Přehřívání Defa 300Tdi

D, TD, TDI, TD5
Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#21 Příspěvek od mr-tomas » 05 říj 2020 15:11

Tak jsem koupil měděnej chladič, ale zaráží mě že je nějakej zbytečně hubenej, ty voštiny jsou hrozně utopené.
Takže dotaz na Land Jirku: je ta tlouštka normální, nebo už vojebávaj úplně všecko? :grin:
Přílohy
20201005_150648.jpg
20201005_150710.jpg
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3469
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#22 Příspěvek od Land Jirka » 05 říj 2020 19:09

Já jsem koupil pohledově úplně stejnej, jakej tam byl z výroby a kupoval jsem Bearmach.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3469
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#23 Příspěvek od Land Jirka » 05 říj 2020 19:16

zítra se mrknu jak jsou ty voštiny široké
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#24 Příspěvek od mr-tomas » 05 říj 2020 20:06

Děkuju. :yes Přijde mi to úplně na hlavu dát tam úzské voštiny když by se tam vešli o cca. 1/3 větší, jako u hliníkového. Teď nevím jestli jsem neměl vzít radší ten od Allisportu. :roll:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3469
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#25 Příspěvek od Land Jirka » 06 říj 2020 08:41

Mám tady schované dva staré chladiče z třístovky a odskok voštin vypadá asi jak na tvém novém.
Třístovka, když má průchozí chladič, tak nikdy nemá problém s přehříváním a jezdila bez problému i bez vrtule.
Velký chladič není pro normálně využívané auto žádná výhra. Myslím, že je i na kontraproduktivní. :wink:

Konstruktéři začátkem devadesátých let ještě u práce přemýšleli a dobře věděli co se má do auta namontovat, aby to fungovalo.
Dnešní tuning a honba za výkonem u starých motorů se podepisuje na životnposti.
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#26 Příspěvek od mr-tomas » 06 říj 2020 08:55

Tak to jsi mě uklidnil. Díkes. :yes
Co se týče honění za výkonem, ono když chci aby 3t prázdné auto alespoň trochu normálně vyjelo na dálnici kopec, tak chca nechca ten výkon pohonit musím. :grin:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#27 Příspěvek od mr-tomas » 30 lis 2020 12:05

:hmm: Tak někde bude asi chyba, měděnej chladič pomohl jen častečně. Než vyjedu táhlej kopec na Cukrák v Praze, tak tam mám 98°C. Venk. teplota 5°C, rychlost cca. 80km/h, takže by to mělo uchladit min. náporem. Kde mám hledat jinej zdroj potíží?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
mildo123
Příspěvky: 638
Registrován: 08 lis 2015 20:11
auto: Defender 110 Tdi

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#28 Příspěvek od mildo123 » 30 lis 2020 12:31

Ja mám skúsenosť že upravený motor so zdvihnutým výkonom sa so sériovým chladením neuchladi keď mu dávaš bomby dlhšiu dobu v kuse...ten tiahli kopec...
Defender 110 Tdi 1998

Uživatelský avatar
matooo
Příspěvky: 1784
Registrován: 11 dub 2010 20:31
tel.: 775555656
auto: puma
Bydliště: brnoo

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#29 Příspěvek od matooo » 30 lis 2020 12:41

tome uz ti pomuze asi jen Allisport :hmm:

Uživatelský avatar
Land Jirka
Příspěvky: 3469
Registrován: 29 lis 2006 18:40
tel.: +420731913431
auto: Land Rover
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#30 Příspěvek od Land Jirka » 30 lis 2020 19:58

mr-tomas píše: 30 lis 2020 12:05 :hmm: Tak někde bude asi chyba, měděnej chladič pomohl jen častečně. Než vyjedu táhlej kopec na Cukrák v Praze, tak tam mám 98°C. Venk. teplota 5°C, rychlost cca. 80km/h, takže by to mělo uchladit min. náporem. Kde mám hledat jinej zdroj potíží?
Máš průchozí ty malé hadičky z termostatu do vrchu chladiče a expanzky?
Kdysi jsi psal, že jsi motor vyplachoval nějakou kyselinou, neucpala se ti nějakým bord..lem hadice nebo kanál?
To tomu šlapeš co to dá, nebo je to normální jízda?
Nelže teploměr?
Termostat v pořádku? Zkoušel jsi jet ten samý úsek bez termostatu?
Když dáš po jízdě ruku na chladič tak je celý chladič horký (vršek i spodek)?
Land Rover 4x4 SERVIS, PRODEJ DÍLŮ LAND ROVER, DIAGNOSTIKA, OPRAVY A ÚPRAVY LAND ROVER, RENOVACE VETERÁNŮ
Tel: 731913431

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#31 Příspěvek od mr-tomas » 30 lis 2020 20:23

Všechny hadice byli před pár roky nové, silikonové.

