Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Moderátor: Acon
- eliott
- Příspěvky: 11491
- Registrován: 06 led 2007 20:40
- tel.: +420608021838
- auto: několik
- Bydliště: České Budweisrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Další varianta - nitridovaná klika se asi umí přizpůsobit deformovanému bloku
https://auto.bazos.cz/inzerat/130834207 ... -306dt.php
https://auto.bazos.cz/inzerat/130834207 ... -306dt.php
Zastoupení ALLMAKES 4x4, TERRAFIRMA 4x4, prodejce BRITPART, specializovaný servis, renovace a přestavby na přání.
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
konzultace +420608021838 --- E-SHOP s náhradními díly http://www.eliott.in --- email : landrover.eliott@gmail.com
- Lukasino
- Příspěvky: 3882
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Třeba už je fakt inovovaná, má kloub co se přizpůsobíeliott píše: ↑16 led 2021 09:02 Další varianta - nitridovaná klika se asi umí přizpůsobit deformovanému bloku
https://auto.bazos.cz/inzerat/130834207 ... -306dt.php
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- Hubert
- Příspěvky: 2465
- Registrován: 28 čer 2009 19:13
- tel.: 724878985
- auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
- Bydliště: Kousek do Třebíče
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Já mám zato že všechny kliky jsou nitridované. Stejně jako vačky a další ozubená kola. V podstatě už někdy od roku 1995. Ale pokud byla z výroby jenom kalená tak OK. Ale třeba mě někdo opraví nejsem strojař, ale přírodověděc.
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.
-
- Příspěvky: 102
- Registrován: 08 kvě 2010 07:59
- tel.: +420604712936
- auto: Discovery II
- Bydliště: Třinec - Kanada
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Klikovka IKARUSLukasino píše: ↑16 led 2021 10:37Třeba už je fakt inovovaná, má kloub co se přizpůsobíeliott píše: ↑16 led 2021 09:02 Další varianta - nitridovaná klika se asi umí přizpůsobit deformovanému bloku
https://auto.bazos.cz/inzerat/130834207 ... -306dt.php
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Know how výroby klik neznám, ale jako ex strojař a ex kontrolor z kováren si pamatuju, že nitridací se zušlechťuje povrch ocelových výrobků proti otěru, aniž by zkřehnul jako při kalení (nebo kalení povrchu po cementování). Takže bych si tipnul, že to tak bude. V každým případě je fakt skoro jedno, jak tu kliku kdo vyrobí. Jak píše Patrik, žádná nepoběží do zatáčky...
Spíš by mě zajímalo, zda je ten blok tak blbě navrženej konstrukčně, nebo je jen ošizená (urychlená) výroba a patřičným vyzráním se dá dosáhnout toho, aby se nekroutil.
- Lukasino
- Příspěvky: 3882
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Dotaz do pranice
Dá se dělat nějaká prevence aby se to nestalo? Nemyslím tím s autem nejezdit (to je jasný ), ale hlídat například nějaké hodnoty za jízdy (teplota vody, teplota oleje, atd) a říct si, že když nějaký ukazatel vystoupá k nějaké výši, je už čas zvolnit? Dodělat například někam teplotní čidlo, nebo něco podobného?
Případně dá se tomu nějak pomoci náplněmi (plácnu aditivum typu Militec pro snížení tření, nebo nějaká chladící kapalina která funguje lépe, atd)?
Dá se říct, jestli v tom hraje roli i automat (nebudu teď řešit manuál, ale co 6q vs 8q)? Teoreticky by člověk čekal, že u 8q bude točit nižší otáčky = méně se namáhat, ale když vidím ty padlé L494 a FL D4/RRS, tak mi to tu teorii trochu vyvrací
Díky za rozšíření vědomostí
Dá se dělat nějaká prevence aby se to nestalo? Nemyslím tím s autem nejezdit (to je jasný ), ale hlídat například nějaké hodnoty za jízdy (teplota vody, teplota oleje, atd) a říct si, že když nějaký ukazatel vystoupá k nějaké výši, je už čas zvolnit? Dodělat například někam teplotní čidlo, nebo něco podobného?
Případně dá se tomu nějak pomoci náplněmi (plácnu aditivum typu Militec pro snížení tření, nebo nějaká chladící kapalina která funguje lépe, atd)?
