se dát po autě lépe rozstrkat, než někam cpát jednu velkou baterku.
Hlavně si ale rozmysli, jak velkou kapacitu potřebuješ - na ledničku, počítač, mobil a podobné, a jak dlouho chceš někde stát bez pohybu, a hlavně, za jak dlouho se ti to za jízdy dobije - ty inteligentní alternátory tím mohou celkem cvičit.
Výhoda těchto baterií je jasná, pokud se šetří místo, tak je to celkem podstatná výhoda, ale pokud by měnič na 230V měl být jenom kvůli indukčnímu vařiči, tak bych doopravdy zvážil něco plynového - ono to vyjde ve výsledku podobně veliké ale cenově to bude úplně něco jiného. Hlavně ale, rezervní plynovou kartuši někam schováš, ale s vybitýma baterkama si neuvaříš ani kafe a hlavně ti přestane fungovat lednička a budeš mít teplé pivo nebo zkažené steaky. Pokud nechceš vařit uvnitř v autě a jezdit přes polovinu zeměkoule, tak bych nechal na vaření plyn nebo případně benzín, s tím že plyn je operativnější.
LiFePO baterku bych zvážil i ze samostatných článků - budou se dát po autě lépe rozstrkat, než někam cpát jednu velkou baterku.
Hlavně si ale rozmysli, jak velkou kapacitu potřebuješ - na ledničku, počítač, mobil a podobné, a jak dlouho chceš někde stát bez pohybu, a hlavně, za jak dlouho se ti to za jízdy dobije - ty inteligentní alternátory tím mohou celkem cvičit.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nástupce Defendera- Defender 2015 .
Clanky z ciny tu predava dost ludi, kde nieje problem overit kapacitu a co sa tyka tych alternatorov, tak tam je podmienka DC DC nabijac ktory po nastartovani zacne nasilu cucat stavu zo startovacej baterky cim prinuti elektroniku spustit dobijanie alternatorom. Napr. nove iveco daily euro6 spusti alternator az ked ma startovacia bateria 11.7VMadTom píše:Na LiFePO z číny bych zatím spíš zapomněl, pokud nemáš nějakého odzkoušeného dodavatele - celkem bych očekával, že tě číňan bude chtít odrbat a baterka bude mít menší kapacitu, horší schopnost dávat proud a menší životnost. A protože zpátky mu to do číny určitě nepošleš, tak si koupíš drahou věc bez jakékoliv záruky. Bohužel.
Výhoda těchto baterií je jasná, pokud se šetří místo, tak je to celkem podstatná výhoda, ale pokud by měnič na 230V měl být jenom kvůli indukčnímu vařiči, tak bych doopravdy zvážil něco plynového - ono to vyjde ve výsledku podobně veliké ale cenově to bude úplně něco jiného. Hlavně ale, rezervní plynovou kartuši někam schováš, ale s vybitýma baterkama si neuvaříš ani kafe a hlavně ti přestane fungovat lednička a budeš mít teplé pivo nebo zkažené steaky. Pokud nechceš vařit uvnitř v autě a jezdit přes polovinu zeměkoule, tak bych nechal na vaření plyn nebo případně benzín, s tím že plyn je operativnější.
LiFePO baterku bych zvážil i ze samostatných článků - budou se dát po autě lépe rozstrkat, než někam cpát jednu velkou baterku.
Hlavně si ale rozmysli, jak velkou kapacitu potřebuješ - na ledničku, počítač, mobil a podobné, a jak dlouho chceš někde stát bez pohybu, a hlavně, za jak dlouho se ti to za jízdy dobije - ty inteligentní alternátory tím mohou celkem cvičit.
LR DEFENDER 110 SW