Navijáky

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Navijáky

#741 Příspěvek od DanoDEF » 14 pro 2020 21:21

Forsttimber píše: 14 pro 2020 21:14 Takto vyzera silenoid
... takze mas solenoid blok
... ovladanie mas kablove alebo dialkove ?
... cvaka solenoid do oboch stran ?
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Forsttimber
Příspěvky: 1126
Registrován: 16 pro 2008 12:47
tel.: 0903147342
auto: Def 90 a ex D1 ,110
Bydliště: Mošovce okr. TR

Re: Navijáky

#742 Příspěvek od Forsttimber » 14 pro 2020 21:23

Mam aj dialkove aj kabel a stuka aj pri navijani aj odvijani
Real Land Rover is built, not bought

Uživatelský avatar
discovery1liptov
Příspěvky: 1163
Registrován: 23 bře 2012 22:15
tel.: +421 911 156 390
auto: Land Rover Defender
Bydliště: Važec

Re: Navijáky

#743 Příspěvek od discovery1liptov » 14 pro 2020 21:27

100% silenoid:)

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Navijáky

#744 Příspěvek od DanoDEF » 14 pro 2020 21:32

Forsttimber píše: 14 pro 2020 21:23 Mam aj dialkove aj kabel a stuka aj pri navijani aj odvijani
Tak potom musis urobit ten test motora. Odpojis kable na motore F1, F2 a A. Potom spojis F1 s A a na F2 privedies 12V motor ak je OK roztoci sa (pozor zaiskri to). Potom spojis F2 a A a na F1 privedies 12V motor by sa mal tocit do druhej strany.
Ak sa motor bude tocit tak mas problem zo solenoidom.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Navijáky

#745 Příspěvek od DanoDEF » 14 pro 2020 21:35

discovery1liptov píše: 14 pro 2020 21:27 100% silenoid:)
mal som uz aj zamotanejsi pripad ked motor opravovali odbornici na startery a potrapilo ma to dost kym som prisiel na problem.
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Forsttimber
Příspěvky: 1126
Registrován: 16 pro 2008 12:47
tel.: 0903147342
auto: Def 90 a ex D1 ,110
Bydliště: Mošovce okr. TR

Re: Navijáky

#746 Příspěvek od Forsttimber » 15 pro 2020 16:13

Dakujem vsetkym za pomoc a trpezlivost po navode od Dana navijak funguje takze je to solenoid.

Dufam ze tento navod niekomu posluzi.
Real Land Rover is built, not bought

Uživatelský avatar
victom
Příspěvky: 539
Registrován: 07 bře 2016 21:41
tel.: 00421905467739
auto: Defender puma 110 SW
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijáky

#747 Příspěvek od victom » 18 pro 2020 06:03

Takýto Solenoid som mal , a v novom bol úlomok plastu, ktorý zabránil správnemu kontaktovaniu.

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Navijáky

#748 Příspěvek od DanoDEF » 18 pro 2020 14:28

Uplne bezne tie solenoidy zatekaju. Niektore sa bezne daju rozobrat a "opravit".
Přílohy
131670110_2704240129827436_5538412841951783739_n.jpg
131647943_155784116300376_3762770232809829755_n.jpg
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

Uživatelský avatar
Romus
Příspěvky: 132
Registrován: 18 zář 2016 20:01
tel.: 603931461
auto: Free
Bydliště: Karviná

Re: Navijáky

#749 Příspěvek od Romus » 19 pro 2020 22:50

Zkusím i tady umí někdo naviják na Free1 pod origo nárazník?

Uživatelský avatar
matooo
Příspěvky: 1784
Registrován: 11 dub 2010 20:31
tel.: 775555656
auto: puma
Bydliště: brnoo

Re: Navijáky

#750 Příspěvek od matooo » 22 led 2021 21:24

nechcem zakladat nove vlakno. mate nejake doporucenie na bezdratove ovladanie navijaku?
cina alebo kupit ten od warnu? dik matooo

mato_srubka
Příspěvky: 459
Registrován: 27 srp 2013 19:24
auto: DiscoII V8

Re: Navijáky

#751 Příspěvek od mato_srubka » 12 bře 2021 23:23

Aké máte skúsenosti s navijákovaním sa, keď je zle?

