Stránka 2 z 3

Re: Startování 300tdi defender

Napsal: 02 říj 2019 20:33
od mr-tomas
Co ubrat na čerpadle, a pak to zas po STK vrátit.

Re: Startování 300tdi defender

Napsal: 02 říj 2019 20:33
od MadTom
Zkontroloval jsi vzduchový filtr, že to není nikde přicpané? Špatná nafta vliv může mít, takže kromě dobré nafty to pořádně ohřát a dát tomu kartáč, ať při vysokých otáčkách a velkém zatížení motoru vyfouknou saze z výfuku. Ubrat na naftě se také dá, ale musí to být schopné dosáhnout potřebné otáčky.

Re: Startování 300tdi defender

Napsal: 14 říj 2019 09:12
od kodl10
Zdar,

Dotaz na měkké brzdy po několika hodinovém blbnutí v terénu, další den brzdí dobře, je to normální?

Dotaz kdy řadit redukci, jezdil jsem v terénu cca 6 hodin a v podstatě jen přejížděl z jedné muldy do druhé max 30km/h, takže jsem mě sále zařazenou reduci vadí to něčemu?

Re: Startování 300tdi defender

Napsal: 09 lis 2019 12:10
od mildo123
To z brzdami je normálne a redukcie nevadí že máš zapnuté stále, máš len bližšie rýchlosti do terénu to pasuje.

Re: Startování 300tdi defender

Napsal: 07 pro 2019 23:33
od kodl10
Čau,

další velká zábava :) pod kolem (rejdovou koulí) je kaluž zeleného oleje asi gufero na poloose.

Dotazy:
je tam je jedno?

tlačí se to těsněním rejdové koule to asi vyměnit taky i vazelínu?

jak poznám kterou jakou mám nápravu (300tdi 1998)?

Re: Startování 300tdi defender

Napsal: 08 pro 2019 10:51
od mildo123
Existuje na to aj vyskladana sada potrebných veci a najlepšie aj s tou guľou. Cena cca 130 eur na stranu.

Re: Startování 300tdi defender

Napsal: 08 pro 2019 10:53
od MadTom
A je to určitě těsněním? Nemám špatné ložisko, na kterém se otáčí těhlice (tj. to které se hýbe, když točíš volantem)? Pokud to totiž má vůle, tak se hýbe těsnění koule vůči kouli samotné.

Re: Startování 300tdi defender

Napsal: 08 pro 2019 14:59
od kodl10
Podle mě je to gufero na poloose přes, které diferák natlačil olej do koule a zní to potom utíká. Na 90 200tdi to bylo podobně ale utíkalo to až kolem unašeče. Je možné že na kouli je tím co říká madtom ale ložiska se měnily před dvěma roky a na nich sem najel tak kolem 4000km

Re: Startování 300tdi defender

Napsal: 08 pro 2019 15:53
od Land Jirka
Důvody proč to teče jsou různé např. je vůle na ložiskách otočného čepu, nebo vyrezlá koule, sedřené gufero na rejdové kouli, nebo špatné odvzdušnění nápravnice
Kup si celou sadu na přetěnění rejdové koule na tvého defíka je číslo Britpartu DA3178 bez koule stojí kolem osmi stovek a je tam všechno potřebné a kvalita není špatná.

Když bys to chtěl v OEM kvalitě, tak jedině po dílech a níže napíšu seznam potřebných dílů

Swivel housing FRC7065
Swivel bearings 606666
Swivel top pin FTC2882
Swivel seal FTC3401
Halfshaft seal 571718
Swivel grease STC3435

Re: Startování 300tdi defender

Napsal: 19 pro 2019 10:39
od kodl10
Díky, za rady.

Jsem díly jsem objednal dorazily.

Dotaz nastavuje se tam něco ohledně geometrie? Myslím si že ne, pokud nepohnu tyčemi řízení.

