automaticke uzaverky diferencialu
Moderátor: Acon
- Hubert
- Příspěvky: 2462
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Pokud nemáš TC tak bych volil ARB
Odesláno z mého SM-G903F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G903F pomocí Tapatalk
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
- Adam P.
- Příspěvky: 955
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: automaticke uzaverky diferencialu
to je fakt dilema! mám z toho hlavu nafůknutů jak balón. v noci nespím a kudy chodím rozmýšlím co tam teda dat. asi se budu muset jet zase někam pořádně "projet", abych na autě něco rozbil a ty prachy vrazil do opravy. a budu mít po starostech už su z teho fakt dohůkaný, že tam nakonec nedám nic a bude...
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: automaticke uzaverky diferencialu
A než ARB tak Ashcroft - pokud do nápravy pasuje (Rover náprava) - měli by mít vyřešené problémy s únikem vzduchu, které ARB občas trápí.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 107
- Registrován: 24 bře 2010 12:11
- tel.: 723448406
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Díky díky všem za informace, které doplnily v této oblasti dotazů fórum a mě taktéž pomohly k rozhodnutí. TC sice nemám, ale počítám s tím a poradím si kdyžtak přibržděním.
- Adam P.
- Příspěvky: 955
- Registrován: 20 čer 2014 13:33
- tel.: 777241654
- auto: defík 130 TD5 2001
- Bydliště: teď drnholec, ale původem su kyjovják!
Re: automaticke uzaverky diferencialu
jo, dík za radu. mám roveráckou 24-drážkovou. no ale stejně to spíš vypadá, že zatím nic. navíc musím koupit novou sadu pěti gum, což je taky ranec. tak ale aspoň vezmu nějaké MT, tím si v tomto ohledu taky trochu pomůžu a zbytek peněz dám radši do cestování – v létě chceme jet na "expedici" do gruzie, kterou zvládnu určitě i bez špéry. říkám si, že lepší je jezdit, něco vidět a zažít a kdyžtak si pomoct navijákem, než mít sice špéry, ale jezdit akorát tak ke zlínu na chatu, protože na nic jiného už nemám prachy
ale červíček samozřejmě stále hlodá a hlodá za kolik a kde se dá nejlaciněji pořídit ten TT? abych to rozhodování neměl tak jednoduché
defender 130 TD5 2001 a SAAB 9-5 aero 2007 //// EX: defender 110 TD5 2003 a SAAB 9-3 LPT 2000 :)
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Myslím že správné rozhodnutí
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Jezdit je to nejdůležitější. A k těm uzávěrkám - podívej se sem: http://www.ashcroft-transmissions.co.uk/ - mají jak samosvor (podle mě lepší než TT), tak plnou uzávěrku (kde se poučili z problémů s uzávěrkami ARB).
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Amon
- Příspěvky: 664
- Registrován: 02 srp 2016 18:34
- tel.: 774882368
- auto: ex RR P38
- Bydliště: Plzeň, Litoměřice
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Zdravim ve spolek!
Jak to tady procitam a sosam informace, tak me napada co vlastne moje auto P38 v dieslu, automat. Je tam TC, visko a nejaka uzaverka (aspon se to difflock jmenuje). Proste tak jak ho v Sollihullu stvorili... Rozumnejte, ze v tom mam prehled jak koza v astrofyzice. Nicmene bych se rad priucil a posunul sve schopnosti dal
Kdyz jedu do "terenu" tak pouzivam jen "D", parkrat jsem si vyzkousel lowspeed, ale jak s tim nemam zkusenosti, tak to nechci rozbit a asi jsem se zatim nedostal k limitum auta...
Jake mate zkusenosti/jak jezdite s P38 v terenu - jezdite taky jen na "D", nebo nez vjedete do terenu, tak si preradite na lowspeed? Nebo az kdyz auto nemuze dal?
Diky a snad to neni zas tak mimo misu tohoto tematu
Jak to tady procitam a sosam informace, tak me napada co vlastne moje auto P38 v dieslu, automat. Je tam TC, visko a nejaka uzaverka (aspon se to difflock jmenuje). Proste tak jak ho v Sollihullu stvorili... Rozumnejte, ze v tom mam prehled jak koza v astrofyzice. Nicmene bych se rad priucil a posunul sve schopnosti dal
Kdyz jedu do "terenu" tak pouzivam jen "D", parkrat jsem si vyzkousel lowspeed, ale jak s tim nemam zkusenosti, tak to nechci rozbit a asi jsem se zatim nedostal k limitum auta...
