Stránka 4 z 7

Re: TD5 regulator tlaku paliva

Napsal: 27 bře 2018 11:04
od MadTom
Regulátor funguje tak, že v celé hlavě drží tlak kýžené 4 Bary - tedy co je nad tento tlak, tak pustí zpět do nádrže. A protože kapalina (nafta) je nestlačitelná, tak je tlak stejný v celé hlavně.
To co popisuješ spíše vypadá na problém se vstřikovačem jako takovým - buďto dráty k němu (častá závada), nebo jeho špatné těsnění v hlavě - může se to zavdušňovat plyny ze spalovacího prostoru.
Pokud regulátor neteče, a alespoň nějak tlak reguluje, tak to v něm nejspíše nebude - TD5ka funguje o s blbým čerpadlem v nádrži, které nedá dost tlaku. Akorát se potom nedá odvzdušnit.

Re: TD5 regulator tlaku paliva

Napsal: 27 bře 2018 11:44
od Land Jirka
taky bych to viděl, že regulátorem to nebude
co tam dát budík a zjistit tlak paliva v hlavě než se srát pořád dokola s demontáží regulátoru
podle toho co popisuješ bych hledal chybu jinde

Re: TD5 regulator tlaku paliva

Napsal: 27 bře 2018 12:10
od MadTom
A co ještě říká diagnostika kromě toho, že jsou posunuté korekce na dvou vstřikovačích?

Re: TD5 regulator tlaku paliva

Napsal: 27 bře 2018 18:55
od Saul
Bohužel nic moc neříká, protože nemám nanocom. Čerpadlo tlačí na vstupu 5 barů. Zatímco ráno při přejezdu do servisu zakouřil asi 5 vteřin, tak teď kouří stále. Kontakty kabelů jsem pročistil a prostříknul kontaktolem (žádná změna). Byť jsme regulátor dělali v čistotě a i ho profoukli vzduchem, obávám se, že se někde něco uvolnilo a ty dva vstřiky to popravilo. Bojím se toho, že mám pravdu.

A díky za smysluplný komentáře. Toho si vážím.

Re: TD5 regulator tlaku paliva

Napsal: 27 bře 2018 19:04
od DanoDEF
Saul píše: 27 bře 2018 18:55 ...obávám se, že se někde něco uvolnilo a ty dva vstřiky to popravilo. Bojím se toho, že mám pravdu.
... a kontroloval si aj kovove sitko v hlave ked si robil ten regulator ? Ak nie tak ti cez neho necistota neprejde do hlavy. Za 600tkm som to sitko kontroloval vzdy ked som menil regulator a nikdy nebolo spinave.

Re: TD5 regulator tlaku paliva

Napsal: 27 bře 2018 19:19
od MadTom
To sítko je docela hrubé, takže jemné věci doopravdy nevezme, ale vytáhnout ho a prostříkat WDčkem (čistá "nafta" ve spreji) určitě nezaškodí.
To co popisuješ je, jako by motor nechtěl běžet řádně na všechny válce - a to mohou být dráty mezi vstřikovačema a řídící jednotkou motoru. Nejčastěji přímo konektory na vstřikovačích, které prostě nekontaktují. Olej v konektorech nevadí, ten je jenom průvodní jev špatně těsnících Okroužků na vývodu kabeláže z hlavy ven.

Re: TD5 regulator tlaku paliva

Napsal: 27 bře 2018 19:22
od Land Jirka
Jak píše Dano
Já sem těch regulátorů na TD5 vyměnil a zrepasoval desítky a nikdy se zatím nic nestalo.
U Defíka je přístup luxus, ale u Discovery s webastem je to děláš skoro jen po hmatu...
Spíš než vstřikovač to bude v elektrice..

Re: TD5 regulator tlaku paliva

Napsal: 27 bře 2018 19:24
od Land Jirka
Tak Tomáš napsal ve stejném čase skoro to samé :grin:

Re: TD5 regulator tlaku paliva

Napsal: 27 bře 2018 19:34
od Saul
Sítko jsem při repasi regulátoru vyndal a bylo čisté. Také jsem ho jen ofouknul vzduchem. Jo ještě můžu sundat víko, zkusit prostříknout kontakty na těch vstřikovačích a zas to poskládat. To moc práce navíc není. Jen se obávám té varianty s přidřenými vstřiky, protože se to stalo 40km od té repase. Třeba je to ale jenom blbá náhoda. Kéž by...

Re: TD5 regulator tlaku paliva

Napsal: 27 bře 2018 20:07
od MadTom
Co chceš na kontaktech prostříkávat? Vždyť jsou plné oleje. A ničemu to nevadí. Problém je, že tím pidi-kontaktem teče chvilkově 20-30A proudu, který ovládá vstřikovač. A pokud tam není kontakt, tak to prostě pořádně nefunguje. Lištu vstřikovačů ven, a piny v konektorech co se nasazují na vstřikovače opatrně napružit. Já jsem to na naší D2 dělal před 7 lety a od té doby mám klid. A to jsem si na začátku taky myslel, že mám problém s vadným vstřikovačem.
Pokud máš tento problém, tak by to mělo být uloženo v chybách v řídící jednotce. Akorát to chce asi diagnostiku, která TD5ku doopravdy umí.

