Salisbury náprava
Re: Salisbury náprava
no , my jsme tady šichni takový "rekvalifikovaní" automechanici L.R , skutečná naše profese je všechno možný ,jen né auta , takže asi tak
Re: Salisbury náprava
Hepl. Jak vyndám ložisko ze strany unašeče, když není za co chytit, a možná je i lehce přirezlé?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Salisbury náprava
Napadá mě, to co jsi asi nechtěl slyšet - rozeber tu nápravu z druhé strany, vyndej střeva a potom ložisko vyklepneš/vylisuješ.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Salisbury náprava
Ano, přesně tohle jsem nechtěl slyšet.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Salisbury náprava
Tak už vyřešeno. Konečně jsem se pustil do výměny unašeče a původního koženýho gufera za novodobé. Protože se mi nepodařilo to ložisko vyndat, a nechtělo se mi vyndavat celej vnitřek diferáku, nechal jsem tam původní rozpěrnou trubku a utáhnul jsem to o něco více než to bylo. Při porovnání těch unašečů mi přišlo že jsou stejně veliký, takže to snad bude OK.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Salisbury náprava
Tak změna, když jsem zjistil že nové soukolí stojí úplnou kravinu, tak jsem to přehodnotil a pustil se do rozebírání. Diferák šel vyndat podezřele bez velkého násilí, i bez rozpínáku. Zarezlej pastorek jsem musel z ložiska vytlouct pře kus hliníku kladivem (snad se mu nic nestalo) a otázka zní, když už to mám rozebraný, jak poznám v jakém stavu jsou ložiska na pastorku a jestli jsem tomu přednímu při vytloukání nic neudělal? Nerad bych to složil a zjistil že to budu rozebírat znova.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Salisbury náprava
nesmu na nich byt ziadne flaky, ryhy, vypadane miesta.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Re: Salisbury náprava
Takže situace, protože jsem zjistil že při výměně ložiska u ozubení pastorku potřebuji na seřízení ještě odměřovací přípravek (železná kostka s patřičným rozměrem) který nemám, z časových důvodů jsem se prozatím rozhodl vyměnit pouze to menší ložisko. Problém ale nastal při kontrole vůle v ozubení talířového kola. Před rozebráním byla 0,15mm (předpis 0,15-0,27mm), ale po osazení soukolí je najednou jen 0,10mm. Zřejmě má rozdílné předpětí oproti předchozímu stavu vliv na vůle v ozubení tal. kola.
Otázka: když zvětším předpětí ložisek na pastorku, vůle v soukolí se zvětší nebo zmenší?
Otázka: když zvětším předpětí ložisek na pastorku, vůle v soukolí se zvětší nebo zmenší?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Salisbury náprava
Nerobil by som to. Loziska sa budu viac zahrievat a opotrebovavat a to je rychla cesta do pekla.
Vseobecne vsak ano, cim viac utiahnes loziska hrusky, tym viac ju posunies dozadu. Na nastavenie pozicie sa vsak pouzivaju podlozky, nie silnejsie dotiahnutie.
V kazdom pripade volu musis merat na viacerych miestach. Vobec by ma neprekvapilo, keby si mal na jednom mieste volu 0.1 a na inom 0.45...
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Re: Salisbury náprava
Ano máš pravdu, už jsem to také zjistil. Nějak mě nenapadlo, že to může být na různých zubech různé, takže pokud jsem to nezměřil na stejném zubu jako před demontáží, tak je to stejně neprůkazné. Utažené předpětí ložisek je uváděno celkem ve velkém rozpětí: u starejch 15-30 lbf-in a u novejch 30-40 lbf-in a já jsem tak na 25, takže by tam prostor byl. Ještě jedna technická, vůbec jsem nepochopil proč v českém překladu manuálu uvádějí velikost momentu v kp-cm a v originále v kgf-cm se stejnou hodnotou. Naštěstí v originále jsou i libry a to už jsem měl jak změřit.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Salisbury náprava
Jenom k tomu překladu - a ty si myslíš, že to překládal nějakej technik, co něco tušil o tom, co se tam píše? Moc bych se divil, kdyby to nějakej technik alespoň na konci zkorigoval. Takže nějaké jednotky, to už je úplně mimo rozlišovací schopnost. A tohle je záležitost která se týká i technických norem, bohužel.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Salisbury náprava
Mám přední i zadní nápravu salisbury. Řešil jsem výměnu gufera v přední nápravě - je stejné jako na zadní nápravě. Objednal jsem gumové v kovové kleci a nakonec mi poslali obě, gumové i kožené. Na naklepání nového jsem si musel udělat přípravek. Když je gufero nové (není to klasické gufero, ale tlustý kus gumy v kovové kleci) tak unašeč klade poměrně velký odpor při montáži. To původní kožené z výroby se rozpadlo, ale na zadní nápravě ještě těsní.
Re: Salisbury náprava
Obrázek přední nápravy z katalogu ND.