Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
LevonHD
Příspěvky: 177
Registrován: 07 čer 2018 12:57
auto: Orange Rover P38 2.5

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#281 Příspěvek od LevonHD » 26 pro 2018 21:01

Počítám že by mohl táhnout cca tak 8-12t ,zajímalo by mne jak měl vyřešeny ty vzduchový brzdy :think :rofl
(O)Range Rover p38 2.5 TDS

kup svému dítěti Land Rover a už nikdy nebude mít peníze na drogy

Uživatelský avatar
victom
Příspěvky: 539
Registrován: 07 bře 2016 21:41
tel.: 00421905467739
auto: Defender puma 110 SW
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#282 Příspěvek od victom » 21 led 2019 23:00

victom píše: 16 zář 2018 10:13 Dnes Brno z Wranou na chrbte.
Dnešná cesta do Brna, zo zlatou Wranou na plate už bola brnkačka. Defík si začína zvykat... Za rok 3x jazda z podvalom pre mŕtvu Wranu.
1xjazda z podvalom a funkčnou D3
1xjazda z podvalom pre mŕtvu D3.

Uživatelský avatar
jbizik
Příspěvky: 1860
Registrován: 19 zář 2013 00:53
tel.: +421907325338
auto: D1 200tdi, L322 m62
Bydliště: Slovenske Pravno okr.Turc.Teplice , Slovensko

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#283 Příspěvek od jbizik » 21 led 2019 23:56

victom píše: 21 led 2019 23:00
victom píše: 16 zář 2018 10:13 Dnes Brno z Wranou na chrbte.
Dnešná cesta do Brna, zo zlatou Wranou na plate už bola brnkačka. Defík si začína zvykat... Za rok 3x jazda z podvalom pre mŕtvu Wranu.
1xjazda z podvalom a funkčnou D3
1xjazda z podvalom pre mŕtvu D3.
A co tym Wranam bolo ak sa smiem spytat.....aky mavaju probleem???
Ex- D2 4.0 V8 - LPG
Ex-2x SUBARU Outback'05 ,MT aj AT 2.5 lpg +3 cm lift a redukcia
Ex-Honda C-RV 2,2 CTDI 2005
RR L322 VOUGE, 4.4 V8 LPG(m62 )
LAND ROVER Discovery 1 200tdi
http://landroverforum.cz/forum/viewtopi ... 30&t=36532

Uživatelský avatar
victom
Příspěvky: 539
Registrován: 07 bře 2016 21:41
tel.: 00421905467739
auto: Defender puma 110 SW
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#284 Příspěvek od victom » 22 led 2019 13:09

jbizik píše: 21 led 2019 23:56
victom píše: 21 led 2019 23:00

Dnešná cesta do Brna, zo zlatou Wranou na plate už bola brnkačka. Defík si začína zvykat... Za rok 3x jazda z podvalom pre mŕtvu Wranu.
1xjazda z podvalom a funkčnou D3
1xjazda z podvalom pre mŕtvu D3.
A co tym Wranam bolo ak sa smiem spytat.....aky mavaju probleem???
Prvy raz sa mu nepačilo utopenie do bahna po okienka. Vtedy kompletne odysla elektronika. Asi všetky RJ mŕtve.
Pol roka na to zomrela prevodovka, a teraz znovu prevodovka.
Opravy uz budu za chvilu prevysovat cenu vozu, a to má vraj najsuper motor...3,6l V6benzin.

Uživatelský avatar
stiinek
Příspěvky: 645
Registrován: 20 pro 2013 23:27
auto: D2 Td5 2004
Bydliště: Pošukov

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#285 Příspěvek od stiinek » 24 bře 2019 21:31

Včera náhle onemocněl primární tahoun (VW T5, mrtvý servo), tak dneska musela zaskočit Disco.
Přílohy
IMG_20190324_1359106.jpg
Disco2 Td5 2004
Nanocom Evolution (D2 + Td5)
T4 TestBook Hand Held Tester (Def, Free1, D1, D2, P38)

Uživatelský avatar
Fawkes
Příspěvky: 7
Registrován: 20 pro 2017 15:12
auto: RRC
Bydliště: Povrly City

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#286 Příspěvek od Fawkes » 29 srp 2019 15:47

Takhle si to taham ja :muscle
69223123_491960748033938_7864208951473078272_n.jpg
68904889_1336039026560219_1671961889942274048_n.jpg
68904889_1336039026560219_1671961889942274048_n.jpg (41.83 KiB) Zobrazeno 9937 x
Discovery 300Tdi 4inch lift
RRC in progress

Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 749
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#287 Příspěvek od PEPO » 03 čer 2020 16:08