Ja som asi dosť defenzívny vodič a zatiaľ sa mi oplatilo ísť radšej dozadu po vlastnej stope, no už boli aj prípady, že lopata nestačila a chvála bohu ma mal kto potiahnúť späť.
Raz sa mi dokonca stalo, že som v zamrznutom snehu šiel po hrubej zamrznutej škrupine a zrazu som zapadol na rám a nápravy. Lopata bola OK, len keby som mal vzadu navijak, tak hádžem možno o hodinu menej.

Aké sú vaše skúsenosti?
Radšej dať naviják dopredu alebo dozadu?
Keby bol vzadu, tak by som ho eventuálne využil aj na nejakú robotu na nakladanie alebo, keď treba pritiahnúť drevo atď...
Seriový LR Discovery II V8 s mnohými závadami, ale je to láska na prvé naštartovanie.
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Navijáky

#752 Příspěvek od habakuk » 13 bře 2021 06:24

Zkušenost máme dobrou. Pokud ti dává logiku jej dát dozadu tak šup tam s ním. Poláci na něj mají zadní nárazník s přípravou.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Uživatelský avatar
masar
Příspěvky: 2724
Registrován: 14 bře 2010 21:49
tel.: 773968639
auto: D2 Td5
Bydliště: Děčín

Re: Navijáky

#753 Příspěvek od masar » 13 bře 2021 13:42

Jojo, to mají... akorát ho nesmíš dát na auto s tažným, pokud ho nehodláš rozřezat a předělávat :P
Land Rover Discovery 2 Td5

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: Navijáky

#754 Příspěvek od VencaZE » 13 bře 2021 14:32

matooo píše: 22 led 2021 21:24 nechcem zakladat nove vlakno. mate nejake doporucenie na bezdratove ovladanie navijaku?
cina alebo kupit ten od warnu? dik matooo
Mám tu jeden čínský bezdrátový ovladač navijáku který byl už součástí dodávky navijáku. Má jednu nebezpečnou vlastnost a sice cca 1 vteřinu doběh při odvíjení i při navíjení. Takže o nějakém přesném navijákování nenůže být řeči.
Pak jsem montoval jiný typ navijáku se stejným ovladačem a ten už to nedělal. Další montáž samostatného čínského ovládání do starého Warnu byla taky v pořádku. Takže asi nějaký nepovedený kus.
Obecně se mi ale ty levný čínský ovladače vůbec nelíbí protože ovladač neobsahuje žádné bezpečnostní prvky při nošení v kapse. Odolnost proti rušení a způsob kodování, aby jeden ovladač ovládal právě jeden konkrétní naviják, by taky stála za zamyšlení. ALe to chce nějakého specialistu na elektroniku.
Takže za ty peníze to sice funguje ale je potřeba mít se hodně na pozoru při používání. Plus vždycky bateriový vypínač silového přívodu a kontrolku k němu
V.
Přílohy
external-content.duckduckgo.com.jpg
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
ondrush
Příspěvky: 271
Registrován: 15 lis 2012 20:56
tel.: 776026642
auto: DiscoII TD5 2003
Bydliště: ~Velka Bites

Re: Navijáky

#755 Příspěvek od ondrush » 13 bře 2021 16:43

bezpecnostny prvok pre nosenie v kapse je posuvny vypinac ovladaca, ktorym ho vypnem a zapnem si ho len ked chcem navijakovat. mam na nom rovnaky "dobeh", ma proste spozdenie, jak spinania tak rozpinanie, da sa s tym naucit pracovat. nemam teraz ziadne kablove ovladanie, tak fungujem len s takymto cinskym a neni to ideal, ale je to dostacujuce
Martin Ondrušek, flákání všeho druhu
profesionální flákač a prokrastinátor

Uživatelský avatar
matooo
Příspěvky: 1784
Registrován: 11 dub 2010 20:31
tel.: 775555656
auto: puma
Bydliště: brnoo

Re: Navijáky

#756 Příspěvek od matooo » 13 bře 2021 17:11

a tie origo warn niekto mate? su spolahlivejsie ?

