automaticke uzaverky diferencialu
Moderátor: Acon
Re: automaticke uzaverky diferencialu
detroit truetrac nieje zamykaci diferencial. Takze ak je "zamknuty", tak sa v nom nieco vzpriecilo - tzn. zlomilo. Ako prebiehala diagnostika, ze je to zadny diferak a nie napr. medzinaprava? Truretac je povazovany za celkom pevny diferak. Ak skutocne odisiel, tak ma zaujima ako (ak to bude mozne) Aj situacia, aj co sa mu stalo D.
pri jazde s uzavretym diferakom po asfalte trpi aj zvysok pohonu. Poloosy, kardany. Pouzivanie by som obmedzil max na dojazd do servisu.
pri jazde s uzavretym diferakom po asfalte trpi aj zvysok pohonu. Poloosy, kardany. Pouzivanie by som obmedzil max na dojazd do servisu.
Naposledy upravil(a) teslo dne 03 čer 2019 11:53, celkem upraveno 3 x.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Presne jak pise Teslo, truetrac je normalni otevrenej diff, jenom s vyssi svornosti. Jestli je kousnutej, tak se v nem muselo neco rozlomit. Takze kuchnout. Jestli to je vada materialu, tak reklamovat.
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Diagnostika? Při zvednuté zadní nápravě se zadní kola točí stejným směrem, jak kdyby tam byla jedna dlouhá "polo"osa. Právě mi není jasné, co se na tom bezúdržbovém systému mohlo pokazit. Takže bude jasno až po vyndání.teslo píše: ↑03 čer 2019 11:21 detroit truetrac nieje zamykaci diferencial. Takze ak je "zamknuty", tak sa v nom nieco vzpriecilo - tzn. zlomilo. Ako prebiehala diagnostika, ze je to zadny diferak a nie napr. medzinaprava? Truretac je povazovany za celkom pevny diferak. Ak skutocne odisiel, tak ma zaujima ako (ak to bude mozne) Aj situacia, aj co sa mu stalo D.
pri jazde s uzavretym diferakom po asfalte trpi aj zvysok pohonu. Poloosy, kardany. Pouzivanie by som obmedzil max na dojazd do servisu.
Range Rover Classic, 1988, 3.5V8, v renovaci
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Presne v jedny minute je videt, co se otaci, kdyz jdou obe kola stejne rychle https://www.youtube.com/watch?v=lZmsY2YvVsc
Takze pocitam bud jeden z pinion gears nebo zuby na side gear..
Takze pocitam bud jeden z pinion gears nebo zuby na side gear..
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Skusal si jedno koleso pridrzat? Truetrac je v podstate diff s obmedzenou svornostou a moze tocit odlahcene kolesa jednym smerom.
A co sa mohlo pokazit? Zoubky (resp. sneky, aby som bol presnejsi)
Naposledy upravil(a) teslo dne 03 čer 2019 15:48, celkem upraveno 1 x.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- pojir
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Ja jsem cetl, zepry to muze zareznout, kdyz se do toho dostane voda. Necekane, ze?
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Tak nakonec jedno kolo jde hodně ztuha! pootočit, druhé už pak vyloženě hrubou silou ráčnou za doprovodu zvuků z diferáku. Takže úplně 100% kouslé to není. Co mě ještě překvapuje - myslel jsem, že vzhledem k symetrii to půjde na obě strany při stejných podmínkách stejně (jedno zadní kolo na zemi, druhé ve vzduchu). Dá se na tom truetracku štelovat svornost? A ještě pro každou poloosu zvlášť? Pokud jo, jak na to? Po vyndání jedné poloosy je to druhé kolo v pohodě. Dík.
Range Rover Classic, 1988, 3.5V8, v renovaci
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Akou racnou? Chces povedat, ze rukou nedokazes pretocit koleso, ale racnou ano? Len dufam, ze mas "pevnostne" unasace a tahas to za tu velku centralnu maticuMiras1 píše: ↑03 čer 2019 17:54 Tak nakonec jedno kolo jde hodně ztuha! pootočit, druhé už pak vyloženě hrubou silou ráčnou za doprovodu zvuků z diferáku. Takže úplně 100% kouslé to není. Co mě ještě překvapuje - myslel jsem, že vzhledem k symetrii to půjde na obě strany při stejných podmínkách stejně (jedno zadní kolo na zemi, druhé ve vzduchu). Dá se na tom truetracku štelovat svornost? A ještě pro každou poloosu zvlášť? Pokud jo, jak na to? Po vyndání jedné poloosy je to druhé kolo v pohodě. Dík.