Zneužijem túto tému, lebo zhánam tak trochu info..
Mám príves Brenderup a celková hmotnosť 1,8t a vozím na tom čln.Výška kajuty je skoro 3 metre na zemou a myslím že by ten príves ešte niečo chcel.
Lebo naše cesty nie sú povedzme si na rovinu nič moc. :roll: A dialnicu nejazdím, nakolko ju nemám cestou.A tie naše cesty :roll: :roll: :roll: . No ked ked sa objaví nejaká nepredvídaná jama,alebo zákruta a musím náhle zmeniť smer alebo rýchlo- nepáči sa reakcia toho vozíka..
Preto sa pohrávam s myšlienkou že by som skúsil domontovať tlmiče.Len niekto ma odhovára a ja si skôr myslím že by to stabilite mohlo pomôsť....Pneu mám 185 R14 C 104/102N ,len sú ešte také zánovné, tak s pneu budem až neskôr špekulovať ak príde ich čas.
Preto sa chcem spýtať či niekto niečo takéto riešil a vie porovnať pred a po........alebo aj naopak

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#288 Příspěvek od komin » 03 čer 2020 20:10

Tlmice pomozu hlavne pri prejazde priecnych nerovnosti, skor by pomohlo keby bol nizsi profil pneu, teraz sa vo velkom prechadza na 195/55 r13 ktore sa spravaju super a predpokladam ze mas jedno napravu a tam by som hladal najvacsi problem, dvojnaprava by sa spravala ovela lepsie.
LR DEFENDER 110 SW

Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 749
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#289 Příspěvek od PEPO » 03 čer 2020 21:10

komin píše: 03 čer 2020 20:10 Tlmice pomozu hlavne pri prejazde priecnych nerovnosti, skor by pomohlo keby bol nizsi profil pneu, teraz sa vo velkom prechadza na 195/55 r13 ktore sa spravaju super a predpokladam ze mas jedno napravu a tam by som hladal najvacsi problem, dvojnaprava by sa spravala ovela lepsie.
Ano, je to jednonápravový,Len je dosť dlhý a už teraz ked mám vysunutý zadný nárazník a prechádzam velké dlhé jamy už takmer chytám zadné čelo.ísť nižšie nechcem,lebo aj hore dvorom ked vychádzam mám rovinu a potom dosť prudký hore kopec,,,

Uživatelský avatar
victom
Příspěvky: 539
Registrován: 07 bře 2016 21:41
tel.: 00421905467739
auto: Defender puma 110 SW
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#290 Příspěvek od victom » 04 čer 2020 04:57

Do teraz som ležal pod "vozikom" ...
Ja mám 3,5t dvojnapravu s vyškovo nastavitelným Oje dlhé cca 2m, váha 160kg na gulu pri pázdnom vozíku. Rám vozíka, a aj rám korby je zváraný z profilov - 960 kg....
Bez tlmičov a cca 1t preťaženie 💪, a stabilita OK.
Viezol som VZV -3t váha, 3,1m výška, celkom 3,7m, z Popradu do Piešťan, a OK. Gumy nafúkané na 4,5 - auto aj vlek.
Stabilitu robí konštrukcia rámu a Oje.
Po mojich skusenostiach s vozikmy, Krátke Oje do V by som nikdy nechcel.

Uživatelský avatar
hok300
Příspěvky: 1101
Registrován: 21 zář 2015 11:10
auto: Def 300TDi

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#291 Příspěvek od hok300 » 04 čer 2020 08:00

Tak já mám 3,5t sklapecku. Mám oj do V a jsem spokojenej. Na couvani je lepší kratší oj do V. Ale to je jen můj názor. Když potřebuji stouhle krávou nacouvat nekam do vrat. Vozík má 1t. Často vozim i víc jak 3,5t. 300tdi to tahala celkem obstojně ale td5 te se moc nechce :)
Přílohy
IMG_20191017_1354418.jpg
300TDI---The Legend begins

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#292 Příspěvek od komin » 04 čer 2020 08:37

victom píše:Do teraz som ležal pod "vozikom" ...
Ja mám 3,5t dvojnapravu s vyškovo nastavitelným Oje dlhé cca 2m, váha 160kg na gulu pri pázdnom vozíku. Rám vozíka, a aj rám korby je zváraný z profilov - 960 kg....
Bez tlmičov a cca 1t preťaženie Obrázek, a stabilita OK.
Viezol som VZV -3t váha, 3,1m výška, celkom 3,7m, z Popradu do Piešťan, a OK. Gumy nafúkané na 4,5 - auto aj vlek.
Stabilitu robí konštrukcia rámu a Oje.
Po mojich skusenostiach s vozikmy, Krátke Oje do V by som nikdy nechcel.
Ty si videl vlek na lode, neviem co ma nieco dlhsiu oj jak prepravniky lodi.
LR DEFENDER 110 SW

