systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Moderátor: Acon
- Hanys_a_Kaca
- Příspěvky: 6482
- Registrován: 18 kvě 2010 09:13
- tel.: 775 173 983
- auto: DEF110+D2+RRC
- Bydliště: Prachatice / Budějice
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
To k tomu tak nějak patří, říkáme tomu "dětské nemoci", stejně si to dotáhnul hezky daleko
- VencaZE
- Příspěvky: 3564
- Registrován: 17 kvě 2008 14:51
- tel.: 602 550 993
- auto: 110HT, S2A 88, G66
- Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
- Kontaktovat uživatele:
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Dobrá práce . Tu elektriku pro čerpadlo si přehoď do závislosti na klíčku zapalování aby jsi se vyhnul překvapením. Mám takhle konvici na vodu- bez klíčku nejde.
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD
- lumberjack
- Příspěvky: 642
- Registrován: 06 črc 2011 20:18
- tel.: 732 808 469
- auto: Defender TD5 110 HT
- Bydliště: Benešov
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Pokud jsou dvě baterky, vytlučeš jen přídavnou, pokud nepodpálíš auto...
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Jj, tohle je fakt k reseni. Mam sice 2 baterku, takze na klicek to nechci, ale tak jak je to ted to nemuze zustat - pak cervenej switch na palubovce, to je lakadlo pro jakehokoliv experimentatora. Nejak to poresim. Zatim vytahnu pojistku. Ktera je chytre pod kobereckem pod tim kanistrem. Rikal jsem, ze jsem odbornikVencaZE píše:Dobrá práce . Tu elektriku pro čerpadlo si přehoď do závislosti na klíčku zapalování aby jsi se vyhnul překvapením. Mám takhle konvici na vodu- bez klíčku nejde.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Taky jde udělat spínání přes klíček a relátko, a na jeho kontakty připojit druhou baterku.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Mjojo Btw zamrzani vody v systemu... Resili jsme, u Vorisku me vlastne vysvetlili, ze tenhle vymenik by mel byt namontovany svisle, aby se to z nej dalo vypustit. Pac predpokladam ze nebudes mit fridex v obou okruzich . Tak jen pro info...
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
JJ, budu ho mit svisle a na zimu ho vypustim. Pro jistotu tam jeste naleju nemrznouci a zaspuntuju. Nebo ho uplne vyndam. Budu to mit jenom prisroubovany a hadice z motoru zase spojim. Bude to lepsi i kvuli pripadnymu cisteni.
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Kolega z fora me pozadal o soupis materialu na onu spachanou vodu v D3,
davam to i sem, treba to bude nekomu uzitecne.
Je to zazipovany excel ( samotny excel nejde nahrat)
Honza
davam to i sem, treba to bude nekomu uzitecne.
Je to zazipovany excel ( samotny excel nejde nahrat)
Honza
- Přílohy
-
- Seznam materialu.zip
- (10.19 KiB) Staženo 212 x
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Máš to trvale namontované? Respektive budeš to mít na HC?
odesláno z Tapatalk
odesláno z Tapatalk
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Ahoj, trvale, trvale... no vlastne ano, jen budu vyndavat ten kanistr... zbytek je v aute vicemene na stalo. Zitra v HC ano...
Jinak zatim nejake poznatky z praxe:
- pojistka je na blbe nepristupnem miste, chce ji to dat nekam lip, rovnou bych ji pouzil i jako master switch
- cudlik na baterii "cinan" to chce mensi, soucasny se obcas o neco zachytne a sam zapne coz neni dobre, dal ten konektor co jsem k tomu udelal ma omylem +12 na vnejsim obalu a uz se mi to sluslo, nutno dat na vnitrni pol.
- sroubeni bych podruhy delal mensi, asi 3/8, 1/2" je zbytecne robustni.
- kandak je nutny poradne prikurtovat. V terenu cestuje.
