Přehřívání Defa 300Tdi
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Pumpu nevim, dával jsem kdysi novou, respektive mi tam dávali, takže vím prd co tam je. Je nějakej rozdíl v pumpách co se týče průtoku?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Ohledně průtoku snad ne, ale už jsem potkal pumpu, které míst původních plastových lopatek na vrtuli měla jenom jakési zbytky, a tak pumpu, kde sice kovová vrtulka byla v pohodě, ale na hřídeli se protáčela, i když jenom neochotně.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Hubert
- Příspěvky: 2462
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Funguje ti visco spojka na větráku? Má to klimu?
Kolik má teplota vody na výstupu chladiče?
Kolik má teplota vody na výstupu chladiče?
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Jestli mi funguje visco spojka nevím jak vyzkoušet, nicméně předpokládám, že když jedu cca 70-80 tak by to měl uchladit nápor vzduchu jízdou.
Teplotu na výstupu z chladiče jsem neměřil, kolik by měla mít? Nafrkal jsem čidla všude, měřim přídavku, automat před a za chladičem, vzduch před a za IC, ale výstup vody z chladiče mě teda nenapadnul.
Teplotu na výstupu z chladiče jsem neměřil, kolik by měla mít? Nafrkal jsem čidla všude, měřim přídavku, automat před a za chladičem, vzduch před a za IC, ale výstup vody z chladiče mě teda nenapadnul.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- pojir
- Příspěvky: 2550
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
A v jakych otackach to do toho kopce jede?
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
- Hubert
- Příspěvky: 2462
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Když jedeš pod plnou zátěží tak 70-80 může být málo. Mě se auto taky občas hřálo (jenom když bylo venku cca 35°C a vejš) pak sem vyměnil visco a chladič za celohliník a zatím mám pro problémech. Ale nemám 3 t. Ještě mě překvapuje ta teplota spalin. Já když tomu naložím do kopce s vlekem tak není problém tam dostat i 900 °C. 700 °C tam mám běžně. Je možné že máš velký předvstřik a tím pádem se velké množství tepla musí přenést do vody a né do výfuku. Zkusil bych ho trochu zmenšit. Motor by měl jako "zjemnit" chod jako z hodně traktor na méně traktor .mr-tomas píše: ↑02 pro 2020 23:00 Jestli mi funguje visco spojka nevím jak vyzkoušet, nicméně předpokládám, že když jedu cca 70-80 tak by to měl uchladit nápor vzduchu jízdou.
Teplotu na výstupu z chladiče jsem neměřil, kolik by měla mít? Nafrkal jsem čidla všude, měřim přídavku, automat před a za chladičem, vzduch před a za IC, ale výstup vody z chladiče mě teda nenapadnul.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Otáčky mám v 80 na trojku v automatu tak 2600.
Předvstřik jsem dával 1,54 nebo možná lehce přes. Jestli je více jako traktor nevím, ale když stojím jsou cítit na volnoběh větší vibrace v autě.
Dám teda čidlo na výstup chladiče a zkusím to tedy projet znovu s termostatem a bez. Pak znovu s ubraným předstihem.
Předvstřik jsem dával 1,54 nebo možná lehce přes. Jestli je více jako traktor nevím, ale když stojím jsou cítit na volnoběh větší vibrace v autě.
Dám teda čidlo na výstup chladiče a zkusím to tedy projet znovu s termostatem a bez. Pak znovu s ubraným předstihem.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
K tomu automatu - to jsi tomu nejspíš doplňoval další chladič. Neblokuje to náhodou průchod vzduchu k těm ostatním chladičům?
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Dal jsem velkej z P38 jako dával Cyril.
Naposledy upravil(a) mr-tomas dne 03 pro 2020 09:27, celkem upraveno 1 x.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Takže chlazení převodovky bude asi OK, ale co ostatní chladiče, které tento doplněný chladič překrývá/zakrývá?
Koukni se pro srovnání třeba na řešení chladičů na D2 nebo Defu TD5 - jsou tam sice 3 až 4 chladiče za sebou, ale klima, voda a vzduch jsou přes celou šířku a výšku.
Tady bych měřil nejenom teplotu vody na výstupu z chladiče, ale-i na vstupu. Jestli to vůbec má šanci chladit. Už nevím kdo to konkrétně byl, ale zachytil jsem stížnost na přehřívání Defa TD5 když měl na předním nárazníku, tedy před chladičem, dva velké světlomety.
Koukni se pro srovnání třeba na řešení chladičů na D2 nebo Defu TD5 - jsou tam sice 3 až 4 chladiče za sebou, ale klima, voda a vzduch jsou přes celou šířku a výšku.
Tady bych měřil nejenom teplotu vody na výstupu z chladiče, ale-i na vstupu. Jestli to vůbec má šanci chladit. Už nevím kdo to konkrétně byl, ale zachytil jsem stížnost na přehřívání Defa TD5 když měl na předním nárazníku, tedy před chladičem, dva velké světlomety.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Před přestavbou na 2.8 jsem problémy z teplotou neměl.
Chladič před už měřím z místa pro originální čidlo, doplním teda čidlo k výstupu chladiče.
