automaticke uzaverky diferencialu

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: automaticke uzaverky diferencialu

#161 Příspěvek od teslo » 03 čer 2019 11:21

detroit truetrac nieje zamykaci diferencial. Takze ak je "zamknuty", tak sa v nom nieco vzpriecilo - tzn. zlomilo. Ako prebiehala diagnostika, ze je to zadny diferak a nie napr. medzinaprava? Truretac je povazovany za celkom pevny diferak. Ak skutocne odisiel, tak ma zaujima ako (ak to bude mozne) :wink: Aj situacia, aj co sa mu stalo :-) D. :-)
pri jazde s uzavretym diferakom po asfalte trpi aj zvysok pohonu. Poloosy, kardany. Pouzivanie by som obmedzil max na dojazd do servisu.
Naposledy upravil(a) teslo dne 03 čer 2019 11:53, celkem upraveno 3 x.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
Wobl
Příspěvky: 397
Registrován: 13 zář 2010 11:18
auto: Defender 110 300tdi
Bydliště: Praha

Re: automaticke uzaverky diferencialu

#162 Příspěvek od Wobl » 03 čer 2019 11:39

Presne jak pise Teslo, truetrac je normalni otevrenej diff, jenom s vyssi svornosti. Jestli je kousnutej, tak se v nem muselo neco rozlomit. Takze kuchnout. Jestli to je vada materialu, tak reklamovat.

Miras1
Příspěvky: 153
Registrován: 15 čer 2017 09:36
auto: RRC 1988 3.5V8
Bydliště: Prágl

Re: automaticke uzaverky diferencialu

#163 Příspěvek od Miras1 » 03 čer 2019 12:37

teslo píše: 03 čer 2019 11:21 detroit truetrac nieje zamykaci diferencial. Takze ak je "zamknuty", tak sa v nom nieco vzpriecilo - tzn. zlomilo. Ako prebiehala diagnostika, ze je to zadny diferak a nie napr. medzinaprava? Truretac je povazovany za celkom pevny diferak. Ak skutocne odisiel, tak ma zaujima ako (ak to bude mozne) :wink: Aj situacia, aj co sa mu stalo :-) D. :-)
pri jazde s uzavretym diferakom po asfalte trpi aj zvysok pohonu. Poloosy, kardany. Pouzivanie by som obmedzil max na dojazd do servisu.
Diagnostika? Při zvednuté zadní nápravě se zadní kola točí stejným směrem, jak kdyby tam byla jedna dlouhá "polo"osa. Právě mi není jasné, co se na tom bezúdržbovém systému mohlo pokazit. Takže bude jasno až po vyndání.
Range Rover Classic, 1988, 3.5V8, v renovaci

Uživatelský avatar
Wobl
Příspěvky: 397
Registrován: 13 zář 2010 11:18
auto: Defender 110 300tdi
Bydliště: Praha

Re: automaticke uzaverky diferencialu

#164 Příspěvek od Wobl » 03 čer 2019 13:53

Presne v jedny minute je videt, co se otaci, kdyz jdou obe kola stejne rychle https://www.youtube.com/watch?v=lZmsY2YvVsc
Takze pocitam bud jeden z pinion gears nebo zuby na side gear..

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: automaticke uzaverky diferencialu

#165 Příspěvek od teslo » 03 čer 2019 14:16

Miras1 píše: 03 čer 2019 12:37 Diagnostika? Při zvednuté zadní nápravě se zadní kola točí stejným směrem, jak kdyby tam byla jedna dlouhá "polo"osa. Právě mi není jasné, co se na tom bezúdržbovém systému mohlo pokazit. Takže bude jasno až po vyndání.
Skusal si jedno koleso pridrzat? Truetrac je v podstate diff s obmedzenou svornostou a moze tocit odlahcene kolesa jednym smerom. :roll:
A co sa mohlo pokazit? Zoubky (resp. sneky, aby som bol presnejsi) :idea: :grin:
Naposledy upravil(a) teslo dne 03 čer 2019 15:48, celkem upraveno 1 x.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: automaticke uzaverky diferencialu