Dá se říct, jestli v tom hraje roli i automat (nebudu teď řešit manuál, ale co 6q vs 8q)? Teoreticky by člověk čekal, že u 8q bude točit nižší otáčky = méně se namáhat, ale když vidím ty padlé L494 a FL D4/RRS, tak mi to tu teorii trochu vyvrací
Díky za rozšíření vědomostí
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Tak hlavne teorie typu male otacky malo problemu je uplny nesmysl. Namahani klikove hridele a teplota bloku ma nasleduji rovnici. Otacky musi byt vysoke aby vibrace a tlak oleje i cirkulace vody byla co nejvice efektivni, teplota musi byt stabilni a zatizeni minimalni nebo kontinualni.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- mipr
- Příspěvky: 656
- Registrován: 11 črc 2014 11:34
- tel.: +421907431767
- auto: Diskosky mam rad :-)
- Bydliště: Horska 30, Bratislava
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Lukasi. S takymto dotazem si mal prist na silvestra...
LRservis.sk Bratislava
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
specializovany servis pre znacku Land Rover
byvaly autorizovany distributor Bearmach (skoncili...)
- Lukasino
- Příspěvky: 3882
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Já rád pobavím, samozřejmě
Ale současně mě a asi i spoustu ostatních zajímá, jestli se tomu dá nějak pomoci. Jestli teda naopak je lepší jezdit ve vyšších otáčkách při stejné zátěži, atd...
Ale současně mě a asi i spoustu ostatních zajímá, jestli se tomu dá nějak pomoci. Jestli teda naopak je lepší jezdit ve vyšších otáčkách při stejné zátěži, atd...
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Kokesek, a co su dobre otacky?
(mam manual, jazdim na pocit, skor vyssie, ale nemam predstavu ake otacky su optimalne)
(mam manual, jazdim na pocit, skor vyssie, ale nemam predstavu ake otacky su optimalne)
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Pod 2000 bych moc nechodil a pres 3500 taky ne. To musis citit.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Lukasino
- Příspěvky: 3882
- Registrován: 18 úno 2012 22:05
- tel.: 6034sedmsedm854
- auto: LR
- Bydliště: Kutná Hora
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Kontinuální zatížení je dát na zelené kickdown a držet, rozumím správně?Kokesek píše: ↑24 led 2021 15:44 Tak hlavne teorie typu male otacky malo problemu je uplny nesmysl. Namahani klikove hridele a teplota bloku ma nasleduji rovnici. Otacky musi byt vysoke aby vibrace a tlak oleje i cirkulace vody byla co nejvice efektivni, teplota musi byt stabilni a zatizeni minimalni nebo kontinualni.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vždy se nějaká L322 u mě najde :o)
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
Prodávám i přebytečné díly na Range Rover L322
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
On ten 8q pomaha spotrebe ale urcite nie motoru, myslim ze take dialnicne stupanie pri 130 na 1800ot. drzane cez krutak na 2,5t aute nieje nic moc pre tu kluku.
LR DEFENDER 110 SW
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
komin píše:On ten 8q pomaha spotrebe ale urcite nie motoru, myslim ze take dialnicne stupanie pri 130 na 1800ot. drzane cez krutak na 2,5t aute nieje nic moc pre tu kluku.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Tak hlavne idealni je, ze kdyz jedes predepsanych 70kmh po rovine na tempomat, tak to toci cca 1100ot... a to je moc fajn pro ten motor...
Discovery II, III, IV KTM 990 Adv, EXC400
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
6q v mojej D4 toci pri 130 rovnych 2150ot co je urcite odost lepsie ako 130 a 1800ot
LR DEFENDER 110 SW
- Maxsel
- Příspěvky: 3654
- Registrován: 23 zář 2007 19:49
- auto: Land Rover
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Nějak mi rady přijdou úsměvný:
- Nikdo dodnes nezná úplně přesnou příčinu (nebo jí říct nechce ), takže krom včasných výměn oleje a nepodceňování všech jiných problémů (např. závady turb a EGRů mají vliv na olej, automat na vibrace a zátěž) jsou ostatní rady jen mýty a kouzla...
- Několik lidí už tu psalo o zatěžování aut, tahání vleků s autama, koňma apod a jejich motory přitom drží.
- A pokud se kroutí blok, tak větší počet otáček znamená, že se klikovka musí společně s otáčkami vícekrát prohnout tam a zpět a je po teoriích o šetření vyššími otáčkami. Ani pružiny nemají při ohýbání nekonečnou životnost.
- Proč se ten blok kroutí? Je lepší, když chlazení funguje super a jedna strana motoru je studená a druhá teplá? Nebo je lepší, když funguje hůř a teplota je v celém bloku vyšší ale vyrovnanější?