Jake mate zkusenosti/jak jezdite s P38 v terenu - jezdite taky jen na "D", nebo nez vjedete do terenu, tak si preradite na lowspeed? Nebo az kdyz auto nemuze dal?
Diky a snad to neni zas tak mimo misu tohoto tematu
- jareku
- Příspěvky: 1733
- Registrován: 09 zář 2012 23:25
- tel.: 737 347 753
- auto: RR L322+DEF+SIII
- Bydliště: Blansko
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Diky a snad to neni zas tak mimo misu tohoto tematu
[/quote]
Ahoj, návod jak jezdit v terénu s P38 je součastí manuálu, který by jsi měl mit k autu
Teď vážně: doporučuji najít ve tvém okolí "zkušeného" kolegu s LR autem a domluvit společný výlet, kde se vše naučíš. Nebo přijed 19.5.-21.5 na sraz do Jihlavy a tam můžeš zkoušet vse co auto a ty zvládnete.
[/quote]
Ahoj, návod jak jezdit v terénu s P38 je součastí manuálu, který by jsi měl mit k autu
Teď vážně: doporučuji najít ve tvém okolí "zkušeného" kolegu s LR autem a domluvit společný výlet, kde se vše naučíš. Nebo přijed 19.5.-21.5 na sraz do Jihlavy a tam můžeš zkoušet vse co auto a ty zvládnete.
Live long and prosper.
- Amon
- Příspěvky: 664
- Registrován: 02 srp 2016 18:34
- tel.: 774882368
- auto: ex RR P38
- Bydliště: Plzeň, Litoměřice
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Manual mam, cetl jsem. Ale osobni informace a zkusenosti jsou vzdy prinosnejsi. LR sraz uz mam v kalendari, uz jsme se o tom bavili
Moznosti auta (a moji hlavy) zkousim skoro kazdy volny vikend. Pomalu se nekam posouvame
Nebudu tady tedy placat vlakno
Moznosti auta (a moji hlavy) zkousim skoro kazdy volny vikend. Pomalu se nekam posouvame
Nebudu tady tedy placat vlakno
- Acon
- Příspěvky: 4972
- Registrován: 07 úno 2009 20:29
- tel.: 00421910600711
- auto: DII TD5 1999
- Bydliště: Nitra SK
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Low speed je len redukcia a tú používať treba aby sa nehrial automat a tým neprepaloval olej. V návode je písané, minimálne pre D2 čo je ale to isté, že ak je predpoklad dlhšej jazdy rýchlosťou do 40km/h je nutné radiť redukciu kvôli prehrievaniu prevodovky. A pokial viem, tak P38 nemá uzávierku žiadnu (sériovo) a medzináprava je riešená akousi kombináciou samosvoru a visco spojky. No je úplne jedno či jazdíš high speed alebo low speed. Takže terén rozhodne L
Po 2 Discovery2 Discovery4 2009, 2,7TDV6, ARB, navijak, ochrana podvozku, ochrana zadného diferáku, 2 uzávierky, strešný nosič, led rampa, pracovné svetlá, X-Lifter... pravidelne dôkladne servisovaná, jazdíme každoročne Balkán a nechcem tam mať problém.
- Amon
- Příspěvky: 664
- Registrován: 02 srp 2016 18:34
- tel.: 774882368
- auto: ex RR P38
- Bydliště: Plzeň, Litoměřice
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Diky. Takze se nemusim bat vetsiho zatizeni na polosy a dalsi komponenty rizeni, kdyz je tam lowspeed? Jde tedy predevsim o setrnost k prevodovce?
