Startování 300tdi defender

D, TD, TDI, TD5
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Startování 300tdi defender

#21 Příspěvek od mr-tomas » 02 říj 2019 20:33

Co ubrat na čerpadle, a pak to zas po STK vrátit.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Startování 300tdi defender

#22 Příspěvek od MadTom » 02 říj 2019 20:33

Zkontroloval jsi vzduchový filtr, že to není nikde přicpané? Špatná nafta vliv může mít, takže kromě dobré nafty to pořádně ohřát a dát tomu kartáč, ať při vysokých otáčkách a velkém zatížení motoru vyfouknou saze z výfuku. Ubrat na naftě se také dá, ale musí to být schopné dosáhnout potřebné otáčky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

kodl10
Příspěvky: 75
Registrován: 10 pro 2010 03:47
tel.: 605126270
auto: defender 110 SW,
Bydliště: Brno

Re: Startování 300tdi defender

#23 Příspěvek od kodl10 » 14 říj 2019 09:12

Zdar,

Dotaz na měkké brzdy po několika hodinovém blbnutí v terénu, další den brzdí dobře, je to normální?

Dotaz kdy řadit redukci, jezdil jsem v terénu cca 6 hodin a v podstatě jen přejížděl z jedné muldy do druhé max 30km/h, takže jsem mě sále zařazenou reduci vadí to něčemu?

Uživatelský avatar
mildo123
Příspěvky: 638
Registrován: 08 lis 2015 20:11
auto: Defender 110 Tdi

Re: Startování 300tdi defender

#24 Příspěvek od mildo123 » 09 lis 2019 12:10

To z brzdami je normálne a redukcie nevadí že máš zapnuté stále, máš len bližšie rýchlosti do terénu to pasuje.
Defender 110 Tdi 1998

kodl10
Příspěvky: 75
Registrován: 10 pro 2010 03:47
tel.: 605126270
auto: defender 110 SW,
Bydliště: Brno

Re: Startování 300tdi defender

#25 Příspěvek od kodl10 » 07 pro 2019 23:33

Čau,

další velká zábava :) pod kolem (rejdovou koulí) je kaluž zeleného oleje asi gufero na poloose.

Dotazy:
je tam je jedno?

tlačí se to těsněním rejdové koule to asi vyměnit taky i vazelínu?

jak poznám kterou jakou mám nápravu (300tdi 1998)?
Přílohy
IMG_20191207_181247.jpg
IMG_20191207_181320.jpg

Uživatelský avatar
mildo123
Příspěvky: 638
Registrován: 08 lis 2015 20:11
auto: Defender 110 Tdi

Re: Startování 300tdi defender

#26 Příspěvek od mildo123 » 08 pro 2019 10:51

Existuje na to aj vyskladana sada potrebných veci a najlepšie aj s tou guľou. Cena cca 130 eur na stranu.
Defender 110 Tdi 1998

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Startování 300tdi defender

#27 Příspěvek od MadTom » 08 pro 2019 10:53

A je to určitě těsněním? Nemám špatné ložisko, na kterém se otáčí těhlice (tj. to které se hýbe, když točíš volantem)? Pokud to totiž má vůle, tak se hýbe těsnění koule vůči kouli samotné.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

kodl10
Příspěvky: 75
Registrován: 10 pro 2010 03:47
tel.: 605126270
auto: defender 110 SW,
Bydliště: Brno

Re: Startování 300tdi defender

#28 Příspěvek od kodl10 » 08 pro 2019 14:59

Podle mě je to gufero na poloose přes, které diferák natlačil olej do koule a zní to potom utíká. Na 90 200tdi to bylo podobně ale utíkalo to až kolem unašeče. Je možné že na kouli je tím co říká madtom ale ložiska se měnily před dvěma roky a na nich sem najel tak kolem 4000km

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3469
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Startování 300tdi defender

#29 Příspěvek od Land Jirka » 08 pro 2019 15:53

Důvody proč to teče jsou různé např. je vůle na ložiskách otočného čepu, nebo vyrezlá koule, sedřené gufero na rejdové kouli, nebo špatné odvzdušnění nápravnice
Kup si celou sadu na přetěnění rejdové koule na tvého defíka je číslo Britpartu DA3178 bez koule stojí kolem osmi stovek a je tam všechno potřebné a kvalita není špatná.

Když bys to chtěl v OEM kvalitě, tak jedině po dílech a níže napíšu seznam potřebných dílů

Swivel housing FRC7065
Swivel bearings 606666
Swivel top pin FTC2882
Swivel seal FTC3401
Halfshaft seal 571718
Swivel grease STC3435
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

kodl10
Příspěvky: 75
Registrován: 10 pro 2010 03:47
tel.: 605126270
auto: defender 110 SW,
Bydliště: Brno

Re: Startování 300tdi defender

#30 Příspěvek od kodl10 » 19 pro 2019 10:39

Díky, za rady.

Jsem díly jsem objednal dorazily.

Dotaz nastavuje se tam něco ohledně geometrie? Myslím si že ne, pokud nepohnu tyčemi řízení.

Potřebuju momentový klíč?

díky Karel

kodl10
Příspěvky: 75
Registrován: 10 pro 2010 03:47
tel.: 605126270
auto: defender 110 SW,
Bydliště: Brno

Re: Startování 300tdi defender

#31 Příspěvek od kodl10 » 26 led 2020 17:11

Čau,

zpátky k původnímu tématu v názvu,

po připojení baterky se rozsvítí obvyklé kontrolky, po otočení na start zhasne žhavení a v motoru cvakne relátko a jinak nic. Po pár sekundách po otočení klíčen do druhé nebo třetí polohy začne blikat kontrolka "engine immobilisation", auto dva měsíce stálo bez baterky.

