Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
victom
Příspěvky: 539
Registrován: 07 bře 2016 21:41
tel.: 00421905467739
auto: Defender puma 110 SW
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#161 Příspěvek od victom » 08 kvě 2019 22:08

Pozri sa aky mas na aute najhrubší kábel. Ak maš na štartér prívedený napr.35mm2, načo dávať 50mm2 ??? Na pomocny štart by stacil aj 16... Určite to je viac ako nejaké tesco štart káble, ktoré niekedy ale že fakt len niekedy dokážu pomôcť.
Ak plánuješ z druhej baterky často živiť štartér, alebo navijak, tak tam potom nešetri.
Tak isto aj samotne oka su vo vicerych kvalitach, ktoré maju vpliv na prietok šťávy.
Samotný kábel strč do husího krku.

Uživatelský avatar
TBG
Příspěvky: 796
Registrován: 10 kvě 2014 18:31
tel.: 774tři448pět8
auto: D2 + Iseki TU155
Bydliště: 49.8982500N, 18.0989269E
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#162 Příspěvek od TBG » 08 kvě 2019 22:13

Od baterky ke startéru to není 4 metry. Proto stačí 35mm2......

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#163 Příspěvek od habakuk » 09 kvě 2019 07:02

xxx píše: 08 kvě 2019 21:02
habakuk píše: 08 kvě 2019 20:17 Na netu jsou kalkulačky které ti vypočítání průřez vodiče podle zadaných parametrů. D3 má altík 230A? Já bych to stavěl na výkon alternátoru.
to je hovadina stavět to na výkon alternátoru a kalkulačku na výpočet mám, k tomu můj dotaz nevedl, ale díky
Z jakého pohledu je to hovadina jak se na to dívám tak zase nevidím důvod tam cpát cokoliv silnějšího. Tedy pokud bych neuvažoval o provozu navijáku z druhé baterky. Trvale ti nikdy nebude dobíjet auto na jmenovitý výkon alternátoru něco si zobne vlastní spotřeba při provozu.
Pokud uvažuješ o nouzovém startu tak to nějaké chvilkové přetížení snese s stejně pod 25mm2 kabelů nepůjdeš.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#164 Příspěvek od xxx » 09 kvě 2019 07:29

právě, že druhá baterka bude živit i naviják, když se bude používat, protože protože cyrix je nerozpojí

Uživatelský avatar
victom
Příspěvky: 539
Registrován: 07 bře 2016 21:41
tel.: 00421905467739
auto: Defender puma 110 SW
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#165 Příspěvek od victom » 09 kvě 2019 08:37

Ale navyjak, alebo štartér bude cucat primárne z hlavnej a sekundárna ju doplňuje.
Nič väčšie ako je na aute by som nešpekuloval.
Skorej by som kládol dôraz na precíznosť spracovania spojov.

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#166 Příspěvek od habakuk » 09 kvě 2019 10:34

xxx píše: 09 kvě 2019 07:29 právě, že druhá baterka bude živit i naviják, když se bude používat, protože protože cyrix je nerozpojí
Touto informací jsi si jistý?
Co jsem dohledal tak by při poklesu tedy při tahání navijákem mělo dojít k odpojení protože klesne napětí
na hlavní baterii a po dobití hlavní baterie se začne dobíjet sekundární. Tedy nemělo by docházet k přenosu proudu zpět
ze sekundární do primární.
Na netu jsem našel toto:
Inteligentní propojovač baterií Cyrix-ct řídí nabíjení a odpojování startovací a provozní baterie. Pokud je na jedné z baterií dosaženo napětí 13,0 V (26 V) po dobu 10 minut nebo 13,8 V (27,6 V) po dobu 4 sekund, Cyrix-ct baterie propojí a dochází k nabíjení obou baterií současně do plného stavu. Jakmile na jedné z baterií klesne napětí pod 12,8 V (25, 6) po dobu 10 minut nebo 11,8 (23,6) po dobu 4 sekund, dojde k vzájemnému odpojení baterií. Toto propojování a odpojování funguje obousměrně. Baterie mohou být odlišných kapacit, typů a konstrukcí. Předpokládá se, že každá baterie napájí své vlastní spotřebiče.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#167 Příspěvek od xxx » 09 kvě 2019 11:24

Ano, tak cyrix funguje v případě, že baterie nejsou nabíjené, ale při "navijakování" máš nastartovaný motor, aby jsi potom mohl odjet. Aspoň já vždy.

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#168 Příspěvek od habakuk » 09 kvě 2019 11:40

xxx píše: 09 kvě 2019 11:24 Ano, tak cyrix funguje v případě, že baterie nejsou nabíjené, ale při "navijakování" máš nastartovaný motor, aby jsi potom mohl odjet. Aspoň já vždy.
Jasně, ale pokud začnu tahat tak poklesne napětí na primární baterce pod 11,8V po dobu 4s tak odpojuji druhou baterku
a všechen volný proud jde přes primární baterku do navijáku. Protože kdyby to tak nebylo nebylo možné použivat trakční baterky, které bych tímto zničil. Nebo doplnil ještě mechanický odpojovač a druhou baterku před taháním odpojil a je jistota.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#169 Příspěvek od xxx » 09 kvě 2019 12:58

nemám s cyrixem žádnou zkušenost,jestli takto funguje, nicméně výrobce prohlašuje, že baterie mohou být odlišných kapacit, typů a konstrukcí, tak by to ani tu trakční nemělo nějak ničit

Asi tam dám 35 nebo 50mm a už to nebudu řešit. To bude i s rezervou stačit.

