Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Vladicek
Příspěvky: 1025
Registrován: 26 led 2018 15:01
auto: Discovery 4, new Def

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#921 Příspěvek od Vladicek » 31 led 2021 09:52

Tak já myslím, že nový motory LR žádný zázrak asi nebudou, jsou složitý a vůbec :-D
Už jen to, že na auto za 2 mega dostaneš záruku dva roky je trochu zklamání...
Discovery 4, XLifter, tablet, Wi-Fi hotspot atd.

Mikeš
Příspěvky: 3
Registrován: 31 led 2021 20:31
auto: Discovery 5

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#922 Příspěvek od Mikeš » 31 led 2021 20:52

Zdravím pánové, před dvěma lety jsem koupil D5 sdv6. Nyní zde čtu o fatálních problémech motoru.
Nové auto jsem si osobně zajížděl cca 3000km. Myslím, že to každému novému autu jen prospěje.
Mimochodem, asi to málokdo ví, ale v manuálu je přímo kapitola záběh!!
Chtěl bych se zeptat zde odborníků. Myslíte si, že záběh nového auta může předejít fatálnímu poškození motoru.
Selským rozumem si myslím, že ano. Málo která značka auta má dnes v manuálu uveden záběh.

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#923 Příspěvek od eliott » 31 led 2021 21:01

Mikeš píše: 31 led 2021 20:52 Zdravím pánové, před dvěma lety jsem koupil D5 sdv6. Nyní zde čtu o fatálních problémech motoru.
Nové auto jsem si osobně zajížděl cca 3000km. Myslím, že to každému novému autu jen prospěje.
Mimochodem, asi to málokdo ví, ale v manuálu je přímo kapitola záběh!!
Chtěl bych se zeptat zde odborníků. Myslíte si, že záběh nového auta může předejít fatálnímu poškození motoru.
Selským rozumem si myslím, že ano. Málo která značka auta má dnes v manuálu uveden záběh.
Nemyslím si, že to něco vyřeší. Záběh je hlavně kvůli pístům ve válcích, ne kvůli klice.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

Mikeš
Příspěvky: 3
Registrován: 31 led 2021 20:31
auto: Discovery 5

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#924 Příspěvek od Mikeš » 31 led 2021 21:09

Díky za odpověď. Jen jsem tím chtěl říci, jestli ty pády motorů nezpůsobuje to,
že zákazník sedne prostě do nového auta a funguje s ním od začátku jako by bylo již zaběhnuté.
Nicméně také, kdo dnes čte manuály:-). I ta kliková hřídel se přeci při záběhu do bloku "zatáčí" a snaží se
s blokem motoru koexistovat a správně sladit.
Když tomu někdo od začátku hned šlápne na krk, tak se může něco špatně sladit a pak to dopadne časem blbě:-(.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#925 Příspěvek od MadTom » 31 led 2021 21:57

Obrobení povrchů u klikové hřídele a jejich kluzných ložisek je trošku něco jiného, než u pístů, kroužků a válců. Hlavně ale je to z jiných materiálů a působí tam "jiné síly" - ve válcích přece jenom probíhají ty různě řízené výbuchy, to se v uložení klikového hřídele většinou neděje. Navíc ložiska kliky jsou tlakově mazaná olejem, takže zásadní je tam první namazání při složení motoru, potom už by to vždy mělo běžet na olejovém filmu. Písty jsou mazané jenom ostřikem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#926 Příspěvek od Kokesek » 31 led 2021 22:08

Mikeš píše:Díky za odpověď. Jen jsem tím chtěl říci, jestli ty pády motorů nezpůsobuje to,
že zákazník sedne prostě do nového auta a funguje s ním od začátku jako by bylo již zaběhnuté.
Nicméně také, kdo dnes čte manuály:-). I ta kliková hřídel se přeci při záběhu do bloku "zatáčí" a snaží se
s blokem motoru koexistovat a správně sladit.
Když tomu někdo od začátku hned šlápne na krk, tak se může něco špatně sladit a pak to dopadne časem blbě:-(.
ObrázekObrázekObrázek


