Rychlo dotazy
- Tazik1992
- Příspěvky: 1393
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Rychlo dotazy
Tak dobrý . Aspoň budu vědět kam kouknout, až se to objeví i u mě
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Rychlo dotazy
Čalouník- sháním koberce do defendra komplet. Je tu někdo kdo umí sehnat látku k tomu odpovídající? Měl bych jako mustr koberce od exmoor trim a podle toho to vyřezat. Nebo popripade kde se daji sehnat nějaké kvalitni vysoké koberce? Ideálně s pogumovanou jednou stranou. Diky moc
300TDI---The Legend begins
-
- Příspěvky: 124
- Registrován: 24 říj 2018 14:51
Re: Rychlo dotazy
Zdarec, po zmiznutí "chyby" samovybijania baterky cca pred 2 rokmi sa neduh vrátil..
Minulý víkend spravených cca 150 km a auto odstavené pred domom.. v pondelok rano cesta do práce - štartovanie ok.. cesta cca 10 - 15 minút.. na vstavanom ukazovateli napätia ( dobíjania baterky - dvoj Usb konektor + displej) to ukazovalo maximalne 13.1V.. dlhodobo sledovaný priemer bol cca 13.6 až 13.8V oproti svorkám na baterke to bolo cca - 0.2V..
..cestou do práce ukazoval viac menej okolo 12.8V.. v práci odstavené auto cca okolo 9.00, cca o 13.00 sa chystám preparkovať.. vložím klúč a ani ťuķ.. po použití vybraného slovníka vyberám baterku na nabíjačku.. baterka ukazovala na multimetre 12.1V.. cca po 3.5 hodine odpojím vložím a normálne štartujem.. vozil som sa cca hodku po meste a " voltmeter" ukazoval okolo tých 13.1V dobíjania.. doma odparkované.. a cca po 2.5 hod. idem okolo auta a svetielko imobilizéru na mňa nebliká.. baterka vybratá daná na nabíjacku na cca 13 - 14 hodin.. po odpojení ukazovala krásnych 12.8V..
S merákom som nasledujúci deň hladal nejaký únik a nič.. keď som skúšobne pripojil baterku na cca pol hodku už napätie v baterke kleslo na 12.2V, ale auto v pohode naštartovalo.. Skúšam dobíjanie na svorkách a ukazuje 13.3 až 13.5V.. Baterku pre istotu odpájam a nasratý idem domov hladať na fóre a pripadne na nete inšpiráciu kam sa ubrať..
V piatok dostal Def milosť potreboval som s ním niečo previesť.. a vstavaný voltmeter ukazoval pri jazde 14.3 až14.5V.. v sobotu a aj dnes to ukazovalo pri jazdení od 13.7 do 14.1V..
Na 300 ide kábel od plus pólu baterky na štartér a odtiaľ na alternátor a veľke poistky v motorovom priestore.. aspon podľa schémy a dnes som sa o tom presvedčil aj osobne..
Kedže štartér točí v pohode usudzujeme, že by to mohol byť problém v alternátore?? Alebo sa mýlim?
Ak je to ten alternátor voliť nový alebo dať repasovať?? Nikde som nenašiel na LR shopoch v ČR ( na Slovensku ani nehladám a ani neviem či tu taký je) náhradné diely na repas...
Na LR Workshop.com ani taká ponuka dielov nieje.. a v českom servisnom manuály je rozkreslený a popisaný ( anglický som neštudoval ale v prirucke Haynes bol podobný obrázok)
Ak odporúčate nový, aký voliť lebo ponuka je široka od cca 120€ do 800€ .. a taktiež s rôznym výkonom..
Def 300tdi - 65A a Discoteka 300tdi -100 či 120A..
Budem rád za každú dobrú radu prípadne odporúčanie..
Minulý víkend spravených cca 150 km a auto odstavené pred domom.. v pondelok rano cesta do práce - štartovanie ok.. cesta cca 10 - 15 minút.. na vstavanom ukazovateli napätia ( dobíjania baterky - dvoj Usb konektor + displej) to ukazovalo maximalne 13.1V.. dlhodobo sledovaný priemer bol cca 13.6 až 13.8V oproti svorkám na baterke to bolo cca - 0.2V..
