solární nabíjení baterií
Moderátor: Acon
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: solární nabíjení baterií
A od toho už je jenom kousek k pořádnému grilu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Trewor - ségra
- Příspěvky: 251
- Registrován: 10 úno 2013 11:45
- auto: D2
- Bydliště: Praha
Re: solární nabíjení baterií
Od LOWa přeposílám tip, jak se dobíjení LR solárem řeší v Africe
Osobně pokud jde jen o udržování baterie u dýl stojícího auta, tak nalepovací panel, klidně jen s 50Wp a levným PWM regulátorem je taková cesta nejmenšího odporu. Panel se dá lípnout i na kapotu kde teplo od motoru jeho účinnost ovlivňuje jen když motor jede a tedy nabíjí a krátce poté kdy ten solár vlastně není zapotřebí.
Samotný 150Wp panel s MPPT regulátorem my i při velkých vedrech utáhnul stále se doplňující zásobu piva, jídla, pití a ledu do drinků pro 4 v 85l lednici a nabíjení mobilů, power bank, NTB.
Je ale už docela velký a obstojně sbírá větve.
Pokud bych chtěl aby všechno jelo několik dní na jednom místě, šel bych do malého panelu natrvalo na autě(abych při odstavení auta nemusel vypínat lednici atd) a paralelně k němu na šňůře věší panel aby auto mohlo stát ve stínu a panely byly na slunku v ideálním úhlu.
Když už jste zmínili Hadex, tak mají právě v akci obdobu Cyrixu https://www.hadex.cz/g890-propojovac-baterii-sbc-5180/ která se proti němu dá i nastavit a následně použít ke spínání/nabíjení dle dostupného napětí.
Apropó šéf Hadexu Pavel Režný právě uhání v rámci Intercontinental rally k Dakaru a to na 1. místě. Miky dělá asistenci/mechanika a LOW je doprovází v Adventure kategorii. Více na FB Wings team offroad a Cestoffky
Osobně pokud jde jen o udržování baterie u dýl stojícího auta, tak nalepovací panel, klidně jen s 50Wp a levným PWM regulátorem je taková cesta nejmenšího odporu. Panel se dá lípnout i na kapotu kde teplo od motoru jeho účinnost ovlivňuje jen když motor jede a tedy nabíjí a krátce poté kdy ten solár vlastně není zapotřebí.
Samotný 150Wp panel s MPPT regulátorem my i při velkých vedrech utáhnul stále se doplňující zásobu piva, jídla, pití a ledu do drinků pro 4 v 85l lednici a nabíjení mobilů, power bank, NTB.
Je ale už docela velký a obstojně sbírá větve.
Pokud bych chtěl aby všechno jelo několik dní na jednom místě, šel bych do malého panelu natrvalo na autě(abych při odstavení auta nemusel vypínat lednici atd) a paralelně k němu na šňůře věší panel aby auto mohlo stát ve stínu a panely byly na slunku v ideálním úhlu.
Když už jste zmínili Hadex, tak mají právě v akci obdobu Cyrixu https://www.hadex.cz/g890-propojovac-baterii-sbc-5180/ která se proti němu dá i nastavit a následně použít ke spínání/nabíjení dle dostupného napětí.
Apropó šéf Hadexu Pavel Režný právě uhání v rámci Intercontinental rally k Dakaru a to na 1. místě. Miky dělá asistenci/mechanika a LOW je doprovází v Adventure kategorii. Více na FB Wings team offroad a Cestoffky