Stavba off-road karavanu

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Stavba off-road karavanu

#21 Příspěvek od mr-tomas » 20 pro 2019 21:50

MFENCE: Jeden dobrý člen tohoto fóra mi nabídl Sankeye na normálních značkách, takže to jde, ale ještě mi nestojí na dvorku, tak bych to nerad zakřiknul. V zásadě jde koupit vozejk už zlegalizovanej v nějakém vyspělejším státě než je náš Banánistán, a pak ho jenom přihlásit u nás. Načež jde udělat přestavba aby se trochu prodloužila ložná plocha a oj.

Kapr: chtěl bych to o něco větší jak ta slza v odkazu, hlavně na šířku, když už jde korba i přes kola, aby by cca jako šíře auta, se stejným rozchodem kol. Potřebuju aby se v tom vyspali dva dospělí, jedno dítě do 150cm na štorc a pes. A navrchu stan pro další dva lidi. Nějakej ukrutnej terén s tím neplánuju.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

kapr
Příspěvky: 38
Registrován: 26 zář 2018 07:09
tel.: 602288471
auto: RR P38 2.5 DSE
Bydliště: pod Ještědem

Re: Stavba off-road karavanu

#22 Příspěvek od kapr » 23 pro 2019 14:47

mr-tomas: tomu rozumím, pohodlí pro 4 + příslušenství má být...
co se týče samotného vozíku, taky jsem teď koukal po konstrukci z C-D profilů - je to lehký, s povrchovou úpravou a po zateplení neskutečně tuhý, potah samozřejmě lodní překližka - taky inspirace. z vercajku metr, nůžky na plech a nejtovačky... :grin: :grin: :grin:
https://cz.pinterest.com/pin/730568370778894485/ , https://cz.pinterest.com/pin/669769775802930343/
moc se mi tá myšlenka líbí.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Stavba off-road karavanu

#23 Příspěvek od mr-tomas » 23 pro 2019 15:08

Když mě se do té Al konstrukce nechce, to je všechno svařované z jeklu a tam musí být velké tepelné mosty.
Co se týče tuhosti, chci na to udělat takovou malou Roll cage prošroubovanou do konstrukce, která bude fungovat i jako zahrádka, takže by to mělo i bez jeklové kostry něco vydržet.
Něco jako toto.
Přílohy
20190827_092813.jpg
20190827_092813.jpg (39.6 KiB) Zobrazeno 5288 x
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Hanys_a_Kaca
Příspěvky: 6476
Registrován: 18 kvě 2010 09:13
tel.: 775 173 983
auto: DEF110+D2+RRC
Bydliště: Prachatice / Budějice

Re: Stavba off-road karavanu

#24 Příspěvek od Hanys_a_Kaca » 23 pro 2019 15:28

Vnější kostra bude mít dycky dva základní průšviny:
A) Zoufalý poměr vnější a vnitřních rozměrů výsledků.
B) Mnoho kritických míst pro zatékání - prostup vnější a vnitřní kostry pláštěm.
Udělal bych maximálně něco jako hagusy.
Hanys a Káča

Land Rover se nekupuje, Land Rover se staví.
O našem výletu: http://www.oneland.cz

kapr
Příspěvky: 38
Registrován: 26 zář 2018 07:09
tel.: 602288471
auto: RR P38 2.5 DSE
Bydliště: pod Ještědem

Re: Stavba off-road karavanu

#25 Příspěvek od kapr » 23 pro 2019 15:32

ne ne, c-d profil myslím profily co se používají na konstrukce sadrokartonu...
https://www.e-stavebniny.cz/sadrokarton ... polozek=50
https://www.e-stavebniny.cz/sadrokarton ... ff0116.php
viděl sem udělanou obytnou nástavbu na avií, docela mě to překvapilo... použil profil UD 27x28 a UW 50x40 zaklopené do sebe