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#293 Příspěvek od kaligula » 04 čer 2020 09:17

U lodních přívěsů si myslím že základní kámen úrazu je těžiště které je mnohem výše než u bagru na podvale, a potom je třeba si ohlídat přítlak na kouli který bych osobně volil spíše na horní hranici toho co dovoluje tažný hák,
předpokládám že je přívěs bržděný, jestli ne tak určitě bych vyměnil za bržděný, dvounáprava je samozřejmě mnohem stabilnější
potom ještě se dá vyměnit připojení "žehlička" za žehličku se stabilizátorem, jakou používají karavany
domontovat tlumiče určitě smysl dává pokud to není nějaká složitá operace spojená s kompletní přestavbou vozíku

a asi nejdůležitější faktor je článek mezi volantem a sedadlem, s přívěsem je třeba jezdit hlavou, s velkým předvídáním, ale to asi tady všichni víme,

https://www.youtube.com/watch?v=bmBgM5s7ihw

Uživatelský avatar
victom
Příspěvky: 539
Registrován: 07 bře 2016 21:41
tel.: 00421905467739
auto: Defender puma 110 SW
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#294 Příspěvek od victom » 04 čer 2020 14:45

[/quote]Ty si videl vlek na lode, neviem co ma nieco dlhsiu oj jak prepravniky lodi.
[/quote]

Dĺžka , tvar a robustnosť prevedenia oje, a aj vozíka sú rozdielne veci. Je rozdiel mať oje dlhé a tenké, alebo dlhé a masívne železo, ktoré nepodlieha vybraciám, a vlneniu sa.
Ako bolo spomenuté, problém je vo vysoko položenom ťažisku.

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#295 Příspěvek od komin » 04 čer 2020 15:03

Lod nema tazisko vysoko, ale vzadu nakolko motor byva na lodi ta najtazsia vec.
LR DEFENDER 110 SW

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#296 Příspěvek od kaligula » 04 čer 2020 16:00

Asi bych zmeril pritlak na kouli a dovyvážil rozmistenim veci v lodi nebo pridanim nejakeho balastu dopredu, i kdybys ram mel dat rezervu a dva kanystry paliva

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#297 Příspěvek od komin » 04 čer 2020 19:11

Malo by ist posunut ten predny doraz na lod cim by sa zvysilo zatazenie oje.
LR DEFENDER 110 SW

Uživatelský avatar
victom
Příspěvky: 539
Registrován: 07 bře 2016 21:41
tel.: 00421905467739
auto: Defender puma 110 SW
Bydliště: Slovensko
Kontaktovat uživatele:

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#298 Příspěvek od victom » 04 čer 2020 22:50

komin píše: 04 čer 2020 15:03 Lod nema tazisko vysoko, ale vzadu nakolko motor byva na lodi ta najtazsia vec.
V tom pripade treba kolaborovať s váhou a jej rozložením. Je to asi najlacnejšia cesta k úspechu.

Uživatelský avatar
PEPO
Příspěvky: 749
Registrován: 27 led 2011 12:51
tel.: 0905605225
auto: FREELANDER+D3
Bydliště: Furt pri Vode-Z.Moravce

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#299 Příspěvek od PEPO » 05 čer 2020 13:00

komin píše: 04 čer 2020 19:11 Malo by ist posunut ten predny doraz na lod cim by sa zvysilo zatazenie oje.
Ja som spravil presný opak a vypadá to o niečo lepšie..Práveže ked som to mal v predšie..Ale to sa bavíme o 5.centimetroch ..Už aj zadné ramené je počuť a to iste od toho vačšieho zaťaženia čomu bolo doteraz ..Aj papuča má aj už nejakú tu vôlu a to je všetko nové....Do toho určite nepôjdem.Ked je raz napísané že na papuču je max. tolko, tak určite to neprekročím...
No nič, budem chodiť ako doteraz...Ja som to len chcel mať o niečo lepšie..Ale asi nie vždy všetko sa dá tak ako si to predstavujeme... :wink:

Uživatelský avatar
Zizal
Příspěvky: 336
Registrován: 04 srp 2013 19:39
auto: Freelander TD4
Bydliště: Havirov

Re: Tahání těžších přívěsů - zkušenosti

#300 Příspěvek od Zizal » 14 čer 2020 18:21

Mám dotaz trochu na opačné spektrum přívěsů. Mám nebržděný vozík a gumy by už chtěly vyměnit (nápis made in Czechoslovakia znamená že je nevyrobili v tomto tisíciletí) a v techničáku je 165R13 jakou výšku profilu zvolit aby to bylo OK na technické? Nebo je to jedno?

Odpovědět