Re: TD5 regulator tlaku paliva

Napsal: 28 bře 2018 22:50
od Saul
Díky. Zítra to zkusím. Jen takovej doplňující dotaz - když jsme na budíku na vstupu před regulátorem naměřili asi 5 barů, znamená to, že do palice jde správnej tlak? V tu chvíli by pak měl ventil upustit na ty 4 bary a zbytek paliva pustit do vratky...ale i kdyby byl ventil špatnej a neupouštěl , tak by to nemělo ničemu (vstřikům) zásadně uškodit, ne?

Re: TD5 regulator tlaku paliva

Napsal: 14 dub 2018 12:28
od MadTom
Tak jsem vyměnil "hříbek" v regulátoru na 130ce a vypadá to, že mi přestala z motoru téct nafta všude možně. Od pohledu už byl hříbek někde měněný, nebyl originál.
Novej jsem dal Bosch - s trubičkou namísto dírky. Na trubičku jsem dal kousek hadičky a tu volně vyvedl pod auto. Ať to praskne příště, tak třeba nebude půl motoru polité od nafty. Na to že to teče jsem přišel náhodou - čerpadlo začalo vydávat divné zvuky. Jak tím autem moc nejezdím a stojí většinou na trávě, tak jsem si fleků pod autem nevšiml, dokud jsem je nezačal hledat.
Největší oříšek byl ve vlastním tělu regulátoru - mám motor 22P - pravděpodobně fabrická výměna, má EURO2 hlavu a SW. Tak jsem objednal těsnění na Euro2 motor (10P), protože z regulátoru jdou pouze 2 hadice, jako u správné Euro2 TD5ky. Když jsem regulátor sundal, tak koukám, že to těsnění nesedí. Oni tam dali těleso regulátoru z Euro3 motoru (15P), ale nevyvrtali do něj díru pro tu třetí hadici. Po chvilce hledání jsem v regálu našel starej regulátor do jsem měnil na D2 v době, kdy se to dalo koupit jenom celé, v tom jsem přehodil hříbek a použil to 10P těsnění. Auto už zase jezdí (jezdilo i tak) a nekape.
Takže za mě - nestačí rozlišení Euro2/Euro3, ale je třeba se podívat na tvar tělesa regulátoru - ten novější má nahoře "nálitek".

Re: TD5 regulator tlaku paliva

Napsal: 22 kvě 2018 22:17
od Miklosxxx
Caute.
Idem sa opytat ci regulator nafty ma nieco spolocne z chladiacou zmesou.Pri obhliadke motora vedla startera na prirube prevodovky som nasiel zopar kvapiek chladiacej kapaliny.
Z hadic co idu do radiatora to neni tie su suchucke.
Ako keby to slo spod regulatora,alebo zadnej casti motora.

Re: TD5 regulator tlaku paliva

Napsal: 23 kvě 2018 19:28
od Land Jirka
Za motorem pod hlavou vede jedna vodní trubka někdy bývá prodřená
pozice 24
při objednávání je třeba myslet na to, že trubky jsou dvě varianty a záleží jestli je motor vybaven chladičem EGR

Re: TD5 regulator tlaku paliva

Napsal: 23 kvě 2018 19:40
od MadTom
A nebo klasika - netěsnící Okroužky v chladiči nafty - s obrázkama tady: http://www.discovery2.co.uk/fuelcooler.html

Re: TD5 regulator tlaku paliva

Napsal: 23 kvě 2018 22:00
od Miklosxxx
Land Jirka diky za nakres bude to asi tat trubka este to riadne prekontrolujem.
Tie gumene hadice v spoji su suche rurku som neriesil kedze je z kovu nenapadlo ma ze by mohla byt predrana.
Ale voda sili presne z toho miesta.(Je tam fajn pristup)

Re: TD5 regulator tlaku paliva

Napsal: 25 kvě 2018 08:23
od DanoDEF
... ta trubka sa da cela odstranit.

Re: TD5 regulator tlaku paliva

Napsal: 25 kvě 2018 11:57
od Miklosxxx
Ja by som hu radsej vymenil.
Aj tak mi nejde do hlavy ako sa mohla predrat kedze je z kovu.Zeby casom pustili tie drziaciky a urobila sa mikroprasklina?

Re: TD5 regulator tlaku paliva

Napsal: 25 kvě 2018 12:39
od MadTom
A je prodřená nebo prasklá nebo prorezavělá? Možné je všechno. Zvlášť zákeřné jsou praskliny, způsobené vibracemi.
Já jsem na podobné hledání úniků chladící kapaliny systém natlakoval z kompresoru na cca 0,7Barů před slabou přepadovou hadičku co vede do expanzní nádobky.

Re: TD5 regulator tlaku paliva

Napsal: 01 čer 2018 23:23
od Miklosxxx
No nakoniec to bola sroba pod vyfukovym zvodom svina jedna.A odtial si nasla voda cesticku..Dakujem vsem :yes