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Stavba off-road karavanu

#26 Příspěvek od MadTom » 23 pro 2019 15:43

Profily pro sádroš mají jednu podstatnou nevýhodu - reznou.
Doporučuju si to skicnout tužkou na papír a spočítat váhu jednotlivých komponentů - kostra, opláštění, ... - ono se potom člověk docela diví, jak ty kila skáčou nahoru.
Moderní sendvič je velký skok dopředu oproti klasice ze dřeva.
A druhá věc je to co píše Hanys - jestli má stěna 4 cm (sendvič) nebo 10 cm (kostra + opláštění + izolace) je docela rozdíl, zvlášť když si chce člověk potom uvnitř lehnout. Když 10 cm chybí, je to velikej problém.
K sendvičovým panelům jsou i spojovací rohy a další profily, prostě takové stavebnice.
Hagusy jsou dobrá věc - na něco lehkého. Taková 4 jízdní kola ale už moc v kategorii lehké nejsou.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

kapr
Příspěvky: 38
Registrován: 26 zář 2018 07:09
tel.: 602288471
auto: RR P38 2.5 DSE
Bydliště: pod Ještědem

Re: Stavba off-road karavanu

#27 Příspěvek od kapr » 23 pro 2019 16:23

MadTom: máš pravdu co se týče konstrukce skladby rám - opláštění, vzhledem k váze, zatékání, také pracnosti atd. ( profily jsou pozink, tak nevím, mám pár let udělanou voliéru, zatím nic nerezne ) - z jakého materiálu se dělá sendvič ? myslím druh plastu.

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: Stavba off-road karavanu

#28 Příspěvek od komin » 23 pro 2019 18:24

Ty si na to video nepozeral co? O jakych tepelnych mostoch tocis, ved urobis hlinikovu konstrukciu kludne spajanu tymi plastovymi spojkami a nato nalepis sikaflexom zvonku pur panely, nechapem kde tam vidis tepelny most.
LR DEFENDER 110 SW

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Stavba off-road karavanu

#29 Příspěvek od mr-tomas » 23 pro 2019 19:03

Video jsem viděl, ale asi nepochopil neb nevládnu jazykem. Pokud nalepím na tu Al konstrukci panely z venku, tak budu mít tu konstrukci viditelnou zevnitř? Takhle chápu že tepelné mosty nebudou, ale původně jsem myslel že ta konstrukce má být schovaná v těch panelech aby nebyla vidět.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Stavba off-road karavanu

#30 Příspěvek od kaligula » 23 pro 2019 19:58

Jeste jeden poznatek, jak vidim ty fotky s napravou uplne v zadu a kilometr dlohym oje - uz behem projektovani si rozmysli vyvazeni a rozlozeni vybaveni a pripadneho nakladu nebo nadrze na vodu tak aby byl pritlak na kouli jenom mirne v plusu nejen kvuli jizde ale i pote co ho odpojis at nemas oje do nebe a karavan na zadech, a nezapomen na operne nozky

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Stavba off-road karavanu

#31 Příspěvek od mr-tomas » 23 pro 2019 20:05

Tomu rozumím, ale kolik je ideální hmotnost na oj? Zatím jsem našel jen údaj na obyč. karavan 75kg.
Sankey má nožičky v základu.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
matooo
Příspěvky: 1784
Registrován: 11 dub 2010 20:31
tel.: 775555656
auto: puma
Bydliště: brnoo

Re: Stavba off-road karavanu

#32 Příspěvek od matooo » 23 pro 2019 20:12

Kup si druheho defa a mas klid. A mozna jak.koukam na ty karavany to bude i levnejsi :rofl a kdyz zapadnes zena te vytahne :yes

Uživatelský avatar
Dex
Příspěvky: 900
Registrován: 17 led 2012 16:33
tel.: +420606945930
auto: D2,D3,S3,RRC
Bydliště: Ostrava

Re: Stavba off-road karavanu

#33 Příspěvek od Dex » 23 pro 2019 20:14

Tady máte hotový podvozek na nějakou tu stavbu i s papíry.
https://auto.bazos.cz/inzerat/113670182 ... stavba.php

