Jaguar XJ

Moderátor: Miky_CZ

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
zata
Příspěvky: 273
Registrován: 15 črc 2013 12:13
auto: D4, Citigo
Bydliště: Ústí n/L

Jaguar XJ

#1 Příspěvek od zata » 28 lis 2016 13:12

Ahoj, nemá někdo zkušenost s vozy Jaguar XJ cca kolem roku 1996? Tak trochu přemýšlím nad tím, zase si trochu zkomplikovat život a čelit nějaké výzvě :grin: Jak jsou na tom tyto vozy s korozí, motory, převodovkami? Co volit, čemu se vyhnout? Co díly, dají se sehnat? Jsem úplný magor, že nad takovým autem přemýšlím? :wink:
Díky za každý rozumný názor :grin:
ex Audi80, ex Fabka, ex Oktávia 2, ex Oktávia 3, ex E46ci, ex FL2, ex P38, ex XJ8, ex D4

Uživatelský avatar
jancho
Příspěvky: 331
Registrován: 01 srp 2014 22:26
tel.: 777714532
auto: ex Disco II TD5
Bydliště: Praha a Čisovice

Re: Jaguar XJ

#2 Příspěvek od jancho » 28 lis 2016 13:27


Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Jaguar XJ

#3 Příspěvek od kryten » 28 lis 2016 17:51

Jestli máš na mysli X-300 tak super volba,krásně zastaralá poctivá technika v zakulaceným kabátě :mrgreen:
Dostupnost dílů v pohodě.Ideální kráska se kterou si stylově zkomplikuješ život.Znám,taky mi to jde :wink:
k.

Alois
Příspěvky: 77
Registrován: 07 srp 2010 17:06

Re: Jaguar XJ

#4 Příspěvek od Alois » 28 lis 2016 19:44

Zata: Určite se vyjádří Violka, měl Jaguárů plný pozemek 3x...

x300 (1994-1997) jsou dle mého skromného názoru ty nejlepší Jaguary vůbec.

Měl jsem už dva (druhého stále mám už dva roky) a i když s ním vůbec nejezdím a přes rok stojí v garáži (mimo nutný start, očista a projetí v létě 50km) nemám srdce ho prodat. Musel bych koukat po dalším..

X300 je perfektní v tom, že už to není kazový Jaguar a ještě to není kazový Ford. X308 nemusím, je už to takový Ford i kdyz vypadá hodně podobně. A především, jeho tvary jsou geniální. Z x308 už necítím kvalitu a xj40 je taková... nevím. X300 má perfektní pozici za volantem a řídí se skvěle, skoro jako Bmw, ale je to v jistém ohledu zajímavější auto. Navic nepůsobí pri řízení pocitově zastarale, přes retro vzhled. A už jen to jak mňouká dálkové zamykaní s alarmem 8)

Problémy: koroze zadní blatníky, spoj s prahem, viděl jsem i celkově zrezlé hrůzy, otázka jakou mělo auto historii. Já ani u jednoho moc koroze neměl. Praskají svody (taky mám), plastové vodítka řetězu, vytahaný řetěz (u obou ten sam problém), odlepují se stropnice (tomu jsem se naštěstí vyhnul), vytékající digi displej hodin, automat je ZF, takže celkem drží. 3.2 má klasickou 4ku, 4.0 už má elektronický. 4.0 má lepší krouťák v nízkém spektru otáček. Xjr má kompresor, krásně piští, ale automaty jsou GM. Jinak je to celkem poctivé auto, které si člověk zapamatuje a někdo i zamiluje.

Já měl XJR 5ti stupňový manuál 240kw a bral cca 20l pořád, je pravda že jsem mu dost šlapal na krk, s cca 150.000km (10 let zpět) blbec jsem ho prodal, člověk ale nemůže mít vše, mám 9 aut :-)
...teď mám 3.2 sport s (pár tisíc jsem už najel já) 340.000km, jezdí cca kolem 11-12l, v nejlepší barvě BRG, s veškerou výbavou XJR (bez chromu, dřevěný volant, tmavé dřevo, vyplétaná maska bez chromu). Výkonově to jede dostatečně, na dálnici lítá.. Je to základní motorizace a přesto bohatě stačí. Na ty kilometry se to chová jako české auto s 150km, je to dovoz Holandsko. U nás je těch aut docela málo a hlavně skoro všechny po smrti... Chce to jet ven.

Taky koukám po nějakém mechanikovi a dílech, bohužel jsem zatím neměl při všech autech čas řešit..