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
Franta D1
Příspěvky: 1278
Registrován: 22 lis 2012 21:43
tel.: 731585433
auto: Disco 1 3.5 V8i

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#927 Příspěvek od Franta D1 » 02 úno 2021 19:02

Co tam vrazit něco takovýho. Byl by v tom :devil aby se ta klika přeci jen nehla. :Pohoda:
Přílohy
IMG_20210202_161509.jpg

spiti
Příspěvky: 56
Registrován: 25 říj 2007 17:37
Bydliště: Praha 6

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#928 Příspěvek od spiti » 03 úno 2021 14:09

To by slovní spojení motor do V získalo úplně nový význam 8)

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#929 Příspěvek od MadTom » 03 úno 2021 14:19

Dobrej nápad, teď jenom jestli tím z jednoho polomotoru vzniknou dva čtvrtmotory, nebo se to rozdělí na třetiny a budou to šestinomotory. :mrgreen: Mám dojem, že něco takového s dělenými hlavami už jsem někde viděl, ale bylo to vzduchem chlazené.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Maxsel
Příspěvky: 3654
Registrován: 23 zář 2007 19:49
auto: Land Rover
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#930 Příspěvek od Maxsel » 03 úno 2021 17:03

Nebo ty dva válce úplně vyhodit a ze zbytku 3L udělat dvoulitrový čtyřválec do V ? Na čtyřech válcích by se třeba tolik nekroutilo. :rofl
Discovery 4 TDV6 HSE
Discovery 2 TD5

http://www.youtube.com/maxselcz

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#931 Příspěvek od MadTom » 03 úno 2021 19:40

Válce nevyhazovat - alespoň z jednoho bude pěknej kompresor - akorát mu dát menší průměr, ať to tolik nezatěžuje kliku. Když se to udělá dobře, tak to bude super třeba na foukání piva, když už nejsou otevřené ty hospody. :Pohoda:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Mikeš
Příspěvky: 3
Registrován: 31 led 2021 20:31
auto: Discovery 5

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#932 Příspěvek od Mikeš » 03 úno 2021 21:00

Koukal jsem, že tento problém se týká více výrobců aut a různých motorů.

pchromcak
Příspěvky: 6
Registrován: 08 led 2019 08:25
tel.: 0907679054
auto: LR Discovery IV

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#933 Příspěvek od pchromcak » 09 úno 2021 08:12

Zdravim, mam LR4 TDV6 306DT 2010 a pri ceste po dialnici asi 160km/h mi praskol pravy plast pre rozdelovanie vzduchu tzv "inlet manifold" auto sa hodilo do usporneho rezimu "Performance resticted" ale nejakym sposobom slo dalej tak som zasiel na najblizsie odpocivadlo a neskor pumpu, kde som zistil ze je prasknuty ten plast. Snazil som sa to nejak fixnut paskou aby tam neboli velke uniky a pomaly som chcel svoju cestu domov dokoncit. Auto sa tvarilo, ze je vsetko ok len nemalo vykon, ale to je zrejme. V jednom momente mi ale zhaslo a odvtedy sa mu velmi nechce nastartovat a aj ked nastartuje tak po 5sec zhasne akoby ho nieco dusilo :D. Auto ide na diagnostiku a do servisu len sa predbezne informujem ci sa uz tiez zaradim k tym "stastlivcom" co menia motory alebo to este nemusi byt take zasadne? najazdene mam 220 000km.
Dik
Naposledy upravil(a) pchromcak dne 09 úno 2021 11:10, celkem upraveno 1 x.

