Aditiva

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
honzajs122
Příspěvky: 26
Registrován: 12 dub 2020 10:35
auto: LR Discovery II Td5
Bydliště: Okolí Boskovic

Re: Aditiva

#41 Příspěvek od honzajs122 » 07 úno 2021 12:05

Benzínem, přídavným do nafty jsem odstřelil vstřiky na Ford cmax. Tdci. A to bylo v poměru tak 1 litr na celou nádrž.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Aditiva

#42 Příspěvek od mr-tomas » 07 úno 2021 12:09

Jo pardon to byl návod pro staré klasické motory né pro hogofogo současné auta. :grin:
Přílohy
20180415_210710.jpg
20180415_210710.jpg (70.36 KiB) Zobrazeno 1631 x
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

mato_srubka
Příspěvky: 459
Registrován: 27 srp 2013 19:24
auto: DiscoII V8

Re: Aditiva

#43 Příspěvek od mato_srubka » 07 úno 2021 22:33

Ešte keď som chodil na výšku, tak mi profák vravel, že na zimu je najlepšie dávať do nafty letecký petrolej.

Ja jazdím len benzíny, tak nemám skúsenosti.
Seriový LR Discovery II V8 s mnohými závadami, ale je to láska na prvé naštartovanie.
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Aditiva

#44 Příspěvek od MadTom » 07 úno 2021 22:57

V manuálu pro Escort 1,6D bylo psáno, že na zimu s letní naftou až 50/50 ředit benzínem, ale že to potom pojede méně. Teda ono to nejelo moc ani před tím. Do nového auta benzín do nafty určitě ne. VIF - ono jsou minimálně 2, tak snad jsi použil ten zimní. Když se dívám na tu krásnou žlutou barvu, tak to asi nebude moc zimní nebo případně arktická nafta, ale něco plné řepky. Zatím jsem nikde nenašel, že by byl popsaný rozdíl v chování zimního aditiva do nafty v klasické naftě a této žluté věci. Každopádně moje zkušenost je, že když už nafta zatuhla, tak buďto ohřát i s autem v garáži, nebo pokud to jde tak vypustit a vyměnit filtr, aditivum už v té chvíli nepomůže. Pomohl by benzín, protože by ten parafín (vosk) rozpustil, ale do nového motoru se to prostě nehodí. Osobně bych to nedal ani do 300ky, už je to přímovstřik, nikoliv komůrkový motor. Když nebyla garáž, tak jsme auto obložili papírovými krabicemi a překryli plachtou, abychom udělali pod autem uzavřený prostor, a tam jsme dali několik 2kW elektrických fukarů. Horkovzdušnou pistolí jsme opatrně nahřívali přímo filtr. Většinou to pomohlo, ale trvalo to celkem dlouho, než auto bylo natolik teplé, aby chytlo. Většinou jsem zároveň dával na baterku nabíječku.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Lochy
Příspěvky: 382
Registrován: 08 led 2010 12:00
tel.: 6O8O94O2O
Bydliště: Libinská brázda

Re: Aditiva

#45 Příspěvek od Lochy » 08 úno 2021 08:11

Podle mne je základ tankovat naftu bez biosložky, což jsou obě nafty od eurooilu, který ani není drahý. Vif jsem dával bežně, teď už ne a nepozoruji rozdíl. Pravdou je, že za posledních 20 let mi nafta zamrzla jen jednou, V-power od Shellu. A to v Jizerkách umí pěkně mrznout

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Aditiva

#46 Příspěvek od Kokesek » 08 úno 2021 08:12

Presne jak pises. Postupuji stejne. Kamarad co mel dopravu tak bral u benziny a ta taky rada mrzla.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Aditiva

#47 Příspěvek od Maxsel » 08 úno 2021 20:11

Jeden místní garážvý opravář takhle VIFem příležitostně opravuje vstřiky. Do pár litrů na dně nádrže naleje celou plechovku a vyjede to. Prý s tím má dobré zkušenosti... :rofl

Já osobně používám jen zimní VIF od cca listopadu do března. Nevím jak moc to pomáhá motoru, ale s tuhnutím nafty jsem nikdy problém neměl i když čerpačky a značky střídám. Např. zmiňované Jizerky předloni -22 °C a D3 s cca 350tis km v poho (tedy prvních pár vteřin srovnávala chod :) ,ale nastartovala hned).
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

Uživatelský avatar
vladimir.sebik
Příspěvky: 312
Registrován: 18 kvě 2015 08:23
auto: Discovery 5
Bydliště: Jeseníky
Kontaktovat uživatele:

Re: Aditiva

#48 Příspěvek od vladimir.sebik » 09 úno 2021 13:02

Když už jsme u těch aditiv do oleje někdo něco přidává? Na letošním Dakaru jsem zaznamenal příspěvek a samou chválu od týmu Buggyra racing na tady toto: https://shop.nanotech-europe.cz/?gclid ... EOEALw_wcB

Odpovědět