Tahání těžších přívěsů - zkušenosti
Moderátor: Acon
musí se s citem...
- Přílohy
-
- Multikára (2).jpg
- (147.2 KiB) Staženo 2446 x
-
- Obraz001.jpg
- (171.9 KiB) Staženo 2446 x
JEEP Wrangler Rubicon, JEEP Grand Cherokee, Polaris RZR 900 XP, Polaris Sportsman 850 XP,
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: 20 dub 2008 21:26
- Bydliště: Na samote u lesa okr Klatovy
- ladapes
- Příspěvky: 396
- Registrován: 10 led 2008 23:21
- tel.: 725*708*083
- auto: D4 5.0 V8
- Bydliště: Prachatice
A co třeba tohle???
Tohle byla 5ti-tunka zahrabaná v blátíčku, a ta DII - to je moje bejvalka ..
- Přílohy
-
- P5230018_Zmenit velikost_Zmenit velikost.JPG (172.15 KiB) Zobrazeno 20051 x
- JiriN
- Příspěvky: 29
- Registrován: 11 lis 2008 17:35
- tel.: 603 111 392
- auto: D 110 td5
- Bydliště: Jizerské Hory
- Kontaktovat uživatele:
Nedá mi abych nepřispěl. D110 jsem kupoval jen za účelem tahání 2,5 - 3t vleku. Se kterým po českých okreskách, místních lomunikacích a dálnicích najezdím asi 40 tis. km ročně. Vhodný tahač jsem vybíral snad půl roku a můžu říct, že po různých omlyech se všemi možnými dodávkami je defender 110 opravdu to nejlepší co jsem mohl pořídit, protože:
- spotřeba s 2,5 t vlekem je kolem 12 litrů v létě a 14l v zimě
- jízda do 90 km/hod úplně v pohodě
- při parkování a couvání je redukce k nezaplacení (mám TD5, takže se i do kopce rozjíždím normálně na rychlou), ještě pozn.: náhradní auto mám DiscoveryI 300 TDi a ta při rozjezdu do kopce potřebuje redukci a celkově je docela líná, ale žere o litr méně.
- náhradní díly jsou ne defendera asi nejlevnější ze všech offroadů
- bydlím v Jizerských horách a v zimě ten vlek tahám závějemi už druhý rok defenderem a zatím jsem nepotřeboval řetězy. Ani jsem si je ještě nekoupil - jsem drsnej . Uzávěrka jen mezináprava a TC NEMÁM
- defender má dlohý rozvor tzn. že jízdní vlastnosti při tahání OK, směrová stabilita taky
- a hlavně ten vlek jak někdo psal nemusí bý lehčí než tažné vozidlo. Kombinace hmotností je dána podle maximální hmotnosti soupravy , která je uvedena v TP a defender žádné omezení nemá (max hmotnost soupravy je 6450kg), takže vlek 3,5t a prázdné auto OK
Pak ten řidičák: potřebuješ buď B+E, C1+E nebo C+E.
Je to tak, že B je na vozidlo do 3,5t a vlek max 750kg nebo souprava max 3,5t. B+E je na vozidlo do 3,5t a vlek nad 750kg nebo na soupravu vozidla do 3,5t + vlek nad 750kg příčemž hmotnost soupravy je vyšší než 3,5t a celková hmotnost soupravy je limitovaná pouze technickými možnostmi auta a vleku.
Jestli to není moc dlouhý, tak ještě k tomu vleku:
Nechal jsem se ukecat a v dobré víře jsem si koupil dvounápravový vlek na těch malých 10palcových kolech. Tohle provedení má nejlepší jízdní vlasnosti jaké si človek může přát, ALE.... Pneu se neustále sjíží jen na vnitřku (a to všem co ten vlek maj) a střed nápravy, kde je držák na lanovody k brzdám je 9cm nad zemí, takže až s tím pojedeš na místo mimo asfalt, budeš ten vlek neustále něčím podkládat jako já, abys ty lanovody neutrhl. Dnes už bych šel do vleku na 13" a pneu C.
Když bude zájem, přidám foto
- spotřeba s 2,5 t vlekem je kolem 12 litrů v létě a 14l v zimě
- jízda do 90 km/hod úplně v pohodě
- při parkování a couvání je redukce k nezaplacení (mám TD5, takže se i do kopce rozjíždím normálně na rychlou), ještě pozn.: náhradní auto mám DiscoveryI 300 TDi a ta při rozjezdu do kopce potřebuje redukci a celkově je docela líná, ale žere o litr méně.