Potřebuju momentový klíč?

díky Karel

Re: Startování 300tdi defender

Napsal: 26 led 2020 17:11
od kodl10
Čau,

zpátky k původnímu tématu v názvu,

po připojení baterky se rozsvítí obvyklé kontrolky, po otočení na start zhasne žhavení a v motoru cvakne relátko a jinak nic. Po pár sekundách po otočení klíčen do druhé nebo třetí polohy začne blikat kontrolka "engine immobilisation", auto dva měsíce stálo bez baterky.

Předpokládám že je to immobiliser (kurvítko)

díky z případné návrhy co s tím.

Karel

Re: Startování 300tdi defender

Napsal: 27 led 2020 09:50
od kodl10
Čau,

dotaz pokud propojím stop ventil (vypínač+pojistka15A) a selenoid na startéru (spínač +pojistka15A) přímo s + na baterce, tak by to mělo běhat nebo je tam ještě nějaká jiná zrada.

Karel

Re: Startování 300tdi defender

Napsal: 27 led 2020 10:03
od MadTom
Imobilizér takto asi obejdeš. v autě ale může být ještě i alarm, takže ti to začne houkat. Jenom aby jsi se neleknul.
Než začneš drátovat, podívej se do návodu, co to blikání kontrolky znamená.

Re: Startování 300tdi defender

Napsal: 27 led 2020 10:21
od Not-0-rick
V IMO jsou v podstatě jen dvě relátka, jedno na ten stop ventil a jedno na starter. Mě shořelo jedno z nich za jízdy :grin:, IMO jsem vyhodil, na konektoru udělal bypass a mám klid. Mě teda ale nesvítila kontrolka IMO na palubce když se to stalo a mám D1. Někde jsem tenkrát našel od Bearmachu dokonce super duper bypass konektor, za nějakejch 600,- což mi přislo celkem úchylný vzhledem k tomu, že to byl jen konektor a tři drátky. :moon
Pokud mi svítila kontrolka IMO na palubce a nechtělo to startovat, tak to nebyla chyba, ale správně fungující IMO, nedostalo se mu signálu na odblokování a tím pádem nedovolil nastartovat. Stačilo znovu odemknout dálkou a byl klid. :Pohoda:

Re: Startování 300tdi defender

Napsal: 27 led 2020 17:02
od jardakar
bypass konektor
2hr1vmt.jpg
kexk6x.jpg

Re: Startování 300tdi defender

Napsal: 28 led 2020 07:56
od kodl10
Díky za informace, jen dotaz mám hokej kam ten baypass připojit, je pravdou ,že jsem zatím příliš nehledal (zima, tma).

Karel

Re: Startování 300tdi defender

Napsal: 28 led 2020 08:05
od Not-0-rick
Na konektor co jde do IMO. Zahodíš IMO a místo něj zapojíš na kabel tenhle bypass. Nevim kde má IMO Defík, u D1 jsem musel rozházet střed palubovky, IMO je schovaný pod rádiem tak, aby se k němu lezlo co nejhůř. :D

Re: Startování 300tdi defender

Napsal: 28 led 2020 15:26
od mr-tomas
Defík 300tdi nemá extra imo, má ho už v alarmu pod palubkou.

Re: Startování 300tdi defender

Napsal: 29 bře 2020 16:49
od kodl10
Dotaz,

nemá někdo na zapůjčení tohle:

https://www.mojedilna.cz/aretace-rozvod ... i-25d-25td

nebo něco podobného potřebuji to pro vytažení vstřikovacího čerpadla a odstranění stop ventilu (s dds).

Mám bohužel ruce tak "šikovné a malé" že se tam nedostanu. Zatím se mi to podařilo (dojebat) utrhnout ty tři dráty co k tomu vedou a rozbít kryt.

Nejlépe Brno nebo okolí.

díky Karel

Re: Startování 300tdi defender

Napsal: 15 kvě 2021 17:48
od kodl10
Dotaz

při zastavení a vyřazení na neutrálu mi něco drnčí kolem šaltrpáky, po vyšlápnutí spojky zvuk ustane (většinou dojezd a zastavení na semaforu).

řadit jde bez problémů.

že by odcházející synchron?

Díky Karel