Zdravím,
přemýšlím o chiptunningu a rád bych vaše rady a názory.
Mám motor používaný už v RRE a FR2 - 2.2 SD4 140kw - mám Discovery Sport. Nevím jestli jsou v něm dělané nějaké zásadní změny.
Budu rád za každou radu i případné doporučení.
Díky všem
chiptunning ano či ne ?
Moderátor: Acon
Re: chiptunning ano či ne ?
Nemám zkušenost s těmito motory, ale obecně: Nechal jsem očipovat v minulosti 2 auta. V 1. případě jsem si zaplatil úpravu přímo u firmy, která má oprávnění úprav a podporu od výrobce, bez ztráty záruky a zapsáno v TP, součást kupní smlouvy (nechali to udělat přímo při prodeji). Bylo to při pořízení vozu, čili nemůžu srovnávat před/po, ale následně odjeto cca 120tis km bez problémů, auto jsem coby 1. majitel prodal a pokud vím, jezdilo i dál v pohodě. Závěr: čipování OK, trochu dražší, ale bez ztrát záruky a problémů na technické. Výkonově, jízdní vlastnosti, spotřeba, to vše v pohodě.
V 2. případě jsem s novým autem odjezdil cca 10tis km, a protože se mi nezdálo, že by se to nějak mělo dál rozjíždět, zakoupil jsem externí řídící jednotku. V tomto případě to stálo možná čtvrtinu ceny minulého čipování, ale efekt také pozitivní. Auto znatelně ožilo, už se s tím dalo celkem jezdit. Spotřeba zůstala cca v původních hodnotách, ale auto získalo výraznější dynamiku. Odjel jsem s ním cca 200 tis km, jediný problém - poměrně krátce po úpravě jsem zůstal uprostřed jedné větší křižovatky (Průmyslová/Poděbradská) a mrtvo... Odtlačil jsem to ke kraji (což bylo zábavné), zavolal servis a čekal. Když přijeli, zkusili natočit a na 3. pokus to chytlo... Prolezli pak v servisu vše, prý nic nenašli, tak jsem chvíli jezdil se strachem, ale už se to nikdy neobjevilo. Za mě tedy říkám: proč ne?
V 2. případě jsem s novým autem odjezdil cca 10tis km, a protože se mi nezdálo, že by se to nějak mělo dál rozjíždět, zakoupil jsem externí řídící jednotku. V tomto případě to stálo možná čtvrtinu ceny minulého čipování, ale efekt také pozitivní. Auto znatelně ožilo, už se s tím dalo celkem jezdit. Spotřeba zůstala cca v původních hodnotách, ale auto získalo výraznější dynamiku. Odjel jsem s ním cca 200 tis km, jediný problém - poměrně krátce po úpravě jsem zůstal uprostřed jedné větší křižovatky (Průmyslová/Poděbradská) a mrtvo... Odtlačil jsem to ke kraji (což bylo zábavné), zavolal servis a čekal. Když přijeli, zkusili natočit a na 3. pokus to chytlo... Prolezli pak v servisu vše, prý nic nenašli, tak jsem chvíli jezdil se strachem, ale už se to nikdy neobjevilo. Za mě tedy říkám: proč ne?