- náhradní díly jsou ne defendera asi nejlevnější ze všech offroadů
- bydlím v Jizerských horách a v zimě ten vlek tahám závějemi už druhý rok defenderem a zatím jsem nepotřeboval řetězy. Ani jsem si je ještě nekoupil - jsem drsnej . Uzávěrka jen mezináprava a TC NEMÁM
- defender má dlohý rozvor tzn. že jízdní vlastnosti při tahání OK, směrová stabilita taky
- a hlavně ten vlek jak někdo psal nemusí bý lehčí než tažné vozidlo. Kombinace hmotností je dána podle maximální hmotnosti soupravy , která je uvedena v TP a defender žádné omezení nemá (max hmotnost soupravy je 6450kg), takže vlek 3,5t a prázdné auto OK
Pak ten řidičák: potřebuješ buď B+E, C1+E nebo C+E.
Je to tak, že B je na vozidlo do 3,5t a vlek max 750kg nebo souprava max 3,5t. B+E je na vozidlo do 3,5t a vlek nad 750kg nebo na soupravu vozidla do 3,5t + vlek nad 750kg příčemž hmotnost soupravy je vyšší než 3,5t a celková hmotnost soupravy je limitovaná pouze technickými možnostmi auta a vleku.
Jestli to není moc dlouhý, tak ještě k tomu vleku:
Nechal jsem se ukecat a v dobré víře jsem si koupil dvounápravový vlek na těch malých 10palcových kolech. Tohle provedení má nejlepší jízdní vlasnosti jaké si človek může přát, ALE.... Pneu se neustále sjíží jen na vnitřku (a to všem co ten vlek maj) a střed nápravy, kde je držák na lanovody k brzdám je 9cm nad zemí, takže až s tím pojedeš na místo mimo asfalt, budeš ten vlek neustále něčím podkládat jako já, abys ty lanovody neutrhl. Dnes už bych šel do vleku na 13" a pneu C.
Když bude zájem, přidám foto
Naposledy upravil(a) JiriN dne 15 led 2009 07:37, celkem upraveno 1 x.
Defender 110 td5 2003
Disco I 300tdi 1994
Disco I 300tdi 1994
- JiriN
- Příspěvky: 29
- Registrován: 11 lis 2008 17:35
- tel.: 603 111 392
- auto: D 110 td5
- Bydliště: Jizerské Hory
- Kontaktovat uživatele:
Ještě jedna poznámka:
Motor TD5 na D110 je silný dost a zřejmě je dimenzovaný tak, aby to přežily i ostaní díly na autě.
Než jsem defa pořídil. měl jsem H1 CRDI 140 PS 360 Nm, ten motor není raketa ale sílu na ten vlek opravdu měl,
takže jsem každý rok měnil kříže na kardanu a každé dva roky oprava diferenciálu a výměna třmenů.
Jinak def je první auto v mém životě, se kterým jsem najel zatím 70 tis km (teď má 195 000) a ještě jsem nemusel nic opravovat, jen běžná údržba!!!!!!!!!
Motor TD5 na D110 je silný dost a zřejmě je dimenzovaný tak, aby to přežily i ostaní díly na autě.
Než jsem defa pořídil. měl jsem H1 CRDI 140 PS 360 Nm, ten motor není raketa ale sílu na ten vlek opravdu měl,
takže jsem každý rok měnil kříže na kardanu a každé dva roky oprava diferenciálu a výměna třmenů.
Jinak def je první auto v mém životě, se kterým jsem najel zatím 70 tis km (teď má 195 000) a ještě jsem nemusel nic opravovat, jen běžná údržba!!!!!!!!!
Defender 110 td5 2003
Disco I 300tdi 1994
Disco I 300tdi 1994
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4295
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Hezké a se spoustou užitečných informací.JiriN píše:Ještě jedna poznámka:
Motor TD5 na D110 je silný dost a zřejmě je dimenzovaný tak, aby to přežily i ostaní díly na autě.
Než jsem defa pořídil. měl jsem H1 CRDI 140 PS 360 Nm, ten motor není raketa ale sílu na ten vlek opravdu měl,
takže jsem každý rok měnil kříže na kardanu a každé dva roky oprava diferenciálu a výměna třmenů.