Obrázek
Obrázek

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Jaguar XJ

#5 Příspěvek od kryten » 28 lis 2016 21:12

Alois máš krásné hračky :yes
X-308 je z mého pohledu taky dobrá,dlouho jsem s ní jezdil a neměla problém.Samozřejmě se musí měnit rozvody,V8 už není takový nezničitelný ingot jako straight-six v X-300.Zase se s ní dalo jezdit na dálku za 10L.A zakulacená palubka byla holt pokrok a snaha zmodernizovat zastaralou techniku.
Ale obecně platí,že je potřeba pečlivě vybírat a prohlížet před koupí aby si člověk nenaběhl zanedbaným kusem a pak nenadával a netvrdil,že ty auta stojí za prd...

Alois
Příspěvky: 77
Registrován: 07 srp 2010 17:06

Re: Jaguar XJ

#6 Příspěvek od Alois » 29 lis 2016 00:09

Kryten: Díky :wink: Každý bude hájit něco jiného. Ale raději renovovat x300, než 308. A jak říkám, neměl jsem z ní ten dobrý pocit jako z 300. V minulosti jsem měl jako nahradní vozidlo z Jaguaru x308 3.2 v8 která měla najeto do 100tis km a prostě mi ten interiér nesedl.. Dokonce i to řízení mi přišlo jiné, možná placebo a taky už je to dlouho..
Po prodeji XJR a mnoha dalších aut jsem z nostalgie koukal po XJ a x308 jsem v minulosti moc chtěl, tak jsem koukal i po ní...nebyl jsem vyhraněný 300/308, pár jsem jich viděl, projel, sedl do interiéru x300 a bylo jasno :-) Hranaté blinkry které jsem tenkrát hanil se mi dnes začaly líbit, je to o vkusu..

Co je hlavní... x300, x308, 4.0, 3.2, sport, sovereign, executive, všechno je to dnes jedno... V dnešní době jde především o to, v jakém je to auto stavu. Už v roce 2005 když jsem projel komplet Čr, tak to byl u nás vrak, vedle vraku... paradoxně nejpěknější XJ 3.2 club měla tenkrát Áčka, já to tam ale nekoupil, bylo mi 20 a BRG, základní výbavu a nejslabší motor jsem viděl jako velké mínus, nedokázal jsem si v tom sám sebe představit.. dnes už to vidím jinak, už taky šedivím :-) 2014 ani nemluvím, to auto je z období výroby Felicie. Dnes, skoro 2017 to bude ještě horší...

Takto nějak jede 3.2, akorát to není úplně normální styl jízdy, ale pro pochopení základního motoru:
https://m.youtube.com/watch?v=v50gisYw36E

Uživatelský avatar
zata
Příspěvky: 273
Registrován: 15 črc 2013 12:13
auto: D4, Citigo
Bydliště: Ústí n/L

Re: Jaguar XJ

#7 Příspěvek od zata » 29 lis 2016 09:10

Ahoj, díky za odpovědi. Pozitivní je, že tedy asi nejsem samotný blázen, komu se tato auta líbí :grin: Já v tom vidím to samé kouzlo jako ve své P38 4.6, akorát v silniční verzi.
Měl jsem na mysli něco takového: www.rajveteranu.cz/15186-jaguar-xj-x300-rakovnik
Co se týká spadlé stropnice, to je to nejmenší. Mám strach spíš z koroze, motoru, převodovky.
Jinak Alois, máš krásnou sbírku. Ten tmavý XJ Sport je nádherný :yes
ex Audi80, ex Fabka, ex Oktávia 2, ex Oktávia 3, ex E46ci, ex FL2, ex P38, ex XJ8, ex D4

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Jaguar XJ

#8 Příspěvek od kryten » 29 lis 2016 12:02

Když budeš chtít,můžeme se na ní kouknout,je v mém kraji.

Uživatelský avatar
zata
Příspěvky: 273
Registrován: 15 črc 2013 12:13
auto: D4, Citigo
Bydliště: Ústí n/L

Re: Jaguar XJ

#9 Příspěvek od zata » 29 lis 2016 14:03

Pokud se mi prodávající ozve, možná bych tvojí nabídku rád přijal. Dám vědět. Když nic jiného, alespoň můžeme pokecat o LR :grin:
kryten píše:Když budeš chtít,můžeme se na ní kouknout,je v mém kraji.
ex Audi80, ex Fabka, ex Oktávia 2, ex Oktávia 3, ex E46ci, ex FL2, ex P38, ex XJ8, ex D4

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: Jaguar XJ

#10 Příspěvek od Acon » 29 lis 2016 14:07

Prispejem aj ja svojou trochou do mlyna. Žil som s X308 5r. a cca 60 000km. Z víkendovky sa stalo auto denného používania s priemerkou 12l/100, dlhé cesty +-9l podľa tempa. No s rodinou to človek extra nenaháňa ani sa nemusí krotiť. Väčšinou jazdím cca 10-20km nad povolenú rýchlosť. Auto bolo spolahlivé, mimo bežnej údržby a benzínu ma nestálo nič. Volil som 308 práve kvôli interiéru a aj V8. Ten zvuk je úžasný. Pri pokojnej jazde príjemný, po zošliapnutí dá o sebe vedieť nenásilným rámusom, tak typickým pre V8. Pekné foto tu http://cs.jaguar-club.net/vozidlo/jagua ... ereign-555
Obrázek
Obrázek
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Alois
Příspěvky: 77
Registrován: 07 srp 2010 17:06