Motor jsem vyplachoval kyselinou citronovou a pak ještě nějakým čističem na chladiče. Nešel z toho skoro žádný pevný bordel, jen špinavá voda. Vše bylo pak pořádně propláchnuté vodou při vyšroubované mosazné zátce na bloku.

Co se týče jízdy vážím 3t a když vyrazíme na lehko tak jsem tak 3.3t a pak tomu do kopce chca nechca šlapu na krk abych to vůbec vyjel. Teplota výfukových plynů ale nedosahuje ani 700°C

Teploměr nelže, je digitální.

Termostat jsem otestoval v kastrolu a je ok. Bez termostatu jsem to nezkoušel. Vyzkouším.

Na chladič jem nešahal. Vyzkouším.


Ještě mě napadá zapojil jsem na malej okruh vyhřívání LPG reduktoru a to paralelně, ale to by snad na to nemělo mít vliv.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#32 Příspěvek od MadTom » 30 lis 2020 20:30

Kdysi RudaK bojoval s přehříváním své D1 - zkoušel kde co, nakonec vyměnil hlavu a byl klid.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#33 Příspěvek od mr-tomas » 30 lis 2020 20:46

Hlava byla dávaná před nějakým rokem nová, má to být ta s těma většíma vodníma kanálama.

Ještě mě napadá jestli mám správně zapojený ten třícestný plastový bazmek na odvzdušnění chladiče.
Přílohy
20201130_204000.jpg
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Michal21
Příspěvky: 403
Registrován: 07 srp 2018 17:07
tel.: 724125255
auto: Def 110
Bydliště: Horovice

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#34 Příspěvek od Michal21 » 30 lis 2020 21:58

A blok mas puvodni prevrtanej?

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#35 Příspěvek od mr-tomas » 30 lis 2020 22:02

Ano, původní převrtanej.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Michal21
Příspěvky: 403
Registrován: 07 srp 2018 17:07
tel.: 724125255
auto: Def 110
Bydliště: Horovice

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#36 Příspěvek od Michal21 » 30 lis 2020 22:11

Asi pred rokem jsem vedl diskuzi s jednim anglanem co dela motory a rikal, ze ta upgradovana hlava je na puvodni blok blbost, nebot prej tam nejak nenavazuji chladici kanaly nebo co. Ma to az ten argentinskej blok. Dal jsem to nezkoumal, protoze jsem koupil celej novej motor. Predavam jen jako informaci.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#37 Příspěvek od mr-tomas » 30 lis 2020 22:23

Hmm taky dobrý. Nicméně před úpravou na 2.8 s touto hlavou ten problém nebyl.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Piskot
Příspěvky: 452
Registrován: 16 črc 2007 11:30
tel.: +420602648622
auto: LR Discovery 2,5 Tdi
Bydliště: u Prahy

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#38 Příspěvek od Piskot » 30 lis 2020 22:55

Ahoj, jen mne napadlo, nemuze to prehrivani zpusobovat to LPG? Nevim jak se to chova jako privstrik u dieselu, ale u benzinu to obecne zvysuje tepelne namahani motoru, protoze LPG ma vyssi teplotu horeni nez benzin.
Land Rover Discovery I, 2,5Tdi, KONI Heavy Truck, Cooper Discoverer M+S, jinak standard :-)

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#39 Příspěvek od mr-tomas » 30 lis 2020 23:18

To LPG je delší dobu nefunkční, takže tím to není.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Michal21
Příspěvky: 403
Registrován: 07 srp 2018 17:07
tel.: 724125255
auto: Def 110
Bydliště: Horovice

Re: Přehřívání Defa 300Tdi

#40 Příspěvek od Michal21 » 01 pro 2020 08:38

U stroju resime u chladicich systemu hlavne tlak a prutok v okruhu. Co tam mas za vodni pumpu?

Odpovědět