- Má na rozložení teplot v bloku termostat atd.? Umírají víc motory, když je vedro nebo v mrazech? Ví to někdo?
- Když často jezdím kratší vzdálenosti a blok se stále ohřívá a chladne (a umělým stárnutím "možná" dožene podcenění technologie výroby, nebo stárne a ubližuje mu to), nebo jezdím jen dálky jakože v optimálním režimu a neděje se to? Co je lepší?
Jak píšu, mýty a kouzla...
- Nikdo dodnes nezná úplně přesnou příčinu (nebo jí říct nechce ), takže krom včasných výměn oleje a nepodceňování všech jiných problémů (např. závady turb a EGRů mají vliv na olej, automat na vibrace a zátěž) jsou ostatní rady jen mýty a kouzla...
- Několik lidí už tu psalo o zatěžování aut, tahání vleků s autama, koňma apod a jejich motory přitom drží.
- A pokud se kroutí blok, tak větší počet otáček znamená, že se klikovka musí společně s otáčkami vícekrát prohnout tam a zpět a je po teoriích o šetření vyššími otáčkami. Ani pružiny nemají při ohýbání nekonečnou životnost.
- Proč se ten blok kroutí? Je lepší, když chlazení funguje super a jedna strana motoru je studená a druhá teplá? Nebo je lepší, když funguje hůř a teplota je v celém bloku vyšší ale vyrovnanější?
- Má na rozložení teplot v bloku termostat atd.? Umírají víc motory, když je vedro nebo v mrazech? Ví to někdo?
- Když často jezdím kratší vzdálenosti a blok se stále ohřívá a chladne (a umělým stárnutím "možná" dožene podcenění technologie výroby, nebo stárne a ubližuje mu to), nebo jezdím jen dálky jakože v optimálním režimu a neděje se to? Co je lepší?
Jak píšu, mýty a kouzla...
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Ani nahodou.... roli hraje predevsim to jak dlouho klika bezi v rezimu prohnuteho ulozeni kliky. Tedy jak dlouho neni souose mazani (vetsinou 2,7tdv6 pridrena, malo kdy praskla). U 3,0 je to vetsinou praskla malo kdy pridrena. Sokove namahani je zasadni problem u najezdu do 150tis. Ostatni nasledky praskle kliky jsou vibrace ktere jsou zpusobene. Nekvalitni vyrobou samotne kliky a menice. Ve spojeni s velmi malo az na hrane ulozenou klikou pouze 4x na hlavnim lozisku. Olejove vymeny 24tis km pouze zvedaji teplotu na lozisku a zvysuji oter. Styl jizdy, kvalita chlazeni uz je mene devastuji ale ve finale se tyto vsechny polozky scitaji a finale je velmi vysoka poruchovost dnesnich vykonych naftovych motoru s velmi prijemnym prubehem vykonu a hladkym chodem. To je dan za celkove odlehceni. Ten motor neni spatny on je pouze udelany tak jak ho zadavatel poptal do vyroby. Stejnou koncepci ma i 3.7v6 benzin ktery se pouziva do mustangu, ram1500 apod usa cars. Taky na hrane vseho a sposta dalsich agregatu od vw, bmw, atd.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Kokesek
- Příspěvky: 4447
- Registrován: 26 črc 2010 18:53
- auto: D2,D3,L322,P38,L405
- Bydliště: Frydek Mistek
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Presne tak... navic 6q najede dvojnasobek. Posledni 8q jsou inovovane ale 9q to zase uplne zabili....ten umira na poslednim kvaltu ktery se radi mechanicky na hrideli a ten prevod se smete.komin píše:6q v mojej D4 toci pri 130 rovnych 2150ot co je urcite odost lepsie ako 130 a 1800ot
Sent from my iPhone using Tapatalk
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor TDV6 a SDV6 statistika fatálních závad
Ten 9q je vcom teda o disco sport viem, ci uz ma zf 9q aj pre velke modely?Kokesek píše:Presne tak... navic 6q najede dvojnasobek. Posledni 8q jsou inovovane ale 9q to zase uplne zabili....ten umira na poslednim kvaltu ktery se radi mechanicky na hrideli a ten prevod se smete.komin píše:6q v mojej D4 toci pri 130 rovnych 2150ot co je urcite odost lepsie ako 130 a 1800ot
Sent from my iPhone using Tapatalk
LR DEFENDER 110 SW