#166 Příspěvek od pojir » 03 čer 2019 14:39

Ja jsem cetl, zepry to muze zareznout, kdyz se do toho dostane voda. Necekane, ze? :grin:
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Miras1
Příspěvky: 153
Registrován: 15 čer 2017 09:36
auto: RRC 1988 3.5V8
Bydliště: Prágl

Re: automaticke uzaverky diferencialu

#167 Příspěvek od Miras1 » 03 čer 2019 17:54

Tak nakonec jedno kolo jde hodně ztuha! pootočit, druhé už pak vyloženě hrubou silou ráčnou za doprovodu zvuků z diferáku. Takže úplně 100% kouslé to není. Co mě ještě překvapuje - myslel jsem, že vzhledem k symetrii to půjde na obě strany při stejných podmínkách stejně (jedno zadní kolo na zemi, druhé ve vzduchu). Dá se na tom truetracku štelovat svornost? A ještě pro každou poloosu zvlášť? Pokud jo, jak na to? Po vyndání jedné poloosy je to druhé kolo v pohodě. Dík.
Range Rover Classic, 1988, 3.5V8, v renovaci

Uživatelský avatar
teslo
Příspěvky: 2654
Registrován: 25 led 2007 08:44
Bydliště: Bratislava

Re: automaticke uzaverky diferencialu

#168 Příspěvek od teslo » 04 čer 2019 09:50

Miras1 píše: 03 čer 2019 17:54 Tak nakonec jedno kolo jde hodně ztuha! pootočit, druhé už pak vyloženě hrubou silou ráčnou za doprovodu zvuků z diferáku. Takže úplně 100% kouslé to není. Co mě ještě překvapuje - myslel jsem, že vzhledem k symetrii to půjde na obě strany při stejných podmínkách stejně (jedno zadní kolo na zemi, druhé ve vzduchu). Dá se na tom truetracku štelovat svornost? A ještě pro každou poloosu zvlášť? Pokud jo, jak na to? Po vyndání jedné poloosy je to druhé kolo v pohodě. Dík.
Akou racnou? Chces povedat, ze rukou nedokazes pretocit koleso, ale racnou ano? Len dufam, ze mas "pevnostne" unasace a tahas to za tu velku centralnu maticu :roll:
Ake zvuky sa ozyvali z diferaku? Tym, ze je to snekovy diff, tak nejaky odpor je ziaduci. Dolezite je, aby sa tocil rovnomerne a nemal nejake problemove miesta kde by sa vylozene zasekaval.
Svornost sa stelovat neda. Je definovana konstrukciou diferaku.Je vsak ina v zavislosti od smeru otacania - do jednej strany sa toci lahsie ako do druhej. Preto sa rozlisuje predny a zadny truetrac.
Ako to myslis, ze po vybrati poloosy sa toci v pohode? Mozes popisat co a ako si testoval?
Ak si totiz vybral jednu poloos (a v zaujme tejto teorie dufam, ze tu spravnu a netocil si iba nabojom) a koleso si tocil relativne lahko, bez vyrazneho zadrhavania a iba za jemnych zvukov tociaceho sa ozubenia, tak je dost pravdepodobne, ze si tocil len samotnym vnutrom truetracu (tymi snekmi) a ze truetrac je v poriadku a problem moze byt aj v zlom zlozeni/nastaveni diferaku (tanieroveho kolesa voci hruske), alebo problem v prevodovke, kardane atd.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS

Miras1
Příspěvky: 153
Registrován: 15 čer 2017 09:36
auto: RRC 1988 3.5V8
Bydliště: Prágl

Re: automaticke uzaverky diferencialu

#169 Příspěvek od Miras1 » 04 čer 2019 10:48

Teslo: pisu SZ
Range Rover Classic, 1988, 3.5V8, v renovaci

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: automaticke uzaverky diferencialu

#170 Příspěvek od pojir » 04 čer 2019 11:19

A kdyz tim otacis, mas krome druheho kola te napravy na zemi i zarazeny neutral na pridavce, vyrazenou uzaveru stredu a hlavne nezatazenou rucni brzdu? :grin:
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Uživatelský avatar
Poly
Příspěvky: 341
Registrován: 11 říj 2010 12:20
auto: SIII_88, SIII_109STW
Bydliště: Šumperk

Re: automaticke uzaverky diferencialu

#171 Příspěvek od Poly » 09 bře 2021 20:28

Už jsem se ptal ve vedlejším vlákně, ale tohle je aktuálnější...