- odzdusneni neni v nevyssim bode, a kdyz je plny kandak voda tece ven. Asi resit nejak jinak.
Jinak zatim nejake poznatky z praxe:
- pojistka je na blbe nepristupnem miste, chce ji to dat nekam lip, rovnou bych ji pouzil i jako master switch
- cudlik na baterii "cinan" to chce mensi, soucasny se obcas o neco zachytne a sam zapne coz neni dobre, dal ten konektor co jsem k tomu udelal ma omylem +12 na vnejsim obalu a uz se mi to sluslo, nutno dat na vnitrni pol.
- sroubeni bych podruhy delal mensi, asi 3/8, 1/2" je zbytecne robustni.
- kandak je nutny poradne prikurtovat. V terenu cestuje.
- odzdusneni neni v nevyssim bode, a kdyz je plny kandak voda tece ven. Asi resit nejak jinak.
Naposledy upravil(a) HST dne 02 led 2015 12:21, celkem upraveno 1 x.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Jeste pred dovolenou jsem zkousel ten muj pidivymenik a fungovalo to dobre. Studenej motor, pustil jsem bufika a po cca 13 min byla voda v plastove vanicce se 30l tepla na sprchu. Pri horkym motoru pri jizde to bude pod 10 minut. Vymenikuje to docela dobre, je to poznat z rozdilu teplot na hadicich tam a ven. Vymenik necham nastalo v aute, jenom odpojim hadice do nadrze s vodou a naleju do nej nemrznouci smes.
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Ještě dotaz. Máte to zapojené na okruh topení, aby to procházelo výměníkem hned ještě než se otevře termostat na motoru?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
za me ano...
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Takže přes ten výměník to jede nonstop, nebo tam máš ventil?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
nonstop. Ja mam vymenik zapojeny do serie s okruhem.
Nikoliv paralerne na odbockach.
Nikoliv paralerne na odbockach.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Takže musíš při sprchování topit? To bude ale zbytečně snižovat teplotu v okruhu. Přemejšlím dát tam el. ventil a udělat jenom odbočku.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Topit? Jako mit nastartovanej motor? No to ano... nebo bez motoru, ale jednouci webasto (mam ho zapnutelny nezavisle na motoru). Nebo 3. moznost - ohrat si vodu v kandaku dopredu, ona docela vydrzi tepla dlouho.
Jinak za me doporucuju do chladiciho okruhu zasahovat co nejmin. Elektroventil co prezije dlouhodobe teplotu v chladicim okruhu bude drahej, nebo cina bez zaruk atd...
Snizeni teploty v okruhu vlivem nastalo zapojeneho vymenicku je zanedbatelne.
Jinak za me doporucuju do chladiciho okruhu zasahovat co nejmin. Elektroventil co prezije dlouhodobe teplotu v chladicim okruhu bude drahej, nebo cina bez zaruk atd...
Snizeni teploty v okruhu vlivem nastalo zapojeneho vymenicku je zanedbatelne.
Vyrábím XLifter (https://www.xlifter.com) = ovladač vzduchového pérovaní pro D3,4,RRS. (a také http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... =6&t=28825).
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
Diskoška 3 ve verzi "HST" - předělaná na výletování (a reinkarnovaná Hubertem :D )
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
Ventil stoji necelých 500Kč a je originál určenej do Fiesty, Tranzita a podobného - umí přesně to co je potřeba, tedy obcházet výměník, a je jedno, jestli je to výměník topení nebo sprchy. Ovládaný je elektricky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: systém na "ohřev" teplé vody pro expediční auta
To jsem měl přesně na mysli, nebo normální kulovej ventil a regulovat tím i průtok protože mám výměníky krapánek velké. A nebo oboje zároveň.
Chci to jako čistej průtokáč, takže rovnou pořádnej výkon.
Chci to jako čistej průtokáč, takže rovnou pořádnej výkon.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.