Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Moderátor: Acon
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Tak já myslím, že nový motory LR žádný zázrak asi nebudou, jsou složitý a vůbec :-D
Už jen to, že na auto za 2 mega dostaneš záruku dva roky je trochu zklamání...
Už jen to, že na auto za 2 mega dostaneš záruku dva roky je trochu zklamání...
Discovery 4, XLifter, tablet, Wi-Fi hotspot atd.
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Zdravím pánové, před dvěma lety jsem koupil D5 sdv6. Nyní zde čtu o fatálních problémech motoru.
Nové auto jsem si osobně zajížděl cca 3000km. Myslím, že to každému novému autu jen prospěje.
Mimochodem, asi to málokdo ví, ale v manuálu je přímo kapitola záběh!!
Chtěl bych se zeptat zde odborníků. Myslíte si, že záběh nového auta může předejít fatálnímu poškození motoru.
Selským rozumem si myslím, že ano. Málo která značka auta má dnes v manuálu uveden záběh.
Nové auto jsem si osobně zajížděl cca 3000km. Myslím, že to každému novému autu jen prospěje.
Mimochodem, asi to málokdo ví, ale v manuálu je přímo kapitola záběh!!
Chtěl bych se zeptat zde odborníků. Myslíte si, že záběh nového auta může předejít fatálnímu poškození motoru.
Selským rozumem si myslím, že ano. Málo která značka auta má dnes v manuálu uveden záběh.
- eliott
- Příspěvky: 11489
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Nemyslím si, že to něco vyřeší. Záběh je hlavně kvůli pístům ve válcích, ne kvůli klice.Mikeš píše: ↑31 led 2021 20:52 Zdravím pánové, před dvěma lety jsem koupil D5 sdv6. Nyní zde čtu o fatálních problémech motoru.
Nové auto jsem si osobně zajížděl cca 3000km. Myslím, že to každému novému autu jen prospěje.
Mimochodem, asi to málokdo ví, ale v manuálu je přímo kapitola záběh!!
Chtěl bych se zeptat zde odborníků. Myslíte si, že záběh nového auta může předejít fatálnímu poškození motoru.
Selským rozumem si myslím, že ano. Málo která značka auta má dnes v manuálu uveden záběh.
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Díky za odpověď. Jen jsem tím chtěl říci, jestli ty pády motorů nezpůsobuje to,
že zákazník sedne prostě do nového auta a funguje s ním od začátku jako by bylo již zaběhnuté.
Nicméně také, kdo dnes čte manuály:-). I ta kliková hřídel se přeci při záběhu do bloku "zatáčí" a snaží se
s blokem motoru koexistovat a správně sladit.
Když tomu někdo od začátku hned šlápne na krk, tak se může něco špatně sladit a pak to dopadne časem blbě:-(.
že zákazník sedne prostě do nového auta a funguje s ním od začátku jako by bylo již zaběhnuté.
Nicméně také, kdo dnes čte manuály:-). I ta kliková hřídel se přeci při záběhu do bloku "zatáčí" a snaží se
s blokem motoru koexistovat a správně sladit.
Když tomu někdo od začátku hned šlápne na krk, tak se může něco špatně sladit a pak to dopadne časem blbě:-(.
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Obrobení povrchů u klikové hřídele a jejich kluzných ložisek je trošku něco jiného, než u pístů, kroužků a válců. Hlavně ale je to z jiných materiálů a působí tam "jiné síly" - ve válcích přece jenom probíhají ty různě řízené výbuchy, to se v uložení klikového hřídele většinou neděje. Navíc ložiska kliky jsou tlakově mazaná olejem, takže zásadní je tam první namazání při složení motoru, potom už by to vždy mělo běžet na olejovém filmu. Písty jsou mazané jenom ostřikem.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Mikeš píše:Díky za odpověď. Jen jsem tím chtěl říci, jestli ty pády motorů nezpůsobuje to,
že zákazník sedne prostě do nového auta a funguje s ním od začátku jako by bylo již zaběhnuté.
Nicméně také, kdo dnes čte manuály:-). I ta kliková hřídel se přeci při záběhu do bloku "zatáčí" a snaží se
s blokem motoru koexistovat a správně sladit.
Když tomu někdo od začátku hned šlápne na krk, tak se může něco špatně sladit a pak to dopadne časem blbě:-(.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Co tam vrazit něco takovýho. Byl by v tom aby se ta klika přeci jen nehla.