Tušíte někdo jaka varianta TrueTruck bude pasovat do zadní Salisbury rok výroby 1975 ? Je to na SIII 109STW...


Díky!

Jirka

jazz
Příspěvky: 69
Registrován: 28 říj 2021 16:24
tel.: 603EightNinerTree765
auto: D2
Bydliště: někde nad Vltavou

Re: automaticke uzaverky diferencialu

#172 Příspěvek od jazz » 13 pro 2021 23:31

Mám D2 na cestování(žádný hardcore offroad) s přídavnou převodovkou bez uzávěry. Nabízí se několik řešení:
  • zůstat bez uzávěry
  • pořídit si CDL update kit
  • pořídit si celou přídavnou převodovku s uzávěrou / repasovanou převodovku s uzávěrou
  • pořídit si Ashcroft LT230 ATB Diff a ponechat přídavnou převodovku bez uzávěry
  • pořídit si Ashcroft LT230 ATB Diff + převodovka s uzávěrou / repasovanou převodovku s uzávěrou
Přikláním se zatím k variantě Ashcroft LT230 ATB Diff + ponechat přídavnou převodovku bez uzávěry. Někdy v budoucnu bych asi nacpal ATB i do předního a zadního diferenciálu. Podle všeho se má ATB společně s TC velice pěkně doplňovat.

Prosím zkušenější o názory, díky.

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2724
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: automaticke uzaverky diferencialu

#173 Příspěvek od masar » 14 pro 2021 06:56

Měl jsem auto jako ty, šel jsem cestou:

1) uzávěrka mezinápravy
2) zadní samosvor
3) přední samosvor
4) samosvor do mezinápravy

Ikdyž ve 4) jsem šel do samosvoru kvůli změně auta, kde se řešilo opět dodělání uzávěrky a repas, takže jsem tam nechal rovnou nacpat i ten samosvor. Za mě teda primárně dodělat uzávěrku a pokud na to máš, tak i samosvor. Jen do samosvoru bych asi našel. Jedna věc je jen samosvor v nápravě místo uzávěrky, ale mezinápravu bych chtěl mít možnost zavřít manuálně.
Land Rover Discovery 2 Td5

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: automaticke uzaverky diferencialu

#174 Příspěvek od habakuk » 14 pro 2021 12:49

masar píše: 14 pro 2021 06:56 Měl jsem auto jako ty, šel jsem cestou:

1) uzávěrka mezinápravy
2) zadní samosvor
3) přední samosvor
4) samosvor do mezinápravy

Ikdyž ve 4) jsem šel do samosvoru kvůli změně auta, kde se řešilo opět dodělání uzávěrky a repas, takže jsem tam nechal rovnou nacpat i ten samosvor. Za mě teda primárně dodělat uzávěrku a pokud na to máš, tak i samosvor. Jen do samosvoru bych asi našel. Jedna věc je jen samosvor v nápravě místo uzávěrky, ale mezinápravu bych chtěl mít možnost zavřít manuálně.
Jak se ten střední LSD při prokluzu třeba na sněhu chová?
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2724
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: automaticke uzaverky diferencialu

#175 Příspěvek od masar » 14 pro 2021 13:11

Ještě jsem neměl možnost to pořádně otestovat. Dohromady jsem nic nenajel, auto furt stavím abych stihl zkušebnu a v lednu technickou.
Land Rover Discovery 2 Td5

jazz
Příspěvky: 69
Registrován: 28 říj 2021 16:24
tel.: 603EightNinerTree765
auto: D2
Bydliště: někde nad Vltavou

