Pořízení offroad auta- rady a zkušenosti
Moderátor: Acon
Pořízení offroad auta- rady a zkušenosti
Dobrý den pánové. Stojím před rozhodnutím ohledně koupě terénního auta. Auto budu využívat řekl bych denně. Hlavní využití ježdění po revíru, přikrmování zvěře, tahání vleků a na víkendové cestování pro 5.-ti členou rodinu hlavně po ČR. Párkrát do roka dovolená s autem s nájezdem cca 2500- 3000km. Ročně najedu kolem 25tis km.
Do této doby jsem jezdil po lese s nivou 1.9d 47kw. Nyní chci investovat do auta kde se člověk ještě nemusí bát kvality a toho že se to jednoho dne celé rozsype a bude hotovo. Raději dám přednost staršímu a kvalitnímu autu do kterého raději zainvestuji na pravidelný a pečlivý servis než držet v baráku spotřební auto s reálnou životnosti pár let.
Dříve jsem se hodně poohlížel po defenderu. Bohužel pak z koupě nějak sešlo a dnes zjišťuji že by to chtělo něco na způsob defendera ale trošku více určené na cestování. Tím myslím něco jako starší vůz Discovery 2. Chtěl bych poprosit o nějaké rady jestli je to dobrý nápad, a nebo špatný a popřípadě proč. U tohohle auta bych se rád zeptal jestli je vhodnější manuál nebo automat. Ale automaty se dělají co jsem viděl jen ctyrkvalty a nevím jaké to bude s tím pojezdeni. Budu rád za každou radu. Dekuji
Do této doby jsem jezdil po lese s nivou 1.9d 47kw. Nyní chci investovat do auta kde se člověk ještě nemusí bát kvality a toho že se to jednoho dne celé rozsype a bude hotovo. Raději dám přednost staršímu a kvalitnímu autu do kterého raději zainvestuji na pravidelný a pečlivý servis než držet v baráku spotřební auto s reálnou životnosti pár let.
Dříve jsem se hodně poohlížel po defenderu. Bohužel pak z koupě nějak sešlo a dnes zjišťuji že by to chtělo něco na způsob defendera ale trošku více určené na cestování. Tím myslím něco jako starší vůz Discovery 2. Chtěl bych poprosit o nějaké rady jestli je to dobrý nápad, a nebo špatný a popřípadě proč. U tohohle auta bych se rád zeptal jestli je vhodnější manuál nebo automat. Ale automaty se dělají co jsem viděl jen ctyrkvalty a nevím jaké to bude s tím pojezdeni. Budu rád za každou radu. Dekuji
Re: Pořízení offroad auta- rady a zkušenosti
Noooo tot otázka
Disco umí bejt taky super kašička. Tomu pečlivějšímu servisu co píšeš, budeš muset opravdu dopřát. Protože LR je takové, jaké si ho uděláš.
Já osobně bych volil dovoz z teplého nesoleného prostředí. Pak řádně ošetřit na naše solení a sračky. A pak už jen kolotoč oprav a úprav. Nebo něco tady zachovaného, ale třeba pro mě mělo hlavní cenu aby to nebylo zrezlé. Vše kolem už se udělá.
Defik je cenově dosti náročnější na pořízení.
Já nebejt postižený LR, tak bych uvažoval o Japonci.
Disco umí bejt taky super kašička. Tomu pečlivějšímu servisu co píšeš, budeš muset opravdu dopřát. Protože LR je takové, jaké si ho uděláš.
Já osobně bych volil dovoz z teplého nesoleného prostředí. Pak řádně ošetřit na naše solení a sračky. A pak už jen kolotoč oprav a úprav. Nebo něco tady zachovaného, ale třeba pro mě mělo hlavní cenu aby to nebylo zrezlé. Vše kolem už se udělá.
Defik je cenově dosti náročnější na pořízení.
Já nebejt postižený LR, tak bych uvažoval o Japonci.
Re: Pořízení offroad auta- rady a zkušenosti
Jaký Japonec například?