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Zatížení převodového ústrojí je obecně dané tím, jak se jede s autem. Tím že pojedu pomaleji, tak ho nezhorším. To co popisuje Acon je o principu automatické převodovky - když se jede moc pomalu, tak má velký prokluz a malou účinnost - tedy jde hodně výkonu do tepla. Proto se doporučuje včas tam dát redukci. Ono i u manuální převodovky existují i jiné převody než redukovaná 1, takže pokud se nepočítá s tím, že by auto jelo rychle (táhlé sloupání s fůrou zatáček po špatné cestě), tak tam klidně naskládám až redukovanou 5. Výhodou je menší namáhání převodovky při rozjezdech, což je podobné tomu přehřívání u automatu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Amon
- Příspěvky: 664
- Registrován: 02 srp 2016 18:34
- tel.: 774882368
- auto: ex RR P38
- Bydliště: Plzeň, Litoměřice
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Diky za vysvetleni, uz jsem v obraze!
- zidon
- Příspěvky: 1296
- Registrován: 17 dub 2016 13:32
- auto: DI., UAZ, Vitara, ..
- Bydliště: Pelhrimov (obcas Hlinsko v C. ) ;-) POVOLANI: Zachranar ( aneb poslani k posrani :D )
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Tak jsem si to tu procetl a mam par dotazu ...
Na mym Discu 200tdi s mezinapravovym difem ( bez TC a bez ABS ) ted momentalne mam zadni diff 4pin + predni origo 2pin .... - premyslim, ze do budoucna bych udelal nejakej upgrade - jde prehodit celej zadni diferak za predni? - nebo se prehodej jen "streva" .... tudiz bych mel na predku 4pin ...
+ co dal dat na ten zadek - z toho co jsem tu vycetl je moznost automat uzaverek ( z CR od toho chlapika ze Zlina kolem 12tis, nebo Detroit, TT, Ashcroft - ty jsou 14 a vyse ....) - jeste k jejich fungovani - jste psali, ze v zatacce se "odemknou" - tudiz i v terenu, kdyz vykrizim tak se take stejne odemknou? Tim padem to je celkem naprd - znamena to, ze tedy pomahaji jen v zaberu v momente, kdyz jsou obe kola napravy na zemi .. ? A kdyz je tedy jeno vykrizeny tak stejne druhe nezabere?
To se tedy da vyresit dalsim upgrade - 100% uzaverkou ( kompresor, magnet, manual ) - ale tam se uz pohybujeme na cene 30tis a vyse ...
Tudiz me napada jestli ma cenu vubec do tech automat uzaverek investovat-je tak veliky rozdil oproti normalnimu diffu? ( ale 100% ARB nebo podobnou porizovat nebudu - to mi prijde dost drahy ..)
Na mym Discu 200tdi s mezinapravovym difem ( bez TC a bez ABS ) ted momentalne mam zadni diff 4pin + predni origo 2pin .... - premyslim, ze do budoucna bych udelal nejakej upgrade - jde prehodit celej zadni diferak za predni? - nebo se prehodej jen "streva" .... tudiz bych mel na predku 4pin ...
+ co dal dat na ten zadek - z toho co jsem tu vycetl je moznost automat uzaverek ( z CR od toho chlapika ze Zlina kolem 12tis, nebo Detroit, TT, Ashcroft - ty jsou 14 a vyse ....) - jeste k jejich fungovani - jste psali, ze v zatacce se "odemknou" - tudiz i v terenu, kdyz vykrizim tak se take stejne odemknou? Tim padem to je celkem naprd - znamena to, ze tedy pomahaji jen v zaberu v momente, kdyz jsou obe kola napravy na zemi .. ? A kdyz je tedy jeno vykrizeny tak stejne druhe nezabere?
To se tedy da vyresit dalsim upgrade - 100% uzaverkou ( kompresor, magnet, manual ) - ale tam se uz pohybujeme na cene 30tis a vyse ...
Tudiz me napada jestli ma cenu vubec do tech automat uzaverek investovat-je tak veliky rozdil oproti normalnimu diffu? ( ale 100% ARB nebo podobnou porizovat nebudu - to mi prijde dost drahy ..)
Cim lepsi gumy tim dal se jde pro traktor :D
FOTO: http://zidon155.rajce.idnes.cz/
VIDEO: https://www.youtube.com/user/zidon155
FOTO: http://zidon155.rajce.idnes.cz/
VIDEO: https://www.youtube.com/user/zidon155
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Bych ti to zjednodušil na 2 možnosti dotadu - oboje od Ashcroftu - buďto samosvorný diferenciál nebo plnou uzávěrku. Oboje ti pomůže, cenově je to rozumné a hlavně, jsou s tím dobré zkušenosti, dobrá záruka podpora. Pokud je nějaký problém, tak Ashcroft doopravdy komunikuje, stejně tak poradí před koupí.