..cestou do práce ukazoval viac menej okolo 12.8V.. v práci odstavené auto cca okolo 9.00, cca o 13.00 sa chystám preparkovať.. vložím klúč a ani ťuķ.. po použití vybraného slovníka vyberám baterku na nabíjačku.. baterka ukazovala na multimetre 12.1V.. cca po 3.5 hodine odpojím vložím a normálne štartujem.. vozil som sa cca hodku po meste a " voltmeter" ukazoval okolo tých 13.1V dobíjania.. doma odparkované.. a cca po 2.5 hod. idem okolo auta a svetielko imobilizéru na mňa nebliká.. baterka vybratá daná na nabíjacku na cca 13 - 14 hodin.. po odpojení ukazovala krásnych 12.8V..
S merákom som nasledujúci deň hladal nejaký únik a nič.. keď som skúšobne pripojil baterku na cca pol hodku už napätie v baterke kleslo na 12.2V, ale auto v pohode naštartovalo.. Skúšam dobíjanie na svorkách a ukazuje 13.3 až 13.5V.. Baterku pre istotu odpájam a nasratý idem domov hladať na fóre a pripadne na nete inšpiráciu kam sa ubrať..
V piatok dostal Def milosť potreboval som s ním niečo previesť.. a vstavaný voltmeter ukazoval pri jazde 14.3 až14.5V.. v sobotu a aj dnes to ukazovalo pri jazdení od 13.7 do 14.1V..
Na 300 ide kábel od plus pólu baterky na štartér a odtiaľ na alternátor a veľke poistky v motorovom priestore.. aspon podľa schémy a dnes som sa o tom presvedčil aj osobne..
Kedže štartér točí v pohode usudzujeme, že by to mohol byť problém v alternátore?? Alebo sa mýlim?
Ak je to ten alternátor voliť nový alebo dať repasovať?? Nikde som nenašiel na LR shopoch v ČR ( na Slovensku ani nehladám a ani neviem či tu taký je) náhradné diely na repas...
Na LR Workshop.com ani taká ponuka dielov nieje.. a v českom servisnom manuály je rozkreslený a popisaný ( anglický som neštudoval ale v prirucke Haynes bol podobný obrázok)
Ak odporúčate nový, aký voliť lebo ponuka je široka od cca 120€ do 800€ .. a taktiež s rôznym výkonom..
Def 300tdi - 65A a Discoteka 300tdi -100 či 120A..
Budem rád za každú dobrú radu prípadne odporúčanie..
- Tazik1992
- Příspěvky: 1393
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Rychlo dotazy
No, podle toho popisu to vypadá, že opravdu hapruje regulace dobíjení.
Trochu se to dá vyzkoušet tak, že nastartuješ, změříš dobíjení - napětí na baterce a pak zapneš maximum spotřebičů - osvětlení, dálková světla, ventilátor na max prostě co půjde. Jestli napětí spadne pod 13,5V tak nereguluješ.
Pro začátek nejjednodušší a základní úkon bude sundat tepelný kryt altíku a zkontrolovat dotažení šroubů na svorkách.
Není od věci zkouknout i hnací řemen.
Pak můžeš případně zkontrolovat kartáče-uhlíky regulátoru. U Defa300 je altík A127 a tam je regulátor RTC5670
K mání např. zde: https://www.litep4x4.cz/rtc5670---regul ... toru-a127/
Trochu se to dá vyzkoušet tak, že nastartuješ, změříš dobíjení - napětí na baterce a pak zapneš maximum spotřebičů - osvětlení, dálková světla, ventilátor na max prostě co půjde. Jestli napětí spadne pod 13,5V tak nereguluješ.
Pro začátek nejjednodušší a základní úkon bude sundat tepelný kryt altíku a zkontrolovat dotažení šroubů na svorkách.
Není od věci zkouknout i hnací řemen.
Pak můžeš případně zkontrolovat kartáče-uhlíky regulátoru. U Defa300 je altík A127 a tam je regulátor RTC5670
K mání např. zde: https://www.litep4x4.cz/rtc5670---regul ... toru-a127/
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
-
- Příspěvky: 124
- Registrován: 24 říj 2018 14:51
Re: Rychlo dotazy
Tazik, ďakujem za rychlú odpoveď.. ten záťažový test mi veľmi nepôjde urobiť lebo všetky svetlá mám vymenené za ledkové. Mal som pustený aj ventilátor, rádio a aj ohrev sedačiek, bufík, vysielačku som nezapínal, ta v stand-by režime nemá takmer žiadny odber.. viac spotrebičov nemám..