Odesláno z mého VFD 820 pomocí Tapatalk


MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Stavba off-road karavanu

#34 Příspěvek od MadTom » 23 pro 2019 20:18

Jestli jsem to pochopil správně, tak vzali šasi, na něj nalepili podlahu, na to nalepili konstrukci skříněk z hliníkových jeklíků spojených plastovými spojkami a na to nalepili boční stěny. Nikde to není šroubované, vše je lepené, nejspíš nějakým tmelem, a skříňky jsou strukturální částí karavanu. Vnější panely jsou z jednoho kusu, takže tam nejsou spoje, pouze v rozích.
Tím, že konstrukce je součástí skříněk, tak je z velké části schovaná, zbytek je překrytej panelama, který schovávají dráty, trubky a hadice. Vnitřní panely jsou na konstrukci nalepené a tlusté jenom 2mm.
Celé je to moc pěkné, ale mám dojem, že vymakat a udělat to na jeden vozík bude pekelná práce.
Jinak k těm hlíníkovým jeklíkům a plastovým spojkám - používal jsem jeklíky 20*20*1,5mm, nařezané kotoučovou pilou v Alupe v Pardubicích přímo na míru - přesnost mají do 0,5mm, zvlášť když se člověk slušně zeptá a domluví se. Zbouchané gumovou paličkou, bez nějakých zajišťovacích šroubků. Drželo to tak, že když jsem to jednou složil blbě, tak jediné řešení bylo plastovou spojku rozlámat, aby se daly znovu použít alespoň ty hliníkové jeklíky.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Stavba off-road karavanu

#35 Příspěvek od kaligula » 23 pro 2019 20:30

Maximum pritlaku na kouli je dano taznym, u D3 mam myslim psano 150kg, ale karavanisti si to hlidaji na cca 15-20kg pak ho odpojis odtlacis, otocis proste jednoduse manipulujes i v jednom cloveku bez nutnosti operneho kolecka, pri odpojovani budes tu vahu pritlaku zvedat rukama, á kdyz budes rucne s karavanem manipulovat budes tu vahu drzet, 75 kg neudrzis dlouho, s opernym koleckem mimo asfalt moc neuspejes, ja mel dvounapravu karavan 8 metru na delku, celkova hmotnost 1900kg a kdyz jsem ho potrrbova odpojit a posoupnout tak i na travniku stacilo zduchnout jednou rukou, ocenis to prikazdem odpojovani hlavne mimo asfalf, az budes nekde na uzke ceste v lese otacet soupravu o 180stupnu s tim ze na to budes muset odpojit prives

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Stavba off-road karavanu

#36 Příspěvek od mr-tomas » 23 pro 2019 20:36

Tech 75kg uvádéli z důvodu omezení houpání na silnici kdy se vás karavan snaží předjet.
Nicméně dokud ho nenaplním kompletní výbavou, tak stejně nebudu dopředu tušit jak to bude váhově rozložený.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Stavba off-road karavanu

#37 Příspěvek od MadTom » 23 pro 2019 20:56

Posledních pár kilo vyřeším rozložením nákladu uvnitř karavanu, jinak je to jak píše Kaligula. Hlavní je, aby ti seděla výška tažného k výšce koule na autě a karavan v tu chvíli byl v rovině. Občas se u malého karavanu hodí mít možnost lehnout a spát bez odpojování od auta a rovnání na nožičkách. S velkým karavanem už to moc nejde.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Stavba off-road karavanu

#38 Příspěvek od kaligula » 23 pro 2019 21:42

Na vyvazeni ti staci zavesna vaha - mincíř zavesis na to oje a budes si ladovat karavan proviantem na dovyvazeni, nejlepe zkontrolovat pred kazdou jizdou,nekdy staci prazdna nadrz na vodu nebo plny hajzlik a vsechno je jinak, idealne si to odzkousis jak velky pritlak potrebujes ke komfortni jizde po asfaltu, kvuli kmitani mozna to bude chtit treba trochu vic jak 20kg, vyzkousis uvidis

kapr
Příspěvky: 38
Registrován: 26 zář 2018 07:09
tel.: 602288471
auto: RR P38 2.5 DSE
Bydliště: pod Ještědem

Re: Stavba off-road karavanu

#39 Příspěvek od kapr » 23 pro 2019 22:47

jak na to koukám, nechci postavit vesmírnou loď ze super materiálů, nebo expediční maringotku do tundry, ale něco, z čeho budu mít radost a v pohodě si tam hodím šlofíka. :grin: :grin: :grin: popravdě, moc těch vehiklů jsem po cestách - necestách neviděl...

Uživatelský avatar
habakuk
Příspěvky: 2559
Registrován: 10 črc 2011 20:45
auto: Discovery II
Bydliště: Blansko

Re: Stavba off-road karavanu

#40 Příspěvek od habakuk » 24 pro 2019 07:10

No neviděl jsi je na cestách protože je to do malé Evropy totálně nepraktická věc.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy

Odpovědět