Světla sice nemám, ale mám před maskou SPZ, ale ta je sklopná náporem vzduchu. Už od nějakejch 45km/h se sklopí skoro naplocho, takže nebrání vzduchu.
Chladič před už měřím z místa pro originální čidlo, doplním teda čidlo k výstupu chladiče.
Světla sice nemám, ale mám před maskou SPZ, ale ta je sklopná náporem vzduchu. Už od nějakejch 45km/h se sklopí skoro naplocho, takže nebrání vzduchu.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Hubert
- Příspěvky: 2462
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Kudy se to ma naporove chladit kdyz maz skoro celou mřížka prekrytou. Ikd,z se ta SPZ sklápí? Jakej mas intercooler? Nebo spis kde je umístěn?
Odesláno z mého Mi A1 pomocí Tapatalk
Odesláno z mého Mi A1 pomocí Tapatalk
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Na závodoch a vo veľmi dlhých výjazdoch kedy som držal podlahu sa to neuchladi a teplota šla hore... Tak kúrenie a držalo sa to ale varilo aj mňa v kabíne ...ale na ďalšie závody nie dlho po týchto som len rozbil viskospojku a presroboval dvoma srobmi.... Ručička sa ani nehľa a kopce boli väčšie a dlhšie .... Teraz tam mám revotech a tá teda duje... Plus výhoda teraz na zimu že to nefuci kedy nemá
Defender 110 Tdi 1998
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7823
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
No hlavně ta 2,8 má větší krouťák a mnohem víc namáhá převodovku, která se víc hřeje. A vzhledem, že teplota oleje v automatu je většinou o dost vyšší než vody, tak ti logicky ten velký chladič oleje, který má při jízdě do kopce většinou víc než 100 stupnů, vodu vlastně ohřívá.
Sleduj teplotu oleje automatu a v kopci až ti půjde nad 100 stupňů se dívej, jak až po chvíli se ti začne zvedat teplota motoru.
Dobře to znám jak z Mammutky, tak Mammuťátka i Žabáka.
Na Žabaku se to vyřešilo jednodušše, chladič oleje se dal z boku a má vlastní vrtuli.
A Mammutku holt hlídám, jak začne růst teplota automatu, tak ubírám.
A to tam nemám tu klimu, s ní se to prostě nemůže uchladit ani kdyby bylo všechno nové. Z automatu přes 100 stupňů, z chladiče klimy ani nevím kolik, takže na chladič vody, ti v zátěži, min ze 75% (co vidím na foto) proudí vzduch ohřátý skoro ke 100 stupňum. Takže to prostě chladit nemůže.
K
Sleduj teplotu oleje automatu a v kopci až ti půjde nad 100 stupňů se dívej, jak až po chvíli se ti začne zvedat teplota motoru.
Dobře to znám jak z Mammutky, tak Mammuťátka i Žabáka.
Na Žabaku se to vyřešilo jednodušše, chladič oleje se dal z boku a má vlastní vrtuli.
A Mammutku holt hlídám, jak začne růst teplota automatu, tak ubírám.
A to tam nemám tu klimu, s ní se to prostě nemůže uchladit ani kdyby bylo všechno nové. Z automatu přes 100 stupňů, z chladiče klimy ani nevím kolik, takže na chladič vody, ti v zátěži, min ze 75% (co vidím na foto) proudí vzduch ohřátý skoro ke 100 stupňum. Takže to prostě chladit nemůže.
K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
IC mám dvojitej na původním místě.
SPZ se náporem sklopí takhle.
SPZ se náporem sklopí takhle.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Sláma Karel
- Příspěvky: 7823
- Registrován: 21 črc 2007 00:04
- tel.: +420608333403
- auto: to se mi sem nevejde
- Bydliště: Mníšek Pod Brdy
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Aha, teď to vidím, ta první foto není klima, ale vodní chladič a vedle chybí intercooler
K
K
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe
28 let praxe
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Elektrickej ventilátor dávat nechci, a netuším jak poznat špatnou visko spojku. Někdo tu psal že špatná jde zastavit kusem kartonu, nebo že se nějak protáčí, no nevim.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Nene, vidíš dobře. Klima zakrejvá skoro celej vodní chladič, ta el. Vrtule je na klimu. Ten černej dlouhej je olej automat.
Nicméně klima je dlouhodobě mimo provoz, takže z ní žádné teplo nejde, max. brání průchodu vzduchu.
Nicméně klima je dlouhodobě mimo provoz, takže z ní žádné teplo nejde, max. brání průchodu vzduchu.
Naposledy upravil(a) mr-tomas dne 03 pro 2020 12:49, celkem upraveno 1 x.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Normálne ju tocis bez odporu aj na vypnutom motore... Ako každá mi prišla že sa pretaca a ja tomu neverím.... Natvrdo to fucalo a hučalo ako 148-ka.
Defender 110 Tdi 1998
Re: Přehřívání Defa 300Tdi
Nějakej odpor to po zastavení motoru má, otázka je jestli správnej. Pokud bys řekl že s tím nemá jít otočit tak to poznám, ale takhle se to těžko porovnává.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.