Nezávislé topení

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 749
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: Nezávislé topení

#301 Příspěvek od PEPO » 18 led 2021 15:44

Má niekto tlmič na sánie,ale myslím to do spalovacieho priestoru...
Je rozdiel v hluku alebo všetci to máte ukončené len hadicou?
Lebo ja potrebujem niečo na lod aby sa mi tam náhodou nedostala aj voda , tak či to aj má zmysel riešiť tlmičom alebo v tom rozdiel nie je....A ten tlmič by asi aj vyriešil problém s vodou.....

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Nezávislé topení

#302 Příspěvek od kaligula » 18 led 2021 16:59

Mam planara, v ramci hledani problemu kde to piska jsem mel hadici dole a postil jsem ho uplne bez saci hadice a hluk byl stejn, jako s hadici

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Nezávislé topení

#303 Příspěvek od Lukasino » 25 led 2021 15:09

Ještě kdo máte bufíka s vlastní nádrží, co tam cpete za palivo? Prostě z pumpy, nebo se snažíte Vervu a podobné? Předpokládám, že by to mohlo preventivně pomoci proti ucpání srágorami, atd.?
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: Nezávislé topení

#304 Příspěvek od Rennie » 25 led 2021 15:13

Já leju eurooil a jelikož jezdím po zákaznících co bufiky montují tak jej budu spouštět i mimo sezónu abych pak predesel problémům když je potřeba.
Stejně jako s benzinovou pilou. Teď ji nechám opět servisovat a pak jednou za měsíc protocim
Problém je nejvíc když se dlouho nepoužívá jinak je to palivo celkem jedno si myslím. Pac do sekačky, strunovky a pily leju 100oktan a pila má problém pac ji potřebuju zřídka
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

Uživatelský avatar
hrochado
Příspěvky: 877
Registrován: 08 led 2015 11:20
auto: LC 78
Bydliště: Brno

Re: Nezávislé topení

#305 Příspěvek od hrochado » 25 led 2021 15:57

Přesně tak, je to snad napsáno i v návodu k bufíkovi ... prostě jednou za měsíc na 10 minut zapnout na plnej knedlík i v létě.
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: Nezávislé topení

#306 Příspěvek od Rennie » 25 led 2021 16:10

hrochado píše:Přesně tak, je to snad napsáno i v návodu k bufíkovi ... prostě jednou za měsíc na 10 minut zapnout na plnej knedlík i v létě.
Ale neznám moc lidí co by to dělalo. Taky jsem si to uvědomil až kvůli řetězový pilky která věčně nefunguje Obrázek protože jsem na ni sral
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Nezávislé topení

#307 Příspěvek od xxx » 25 led 2021 17:58

Lukasino píše: 25 led 2021 15:09 Ještě kdo máte bufíka s vlastní nádrží, co tam cpete za palivo? Prostě z pumpy, nebo se snažíte Vervu a podobné? Předpokládám, že by to mohlo preventivně pomoci proti ucpání srágorami, atd.?
proč tomu dávat něco jiného, než na co jezdíme?
Ucpe se to, když to špatně spaluje. A špatně to spaluje, když se někdo vrtá v nastavení (což u eberspacheru a webasta ani nejde) nebo to je blbě namontované ( má to málo vzduchu nebo blbě udělaný výfuk)
Nikdy to se to neucpe jakože špatnou naftou

Uživatelský avatar
matooo
Příspěvky: 1784
Registrován: 11 dub 2010 20:31
tel.: 775555656
auto: puma
Bydliště: brnoo

Re: Nezávislé topení

#308 Příspěvek od matooo » 25 led 2021 18:13

Rennie píše: 25 led 2021 16:10 [quote="hrochado" Taky jsem si to uvědomil až kvůli řetězový pilky která věčně nefunguje Obrázek protože jsem na ni sral
resil jsem to v praci furt posrane stroje ktere se pozzivali jednou dvakrat za rok. benzinove vertikutatory trpeli nejvic jedou par dni na jare a podzim.
ted posledni nadrzku naleju Aspen a je klid. mrkni na to rennie.

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: Nezávislé topení

#309 Příspěvek od Rennie » 25 led 2021 18:56

matooo píše:
Rennie píše: 25 led 2021 16:10 [quote="hrochado" Taky jsem si to uvědomil až kvůli řetězový pilky která věčně nefunguje Obrázek protože jsem na ni sral
resil jsem to v praci furt posrane stroje ktere se pozzivali jednou dvakrat za rok. benzinove vertikutatory trpeli nejvic jedou par dni na jare a podzim.
ted posledni nadrzku naleju Aspen a je klid. mrkni na to rennie.
Asi zkusím Obrázek rád bych tu pilku bral na výlety
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

Uživatelský avatar
Lukasino
Příspěvky: 3869
Registrován: 18 úno 2012 22:05
tel.: 6034sedmsedm854
auto: LR
Bydliště: Kutná Hora