Ake zvuky sa ozyvali z diferaku? Tym, ze je to snekovy diff, tak nejaky odpor je ziaduci. Dolezite je, aby sa tocil rovnomerne a nemal nejake problemove miesta kde by sa vylozene zasekaval.
Svornost sa stelovat neda. Je definovana konstrukciou diferaku.Je vsak ina v zavislosti od smeru otacania - do jednej strany sa toci lahsie ako do druhej. Preto sa rozlisuje predny a zadny truetrac.
Ako to myslis, ze po vybrati poloosy sa toci v pohode? Mozes popisat co a ako si testoval?
Ak si totiz vybral jednu poloos (a v zaujme tejto teorie dufam, ze tu spravnu a netocil si iba nabojom) a koleso si tocil relativne lahko, bez vyrazneho zadrhavania a iba za jemnych zvukov tociaceho sa ozubenia, tak je dost pravdepodobne, ze si tocil len samotnym vnutrom truetracu (tymi snekmi) a ze truetrac je v poriadku a problem moze byt aj v zlom zlozeni/nastaveni diferaku (tanieroveho kolesa voci hruske), alebo problem v prevodovke, kardane atd.
Range Rover Classic 3.9V8EFI, plus zopar drobnosti:)
Range Rover P38 2.5TDS
Range Rover P38 2.5TDS
- pojir
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: automaticke uzaverky diferencialu
A kdyz tim otacis, mas krome druheho kola te napravy na zemi i zarazeny neutral na pridavce, vyrazenou uzaveru stredu a hlavne nezatazenou rucni brzdu?
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Už jsem se ptal ve vedlejším vlákně, ale tohle je aktuálnější...
Tušíte někdo jaka varianta TrueTruck bude pasovat do zadní Salisbury rok výroby 1975 ? Je to na SIII 109STW...
Díky!
Jirka
Tušíte někdo jaka varianta TrueTruck bude pasovat do zadní Salisbury rok výroby 1975 ? Je to na SIII 109STW...
Díky!
Jirka
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: 28 říj 2021 16:24
- tel.: 603EightNinerTree765
- auto: D2
- Bydliště: někde nad Vltavou
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Mám D2 na cestování(žádný hardcore offroad) s přídavnou převodovkou bez uzávěry. Nabízí se několik řešení:
Prosím zkušenější o názory, díky.
- zůstat bez uzávěry
- pořídit si CDL update kit
- pořídit si celou přídavnou převodovku s uzávěrou / repasovanou převodovku s uzávěrou
- pořídit si Ashcroft LT230 ATB Diff a ponechat přídavnou převodovku bez uzávěry
- pořídit si Ashcroft LT230 ATB Diff + převodovka s uzávěrou / repasovanou převodovku s uzávěrou
Prosím zkušenější o názory, díky.
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Měl jsem auto jako ty, šel jsem cestou:
1) uzávěrka mezinápravy
2) zadní samosvor
3) přední samosvor
4) samosvor do mezinápravy
Ikdyž ve 4) jsem šel do samosvoru kvůli změně auta, kde se řešilo opět dodělání uzávěrky a repas, takže jsem tam nechal rovnou nacpat i ten samosvor. Za mě teda primárně dodělat uzávěrku a pokud na to máš, tak i samosvor. Jen do samosvoru bych asi našel. Jedna věc je jen samosvor v nápravě místo uzávěrky, ale mezinápravu bych chtěl mít možnost zavřít manuálně.
1) uzávěrka mezinápravy
2) zadní samosvor
3) přední samosvor
4) samosvor do mezinápravy
Ikdyž ve 4) jsem šel do samosvoru kvůli změně auta, kde se řešilo opět dodělání uzávěrky a repas, takže jsem tam nechal rovnou nacpat i ten samosvor. Za mě teda primárně dodělat uzávěrku a pokud na to máš, tak i samosvor. Jen do samosvoru bych asi našel. Jedna věc je jen samosvor v nápravě místo uzávěrky, ale mezinápravu bych chtěl mít možnost zavřít manuálně.
