něco na tahání

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7821
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: něco na tahání

#21 Příspěvek od Sláma Karel » 21 zář 2010 21:30

Třeba tady a to je jenom z první stránky v sekci Range Rover

http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=8&t=9938" onclick="window.open(this.href);return false;

http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =8&t=11384" onclick="window.open(this.href);return false;

http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... f=8&t=9938" onclick="window.open(this.href);return false;

A tady o pár problémech konkrétně

http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =8&t=11592" onclick="window.open(this.href);return false;

http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... =8&t=10588" onclick="window.open(this.href);return false;


To je jenom taková drobná ukázka toho, že je lepší hledat, než čekat jestli někdo odepíše na tvoje další téma.

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: něco na tahání

#22 Příspěvek od eliott » 21 zář 2010 22:05

Jay_barrs píše:v BMW má 105kW, v omeze má 96kW a je to z toho duvodu, že když už BMW dodávalo motory oplu, tak chtěli aby měli nižší výkon než jejich, což mi přijde logické
ne že bych dalších 50 navíc, ale prostě nechci dát, sem si řekl, že 100 je limit
ale asi začnu teda přemýšlet spíš nad tou TD5
O pramotoru TDs se tady rozepisovat ani nebudu, akorát uvedu nevýhody TD5ky na tahání.

-D2 má menší rozvor, z čehož plyne menší stabilita s károu.
-D2 má menší rozchod, z čehož plyne menší stabilita s károu.
-Motor TD5 nemá dostatek točivého momentu v nízkých otáčkách, takže rozjezdy do kopce
jsou utrpení.
-Na tahání jedině automat, a to bude T5ka žrát jak prokoplá.

A navíc do 150 000,- kč jsou asi samý odjetý mrtvoly...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Jay_barrs
Příspěvky: 50
Registrován: 02 lis 2009 11:01

Re: něco na tahání

#23 Příspěvek od Jay_barrs » 21 zář 2010 22:08

těsnění pod hlavou u starších dieslů?? vcelku běžná věc, bych se nedivil, kdybych tady četl o prasklých hlavách...ale ty hlavy nepraskají jen tak od sebe, zajebaný celý chladící systém (přece není problém wapkou pod tlakem prohnat vodu celým chladícím systémem a tím ho vyčistit) a další věc je ta, že to někdo utaví v terénu (klasika praskajících hlav na patrolech)

toto mě nepřesvědčí o tom, že je to špatný motor

spíš mám obavy z té veškéré elektroniky, vymožeností, pičačin a podobných zmetkovin co se rády serou a hlavně, rád bych sehnal auto, co bude mít málo najeto, málo najeto tím myslím tak do 200, ale hlavně originálních......

hmm, 100tis asi stačit nebude jak to tak sleduju

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: něco na tahání

#24 Příspěvek od eliott » 21 zář 2010 22:39

Mám takový pocit, že si nechceš nechat poradit od lidí, co LR zanjí. Prostě RR s motorem TDS je za trest, a není to problém elektroniky. I problémy pérování jsou jen důsledek zanedbané údržby. Ale ten motor prostě stojí za :moon , BMW mám velmi rád, několik jich mám doma, ale do RR ho dávat neměli...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Jay_barrs
Příspěvky: 50
Registrován: 02 lis 2009 11:01

Re: něco na tahání

#25 Příspěvek od Jay_barrs » 21 zář 2010 23:13

dobře, co bys mi teda poradil? podle toho jak sleduju příspěvky se hodně vyznáš

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: něco na tahání

#26 Příspěvek od eliott » 21 zář 2010 23:28

No podle toho, co jsi psal v úvodu, klidně Disco 1 300 tdi nebo V8, ale z dalších příspěvků jsem pochopil, že ta ti moc nevoní. Takže jestli chceš něco co má větší kulturu, tak jedině P38 V8. Ty motory mají ale určité neduhy, o tom je tady ale napsáno hodně...
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Uživatelský avatar
Max
Příspěvky: 100
Registrován: 08 zář 2008 21:59
tel.: 602745850
auto: Subaru Disco 3
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

Re: něco na tahání

#27 Příspěvek od Max » 22 zář 2010 00:51

O pramotoru TDs se tady rozepisovat ani nebudu, akorát uvedu nevýhody TD5ky na tahání.

-D2 má menší rozvor, z čehož plyne menší stabilita s károu.
-D2 má menší rozchod, z čehož plyne menší stabilita s károu.
-Motor TD5 nemá dostatek točivého momentu v nízkých otáčkách, takže rozjezdy do kopce
jsou utrpení.
-Na tahání jedině automat, a to bude T5ka žrát jak prokoplá.