Jinak def je první auto v mém životě, se kterým jsem najel zatím 70 tis km (teď má 195 000) a ještě jsem nemusel nic opravovat, jen běžná údržba!!!!!!!!!
Dej foto soupravy
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu
Tak to já jsem se na ty nízký kola ukecat nenechal, naopak mi doporučovali ty 13tky. Musím říct, že i ty jsou nízký a dnes už bych pokukoval po větších.JiriN píše:Nechal jsem se ukecat a v dobré víře jsem si koupil dvounápravový vlek na těch malých 10palcových kolech. Tohle provedení má nejlepší jízdní vlasnosti jaké si človek může přát, ALE.... Pneu se neustále sjíží jen na vnitřku (a to všem co ten vlek maj) a střed nápravy, kde je držák na lanovody k brzdám je 9cm nad zemí, takže až s tím pojedeš na místo mimo asfalt, budeš ten vlek neustále něčím podkládat jako já, abys ty lanovody neutrhl. Dnes už bych šel do vleku na 13" a pneu C.
Land Rover Defender 110 TD5
Taky trochu přispěji tahám dost často asi tak 50 tis ročně vlek 3,5 tuny a defík šlape naprosto bez problémů. S tím vlekem za terení auto se plně osvědčil vlek na 14kách s kolama samozřejmě pod korbou. Lanovody a tahlo mam předělané nad nápravy a od té doby se ani jednou nestalo,že se něco utrhlo a to ani ve vyjetých kolejích nebo v lese o pařezy.
Tohle jsem táhnul cca 35 Km se zabržděným přívěsem. Na konci cesty se dalo upéct na discích vajíčko a ještě by se připálilo.
- Přílohy
-
- 03092007.jpg
- (216.1 KiB) Staženo 1816 x
- JiriN
- Příspěvky: 29
- Registrován: 11 lis 2008 17:35
- tel.: 603 111 392
- auto: D 110 td5
- Bydliště: Jizerské Hory
- Kontaktovat uživatele:
Šikovnej!!!! Kdybys potřeboval půjčit vlek, řekni, rád si ty pakny nechám zhoblovat.........
V opravně vleků mi říkal technik, že se jednomu jejich zákazníkovi sama zabrzdila brzda na vleku na dálnici D1 na těch děsných nerovnostech mezi panely někde u V.Meziříčí, a byl z toho pěkně vykulenej.
V opravně vleků mi říkal technik, že se jednomu jejich zákazníkovi sama zabrzdila brzda na vleku na dálnici D1 na těch děsných nerovnostech mezi panely někde u V.Meziříčí, a byl z toho pěkně vykulenej.
Defender 110 td5 2003
Disco I 300tdi 1994
Disco I 300tdi 1994
- MOPADŽI
- Příspěvky: 4295
- Registrován: 08 zář 2007 22:35
- auto: Def,Def a Def+Disco
- Bydliště: Orlickoústecko
- Kontaktovat uživatele:
Ondro, ty palety máte jako na vjeci do AfrikyKangaroo píše:Tohle jsem táhnul cca 35 Km se zabržděným přívěsem. Na konci cesty se dalo upéct na discích vajíčko a ještě by se připálilo.
Co sebou fšechno berete, to by mně (nás) teda zajímalo.........
Čas a Land Rover, nezastavíš... www.mopadzi4x4.eu
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: 20 dub 2008 21:26
- Bydliště: Na samote u lesa okr Klatovy
toz jeste jedna
a landik taha jako das
- Přílohy
-
- Picture 691.jpg (146.76 KiB) Zobrazeno 19511 x
co rict ??? asi nic
- OC
- Příspěvky: 1583
- Registrován: 12 říj 2006 04:46
- Bydliště: Nová Ves pod Pleší
- Kontaktovat uživatele:
To vozíš s sebou pro případ, že bys zapadl?
OC ~ http://www.ocs.cz/oc/RangeRover.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
Insured at Steyr&Mannlicher
Ostatně soudím, že registrace zbraní musí být zrušena: http://ocs.cz/Guns/halbrook/registrace.html
-
- Příspěvky: 23
- Registrován: 20 dub 2008 21:26
- Bydliště: Na samote u lesa okr Klatovy