Granátník
- Land Jirka
- Příspěvky: 3581
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Granátník
Myslím, že tento vůz, který je inspirovaný starým Defíkem, má zde na LR fóru své místo.
Protože se mně tento projekt líbí a fandím mu, tak o něm něco napíšu.
Takže pár info:
Projekt má na svědomí sir James Arthur Ratcliffe.
https://en.wikipedia.org/wiki/Jim_Ratcliffe
Ten, jako milovník původního Defendera se v minulosti snažil od Land Roveru odkoupit práva na starý Defender a znovu ho začít vyrábět. S žádostí u JLR neuspěl.
Proto se rozhodl pro jiný postup. Dal dohromady tým, vzal balík peněz a vyvíjí vůz jménem Ineos Grenadier.
https://ineosgrenadier.com
I když to na první pohled nevypadá, tak je toto auto postaveno od základu nové a z původního defa se inspirovalo jen designem karoserie (pro zajímavost JLR pro podobnost s Defenderem podal žalobu, kterou Land Rover prohrál).
V plánu je vyrábět více než 25 tisíc kusů ročně. Společnost má údajně už závazné objednávky na 17 tisíc kusů.
Celé auto se má vyrábět v Evropě, staví se nová továrna v anglickém jižním Walesu a o výrobu rámu a náprav se postará portugalská filiálka.
Nová je informace o zakoupení už stojící fabriky ve Francii, kterou prodává Mercedes.
Technika:
Grenadier je postaven na nově vyvinutém žebřinovém rámu a tuhých nápravách.
Prioritou byla vysoká tuhost a odolnost, možnost táhnout 3,5 tuny a výborná antikorozní ochrana.
Nápravy jsou tuhé, zavěšené víceprvkově, diferenciály (podle vzhledu DANA) s uzávěrkami.
Vývoj podvozku probíhal v Rakousku v Magna-Steyr (vyrábí mimo jiné Mercedes třídy G).
https://cs.wikipedia.org/wiki/Magna_Steyr
O pohon se budou starat třílitrové šestiválce ve více provedeních od BMW ve spojení s osmistupňovým automatem ZF, přídavnou redukční převodovkou se stálým pohonem všech kol.
Karoserii navrhl tým Tobyho Ecuyera.
Je celkově širší než starý Defender.
Má o něco delší rozvor než 110 a vzadu menší převis.
Kastle je tvořena částečně hliníkem, vysokopevnostní ocelí a kompozity.
Asymetricky dělené velké zadní dveře umožňují naložit euro paletu. Venkovní úložné prostory v zadním blatníku, střecha se zesílením a lištami připravenými na montáž stanu, světelné rampy, zátěžové zahrádky apod.
Zadní dveře a prostor pod zadními bočními okny je osazen lištou na montáž různého příslušenství.
Přední nárazník lze osadit navijákem
Vývojáři trochu bojují s hmotností. Prototypy mají kolem 2 400 kg.
Finální vůz by měl mít o 80 kg méně.
Interier ještě nebyl zveřejněn, protože se na konečné verzi stále pracuje.
Bude mít většinu vymožeností moderních aut, s ohledem na co největší jednoduchost a provoz mimo silnice.
Plánované je zahájení výroby v příštím roce a prodej od podzimu.
Aktuálně se rozbíhá výroba náprav a komponentů rámu.
Projekt má ke dnešku několik týdnů zpoždění hlavně z důvodu čínské chřipky.
Nezbývá než držet palce.
Začít vyrábět auta v Evropě a to ještě v takovém vymírajícím segmentu jako je offroad je odvaha hraničící s šíleností.
Good luck
Protože se mně tento projekt líbí a fandím mu, tak o něm něco napíšu.
Takže pár info:
Projekt má na svědomí sir James Arthur Ratcliffe.
https://en.wikipedia.org/wiki/Jim_Ratcliffe
Ten, jako milovník původního Defendera se v minulosti snažil od Land Roveru odkoupit práva na starý Defender a znovu ho začít vyrábět. S žádostí u JLR neuspěl.
Proto se rozhodl pro jiný postup. Dal dohromady tým, vzal balík peněz a vyvíjí vůz jménem Ineos Grenadier.
https://ineosgrenadier.com
I když to na první pohled nevypadá, tak je toto auto postaveno od základu nové a z původního defa se inspirovalo jen designem karoserie (pro zajímavost JLR pro podobnost s Defenderem podal žalobu, kterou Land Rover prohrál).
V plánu je vyrábět více než 25 tisíc kusů ročně. Společnost má údajně už závazné objednávky na 17 tisíc kusů.
Celé auto se má vyrábět v Evropě, staví se nová továrna v anglickém jižním Walesu a o výrobu rámu a náprav se postará portugalská filiálka.