- Tazik1992
- Příspěvky: 1393
- Registrován: 10 čer 2014 22:59
- tel.: 602875958
- auto: Defík
- Bydliště: Holýšov,Kaznějov
Re: Pořízení offroad auta- rady a zkušenosti
Z vlastní zkušenosti
Nissan PickUp D21 - spolehlivý "veterán", ale o to odolnější. Ovšem je problém jej dneska sehnat v zachovalejším stavu.
Nissan Terrano 2 TD2,7 - NEZMAR, hlavně motorově! Najeto 300-400tisíc nic neznamená. I v "bezstarostných" podmínkách provozu je docela odolný i pokročilejším řidičům-hovadům.
Oba mají samozřejmě korozní slabiny, hlavně v zadních partiích.
Nissan PickUp D21 - spolehlivý "veterán", ale o to odolnější. Ovšem je problém jej dneska sehnat v zachovalejším stavu.
Nissan Terrano 2 TD2,7 - NEZMAR, hlavně motorově! Najeto 300-400tisíc nic neznamená. I v "bezstarostných" podmínkách provozu je docela odolný i pokročilejším řidičům-hovadům.
Oba mají samozřejmě korozní slabiny, hlavně v zadních partiích.
Sloužim lidu! :-)
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
Land Rover Defender 110SW 300Tdi 1998
ex-služební Land Rover Defender 2,4TDCi Puma 2008
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Pořízení offroad auta- rady a zkušenosti
To poslední je asi nejdůležitější - jde o stará nebo starší auta, takže koroze je podle mě to nejzásadnější. Její případná oprava může být velmi rychle o hodně náročnější, než opravy zbytku auta.
A opravy jako takové vůbec - buďto si to zvládneš sám, nebo si budeš muset v okolí najít někoho, kdo to umí. A protože to není Škodovka, tak výběr bude podstatně omezenější.
A opravy jako takové vůbec - buďto si to zvládneš sám, nebo si budeš muset v okolí najít někoho, kdo to umí. A protože to není Škodovka, tak výběr bude podstatně omezenější.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Pořízení offroad auta- rady a zkušenosti
Je pravda že ta rez a hniloba je to nejhorší . Hlavně ta naše sůl to je hroznej bordel.
Už od hodně lidí jsem slyšel že defender nebo disco jsou auta který fakt není levný držet na zivu, na druhou stranu dnešní auta to je úplně v háji.
Už od hodně lidí jsem slyšel že defender nebo disco jsou auta který fakt není levný držet na zivu, na druhou stranu dnešní auta to je úplně v háji.
Re: Pořízení offroad auta- rady a zkušenosti
No asi nejdůležitější informace z tvého příběhu auto pro pětičlennou rodinu. Tady v této disciplíně je Disco 2 velmi na hraně. Nepíšeš zda děláte nějaký sport tady potřeba mimo 5 lidí také hromadu bagáže. Mám Disco2 jak hlavní rodinné auto ale k tomu dvě další menší.
Ohledně spolehlivosti je to jednoduché 30.000,- ročně a budeš mít spolehlivé auto na které se budeš moct spolehnout.
Ohledně spolehlivosti je to jednoduché 30.000,- ročně a budeš mít spolehlivé auto na které se budeš moct spolehnout.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
Re: Pořízení offroad auta- rady a zkušenosti
Do těch 30tis za rok se počítá co všechno? Co se týče nějakých věci na sport tak to neřeším. Nejdůležitější je, aby to bylo spolehlivý, spotřeba do cca 13 litrů na silnici, aby to mělo jednoduchou elektriku bez nějakých hlouposti, aby to uvezlo 2 dospělý, tři děti , aby to zvladlo táhnout vlek a aby se to nebalo vjet do lesa, a každá cesta mimo silnici to auto nepoznamenala.
Re: Pořízení offroad auta- rady a zkušenosti
Třicet je komplet servis bez tuningu, PHM a pojistek. Nějaký rok je to více někdy méně, ale když to za těch 9 let dám do průměru tak je to 30t / rok.
No jinak se auto terénu rozhodně nebojí.