Na voľnobeh to skákalo raz pri 12.5V: 2-3 desatinky hore-dole, pri pridaní plynu sa to posunulo 12.9V a znova 2-3 hore dole... to bolo v pondelok a utorok keď som to objavil a skúšal..
V piatok ked som sa presúval tak znova to skákalo tie 2-3 desatinky pri 14V..
V sobotu som jazdil a radšej motor bežal (nemal som chuť pri 10-20 minutových zastavkach odpojovať baterku a záložnú som nemal v aute) a teraz pri tom zabudovaný voltmeter ukazoval od 13.6 az po cca 14.3V ..
Podobne sa choval aj v nedeľu pri testovaní.. urobil som aj test že som odpojil alternátor od štartéra ( od plus kontaktu baterie) a po cca 30 - 40 minútach na zohriatie sa, baterka mala stále svojich 12.67V.. pri opätovnom pripojení alternátora som uvolni a dotiahol aj ostatné "kábliky".. po tomto som baterku nechal odpojenú a ostatné skúmanie a testovanie ma čaká opäť cez vikend..
Hnací remeň vyzerá v poriadku, kladka sa zdá bez vôle, divné zvuky nevydáva.. asi to bude ako si písal ten regulátor..
Ďakujem za ten tip.. tam ma nenapadlo hľadať kedže majú altík v sekcii motor.. (čakal som aj komponenty pri položke altík)
Ten regulátor zvládnem vymeniť aj sám? Prípadne sa to da meniť na aute? Či treba ten altík vymontovať a dať to spraviť do odborného servisu??
Tazik ešte raz ďakujem za radu a aj za odkaz..
Na voľnobeh to skákalo raz pri 12.5V: 2-3 desatinky hore-dole, pri pridaní plynu sa to posunulo 12.9V a znova 2-3 hore dole... to bolo v pondelok a utorok keď som to objavil a skúšal..
V piatok ked som sa presúval tak znova to skákalo tie 2-3 desatinky pri 14V..
V sobotu som jazdil a radšej motor bežal (nemal som chuť pri 10-20 minutových zastavkach odpojovať baterku a záložnú som nemal v aute) a teraz pri tom zabudovaný voltmeter ukazoval od 13.6 az po cca 14.3V ..
Podobne sa choval aj v nedeľu pri testovaní.. urobil som aj test že som odpojil alternátor od štartéra ( od plus kontaktu baterie) a po cca 30 - 40 minútach na zohriatie sa, baterka mala stále svojich 12.67V.. pri opätovnom pripojení alternátora som uvolni a dotiahol aj ostatné "kábliky".. po tomto som baterku nechal odpojenú a ostatné skúmanie a testovanie ma čaká opäť cez vikend..
Hnací remeň vyzerá v poriadku, kladka sa zdá bez vôle, divné zvuky nevydáva.. asi to bude ako si písal ten regulátor..
Ďakujem za ten tip.. tam ma nenapadlo hľadať kedže majú altík v sekcii motor.. (čakal som aj komponenty pri položke altík)
Ten regulátor zvládnem vymeniť aj sám? Prípadne sa to da meniť na aute? Či treba ten altík vymontovať a dať to spraviť do odborného servisu??
Tazik ešte raz ďakujem za radu a aj za odkaz..