Re: Jaguar XJ

#11 Příspěvek od Alois » 29 lis 2016 15:39

Zata: Díky :wink:

Co se týká této 3.2 - http://www.rajveteranu.cz/15186-jaguar-xj-x300-rakovnik

Vadil by mi ten interiér. Takových je ale dost na díly, takže by ty sedačky snad šly sehnat. Když béžový interiér, měl by být i ten volant slušný. Naživo to uvnitř nebude hezké. Otázka co jsou ty velké investice.

Myslím si, že za ty peníze se dá sehnat hezčí. Ale typově, barevnou kombinací, kolama se mi moc líbí

Koukal bych i mimo ČR, nebo bych si počkal až se něco naskytne.. Pár jsem jich našel:

x308 https://www.sauto.cz/osobni/detail/jagu ... oFrom=list
x300 https://www.sauto.cz/osobni/detail/jagu ... oFrom=list
(Je dlouho na prodej, třeba se dá s cenou hýbat)

Tady jeden s 87.000km, cena k jednání, Itálie, bez koroze: https://auto.bazos.cz/inzerat/67282713/ ... Koroze.php

Pak je v inzerci plno dražších a hrozných, koukni sám.

Uživatelský avatar
Amon
Příspěvky: 664
Registrován: 02 srp 2016 18:34
tel.: 774882368
auto: ex RR P38
Bydliště: Plzeň, Litoměřice

Re: Jaguar XJ

#12 Příspěvek od Amon » 29 lis 2016 18:23

Nemohl jsem si nevšimnout Vaší diskuze. Jaguár byl od malička moje vysněné auto a X300 a 308 jsou pořád v mém hledáčku.

Já chodím onanovat na tyto stránky :bandit :

https://www.classicdriver.com/en

Třeba Vám tam taky nějaký padne do oka :-)

Uživatelský avatar
Rover
Příspěvky: 5244
Registrován: 10 říj 2006 15:56
tel.: 736173373
Bydliště: Podkrkonoší...

Re: Jaguar XJ

#13 Příspěvek od Rover » 29 lis 2016 18:37

Vy mně tady teda děláte chutě... se asi picnu...
Country boy...

Uživatelský avatar
hifi
Příspěvky: 508
Registrován: 23 dub 2013 20:02
tel.: 0944542144
auto: D2 Td5 2004 automat
Bydliště: Púchov

Re: Jaguar XJ

#14 Příspěvek od hifi » 29 lis 2016 19:48

Alois :clap krasna zbierka. dizajn je vec osobna, kazdemu sa paci nieco ine. za mna X300 jednoznacne. ked uz nebudem vediet co od roztopase, asi zacnem zhanat jaguara :rock
Peter
Skôr než dáš do pohybu čelusť, uisti sa či máš zapnutý mozok. Keď hlava rozmýšla, ruky sa len hrajú.

G4 LE , Ashcroft HD TC , Ashcroft HD flexplate , Kokesek re-map , de-EGR , 2" lift

Uživatelský avatar
zata
Příspěvky: 273
Registrován: 15 črc 2013 12:13
auto: D4, Citigo
Bydliště: Ústí n/L

Re: Jaguar XJ

#15 Příspěvek od zata » 30 lis 2016 09:19

Alois, děkuji za odkazy. Tím, že pracuji nedaleko Mostu, mohu se do bazaru Benedikt zajet některý den podívat :-) Na vůz nespěchám, neb nejprve musím vymyslet parkování. Obě garáže mám již plné a potřebuji další :wink: Pán z Rakovníka se zatím též neozval, tak se uvidí.
Existují nějací prodejci dílů jako třeba litep4x4 nebo elliot i na jaguáry? Jak to, že někdo uvádí 3.2 V6 a někdo 3.2 V8? Je to chyba, nebo jsou to dva rozdílné motory?
ex Audi80, ex Fabka, ex Oktávia 2, ex Oktávia 3, ex E46ci, ex FL2, ex P38, ex XJ8, ex D4

Uživatelský avatar
zata
Příspěvky: 273
Registrován: 15 črc 2013 12:13
auto: D4, Citigo
Bydliště: Ústí n/L

Re: Jaguar XJ

#16 Příspěvek od zata » 30 lis 2016 09:24

Tak to je pěkné. V8 mám v P38 a je fakt, že má něco do sebe. Též bych neměnil (hlavně né za naftu :grin: ). Vyhraněný ale nejsem a spíš bych volil cenu a stav.
Po zkušenosti se svojí P38 to vidím tak, že mechanicky se dá opravit ledacos (když má člověk dobré kamarády :grin: ), horší je to s interiérem, který se dá v dobrém stavu sehnat je velmi obtížně.