Já mám také 3 děti všechny v sedačkách a jeden dospělý sedí uprostřed vzadu abychom se tam všichni vlezli. Chce to vyzkoušet zda to akceptujete.
No jinak se auto terénu rozhodně nebojí.
Já mám také 3 děti všechny v sedačkách a jeden dospělý sedí uprostřed vzadu abychom se tam všichni vlezli. Chce to vyzkoušet zda to akceptujete.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
-
- Příspěvky: 459
- Registrován: 27 srp 2013 19:24
- auto: DiscoII V8
Re: Pořízení offroad auta- rady a zkušenosti
Ja mám 7miestne D2 a v podstate fungujem tak, že používam 6 miest, keď ideme v zime na Oravu. Siedmu sedačku som demontoval a toto miesto používam na batožinu.
D2 je dnes už viac menej historizmus, ktorý stále dobre jazdí. D3/D4 už je čo do komfortu výrazne ďalej.
Ja som môj D2 používal ako daily car, ale tento rok som radšej kúpil novú nákupnú tašku ( Toyota Yaris) a vozím sa na tom. D2 je dnes už škoda drať. Teda aspoň ten môj chcem zachovať do budúcna a používam ho už len víkendovo, keď sa chcem započúvať do zvuku V8.
Mne osobne na tvoje využitie viac pasuje D3/D4. Diesel je na hovno, ale dá sa to riešiť. Benzín sa na tú spotrebu asi nedostane.
Ku prevodovke, za mňa automat. V teréne je to super a na ceste ešte lepšie aj keď ja som ovplyvnený benzínovým V8 s automatom. Neviem ako jazdí TD5 s manuálom.
D2 je dnes už viac menej historizmus, ktorý stále dobre jazdí. D3/D4 už je čo do komfortu výrazne ďalej.
Ja som môj D2 používal ako daily car, ale tento rok som radšej kúpil novú nákupnú tašku ( Toyota Yaris) a vozím sa na tom. D2 je dnes už škoda drať. Teda aspoň ten môj chcem zachovať do budúcna a používam ho už len víkendovo, keď sa chcem započúvať do zvuku V8.
Mne osobne na tvoje využitie viac pasuje D3/D4. Diesel je na hovno, ale dá sa to riešiť. Benzín sa na tú spotrebu asi nedostane.
Ku prevodovke, za mňa automat. V teréne je to super a na ceste ešte lepšie aj keď ja som ovplyvnený benzínovým V8 s automatom. Neviem ako jazdí TD5 s manuálom.
Seriový LR Discovery II V8 s mnohými závadami, ale je to láska na prvé naštartovanie.
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Pořízení offroad auta- rady a zkušenosti
D2 TD5 s manuálem je OK, se sériovým automatem je to zklamání, pokud se tam dá ale větší měnič, tak je to OK.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Pořízení offroad auta- rady a zkušenosti
No já bych klidně řekl kup Toyotu LC 100-120-150 podle toho kolik do toho budeš chtít vrazit.
Ona je opravdu D2 auto pro fandy. Díky kompaktním rozvoru jsou zadní dveře vyloženě k zlosti. Do toho auta se nenastupuje ale podivně nelézá.
Manuál je v Td5 v pohodě automat v sérii čisté peklo které totálně zabijí potenciál relativně výkonného motoru. Tedy pokud chceš naftu s automatem tak jedině Tuning měniče jinak budeš jenom smutný.
No prostě to auta musíš mít rád já ani nevím proč, ale vzhledově se mi hrozně líbí a když ho řídím tak mám pocit, že jej opravdu řídím ne jako v moderních autech.
Ona je opravdu D2 auto pro fandy. Díky kompaktním rozvoru jsou zadní dveře vyloženě k zlosti. Do toho auta se nenastupuje ale podivně nelézá.
Manuál je v Td5 v pohodě automat v sérii čisté peklo které totálně zabijí potenciál relativně výkonného motoru. Tedy pokud chceš naftu s automatem tak jedině Tuning měniče jinak budeš jenom smutný.