Chce si to přečíst, jak vlastně ty jednotlivé věci fungují, a srovnat si, které jsou v principu ekvivalentní a liší se pouze nepodstatnými detaily jako je cena a dostupnost.
Chce si to přečíst, jak vlastně ty jednotlivé věci fungují, a srovnat si, které jsou v principu ekvivalentní a liší se pouze nepodstatnými detaily jako je cena a dostupnost.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Tohle pro mne byly nejuzitecnejsi videa, ktery pojednavaj o zaverkach a samosvorech. Krasne a polopaticky vysvetleny. U videa z Filthy Motorsports jenom dolpnim, ze ten Torsen, kterej ukazuje uz se moc nepouziva, ted je Torsen 2, kde jsou ozubeny kola ve stejny ose jako poloosy. U Torsen 1 byly kolmo.
https://www.youtube.com/watch?v=x40WGUtdaLI
https://www.youtube.com/watch?v=JXtHM5-P0s0
a muj nejoblibenejsi: https://www.youtube.com/watch?v=Z7deg3E-h1s
https://www.youtube.com/watch?v=x40WGUtdaLI
https://www.youtube.com/watch?v=JXtHM5-P0s0
a muj nejoblibenejsi: https://www.youtube.com/watch?v=Z7deg3E-h1s
- zidon
- Příspěvky: 1296
- Registrován: 17 dub 2016 13:32
- auto: DI., UAZ, Vitara, ..
- Bydliště: Pelhrimov (obcas Hlinsko v C. ) ;-) POVOLANI: Zachranar ( aneb poslani k posrani :D )
Re: automaticke uzaverky diferencialu
No me jde o to jestli ma cenu investovat do tech automatu? Jestli oproti normalnimu diffu je takovej rozdil, ze se to vyplati ...
A jde prehodit predni diferak za zadni komplet nebo se musi prehodit streva?
A jde prehodit predni diferak za zadni komplet nebo se musi prehodit streva?
Cim lepsi gumy tim dal se jde pro traktor :D
FOTO: http://zidon155.rajce.idnes.cz/
VIDEO: https://www.youtube.com/user/zidon155
FOTO: http://zidon155.rajce.idnes.cz/
VIDEO: https://www.youtube.com/user/zidon155
Re: automaticke uzaverky diferencialu
Nechcu ti nijak křivdit, ale před 3 tédnama jsi prodával auto, že nemáš hrachy a teď tu řešíš zbytečnou investici do nápravové špéry. Pokud máš volný prachy tak ok jinak zbytečnost.zidon píše:No me jde o to jestli ma cenu investovat do tech automatu? Jestli oproti normalnimu diffu je takovej rozdil, ze se to vyplati ...
A jde prehodit predni diferak za zadni komplet nebo se musi prehodit streva?
Sent from my iPhone using Tapatalk
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
- zidon
- Příspěvky: 1296
- Registrován: 17 dub 2016 13:32
- auto: DI., UAZ, Vitara, ..
- Bydliště: Pelhrimov (obcas Hlinsko v C. ) ;-) POVOLANI: Zachranar ( aneb poslani k posrani :D )
Re: automaticke uzaverky diferencialu
No vzdyt auto zustava doma
A o koupi teto vymozenosti premejslim do budoucna, az na to nasetrim .... a souvisi to i s tema diferakama - aby se zavada neopakovala + aby auto bylo o neco vylepseny ...
A o koupi teto vymozenosti premejslim do budoucna, az na to nasetrim .... a souvisi to i s tema diferakama - aby se zavada neopakovala + aby auto bylo o neco vylepseny ...
Cim lepsi gumy tim dal se jde pro traktor :D
FOTO: http://zidon155.rajce.idnes.cz/
VIDEO: https://www.youtube.com/user/zidon155
FOTO: http://zidon155.rajce.idnes.cz/
VIDEO: https://www.youtube.com/user/zidon155