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
To by slovní spojení motor do V získalo úplně nový význam
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Dobrej nápad, teď jenom jestli tím z jednoho polomotoru vzniknou dva čtvrtmotory, nebo se to rozdělí na třetiny a budou to šestinomotory. Mám dojem, že něco takového s dělenými hlavami už jsem někde viděl, ale bylo to vzduchem chlazené.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Nebo ty dva válce úplně vyhodit a ze zbytku 3L udělat dvoulitrový čtyřválec do V ? Na čtyřech válcích by se třeba tolik nekroutilo.
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Válce nevyhazovat - alespoň z jednoho bude pěknej kompresor - akorát mu dát menší průměr, ať to tolik nezatěžuje kliku. Když se to udělá dobře, tak to bude super třeba na foukání piva, když už nejsou otevřené ty hospody.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Koukal jsem, že tento problém se týká více výrobců aut a různých motorů.
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Zdravim, mam LR4 TDV6 306DT 2010 a pri ceste po dialnici asi 160km/h mi praskol pravy plast pre rozdelovanie vzduchu tzv "inlet manifold" auto sa hodilo do usporneho rezimu "Performance resticted" ale nejakym sposobom slo dalej tak som zasiel na najblizsie odpocivadlo a neskor pumpu, kde som zistil ze je prasknuty ten plast. Snazil som sa to nejak fixnut paskou aby tam neboli velke uniky a pomaly som chcel svoju cestu domov dokoncit. Auto sa tvarilo, ze je vsetko ok len nemalo vykon, ale to je zrejme. V jednom momente mi ale zhaslo a odvtedy sa mu velmi nechce nastartovat a aj ked nastartuje tak po 5sec zhasne akoby ho nieco dusilo . Auto ide na diagnostiku a do servisu len sa predbezne informujem ci sa uz tiez zaradim k tym "stastlivcom" co menia motory alebo to este nemusi byt take zasadne? najazdene mam 220 000km.
Dik
Dik
Naposledy upravil(a) pchromcak dne 09 úno 2021 11:10, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 102
- Registrován: 08 kvě 2010 07:59
- tel.: +420604712936
- auto: Discovery II
- Bydliště: Třinec - Kanada
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Osobní zkušenost nemám, ale dle toho co tady bylo o těch motorech napsáno se k problému zkrouceného bloku mílovými (kilometrovými) kroky "rychle" blížíš.
Soudím tak z první věty ... po dialnici asi 160km/h ...
Soudím tak z první věty ... po dialnici asi 160km/h ...
- eliott
- Příspěvky: 11489
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Přesně!!
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Akoze ten plast praskol lebo som siel 160km/h keby jazdim 130 tak sa nic nedeje ?
Pripadne mohlo mi kusok toho plastu potiahnut niekde to motora lebo mne sa to javi ako keby sa nieco neuzatvaralo spravne nakolko ked odpojim sanie a skusam startovat tak to niekedy pekne slahne ohen von zo sania a potom to skape.
Resp. ci jazda s deravim plastovým vikom na sani moze mat az take fatalne nasledky, ze mam pisat do GB? Teda chcem sa pripravit na kazdu moznost ked uz garazujem taky skvost .
Pripadne mohlo mi kusok toho plastu potiahnut niekde to motora lebo mne sa to javi ako keby sa nieco neuzatvaralo spravne nakolko ked odpojim sanie a skusam startovat tak to niekedy pekne slahne ohen von zo sania a potom to skape.
Resp. ci jazda s deravim plastovým vikom na sani moze mat az take fatalne nasledky, ze mam pisat do GB? Teda chcem sa pripravit na kazdu moznost ked uz garazujem taky skvost .
Naposledy upravil(a) pchromcak dne 09 úno 2021 11:22, celkem upraveno 3 x.
- jbizik
- Příspěvky: 1863
- Registrován: 19 zář 2013 00:53
- tel.: +421907325338
- auto: D1 200tdi, L322 m62
- Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Tým ti chceli povedať, že kľuky na týchto motoroch praskajú najmä pri takýchto jazdách a zaťažovaní .pchromcak píše: ↑09 úno 2021 11:13 Akoze ten plast praskol lebo som siel 160km/h keby jazdim 130 tak sa nic nedeje ?
Pripadne mohlo mi kusok toho plastu potiahnut niekde to motora lebo mne sa to javi ako keby sa nieco neuzatvaralo spravne nakolko ked odpojim sanie a skusam startovat tak to niekedy pekne slahne ohen von zo sania a potom to skape.
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Ale to ja viem a nejazdim tak stale, len niekedy to proste inac nejde. Teda ide, ale ...
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Sani ti prasklo protoze jako na vetsine techto aut co jim praskne sani ti nefunguje spravne regulace turba. Vetsinou maleho. Nebo ti vazne klapa bypassu.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
A moze to sposobit potom nejaky zasadny problem alebo to najskor bude v nejakom nastaveni, ked to po nastartovani zdochne ?