No prostě to auta musíš mít rád já ani nevím proč, ale vzhledově se mi hrozně líbí a když ho řídím tak mám pocit, že jej opravdu řídím ne jako v moderních autech.
D II Td5 manuál + 2'' Lift a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
D II Td5 automat a nějaký ty drobný úpravy
Re: Pořízení offroad auta- rady a zkušenosti
Tak na to bych měl dotaz ohledně toho automatu.....Jak píšete o silnějším měniči, tak ten je z jiné motorizace, nebo jiného auta nebo jako vyloženě tuningový díl? Na kolik to tak vychází cenově? Tam je problém že to například neudrží to auto ve větším svahu na místě, nebo to pří výjezdech byť i pod plynem kdy by měl motor sílu, tak auto prostě stojí protože to ten měnič nepředá z motoru do převodovky a na kola?
Co se týče toho automatu, všude jsem viděl jen čtyřkvalty, a zajímalo by mě, jak s tím to auto jezdí....nechybí tomu někdy kvalt navíc třeba na dálnici nebo tak podobně na ty delší přesuny?
Jak píšete ohledně těch benzinových aut, taky se mi moc líbí například jeep at už cheerokee nebo wrangler, taky to asi nebudou špatná auta, jde jich vidět na silnicích dost povětšinou v neupraveném stavu a věřím že hodně lidí by taky neměnilo.
Kdybych neřešil peníze na pořízení a provoz, asi bych šel do nějaké ameriky, něco jako dodge ram nebo ford f-150. Nejsou to vyloženě offroady, ale věřím tomu, že i v nepřizvednutém stavu by mě to dostalo tam, kam potřebuji. Každopádně u těchto aut se vyplatí podle mého investovat do lpg, prý to v těch motorech 5.7 hemi funguje dobře.
U toho dieselu si myslím, že nejlepší věc je rotační čerpadlo. Sám jsem měl rotačku ve dvou autech, byly to sice osobáky s motorem 1.9tdi 81kw ale ty auta šlapaly bez chybičky. Nevím kdo všechno v těch starších autech to měl, ale landrover to měl v těch 200 a 300tdi ne?
Je to opravdu těžky vybrat nějaké auto aby posloužilo pro všechno prakticky každý den v provozu na silnici, pár kilometrů po lesích a loukách.....
Co se týče toho automatu, všude jsem viděl jen čtyřkvalty, a zajímalo by mě, jak s tím to auto jezdí....nechybí tomu někdy kvalt navíc třeba na dálnici nebo tak podobně na ty delší přesuny?
Jak píšete ohledně těch benzinových aut, taky se mi moc líbí například jeep at už cheerokee nebo wrangler, taky to asi nebudou špatná auta, jde jich vidět na silnicích dost povětšinou v neupraveném stavu a věřím že hodně lidí by taky neměnilo.
Kdybych neřešil peníze na pořízení a provoz, asi bych šel do nějaké ameriky, něco jako dodge ram nebo ford f-150. Nejsou to vyloženě offroady, ale věřím tomu, že i v nepřizvednutém stavu by mě to dostalo tam, kam potřebuji. Každopádně u těchto aut se vyplatí podle mého investovat do lpg, prý to v těch motorech 5.7 hemi funguje dobře.
U toho dieselu si myslím, že nejlepší věc je rotační čerpadlo. Sám jsem měl rotačku ve dvou autech, byly to sice osobáky s motorem 1.9tdi 81kw ale ty auta šlapaly bez chybičky. Nevím kdo všechno v těch starších autech to měl, ale landrover to měl v těch 200 a 300tdi ne?
Je to opravdu těžky vybrat nějaké auto aby posloužilo pro všechno prakticky každý den v provozu na silnici, pár kilometrů po lesích a loukách.....