- Tazik1992
- Příspěvky: 1393
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Rychlo dotazy
Já myslím, že to zvládneš vyměnit sám. Regulátor je modul na třech šroubech. Akorát když se to bude dělat na autě, tak bude asi problém trefit se kartáčema do vodících dírek, protože to bude zespoda. Sem viděl, že někdo používá trik, že zatlačí kartáče úplně dovnitř, udělá z boku vodítek dírky a prostrčí tam drátek, který drží kartáče zajištěné-zasunuté během montáže. Možná by ale bylo lepší altík vyndat, aby se to dělalo líp a aby se aspoň zkontrolovali i kroužky na rotoru, na které kartáče uvnitř dosedají.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
-
- Příspěvky: 14939
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Rychlo dotazy
Alternátor jednoznačně ven, a zkontrolovat nejenom kroužky na rotoru, ale i ložiska a kontakty na diodovém bloku. Vzhledem k přístupu k regulátoru, to bude podobně časově náročné.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Rychlo dotazy
Hosi poradte, uz jsem zkusil milion veci a nic. Vymenil jsem na defu 300tdi v palubce podsviceni budiku za ledky. Budiky (teplota vody a palivomer) jsem dal zpatky, zapojil a oba po otoceni klicem vyjedou na max. Promeril jsem odpor cidla na domecku termostatu a dava spravny hodnoty. Budik jsem vyndal, pripojil k nemu novy cidlo a to taky dava spravnej odpor. Ve chvili kdy na budik pripojim 12v, tak rafika jede vzhuru. Mel jsem vsechno zapojeny i mimo auto a dela to porad (+ z baterky na budik, uzemneni z baterky na budik a kabel z cidla na budik). Nasel jsem, ze tohle se deje, kdyz je cidlo spatne uzemneny, ale to neni tenhle pripad. Navic mam takovej pocit, ze to dela i ten budik na palivo, ale tam je to nejisty, nevim kolik je v nadrzi nafty:)
- Adam P.
- Příspěvky: 955
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: Rychlo dotazy
a když dáš zpátky ty klasické žárovičky místo LEDek, tak to funguje normálně, nebo to dělá taky? sorry, že se ptám na možná úplně jasnou věc, ale víš jak...Wobl píše: ↑14 led 2022 14:21 Hosi poradte, uz jsem zkusil milion veci a nic. Vymenil jsem na defu 300tdi v palubce podsviceni budiku za ledky. Budiky (teplota vody a palivomer) jsem dal zpatky, zapojil a oba po otoceni klicem vyjedou na max. Promeril jsem odpor cidla na domecku termostatu a dava spravny hodnoty. Budik jsem vyndal, pripojil k nemu novy cidlo a to taky dava spravnej odpor. Ve chvili kdy na budik pripojim 12v, tak rafika jede vzhuru. Mel jsem vsechno zapojeny i mimo auto a dela to porad (+ z baterky na budik, uzemneni z baterky na budik a kabel z cidla na budik). Nasel jsem, ze tohle se deje, kdyz je cidlo spatne uzemneny, ale to neni tenhle pripad. Navic mam takovej pocit, ze to dela i ten budik na palivo, ale tam je to nejisty, nevim kolik je v nadrzi nafty:)
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
Re: Rychlo dotazy
Jj, to jsem taky zkousel. Dat tam ty stary, nedavat tam zadny. Vysledek stejnej. Ted jsem to zapojil bez toho uzemneni na budik a jdu to projet.
Re: Rychlo dotazy
Mě tohle dělala kostra. Ale kupodivu to byla kostra u redučky - tam to bylo ultra hustý ze když jsem zmáčkl brzdu(myslím) tak to padalo zase dolu .
300TDI---The Legend begins
- Tazik1992
- Příspěvky: 1393
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Rychlo dotazy
Taky jsem zkoušel LEDkový tunning přístrojovky (teda u budíků se moc neosvědčil), ale v takové drama se to nezměnilo. Přitom to vrabčí hnízdo za kapličkou 300vky přímo vybízí k elektro dobrodružstvím. Ty budíky mají přívod koster ze společného konektoru za kapličkou, ale když Ti to nejde ani na stole ?? Ta kostra je tam přes tu úchytovou klemu budíku, to by se musel jedině ztratit kontakt uvnitř měřidla.Wobl píše: ↑14 led 2022 14:21 Hosi poradte, uz jsem zkusil milion veci a nic. Vymenil jsem na defu 300tdi v palubce podsviceni budiku za ledky. Budiky (teplota vody a palivomer) jsem dal zpatky, zapojil a oba po otoceni klicem vyjedou na max. Promeril jsem odpor cidla na domecku termostatu a dava spravny hodnoty. Budik jsem vyndal, pripojil k nemu novy cidlo a to taky dava spravnej odpor. Ve chvili kdy na budik pripojim 12v, tak rafika jede vzhuru. Mel jsem vsechno zapojeny i mimo auto a dela to porad (+ z baterky na budik, uzemneni z baterky na budik a kabel z cidla na budik). Nasel jsem, ze tohle se deje, kdyz je cidlo spatne uzemneny, ale to neni tenhle pripad. Navic mam takovej pocit, ze to dela i ten budik na palivo, ale tam je to nejisty, nevim kolik je v nadrzi nafty:)
Takovej blbej dotaz - a kostru čidla jsi měl zapojenou kam ?