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#170 Příspěvek od kaligula » 12 kvě 2019 07:18

ted jsem o vikendu tahal navijakem a opravdu mi t-max automaticky odpojil, primarni baterka uz neni nejnovejsi, takze dokonce odpojil i pri zapnuti kompresoru, mam dvoupistovy co ma odber cca 40-45A

Badus
Příspěvky: 696
Registrován: 06 říj 2009 15:45

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#171 Příspěvek od Badus » 12 kvě 2019 09:13

xxx píše:nemám s cyrixem žádnou zkušenost,jestli takto funguje, nicméně výrobce prohlašuje, že baterie mohou být odlišných kapacit, typů a konstrukcí, tak by to ani tu trakční nemělo nějak ničit

Asi tam dám 35 nebo 50mm a už to nebudu řešit. To bude i s rezervou stačit.
Mohou byt odlisne. Ale je to presne tak. Kdyz zacnes "vice vyuzivat" primarni, padne napeti, odpoji to tu sekundarni. Nicmene da se zapojit tak, ze je spojis natvrdo. Uz nevim jestli to maji cyrixy vsechny. Ale mivaji moznost to sepnout natvrdo spinacem. Ma to na to pripravene vyvody.
Discovery II, III, IV KTM 990 Adv, EXC400

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#172 Příspěvek od xxx » 12 kvě 2019 09:40

že jde spojit natvrdo vím. Tlačítkem se propojí baterie na 30s. Mám doma ten 230A, ale umí to i ten malý na 120A.
Výrobci cyrixu nejsou tak hloupí, při navíjákování by teda měl za 4s odpojit tu druhou baterii díky velkému poklesu napětí
Ještě někam napasovat do D4 tu druhou baterku

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#173 Příspěvek od mr-tomas » 12 kvě 2019 09:57

T-max umí taky tlačítkem spojit baterky tušim na 30min. Pak je automaticky rozpojí, nebo to jde kdykoliv ručně.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Badus
Příspěvky: 696
Registrován: 06 říj 2009 15:45

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#174 Příspěvek od Badus » 12 kvě 2019 10:02

xxx píše:že jde spojit natvrdo vím. Tlačítkem se propojí baterie na 30s. Mám doma ten 230A, ale umí to i ten malý na 120A.
Výrobci cyrixu nejsou tak hloupí, při navíjákování by teda měl za 4s odpojit tu druhou baterii díky velkému poklesu napětí
Ještě někam napasovat do D4 tu druhou baterku
Dozadu do "kapsy" do blatniku? Na leve strane je mraky mista ne?
Discovery II, III, IV KTM 990 Adv, EXC400

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#175 Příspěvek od xxx » 12 kvě 2019 10:24

tam se baterie nevejde, nad tím jsem ani nepřemýšlel. Oproti D3 nám chybí ten prostor v motoru v druhém kastlíku, no

Badus
Příspěvky: 696
Registrován: 06 říj 2009 15:45

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#176 Příspěvek od Badus » 12 kvě 2019 10:33

Jde vycistit. Ale je to o prendavni jednotek do haje a pak se tam horko tezko vejde 70Ah baterka.

Dozadu se vejde. V me orvni D3 tam byla...nepochopil jsem proc, kdyz bylo misto v motorun ale uz jsem ji tak koupil.
Discovery II, III, IV KTM 990 Adv, EXC400

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#177 Příspěvek od xxx » 12 kvě 2019 10:51

hmm, tak to bych neřekl, že tam jde dozadu nacpat. Já něco vymyslím :chuckle

Badus
Příspěvky: 696
Registrován: 06 říj 2009 15:45

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#178 Příspěvek od Badus » 12 kvě 2019 12:47

Mam to naplanovany jako ukol na cerven Obrázek tim, ze v D3 jsem ji tam vzadu mel, tak me nenapadlo, ze by se sem nevesla. Podle me tam je stejne mista. Jsi me trochu znervoznel. Mel jsem to jako jasnej zalozni plan, kdyby nevyslo cisteni predniho boxu. Obrázek
Jinak tohle by Te mohlo inspirovat.
https://www.aulro.com/afvb/l319-discove ... -tray.html

Ale bacha je to z Australie a oni nemaji pred tim boxem webasto. Takze jestli to dobre chapu, daj jednu tu jednotku ven, ale nam se tam asi nevejde. Prolitl jsem to jen rychle ocima a ulozil do oblibenych, ze to nactu az budu mit cas to resit v tom cervnu...
Jeste uplne zalozni, ale asi ne moc dobrou variantu mam tak, jak to maji kamaradi v pickupech. Maji druhou baterii v takovym spesl boxu. Do nej jen zapojis kabely propojovaci (nekde po ceste cyrix nebo Traxide nebo Tmax nebo cokoli). Zvenku na tom boxu jsou vsechny zasuvky, vyvody, snad jde dovnitr dokoupit i prevodnik. No a hodi to kamkoli do korby jen kdyz je to potreba. Ale maj to tak spis kvuli tomu, ze nemaji tu druhou baterku kam dat natrvalo.
Discovery II, III, IV KTM 990 Adv, EXC400

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#179 Příspěvek od xxx » 12 kvě 2019 14:10

to už jsem taky viděl Petře :D

ale asi mám jiné auto
20190512_.jpg
20190512_.jpg (162.19 KiB) Zobrazeno 5896 x
jinak tu krabici na baterii včetně relé,... prodává Frontrunner, připojíš jen kabel od startovací baterky
https://www.frontrunneroutfitters.com/e ... -pack.html

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Baterky-zkušenosti, rady, výdrž.

#180 Příspěvek od xxx » 12 kvě 2019 14:13

prostě to harampádí z druhého kastlíku není kam dát, zvláště když je před ním ještě to webasto

Odpovědět