Stránka 5 z 8

Re: Salisbury náprava

Napsal: 29 zář 2009 21:43
od eliott
za 35 000,- dám...

Re: Salisbury náprava

Napsal: 29 zář 2009 22:21
od Mešky
Za peníze v Praze dům, že? :lol:

Re: Salisbury náprava

Napsal: 06 říj 2009 16:54
od KRANG
Nemáte někdo zkušenosti s "holením" Salisbury nápravy? Myslim seříznutí spodku diferáku kvůli světlosti. V UK to takhle upravujou ale podrobnější info jsem nenašel.

Re: Salisbury náprava

Napsal: 06 říj 2009 20:07
od eliott
Tak o tom jsem ještě neslyšel, a ani nechci, korpus je z litiny, ta se nedá kloudně vařit a zisk by byl tak 3-4 cm...

Re: Salisbury náprava

Napsal: 10 říj 2009 20:25
od Land Jirka
Na nápravy se vaří docela dobře.
Ale asi bych to taky nedělal.
Moc práce, kvůli dvoum cm. :hmm:

Re: Salisbury náprava

Napsal: 15 říj 2009 11:51
od KRANG
TADY jsem k tomu našel trochu podrobnější info. Je to sice na Jeepu ale DANA60 což by mělo odpovídat Salisbury. Jirka má pravdu, je to dost práce ale doženou se zpět ty 2cm ztracený oproti Rover diferáku. :|

Re: Salisbury náprava

Napsal: 16 říj 2009 15:53
od xstang
Vim, ze je to trochu mimo diskusi, ale nechci zakladat novy tema.... netusite nekdo nahodou, podle ceho zjistim potrebny prumer podlozky(8)?
a popripade poradit, kde a podle ceho nejlepe sehnat dily 8-12... nejlepsi na co sem zatim narazil, je http://www.lrseries.com/
Diky

Re: Salisbury náprava

Napsal: 16 říj 2009 17:45
od PavelU
xstang píše:a popripade poradit, kde a podle ceho nejlepe sehnat dily 8-12... nejlepsi na co sem zatim narazil, je http://www.lrseries.com/
Diky
Můžu doporučit, mají skladem(pokud jsem je nevykoupil) bral jsem to čtyřikrát a ve středu mi došel od nich balík... :wink:

Re: Salisbury náprava

Napsal: 16 říj 2009 20:14
od eliott
Mám skladem, potřebný rozměr podložky se zjišťuje metodou 'pokus - omyl' až do dosažení potřebného předpětí.

Re: Salisbury náprava

Napsal: 16 říj 2009 21:05
od MOPADŽI
Síly podložek budou zřejmě různé, nemýlím-li se. Budou to "vymezovací podložky" které se dělají v síle 0,05 až po 3mm. Dejte mně venkovní a vnitřní průměr. Zjistím co je to.

Re: Salisbury náprava

Napsal: 19 říj 2009 12:48
od xstang
MOPADŽI píše:Síly podložek budou zřejmě různé, nemýlím-li se. Budou to "vymezovací podložky" které se dělají v síle 0,05 až po 3mm. Dejte mně venkovní a vnitřní průměr. Zjistím co je to.
jediny, co o tom vim, je na obrazku nahore... prumery neznam

Re: Salisbury náprava

Napsal: 20 říj 2009 13:45
od MOPADŽI
MOPADŽI píše:Síly podložek budou zřejmě různé, nemýlím-li se. Budou to "vymezovací podložky" které se dělají v síle 0,05 až po 3mm. Dejte mně venkovní a vnitřní průměr. Zjistím co je to.

Nikdo nic ?

Re: Salisbury náprava

Napsal: 10 zář 2011 10:07
od Farmář
V rámci kompletní rozborky mého Defa jsem narazil na tuto podivnou úpravu (Englisman made) poloos u zadní Salisbury nápravy. V místě kde poloosa prochází simerinkem jsou na poloose vyříznuty flexou dvě drážky proti sobě. Olej tedy může simerinkem protékat a samotný simmerink byl samozřejmě díky drážkám „na šrot“. Olej byl tím pádem i v prostorách ložisek, kde by podle mě mělo být plastické mazivo.

Co s tím?

1) vykašlat se na to a nechat to tak být, pak bych asi ten rozdrbaný simering úplně vyhodil a nedával tam žádný

2) uvést do původního stavu, ale nevím jestli by šli vyřízlé drážky zavařit a následně osoustružit bez porušení pevnosti poloos. Přinejhorším by to znamenalo koupit nové poloosy a tím další výdaje, kterých bude při celém projektu ažaž :sad


A ještě si dovolím jednu drobnou otázku, jaká má být vůle mezi poloosou a unašečem. Mám pocit, že drážky v unašeči jsou už docela opotřebované.

Re: Salisbury náprava

Napsal: 10 zář 2011 10:23
od eliott
Je to proto, aby olej mazal ložiska, někteří angličani to doporučují, většinou pak ale teče olej na kotouč, je třeba častěji měnit simering na náboji. Vůle v drážkách má být minimální, někdy stačí dát nové unašeče, jindy je třeba dát nové poloosy, na drážkách bude u kraje drážkování vidět jak moc je drážka opotřebovaná.

Re: Salisbury náprava

Napsal: 08 pro 2011 22:11
od budsky
zdravím zjistil sem že mám na serii (SIIA z roku 1970) zadní nápravu salisbury a chtěl bych se zeptat jestli by na ni někdo neměl katalog dílu,hlavně se mi jedná o číslo gufera co je u náboje kola..

Re: Salisbury náprava

Napsal: 08 pro 2011 22:18
od eliott
Gufero náboje je stejné jako na obyčejné nápravě, každopádně Salisbury na Dvojce není původní, dávala se až na SIII

Re: Salisbury náprava

Napsal: 27 kvě 2013 14:59
od Wobl
Tusite nekdo, jestli se da na Salisbury pouzit jinej unasec od kardanu a tim padem i jiny gufero nez to kozeny? Gufero (resp. ta pruzina uvnitr) mi vydrelo do unasece drazku a chcal tudy mocne olej. Kluci spanelsky dali unasec i gufero origo novy, ale uz to prosakuje zase. Takze bych to cely vymenil za neco mene exotickyho, jestli je sance. Diky za tipy.

Re: Salisbury náprava

Napsal: 27 kvě 2013 17:29
od eliott
Wobl píše:Tusite nekdo, jestli se da na Salisbury pouzit jinej unasec od kardanu a tim padem i jiny gufero nez to kozeny? .
Dá, z TD5ky...

Re: Salisbury náprava

Napsal: 27 kvě 2013 17:52
od Wobl
OK, diky Patriku. A vyplati se tam dat to jiny gufero nebo s nim jsou taky problemy?

Re: Salisbury náprava

Napsal: 27 kvě 2013 18:57
od eliott
Wobl píše:OK, diky Patriku. A vyplati se tam dat to jiny gufero nebo s nim jsou taky problemy?
Problémy s tím nejsou, musí se dát i příslušný unašeč a nový rozpěrný kroužek mezi ložiska.