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Re: Rychlo dotazy
Tak jsem s tim o vikendu jezdil a je to jeste zmatenejsi. Zapojil jsem budiky a nedaval tam kostru od budiku. Ten teplotni zacal jet nahoru jak se ohrival motor, ale pri dosazeni provozni teploty je rafika uplne vpravo. A ten palivovej je porad vpravo, ani se nehne.
Kdyz jsem budik testoval, tak jsem jako kostru pouzil sroub od sedacky. Takze je fakt, ze to uplne mimo auto nebylo. Takze zejtra tam propojim jeste jeden drat primo z baterky. ediny voditko je, ze to delaj oba budiky, takze v budiku to snad nebude:)
Kdyz jsem budik testoval, tak jsem jako kostru pouzil sroub od sedacky. Takze je fakt, ze to uplne mimo auto nebylo. Takze zejtra tam propojim jeste jeden drat primo z baterky. ediny voditko je, ze to delaj oba budiky, takze v budiku to snad nebude:)
-
- Příspěvky: 14939
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Rychlo dotazy
A co kostra motoru? Ta je OK?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6484
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: Rychlo dotazy
Mám rychlodotaz: pasujou dveře ze santany ps 10 na defa, myslím přední a druhou řadu, tedy boční. Tedy hlavně přední řidič a spolujezdec?
Re: Rychlo dotazy
zdravím přátelé, měl bych pár dotazů k podvozku, mam defa 110tdi 1997, kdy u něj mám levý předek auta o cca 2cm níže, proto jsem koupil novou sadu tlumičů TF pro sport +50mm s tím ze staré jsou už unavené ale tomu levemu předků pořád 2cm chybí, v servisu mi řekli ze to tak bývá už od výroby, ze by se to dalo vyřešit nejakou podložkou, víte někdo co je na tom pravdy?
druhá věc je že mě u zadní nápravy leze tyč zadního stabilizátoru ze silentbloku viz foto. a pravá tyčka stabilizátoru se ohnula do leva viz foto. tady bych se zeptal jestli mě to náhodou nuedělalo z důvodu výměny a zvýšení pružin, nebo se jedná jen o únavu materialu.
druhá věc je že mě u zadní nápravy leze tyč zadního stabilizátoru ze silentbloku viz foto. a pravá tyčka stabilizátoru se ohnula do leva viz foto. tady bych se zeptal jestli mě to náhodou nuedělalo z důvodu výměny a zvýšení pružin, nebo se jedná jen o únavu materialu.
Re: Rychlo dotazy
Ty pružiny jsou stranové. Nemáš je prohozené? Žádna podložka se nedávala.
Otazka cislo 2: ano je to tim zvysenim podvozku. Musis ten drzak stabiku taky nastavit. O 5cm jej poslat dolu. Ten co mas na druhe fotce tak ten
Otazka cislo 2: ano je to tim zvysenim podvozku. Musis ten drzak stabiku taky nastavit. O 5cm jej poslat dolu. Ten co mas na druhe fotce tak ten
300TDI---The Legend begins
Re: Rychlo dotazy
https://www.landroverforum.cz/forum/vie ... f=1&t=7920
Hledej v Defender- časté dotazy.
Jinak ale originální pružiny mají různé barevné označení, protože například strana řidiče je těžší, větší zatížení vozu atd.
https://www.defender2.net/forum/post468110.html
Hledej v Defender- časté dotazy.
Jinak ale originální pružiny mají různé barevné označení, protože například strana řidiče je těžší, větší zatížení vozu atd.
https://www.defender2.net/forum/post468110.html
Re: Rychlo dotazy
dvoupalcovy lift a ve predu i v zadu jsou podlozky pod stabikem vsude.
Re: Rychlo dotazy
super, děkuji za rady, hned to jdu napravit.