A navíc do 150 000,- kč jsou asi samý odjetý mrtvoly...[/quote]

To je vidět Eliote že jsi s ní nikdy netal káru. Já jsem za D2 TD5 tahal 3,5 t káru s autama a najezdil jsem s ní 340 tis. km pouze s klasickými závadami motoru. Na nějaký nevýhody rozvoru náprav si nemohu stěžovat to jsou podle mě jen výpočty ale ne zkušenost. Ten vlek co má 11 m dlouhou nákladovou plochu, vážící celkovou vahou 3,5 t si D2 TD5 jen hraje.

No a RR P38 to bych nechtěl do baráku ani omylem. Je to možná jen můj názor ale děsně se tomu sere pérování, a co je horší je to pěkně drahý.
http://www.max4x4.cz" onclick="window.open(this.href);return false; Discovery 1 už ne ale Discovery 3, Subaru legacy servis a úpravy vozů Land Rover + prodej ND na LR Tel.: 602745850

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: něco na tahání

#28 Příspěvek od eliott » 22 zář 2010 08:13

Maxi, Maxi, měl jsem současně D2 i P38 a s dvojkárou jsem něco najezdil. P38 jede s károu o hmotnosti cca 3800 kg v pohodě 110km/h a nemá problém se stabilitou, prostě o ní nevíš. D2 začíná být ve 100km/h neklidná. Najezdil jsem v životě s károu na auta minimálně 500tis km, takže její chování v závislosti na tahači opravdu poznám. (rozložit váhu na káru si umím :wink: )
Poruchovost podvozku u P38 je otázka k polemice, většina dnes provozovaných aut je stará 13-15 let a posledních 5 let je jejich servis většinou zanedbaný. Při včasné výměně měchů se většině problémů předejde.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Jay_barrs
Příspěvky: 50
Registrován: 02 lis 2009 11:01

Re: něco na tahání

#29 Příspěvek od Jay_barrs » 22 zář 2010 09:10

nakonec se našlo řešení, bude to V8 s LPG a 90ti litrovou nádrží, prý na ni s vlekem najedu 500km
má to najeto 232tis km se serviskou
rok 97
4,6 HSE
druhý majitel co to má 4tý rok, plyn je 3 roky starý
jen tomu nejede rádio a nefunguje jeden ze dvou klíčů

tak a děj se vule boží ať mi to někde neumře 1000km od domova, to bych :angry

věřím, že to bude fajn

akorát nynější majitel nedělal nic s měchama a ani nic zvláštního na nich nepozoroval, že by třeba po pár dnech bylo auto nahnuté nebo tak něco
mám je kdyžtak preventivně vyměnit?aspoň ty zadní? pokud to stojí to samé co na discovery tak to neni žádná pálka a budu mit jistotu

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7821
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: něco na tahání

#30 Příspěvek od Sláma Karel » 22 zář 2010 09:20

V8 s LPG a 90ti litrovou nádrží, prý na ni s vlekem najedu 500km :chuckle :chuckle
absolutní nesmysl - podle mých zkušeností
Do 90l nádrže se vejde tak 74l lpg což by bylo lehce pod 15l/100km. To nedokážeš ani bez vleku.


mám je kdyžtak preventivně vyměnit?aspoň ty zadní? pokud to stojí to samé co na discovery tak to neni žádná pálka a budu mit jistotu

To je správná úvaha. Na RR jsou měchy ještě levnější než na DII a je to základ toho, aby s pérováním nebyl problém. Vždycky to začne tím, že propouští měchy a pak je celý systém toho pérování mnohem víc namáhaný, když musí pořád dofukovat.

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
28 let praxe

Jay_barrs
Příspěvky: 50
Registrován: 02 lis 2009 11:01

Re: něco na tahání

#31 Příspěvek od Jay_barrs » 22 zář 2010 09:25

no....ten známej za tím vozí motorovej člun, s vlekem to má celé 1300Kg, jede pianko 80-90 na tempomat, tak proč by se nemohl na takovou spotřebu dostat?

ty měchy teda pro jistotu vyměním

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: něco na tahání

#32 Příspěvek od eliott » 22 zář 2010 09:47

Ta spotřeba je fakt blbost, jak píše Karel:dance . Jinak by to mohl být jeden z povedených motorů, když už tak dlouho snáší kombinaci LPG a káry, i když s jízdním stylem co popisuješ to může na svou příležitost ještě čekat :devil

Ale volba je to dobrá, neměl jsem lepší auto na tahání vleku. Sice i u 4.6ky jsem občas postrádal dostatek výkonu, ale jde to :lol:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Jay_barrs
Příspěvky: 50
Registrován: 02 lis 2009 11:01