Re: automaticke uzaverky diferencialu

#176 Příspěvek od jazz » 14 pro 2021 22:05

masar píše: 14 pro 2021 06:56 Ikdyž ve 4) jsem šel do samosvoru kvůli změně auta, kde se řešilo opět dodělání uzávěrky a repas, takže jsem tam nechal rovnou nacpat i ten samosvor. Za mě teda primárně dodělat uzávěrku a pokud na to máš, tak i samosvor. Jen do samosvoru bych asi našel. Jedna věc je jen samosvor v nápravě místo uzávěrky, ale mezinápravu bych chtěl mít možnost zavřít manuálně.
Ano, varianta "all in" je jedna z možností.. repas + všechna nabízená zlepšení + ATB (když už to člověk musí řešit...). Člověk by pak měl tak nějak vystaráno na "věky". Ale je to za raketu a já si dokážu představit jinačí použití těch peněz. :think

vinicpp
Příspěvky: 360
Registrován: 09 říj 2019 19:45
tel.: čierny
auto: RR L322, w140 S500,
Bydliště: Trnava

Re: automaticke uzaverky diferencialu

#177 Příspěvek od vinicpp » 15 pro 2021 04:30

Prosim o vysvetlenie. Čo je teda lepšie? samosvor alebo uzavierky? Kamos ma staršie Géčko, 3x manualne uzávierky a nadava na to. Ale prečo? Ved to v terene musí byt super ked sa všetko mechanicky zamkne a proste sa to "musí" všetko točit naraz. To je predsa ciel nie? Či aka je nevyhoda?

Míra27
Příspěvky: 135
Registrován: 22 lis 2009 18:29
tel.: 736685320
Bydliště: Praha Modřany

Re: automaticke uzaverky diferencialu

#178 Příspěvek od Míra27 » 15 pro 2021 07:58

Šel bych cestou repasované přídavné převodovky s mezinápravovou uzávěrou jen s HD křížkem. To jen pro to, že v případě poruchy, třeba jednoho z kardanů nebo prasklé poloosy, dojedeš domu. Na “normální” cestování nepotřebuješ žádné extra srandy. Ke všem těm doplňkům, se váže také spousta věcí a peněz navíc. Kolik km při tvém cestování pojedeš v opravdovém terénu? Nemyslím polní a lesní cesty, které zvládne třeba v Rumunsku 2Golf.

Uživatelský avatar
jareku
Příspěvky: 1727
Registrován: 09 zář 2012 23:25
tel.: 737 347 753
auto: RR L322+DEF+SIII
Bydliště: Blansko

Re: automaticke uzaverky diferencialu

#179 Příspěvek od jareku » 15 pro 2021 08:20

vinicpp píše: 15 pro 2021 04:30 Prosim o vysvetlenie. Čo je teda lepšie? samosvor alebo uzavierky? Kamos ma staršie Géčko, 3x manualne uzávierky a nadava na to. Ale prečo? Ved to v terene musí byt super ked sa všetko mechanicky zamkne a proste sa to "musí" všetko točit naraz. To je predsa ciel nie? Či aka je nevyhoda?
No nadává na to, protože musí "myslet" na to, kdy kterou uzávěrku použít = musí umět aspoň trochu předvídat co ho v terénu čeká a někdo je holt "líný"... pokud máš všude samosvory - nemyslíš na nic a jedeš - to asi tak stručně... Mám Defa a D3 a s obojím jezdím terénem - v Defovi se musí přemýšlet... v D3 strčíš prst do nosu, navolíš program a jedeš :grin: ano v D3 se o vše stará elektronika a ne samosvory ale je to "podobné"...
Live long and prosper.

Uživatelský avatar
pojir
Příspěvky: 2547
Registrován: 20 zář 2013 12:29
tel.: 602727915
auto: D2
Bydliště: u Blanska
Kontaktovat uživatele:

Re: automaticke uzaverky diferencialu

#180 Příspěvek od pojir » 15 pro 2021 08:22

Dovedu si predstavit, ze nadava na nektere manualni uzavery, protoze se treba zapinaji se zpozdenim nebo naopak po vypnuti dlouho nechcou vyskocit. Ale proc na ne nadava on, to se holt musis zeptat jeho.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.

Odpovědět