Předpokládám že je to immobiliser (kurvítko)

díky z případné návrhy co s tím.

Karel

kodl10
Příspěvky: 75
Registrován: 10 pro 2010 03:47
tel.: 605126270
auto: defender 110 SW,
Bydliště: Brno

Re: Startování 300tdi defender

#32 Příspěvek od kodl10 » 27 led 2020 09:50

Čau,

dotaz pokud propojím stop ventil (vypínač+pojistka15A) a selenoid na startéru (spínač +pojistka15A) přímo s + na baterce, tak by to mělo běhat nebo je tam ještě nějaká jiná zrada.

Karel

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Startování 300tdi defender

#33 Příspěvek od MadTom » 27 led 2020 10:03

Imobilizér takto asi obejdeš. v autě ale může být ještě i alarm, takže ti to začne houkat. Jenom aby jsi se neleknul.
Než začneš drátovat, podívej se do návodu, co to blikání kontrolky znamená.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Not-0-rick
Příspěvky: 399
Registrován: 02 říj 2014 21:12
tel.: 734-756-0 dva dva
auto: 4xD1, 1xSIII
Bydliště: kousek od Nymburka
Kontaktovat uživatele:

Re: Startování 300tdi defender

#34 Příspěvek od Not-0-rick » 27 led 2020 10:21

V IMO jsou v podstatě jen dvě relátka, jedno na ten stop ventil a jedno na starter. Mě shořelo jedno z nich za jízdy :grin:, IMO jsem vyhodil, na konektoru udělal bypass a mám klid. Mě teda ale nesvítila kontrolka IMO na palubce když se to stalo a mám D1. Někde jsem tenkrát našel od Bearmachu dokonce super duper bypass konektor, za nějakejch 600,- což mi přislo celkem úchylný vzhledem k tomu, že to byl jen konektor a tři drátky. :moon
Pokud mi svítila kontrolka IMO na palubce a nechtělo to startovat, tak to nebyla chyba, ale správně fungující IMO, nedostalo se mu signálu na odblokování a tím pádem nedovolil nastartovat. Stačilo znovu odemknout dálkou a byl klid. :Pohoda:

Uživatelský avatar
jardakar
Příspěvky: 249
Registrován: 08 lis 2009 16:07
auto: Def 300TDi
Bydliště: Jablonec n. N.
Kontaktovat uživatele:

Re: Startování 300tdi defender

#35 Příspěvek od jardakar » 27 led 2020 17:02

bypass konektor
2hr1vmt.jpg
kexk6x.jpg

kodl10
Příspěvky: 75
Registrován: 10 pro 2010 03:47
tel.: 605126270
auto: defender 110 SW,
Bydliště: Brno

Re: Startování 300tdi defender

#36 Příspěvek od kodl10 » 28 led 2020 07:56

Díky za informace, jen dotaz mám hokej kam ten baypass připojit, je pravdou ,že jsem zatím příliš nehledal (zima, tma).

Karel

Uživatelský avatar
Not-0-rick
Příspěvky: 399
Registrován: 02 říj 2014 21:12
tel.: 734-756-0 dva dva
auto: 4xD1, 1xSIII
Bydliště: kousek od Nymburka
Kontaktovat uživatele:

Re: Startování 300tdi defender

#37 Příspěvek od Not-0-rick » 28 led 2020 08:05

Na konektor co jde do IMO. Zahodíš IMO a místo něj zapojíš na kabel tenhle bypass. Nevim kde má IMO Defík, u D1 jsem musel rozházet střed palubovky, IMO je schovaný pod rádiem tak, aby se k němu lezlo co nejhůř. :D

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Startování 300tdi defender

#38 Příspěvek od mr-tomas » 28 led 2020 15:26

Defík 300tdi nemá extra imo, má ho už v alarmu pod palubkou.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

kodl10
Příspěvky: 75
Registrován: 10 pro 2010 03:47
tel.: 605126270
auto: defender 110 SW,
Bydliště: Brno

Re: Startování 300tdi defender

#39 Příspěvek od kodl10 » 29 bře 2020 16:49

Dotaz,

nemá někdo na zapůjčení tohle:

https://www.mojedilna.cz/aretace-rozvod ... i-25d-25td

nebo něco podobného potřebuji to pro vytažení vstřikovacího čerpadla a odstranění stop ventilu (s dds).

Mám bohužel ruce tak "šikovné a malé" že se tam nedostanu. Zatím se mi to podařilo (dojebat) utrhnout ty tři dráty co k tomu vedou a rozbít kryt.

Nejlépe Brno nebo okolí.

díky Karel

kodl10
Příspěvky: 75
Registrován: 10 pro 2010 03:47
tel.: 605126270
auto: defender 110 SW,
Bydliště: Brno

Re: Startování 300tdi defender

#40 Příspěvek od kodl10 » 15 kvě 2021 17:48

Dotaz

při zastavení a vyřazení na neutrálu mi něco drnčí kolem šaltrpáky, po vyšlápnutí spojky zvuk ustane (většinou dojezd a zastavení na semaforu).

řadit jde bez problémů.

že by odcházející synchron?

Díky Karel

Odpovědět