Nová je informace o zakoupení už stojící fabriky ve Francii, kterou prodává Mercedes.
Technika:
Grenadier je postaven na nově vyvinutém žebřinovém rámu a tuhých nápravách.
Prioritou byla vysoká tuhost a odolnost, možnost táhnout 3,5 tuny a výborná antikorozní ochrana.
Nápravy jsou tuhé, zavěšené víceprvkově, diferenciály (podle vzhledu DANA) s uzávěrkami.
Vývoj podvozku probíhal v Rakousku v Magna-Steyr (vyrábí mimo jiné Mercedes třídy G).
https://cs.wikipedia.org/wiki/Magna_Steyr
O pohon se budou starat třílitrové šestiválce ve více provedeních od BMW ve spojení s osmistupňovým automatem ZF, přídavnou redukční převodovkou se stálým pohonem všech kol.
Karoserii navrhl tým Tobyho Ecuyera.
Je celkově širší než starý Defender.
Má o něco delší rozvor než 110 a vzadu menší převis.
Kastle je tvořena částečně hliníkem, vysokopevnostní ocelí a kompozity.
Asymetricky dělené velké zadní dveře umožňují naložit euro paletu. Venkovní úložné prostory v zadním blatníku, střecha se zesílením a lištami připravenými na montáž stanu, světelné rampy, zátěžové zahrádky apod.
Zadní dveře a prostor pod zadními bočními okny je osazen lištou na montáž různého příslušenství.
Přední nárazník lze osadit navijákem
Vývojáři trochu bojují s hmotností. Prototypy mají kolem 2 400 kg.
Finální vůz by měl mít o 80 kg méně.
Interier ještě nebyl zveřejněn, protože se na konečné verzi stále pracuje.
Bude mít většinu vymožeností moderních aut, s ohledem na co největší jednoduchost a provoz mimo silnice.
Plánované je zahájení výroby v příštím roce a prodej od podzimu.
Aktuálně se rozbíhá výroba náprav a komponentů rámu.
Projekt má ke dnešku několik týdnů zpoždění hlavně z důvodu čínské chřipky.
Nezbývá než držet palce.
Začít vyrábět auta v Evropě a to ještě v takovém vymírajícím segmentu jako je offroad je odvaha hraničící s šíleností.
Good luck
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
- Land Jirka
- Příspěvky: 3581
- Registrován: 29 lis 2006 18:40
- tel.: +420731913431
- auto: Land Rover
- Bydliště: Boskovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Granátník
Další fotky
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431
Tel: 731913431
Re: Granátník
Souhlasím! Moc se mi to líbí a fandím tomu! Snad to vyjde a bude se prodávat, tohle auto bych si jednou rad koupil víc nez novou LR plechovku. Víme už nějaké ceny?
300TDI---The Legend begins
Re: Granátník
Tohle byl původní návrh interieru když to bylo ještě jen z toho modelovaciho bahna. Uniklo to na net a moc se to tam neohralo.
Nicmene interier by měl byt spíš jiný (podle videa z islandu) ale volant alla jeepka by mel byt v tom novém neco jako delal kahn do defika. Respektive v tech testovacich je.
Nicmene interier by měl byt spíš jiný (podle videa z islandu) ale volant alla jeepka by mel byt v tom novém neco jako delal kahn do defika. Respektive v tech testovacich je.
300TDI---The Legend begins
Re: Granátník
Tiez sa mi pači - až dojazdim Disco tak je to važny adept na kupu. Novy Def neni špatny ale je to take auto ako kazde druhe čo je dnes na trhu . Mne sa pači ta klasicka koncepcia tereneho auta . No uvidime ako to nakoniec dopadne .
. tel 0905532342 bratislavsky kraj mail info@atlascamper.sk
Re: Granátník
Já bych rád věřil, že to vyjde. Ale přijde mi, že Jirkovy poslední věty jsou dost pravdivé - myslím si, že 17 tisíc předobjednávek může být na polovině potenciálních prodejů, takže je otázka, jestli se vyplatí to rozjetí 50-60 tisíc kusů.Land Jirka píše: 11 říj 2020 22:14 ...
Nezbývá než držet palce.
Začít vyrábět auta v Evropě a to ještě v takovém vymírajícím segmentu jako je offroad je odvaha hraničící s šíleností.
Good luck
Ale tak držme palce
Discovery 4, XLifter, tablet, Wi-Fi hotspot atd.
- VencaZE
- Příspěvky: 3609
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Granátník
Souhlasím, Grenadier snad bude důstojný nástupce Defendera
.

Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
Re: Granátník
Tady záleží jestli to osloví firmy jako cez, veolia, stavebni společnosti a jejich zahraniční ekvivalenty. Potencional to ma veliký. Kdyby nebylo armád a dalších firem defik by se nedožil takového pěkného věkuVladicek píše: 12 říj 2020 08:49Já bych rád věřil, že to vyjde. Ale přijde mi, že Jirkovy poslední věty jsou dost pravdivé - myslím si, že 17 tisíc předobjednávek může být na polovině potenciálních prodejů, takže je otázka, jestli se vyplatí to rozjetí 50-60 tisíc kusů.Land Jirka píše: 11 říj 2020 22:14 ...
Nezbývá než držet palce.
Začít vyrábět auta v Evropě a to ještě v takovém vymírajícím segmentu jako je offroad je odvaha hraničící s šíleností.
Good luck
Ale tak držme palce
300TDI---The Legend begins
Re: Granátník
Jo, to je určitě varianta. Akorát podle mě v evropě už na tuhle práci vystačí pickupy od Isuzu, Mitsubishi atd.hok300 píše: 12 říj 2020 09:51Tady záleží jestli to osloví firmy jako cez, veolia, stavebni společnosti a jejich zahraniční ekvivalenty. Potencional to ma veliký. Kdyby nebylo armád a dalších firem defik by se nedožil takového pěkného věkuVladicek píše: 12 říj 2020 08:49
Já bych rád věřil, že to vyjde. Ale přijde mi, že Jirkovy poslední věty jsou dost pravdivé - myslím si, že 17 tisíc předobjednávek může být na polovině potenciálních prodejů, takže je otázka, jestli se vyplatí to rozjetí 50-60 tisíc kusů.
Ale tak držme palce
Už jsem pár startupů viděl a i když za nima stály velký prachy, tak to není nikdy jednoduchý. A upřímně - poslední počty prodejů defendera nedávají zrovna velký důvod k optimismu. Myslím, že je důležitý rozlišovat mezi tím, že všude na světě pláčou pravověrní příznivci defendra a mezi realitou trhu

Ale nebudu škarohlíd a uvidíme
Discovery 4, XLifter, tablet, Wi-Fi hotspot atd.
- ondrush
- Příspěvky: 273
- Registrován: 15 lis 2012 20:56
- tel.: 776026642
- auto: DiscoII TD5 2003
- Bydliště: ~Velka Bites
Re: Granátník
posledne pocty predaja defendra o nicom nehovoria, kedze sa nevyvazal za more. A na tom bude stat a padat pripadny uspech granatnika - poslednych par rokov sa v amerike tento segment dost ozivil, tak nejak to zacalo predlzenim wranglera na unlimited, prichod gladiatora, teraz bronco, raptor rada forda a TRD rady toyot. Trh, kde to ludia chcu a zaroven si to mozu dovolit. Tak dufam, ze ten zaujem dokaze Ineos drzat pri zivote do doby, nez si ho budem moct dovolit. A narozdiel od novych LR, ktore su u nas v rozmedzi "meh" a "fakt hnus" mi zena sama povedala, ze ak by sme sa zblaznili a predali dom, tak kupujeme toto.
Martin Ondrušek, flákání všeho druhu
profesionální flákač a prokrastinátor
profesionální flákač a prokrastinátor
Re: Granátník
myslím že to mají pánové od Granátníka, velmi dobře spočítaný , je to totiž cílený hlavně na armády a né na nás jak si myslíme, i když taky pár kousku pro nás se tam najde
,
nedovedu si představit ,že tak sofistikované a potažmo zranitelné vozítko ,jako je nový Defender bude u vojáku , nebo jako pracovní auto těžařské společnosti

nedovedu si představit ,že tak sofistikované a potažmo zranitelné vozítko ,jako je nový Defender bude u vojáku , nebo jako pracovní auto těžařské společnosti
-
- Příspěvky: 2745
- Registrován: 15 črc 2008 21:30
- tel.: 736769704
- auto: Discovery TD5,F2
- Bydliště: kousek od Nového Jičína
Re: Granátník
Začínám šetřit
- Maxsel
- Příspěvky: 3668
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Granátník
To bude určitě potřeba. Ať už to jak chce povedené, určitě to nebude levné (a to ani ve srovnání s aktuálníma cenama nového Defa).