Uživatelský avatar
DanoDEF
Příspěvky: 5087
Registrován: 15 říj 2006 21:36
auto: 110 SW
Bydliště: Geča

Re: Navijáky

#757 Příspěvek od DanoDEF » 13 bře 2021 20:41

... ano uz roky mam DO WARN. Ci je lepsie ako cinske neviem nikdy som nemal cinske. :mrgreen:
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Navijáky

#758 Příspěvek od MadTom » 13 bře 2021 21:14

VencaZE píše: 13 bře 2021 14:32
matooo píše: 22 led 2021 21:24 nechcem zakladat nove vlakno. mate nejake doporucenie na bezdratove ovladanie navijaku?
cina alebo kupit ten od warnu? dik matooo
Mám tu jeden čínský bezdrátový ovladač navijáku který byl už součástí dodávky navijáku. Má jednu nebezpečnou vlastnost a sice cca 1 vteřinu doběh při odvíjení i při navíjení. Takže o nějakém přesném navijákování nenůže být řeči.
Pak jsem montoval jiný typ navijáku se stejným ovladačem a ten už to nedělal. Další montáž samostatného čínského ovládání do starého Warnu byla taky v pořádku. Takže asi nějaký nepovedený kus.
Obecně se mi ale ty levný čínský ovladače vůbec nelíbí protože ovladač neobsahuje žádné bezpečnostní prvky při nošení v kapse. Odolnost proti rušení a způsob kodování, aby jeden ovladač ovládal právě jeden konkrétní naviják, by taky stála za zamyšlení. ALe to chce nějakého specialistu na elektroniku.
Takže za ty peníze to sice funguje ale je potřeba mít se hodně na pozoru při používání. Plus vždycky bateriový vypínač silového přívodu a kontrolku k němu
V.
A není to spíš tak, že to dálkové ovládání prostě prodlužuje pulzy - takže při ťuknutí do tlačítka to protře vygeneruje pulz délky cca 1 sekundu? Takto se jich chovalo několik a já to považuji za správnou funkci - zabrání to rychlému cvakání relátek/solenoidů, které způsobují veliké opalování kontaktů případně až jejich destrukci.
Tohle je rozdíl mezi navijákem na vyprošťování a navijákem na jeřábu na zvedání. A co se týče toho rádiového provedení a kódování tak to přesně odpovídá těm cca 500Kč co to stojí. Ono pokud to má fungovat ve volném pásmu 433MHz, tak se ani víc očekávat nedá.
Protože už se mi stalo, že na kopci kde bylo několik vysílačů dálka nefungovala, ono se tam nedalo ani zamknout auto, tak kromě podobného čínského dálkového ovládání mám někde v autě zahrabané i drátové ovládání - to kdybych chtěl auto zvedat pro opravu třeba na strom, hlavně ale mám páčkový vypínač na ovládání navijáku přímo na palubce, a to používám nejčastěji. Je to podstatně lepší, než tahat drátové ovládání od navijáku oknem do auta. Vedlejší efekt je, že ovládací dráty natažené pod palubky mi umožnili pod palubku namontovat i přijímač dálkového ovládání. Pod palubkou je podstatně menší šance že ten přijímač shnije, než někde v motorovém prostoru.
Extra solenoid/stykač na odpojení napájení navijáku považuji také za nutnost. Jak při navijákování, když se něco pokazí, tak hlavně při případné nehodě - naviják je celkem na ráně a kabely k němu jsou velmi silné, takže při případném zkratu to může celkem rychle začít od elektriky hořet. A nějaká pojistka okolo 500A už tomu moc nepomůže - to už je tolik energie, že to může začít hořet dřív, než se pojistka přepálí. Nezanedbatelná výhoda navijáku bez napájení je omezení elektrochemické koroze, když ze do navijáku respektive do solenoidů dostane vlhkost. A ta se tam dostane vždy.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

hop
Příspěvky: 12
Registrován: 14 bře 2017 20:14

Re: Navijáky

#759 Příspěvek od hop » 05 led 2023 18:36

Ahoj,
máte někdo naviják Presko?

Uživatelský avatar
jareku
Příspěvky: 1726
Registrován: 09 zář 2012 23:25
tel.: 737 347 753
auto: RR L322+DEF+SIII
Bydliště: Blansko

Re: Navijáky

#760 Příspěvek od jareku » 05 led 2023 19:27

hop píše: 05 led 2023 18:36 Ahoj,
máte někdo naviják Presko?
Mám ho na D3. Zatím jsem ho moc nepoužil na “vytahování” aut/auta. Nevím co od toho čekáš - je to “Čína” tak jako ostatní navijáky v této cenově kategorii… na občasné použití bude na 100% fungovat… z tohoto důvodu jsem ho kupoval…
Live long and prosper.

Odpovědět