Honza21
Příspěvky: 102
Registrován: 08 kvě 2010 07:59
tel.: +420604712936
auto: Discovery II
Bydliště: Třinec - Kanada
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#934 Příspěvek od Honza21 » 09 úno 2021 08:53

Osobní zkušenost nemám, ale dle toho co tady bylo o těch motorech napsáno se k problému zkrouceného bloku mílovými (kilometrovými) kroky "rychle" blížíš.
Soudím tak z první věty ... po dialnici asi 160km/h ...

Uživatelský avatar
eliott
Příspěvky: 11487
Registrován: 06 led 2007 20:40
tel.: +420608021838
auto: několik
Bydliště: České Budweisrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#935 Příspěvek od eliott » 09 úno 2021 09:10

Honza21 píše: 09 úno 2021 08:53 Osobní zkušenost nemám, ale dle toho co tady bylo o těch motorech napsáno se k problému zkrouceného bloku mílovými (kilometrovými) kroky "rychle" blížíš.
Soudím tak z první věty ... po dialnici asi 160km/h ...
:yes :yes :yes :yes Přesně!!
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com

pchromcak
Příspěvky: 6
Registrován: 08 led 2019 08:25
tel.: 0907679054
auto: LR Discovery IV

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#936 Příspěvek od pchromcak » 09 úno 2021 11:13

Akoze ten plast praskol lebo som siel 160km/h keby jazdim 130 tak sa nic nedeje ?
Pripadne mohlo mi kusok toho plastu potiahnut niekde to motora lebo mne sa to javi ako keby sa nieco neuzatvaralo spravne nakolko ked odpojim sanie a skusam startovat tak to niekedy pekne slahne ohen von zo sania a potom to skape.
Resp. ci jazda s deravim plastovým vikom na sani moze mat az take fatalne nasledky, ze mam pisat do GB? Teda chcem sa pripravit na kazdu moznost ked uz garazujem taky skvost :D.
Naposledy upravil(a) pchromcak dne 09 úno 2021 11:22, celkem upraveno 3 x.

Uživatelský avatar
jbizik
Příspěvky: 1860
Registrován: 19 zář 2013 00:53
tel.: +421907325338
auto: D1 200tdi, L322 m62
Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#937 Příspěvek od jbizik » 09 úno 2021 11:17

pchromcak píše: 09 úno 2021 11:13 Akoze ten plast praskol lebo som siel 160km/h keby jazdim 130 tak sa nic nedeje ?
Pripadne mohlo mi kusok toho plastu potiahnut niekde to motora lebo mne sa to javi ako keby sa nieco neuzatvaralo spravne nakolko ked odpojim sanie a skusam startovat tak to niekedy pekne slahne ohen von zo sania a potom to skape.
Tým ti chceli povedať, že kľuky na týchto motoroch praskajú najmä pri takýchto jazdách a zaťažovaní . :mrk
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532

pchromcak
Příspěvky: 6
Registrován: 08 led 2019 08:25
tel.: 0907679054
auto: LR Discovery IV

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#938 Příspěvek od pchromcak » 09 úno 2021 11:24

Ale to ja viem a nejazdim tak stale, len niekedy to proste inac nejde. Teda ide, ale ... :D

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#939 Příspěvek od Kokesek » 09 úno 2021 12:01

Sani ti prasklo protoze jako na vetsine techto aut co jim praskne sani ti nefunguje spravne regulace turba. Vetsinou maleho. Nebo ti vazne klapa bypassu.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

pchromcak
Příspěvky: 6
Registrován: 08 led 2019 08:25
tel.: 0907679054
auto: LR Discovery IV

Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad

#940 Příspěvek od pchromcak » 09 úno 2021 13:37

Kokesek píše: 09 úno 2021 12:01 Sani ti prasklo protoze jako na vetsine techto aut co jim praskne sani ti nefunguje spravne regulace turba. Vetsinou maleho. Nebo ti vazne klapa bypassu.
A moze to sposobit potom nejaky zasadny problem alebo to najskor bude v nejakom nastaveni, ked to po nastartovani zdochne ?

Odpovědět