Acon píše:Prispejem aj ja svojou trochou do mlyna. Žil som s X308 5r. a cca 60 000km. Z víkendovky sa stalo auto denného používania s priemerkou 12l/100, dlhé cesty +-9l podľa tempa. No s rodinou to človek extra nenaháňa ani sa nemusí krotiť. Väčšinou jazdím cca 10-20km nad povolenú rýchlosť. Auto bolo spolahlivé, mimo bežnej údržby a benzínu ma nestálo nič. Volil som 308 práve kvôli interiéru a aj V8. Ten zvuk je úžasný. Pri pokojnej jazde príjemný, po zošliapnutí dá o sebe vedieť nenásilným rámusom, tak typickým pre V8. Pekné foto tu http://cs.jaguar-club.net/vozidlo/jagua ... ereign-555
Obrázek
Obrázek
ex Audi80, ex Fabka, ex Oktávia 2, ex Oktávia 3, ex E46ci, ex FL2, ex P38, ex XJ8, ex D4

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Jaguar XJ

#17 Příspěvek od kryten » 30 lis 2016 10:03

zata píše:Alois, děkuji za odkazy. Tím, že pracuji nedaleko Mostu, mohu se do bazaru Benedikt zajet některý den podívat :-) Na vůz nespěchám, neb nejprve musím vymyslet parkování. Obě garáže mám již plné a potřebuji další :wink: Pán z Rakovníka se zatím též neozval, tak se uvidí.
Existují nějací prodejci dílů jako třeba litep4x4 nebo elliot i na jaguáry? Jak to, že někdo uvádí 3.2 V6 a někdo 3.2 V8? Je to chyba, nebo jsou to dva rozdílné motory?
Díly objednávám přímo z UK.Tady prodejci moc nenabízí.
U X-300 může být obsah 3.2,ale není to V6,ale řadový šestiválec.U X-308 může být taky 3.2,ale tam je to správně V8
Osobně bych ale hledal v obou případech 4.0,obsah a výkon navíc je hodně znát,z 3.2 by jsi mohl být zklamaný...

Alois
Příspěvky: 77
Registrován: 07 srp 2010 17:06

Re: Jaguar XJ

#18 Příspěvek od Alois » 30 lis 2016 12:09

Zata: předFl R6, facelift v8. Jak 3.2, tak 4.0. Tím skončil klasický Jaguar R6... s x308 přešlo se na v8.
Měl by ses kouknout na oba typy. Jak na x300, tak 308, zkusit si oba motory. Stejně bych ale preferoval zachovalou 3.2, před "jetým" 4.0.

Kryten: Mohl bych tě časem otravovat s objednávkou dílů? Pokud s tím más zkušenosti, tak to bude fajn, já bych se tím musel prokousávat..

Hifi: Děkuji :wink:
Naposledy upravil(a) Alois dne 01 pro 2016 00:39, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
kryten
Příspěvky: 1874
Registrován: 11 kvě 2007 17:33
tel.: +420606042322

Re: Jaguar XJ

#19 Příspěvek od kryten » 30 lis 2016 12:35

Co člověk,to názor.Určitě bych doporučoval před koupí prohlédnout oba typy a všechny motorizace.Mám to tak,že když už bych si kupoval zase Jaguara,tak s co nejsilnějším motorem,protože Jaguar prostě musí pořádně jet.A to není o nějakém závodění na dálnici nebo podobném blbnutí,to už mám za sebou :wink:

Díly můžu objednat,stačí napsat.

Alois
Příspěvky: 77
Registrován: 07 srp 2010 17:06

Re: Jaguar XJ

#20 Příspěvek od Alois » 01 pro 2016 00:39

Kryten: Předem moc děkuji. Kolem svátků se ozvu, sepíšu to a spácháme to.

Taky Jaguara nemám na závodění, je to nejlevnější a jedno z nejslabších aut co mám :-) (viz moje rajče http://petrsefl.rajce.idnes.cz/ ) chápu tě, prostě ať to jede a je cítit ten výkon. Já měl XJR v manuálu (ten jel krásně) a teď mám 3.2 v automatu. Beru to tak, že je to limuzína a výkon dostatečný, co člověk to názor, přesně jak píšeš.. Na Jaguaru si užívám ten posez a pocit, v mých očích to není o výkonu. Každopádně jsem ale několikrát přemýšlel XJ střelit a koupit XJR x300, už pro ten zvuk :-)

Odpovědět