Land Rover Discovery 2 Td5
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Jak se ten střední LSD při prokluzu třeba na sněhu chová?masar píše: ↑14 pro 2021 06:56 Měl jsem auto jako ty, šel jsem cestou:
1) uzávěrka mezinápravy
2) zadní samosvor
3) přední samosvor
4) samosvor do mezinápravy
Ikdyž ve 4) jsem šel do samosvoru kvůli změně auta, kde se řešilo opět dodělání uzávěrky a repas, takže jsem tam nechal rovnou nacpat i ten samosvor. Za mě teda primárně dodělat uzávěrku a pokud na to máš, tak i samosvor. Jen do samosvoru bych asi našel. Jedna věc je jen samosvor v nápravě místo uzávěrky, ale mezinápravu bych chtěl mít možnost zavřít manuálně.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Ještě jsem neměl možnost to pořádně otestovat. Dohromady jsem nic nenajel, auto furt stavím abych stihl zkušebnu a v lednu technickou.
Land Rover Discovery 2 Td5
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: 28 říj 2021 16:24
- tel.: 603EightNinerTree765
- auto: D2
- Bydliště: někde nad Vltavou
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Ano, varianta "all in" je jedna z možností.. repas + všechna nabízená zlepšení + ATB (když už to člověk musí řešit...). Člověk by pak měl tak nějak vystaráno na "věky". Ale je to za raketu a já si dokážu představit jinačí použití těch peněz.masar píše: ↑14 pro 2021 06:56 Ikdyž ve 4) jsem šel do samosvoru kvůli změně auta, kde se řešilo opět dodělání uzávěrky a repas, takže jsem tam nechal rovnou nacpat i ten samosvor. Za mě teda primárně dodělat uzávěrku a pokud na to máš, tak i samosvor. Jen do samosvoru bych asi našel. Jedna věc je jen samosvor v nápravě místo uzávěrky, ale mezinápravu bych chtěl mít možnost zavřít manuálně.
-
- Příspěvky: 360
- Registrován: 09 říj 2019 19:45
- tel.: čierny
- auto: RR L322, w140 S500,
- Bydliště: Trnava
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Prosim o vysvetlenie. Čo je teda lepšie? samosvor alebo uzavierky? Kamos ma staršie Géčko, 3x manualne uzávierky a nadava na to. Ale prečo? Ved to v terene musí byt super ked sa všetko mechanicky zamkne a proste sa to "musí" všetko točit naraz. To je predsa ciel nie? Či aka je nevyhoda?
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Šel bych cestou repasované přídavné převodovky s mezinápravovou uzávěrou jen s HD křížkem. To jen pro to, že v případě poruchy, třeba jednoho z kardanů nebo prasklé poloosy, dojedeš domu. Na “normální” cestování nepotřebuješ žádné extra srandy. Ke všem těm doplňkům, se váže také spousta věcí a peněz navíc. Kolik km při tvém cestování pojedeš v opravdovém terénu? Nemyslím polní a lesní cesty, které zvládne třeba v Rumunsku 2Golf.
- jareku
- Příspěvky: 1733
- Registrován: 09 zář 2012 23:25
- tel.: 737 347 753
- auto: RR L322+DEF+SIII
- Bydliště: Blansko
Re: automaticke uzaverky diferencialu
No nadává na to, protože musí "myslet" na to, kdy kterou uzávěrku použít = musí umět aspoň trochu předvídat co ho v terénu čeká a někdo je holt "líný"... pokud máš všude samosvory - nemyslíš na nic a jedeš - to asi tak stručně... Mám Defa a D3 a s obojím jezdím terénem - v Defovi se musí přemýšlet... v D3 strčíš prst do nosu, navolíš program a jedeš ano v D3 se o vše stará elektronika a ne samosvory ale je to "podobné"...vinicpp píše: ↑15 pro 2021 04:30 Prosim o vysvetlenie. Čo je teda lepšie? samosvor alebo uzavierky? Kamos ma staršie Géčko, 3x manualne uzávierky a nadava na to. Ale prečo? Ved to v terene musí byt super ked sa všetko mechanicky zamkne a proste sa to "musí" všetko točit naraz. To je predsa ciel nie? Či aka je nevyhoda?
Live long and prosper.
- pojir
- Příspěvky: 2551
- Registrován: 20 zář 2013 12:29
- tel.: 602727915
- auto: D2
- Bydliště: u Blanska
- Kontaktovat uživatele:
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Dovedu si predstavit, ze nadava na nektere manualni uzavery, protoze se treba zapinaji se zpozdenim nebo naopak po vypnuti dlouho nechcou vyskocit. Ale proc na ne nadava on, to se holt musis zeptat jeho.
Jakkoliv vysoko vyskocis, nikdy nepreskocis svoji prdel.