- visby
- Příspěvky: 2584
- Registrován: 07 dub 2009 11:35
- auto: Disco 2
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Granátník
ja by som len podotkol, ze to urcite nie je nastupca defika ale skor auto s podobnou karoseriou. Vsetko ostatne ma ine (lepsie) ako defik.
velmi sa mi paci, ze Ineos nesiel vlastnym vyvojom, ale dal spravit podvozok suverenne najlepsej vyvojarskej firme na offroady na svete - Magna Steyr (vyvinuli G, Pinzgauer, MAN 4x4, etc.) a sli do overenych motorov od BMW (vyvinute tiez v rakuskom Steyri;-)).
myslim si, ze ak cena nebude premrstena tak si auto najde zaujemcov. nielen medzi beznymi ludmi, ale aj medzi bezpecnostnymi zlozkami a firmami, ktore pickup z objektivnych dovodov pouzivat nemozu (napr. sa do pickupu nezmestia nositka).
velmi sa mi paci, ze Ineos nesiel vlastnym vyvojom, ale dal spravit podvozok suverenne najlepsej vyvojarskej firme na offroady na svete - Magna Steyr (vyvinuli G, Pinzgauer, MAN 4x4, etc.) a sli do overenych motorov od BMW (vyvinute tiez v rakuskom Steyri;-)).
myslim si, ze ak cena nebude premrstena tak si auto najde zaujemcov. nielen medzi beznymi ludmi, ale aj medzi bezpecnostnymi zlozkami a firmami, ktore pickup z objektivnych dovodov pouzivat nemozu (napr. sa do pickupu nezmestia nositka).
Re: Granátník
Někde jsem četl že cena by měla byt od 1mil což by byla hodně příjemná cena. Tak uvidíme
300TDI---The Legend begins
- bata
- Příspěvky: 425
- Registrován: 26 dub 2011 19:37
- tel.: 607 168 746
- auto: Freelander I + II
- Bydliště: Kolín
Re: Granátník
It's the new Ineos Grenadier! Definitely NOT the old Land Rover Defender
https://www.youtube.com/watch?v=PJguNBmlvuo
https://www.youtube.com/watch?v=PJguNBmlvuo
Land Rover Freelander 1.8 / 99, Freelander 2 HSE i6 3.2 / 2007
Re: Granátník
hoj
a jak to bude s elektronikou?
takovy ty veci kerejm nerozumim jako napr track control spousta relatek a podobne.....
nebo bude zachoovan koncep cim min dratku tim lip?
ne ze bych po nem touzil,pac sedumde jede krasne , rezava 55ka prichazi pomalu k zivotu
samik nacancanej stoji v garazi
a jak to bude s elektronikou?
takovy ty veci kerejm nerozumim jako napr track control spousta relatek a podobne.....
nebo bude zachoovan koncep cim min dratku tim lip?
ne ze bych po nem touzil,pac sedumde jede krasne , rezava 55ka prichazi pomalu k zivotu
samik nacancanej stoji v garazi

Toy 73 hardtop,,..Toy fj55 ....samik v plnym válu
-
- Příspěvky: 15211
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Granátník
No jak, jednoduše, motor minimálně Euro 6, takže už ten bude plnej elektroniky. K tomu přidej povinné věci jako ABS, airbagy, eCall, a nějaké ty povinné asistenty řízení a vyjde ti, že bez elektroniky to dne nejde uvést na trh. Rozhodně ne v provedení typu "mechanické auto". Spíš bych mě zajímalo, jestli udělají elektriku tak, aby se nekazila. Ono to jde, udělat pořádně, ale stojí to víc peněz a o tom to často je. Třeba takové normální automotiv kabelové svazky, nebo kabelové svazky v provedení podobném, jako se dělají třeba pro armádu nebo do letadel. A druhá věc - jestli bude možnost elektroniku částečně "vykuchat" pro armádní použití - ti mají mimo jiné přísnější normy co se týče rádiového vyzařování, což většinou u upravovaných civilních aut (osobních nebo nákladních) skončilo tak, že se elektronika odstraňovala a nějak nahrazovala, protože to bylo levnější než ji odrušovat dodatečně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Granátník
kabelaz jak rikas jde udelat poradne
nechal jsem si udelat dva svazky z vykuchany bj40ky....a byla tezsí nez puvodni
treba na samikovy jsou stekry vodotesny na sedumde uz ne
nechal jsem si udelat dva svazky z vykuchany bj40ky....a byla tezsí nez puvodni
treba na samikovy jsou stekry vodotesny na sedumde uz ne
Toy 73 hardtop,,..Toy fj55 ....samik v plnym válu
Re: Granátník
to auto vypadá podobně, jako def, ale tím to končí a koupit si jej by byla slepá ulice.
Při plánované výrobě 25tis kusů ročně to nebude žádný hit, krom toho řešit někde v tramtárii(a určitě i v ČR) ND asi bude za trest.
Takovým projektům bych moc nevěřil.
Při plánované výrobě 25tis kusů ročně to nebude žádný hit, krom toho řešit někde v tramtárii(a určitě i v ČR) ND asi bude za trest.
Takovým projektům bych moc nevěřil.