Re: něco na tahání

#33 Příspěvek od Jay_barrs » 22 zář 2010 10:26

proč? vlek s lodí, výborná aerodynamika a váží jen 1300Kg
jede 90km/h, výrobce udává mimo město spotřebu 12litrů, s lpg to bude 13 a s vlekem by to těch 15 mohlo být, já bych tomu i věřil

jinak výrobce udává spotřebu po městě 23litrů, to je moc hezký udaj

Jay_barrs
Příspěvky: 50
Registrován: 02 lis 2009 11:01

Re: něco na tahání

#34 Příspěvek od Jay_barrs » 22 zář 2010 10:52

teda teď sem si pročetl nějaky příspěvky o spotřebě a ptám se kde je chyba, že to někomu na LPG žere s vlekem 28litrů!!!! 28litrů žere plně naložený actros, ale ten má 20tun

ale i tak jsou ty hodnoty spotřeb dost brutální u tohoto motoru

když to srovnám se chevy suburbanem ze stejného roku, tak ten je ještě o něco těžší, má větší výkon 250koní, větší krouťák, větší objem a menší spotřebu!! to je prapodivný nepoměr

beru že je range rover terenní auto, ale za 18litrů pruměr benzinu se mi to zdá dost, a ten 4litr o moc uspornější není teda

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: něco na tahání

#35 Příspěvek od Acon » 22 zář 2010 11:13

Jay_barrs píše:teda teď sem si pročetl nějaky příspěvky o spotřebě a ptám se kde je chyba, že to někomu na LPG žere s vlekem 28litrů!!!! 28litrů žere plně naložený actros, ale ten má 20tun
Za 28-30L dokáže dnes ísť 40t súprava. 20t dokáže ísť za 22-24. To asi RR nebude ideál na ťahanie prívesov. Nechcem do toho zasahovať, no jednu poznámku si dovolím. Na prepravu áut všetci vedia, čo je vhodné aj keď používajú RR. Eliot síce hovorí, že nič lepšie na ťahanie nemal, no zároveň vie, že napr. Daily 35C18 s 3ojlitrom a zadnou dvojmontážou je oveľa lepšia a hlavne neporovnateľne ekonomickejšia volba. No v nadobúdacej hodnote samozrejme podstatne drahšia.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: něco na tahání

#36 Příspěvek od eliott » 22 zář 2010 11:14

Jestli myslíš můj příspěvek, tak někdy zajeď a já tě svezu, pak pochopíš :twisted: V horských serpentýnách jsem jednou s naloženou károu ujel BMW 325i :lol:
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: něco na tahání

#37 Příspěvek od MadTom » 22 zář 2010 11:46

Jenom poznámka ke spotřebám - srovnávejte srovnatelné - on ten Actros bude brát méně na dálnici než po okreskách, kde bude každou chvíli spomalovat a zrychlovat. A na druhou stranu, kolik lidí jezdí s RR s vlekem tak "pomalu" jako ten Actros.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Stavros
Příspěvky: 2627
Registrován: 25 říj 2006 08:42
tel.: 603145905
Kontaktovat uživatele:

Re: něco na tahání

#38 Příspěvek od Stavros » 22 zář 2010 12:07

ja bych se spis zamyslel nad investici 100 tis. Kc. Doufam, ze necekas, ze za ty penize koupis zajety mega offroad auto, ktery ti bude deset let slouzit bez jakykoliv investice.
Ja bych ti spis doporucil si schovat sto tisic na zakladni udrzbu po koupi, jinak s tim nikam nejezdi, odtah z toho chorvatska bude docela neco stat.
Doprava zboží a doplňků z a do Evropy - http://www.complexcargo.cz
tel:603145905
complexcargo@razdva.cz

Uživatelský avatar
Acon
Příspěvky: 4972
Registrován: 07 úno 2009 20:29
tel.: 00421910600711
auto: DII TD5 1999
Bydliště: Nitra SK

Re: něco na tahání

#39 Příspěvek od Acon » 22 zář 2010 12:14

eliott píše:Jestli myslíš můj příspěvek, tak někdy zajeď a já tě svezu, pak pochopíš :twisted: V horských serpentýnách jsem jednou s naloženou károu ujel BMW 325i :lol:
na druhej strane vieš, že tomu BMW by si neušiel ak by ten vodič nechcel. No na RR V8 sa určite odveziem rád.
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: něco na tahání

#40 Příspěvek od eliott » 22 zář 2010 13:30

Acon píše:
eliott píše:Jestli myslíš můj příspěvek, tak někdy zajeď a já tě svezu, pak pochopíš :twisted: V horských serpentýnách jsem jednou s naloženou károu ujel BMW 325i :lol:
na druhej strane vieš, že tomu BMW by si neušiel ak by ten vodič nechcel. No na RR V8 sa určite odveziem rád.
No řidič nechtěl abych mu ujel, protože to byl známej a měl jet za mnou. Pravda, já tu cestu znal nazpaměť a on tam jel poprvé :chuckle
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Odpovědět