Re: Nezávislé topení

#310 Příspěvek od Lukasino » 25 led 2021 19:25

xxx píše: 25 led 2021 17:58
Lukasino píše: 25 led 2021 15:09 Ještě kdo máte bufíka s vlastní nádrží, co tam cpete za palivo? Prostě z pumpy, nebo se snažíte Vervu a podobné? Předpokládám, že by to mohlo preventivně pomoci proti ucpání srágorami, atd.?
proč tomu dávat něco jiného, než na co jezdíme?
Ucpe se to, když to špatně spaluje. A špatně to spaluje, když se někdo vrtá v nastavení (což u eberspacheru a webasta ani nejde) nebo to je blbě namontované ( má to málo vzduchu nebo blbě udělaný výfuk)
Nikdy to se to neucpe jakože špatnou naftou
Bohužel mám dost zkušeností s problémy u nafty po dlouhém stání a to se bavím o motoru (zasra*é vysokotlaké čerpadlo, atd), takže předpokládám, že naprosto to samé se bude dít u bufíku :wink: A vzhledem k tomu, že ho použiju třeba 4x do roka, tak radši natankuju něco klidně za 50,-Kč/l, než pak řešit že to nefunguje, až ho budu potřebovat...
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Nezávislé topení

#311 Příspěvek od MadTom » 25 led 2021 20:00

Vlastní zkušenost - dvakrát se mi zalepila dávkovací pumpička - pokaždé v ní byl nazelenalej sliz, nejspíš biosložky z nafty, které to během léta prostě slepily - ovládací pulzy do pumpičky šly, ale necvakala. Takže demontáž pumpičky z auta, její rozborka co se dalo - v té mé je na jedné straně něco jako filtr z kovové vaty, vyčistit, napojit na hadičky a připojit do dvou PET lahví - v jedné byl benzín, a ještě benzínem naplnit vstup pumpičky. pumpičku jsem donutil pumpovat připojováním na zdroj (baterku) na stole - jsou potřeba krátké pulzy. Nejdřív se jí moc nechtělo, ale za chvilku cvakala, přepumpoval jsem asi litr benzínu, potom asi deci čištiče na brzdy a bylo to dobré.
Podruhé už jsem to zvládnul přímo na autě - nechal jsem pumpičku připojenou a zase posílal pulzy ze zdroje, když začala po zhruba 20 pulzech cvakat, bylo to OK. Chce to brát dobrou naftu, a na konci zimní sezóny tam případně přidat i nějaké aditivum a nechat alespoň hodinu proběhnout, ať se to natáhne do celého systému. Zajímavé je, že ve filtru před pumpičkou to vypadalo normálně.
Ono by se to možná probralo i samo, ale nechtěl jsem zbytečně žhavit a nechávat topení startovat, až se chytne.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: Nezávislé topení

#312 Příspěvek od Rennie » 25 led 2021 20:40

MadTom píše:Vlastní zkušenost - dvakrát se mi zalepila dávkovací pumpička - pokaždé v ní byl nazelenalej sliz, nejspíš biosložky z nafty, které to během léta prostě slepily - ovládací pulzy do pumpičky šly, ale necvakala. Takže demontáž pumpičky z auta, její rozborka co se dalo - v té mé je na jedné straně něco jako filtr z kovové vaty, vyčistit, napojit na hadičky a připojit do dvou PET lahví - v jedné byl benzín, a ještě benzínem naplnit vstup pumpičky. pumpičku jsem donutil pumpovat připojováním na zdroj (baterku) na stole - jsou potřeba krátké pulzy. Nejdřív se jí moc nechtělo, ale za chvilku cvakala, přepumpoval jsem asi litr benzínu, potom asi deci čištiče na brzdy a bylo to dobré.
Podruhé už jsem to zvládnul přímo na autě - nechal jsem pumpičku připojenou a zase posílal pulzy ze zdroje, když začala po zhruba 20 pulzech cvakat, bylo to OK. Chce to brát dobrou naftu, a na konci zimní sezóny tam případně přidat i nějaké aditivum a nechat alespoň hodinu proběhnout, ať se to natáhne do celého systému. Zajímavé je, že ve filtru před pumpičkou to vypadalo normálně.
Ono by se to možná probralo i samo, ale nechtěl jsem zbytečně žhavit a nechávat topení startovat, až se chytne.
Právě z těchto důvodů se má bufik nechat jet i mimo zimní sezónu. To je podobný jako s mou pilkou Obrázek
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Nezávislé topení

#313 Příspěvek od xxx » 25 led 2021 22:17

Rennie píše: 25 led 2021 20:40 Právě z těchto důvodů se má bufik nechat jet i mimo zimní sezónu. To je podobný jako s mou pilkou Obrázek
přesně tak, stačí párkrát to pustit a je klid, nic se nezalepí, vše potom bude fungovat

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Nezávislé topení

#314 Příspěvek od MadTom » 25 led 2021 23:18

Já to vím, ale prostě na to nějak v tom letním vedru nedošlo. :hmm:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Odpovědět