Re: Pořízení offroad auta- rady a zkušenosti
Já taky nemám rád ty moderní auta. Už hlavně když vidím ty pořizovací ceny, pro normálního člověka co chodí do práce za normální výplatu to je neunosné. V dnešním světě SUVéček které lidí pořizují za 1.5mil až třeba 5 milionů jenom nestčím koukat. Stejně tak i například pracovní pickupy stylu toyota hilux za 1.2mil mi přijde jako šílenství, když to má třeba myslivec nebo hajnej a s tím autem jezdí denně lesem. Co takhle slýchám tak každá jízda po polní či lesní cestě odhalí při vjezdu na silnici další věci co kde vržou nebo skřípají.....nedokážu si představit že by s tím někdo jezdil opravdu těžký terén. Hlavně v dnešní době, kdy jsou auta spoítaná na záruku....a to kdyby v tom servise viděli kde se s tím jezdí, jak je to od bahna asi by zešíleli a záruku by stáhli.habakuk píše: ↑22 pro 2019 19:42 No já bych klidně řekl kup Toyotu LC 100-120-150 podle toho kolik do toho budeš chtít vrazit.
Ona je opravdu D2 auto pro fandy. Díky kompaktním rozvoru jsou zadní dveře vyloženě k zlosti. Do toho auta se nenastupuje ale podivně nelézá.
Manuál je v Td5 v pohodě automat v sérii čisté peklo které totálně zabijí potenciál relativně výkonného motoru. Tedy pokud chceš naftu s automatem tak jedině Tuning měniče jinak budeš jenom smutný.
No prostě to auta musíš mít rád já ani nevím proč, ale vzhledově se mi hrozně líbí a když ho řídím tak mám pocit, že jej opravdu řídím ne jako v moderních autech.
Co se týče discovery 3 nebo 4 ......trojka ta by se cenově dala, čtyřka už myslím asi moc ne....ale na naftáky jak píšete jsem slyšel hrozný věci a těch benzinovejch moc není ne? Nebo myslíte že to je dobrá investice? Jenom přeci už je to dost moderní auto....
Re: Pořízení offroad auta- rady a zkušenosti
Nebo 2x Jimnnyho a mas klid To tady ma drtiva vetsina Rumaku Bohuzel tady opravdu plati slovo RUMak Viz skoro zastreleni kolegy Ne ja, ale kolega vozralej .)
Jinak tedka vazne, sel bych cestou provereneho Japonce a nebo D2 ale pouze dovoz treba Italie. Priplatit si za TOP ram atd. Plecky za 60-80 jsem byl pred nakupem me D2 vokouknout. Sundaval jsem ram rukama i s nanosem GumoAsfaltu.
Do US nema cenu vubec koukat a pak uz vlastne nic neni. Ja osobne se zamiloval do https://www.sauto.cz/osobni/detail/mits ... oFrom=list .
Nevim o tom aute vlastne vubec nic, nevim jak se sere atd. Ale misto D2 na Neteren a sem tam polnacka je krasny. Treba je uplne marny, treba ma blbe motory atd. Ale takhle na ulici je krasny. Vite vubec nekdo neco k tomuto modelu? Ac vim jake mame auta a ze mam doma 2x LandRovera Ale po D2 si necham Defika a dal uz bud zase Defa a nebo Tohle.
D2 pro me super, jsem spokojeny to joooo. Ale vim ze leeta si ho nenecham. No treba joo, ale trochu ho vymazlim asi.
Jinak tedka vazne, sel bych cestou provereneho Japonce a nebo D2 ale pouze dovoz treba Italie. Priplatit si za TOP ram atd. Plecky za 60-80 jsem byl pred nakupem me D2 vokouknout. Sundaval jsem ram rukama i s nanosem GumoAsfaltu.
Do US nema cenu vubec koukat a pak uz vlastne nic neni. Ja osobne se zamiloval do https://www.sauto.cz/osobni/detail/mits ... oFrom=list .
Nevim o tom aute vlastne vubec nic, nevim jak se sere atd. Ale misto D2 na Neteren a sem tam polnacka je krasny. Treba je uplne marny, treba ma blbe motory atd. Ale takhle na ulici je krasny. Vite vubec nekdo neco k tomuto modelu? Ac vim jake mame auta a ze mam doma 2x LandRovera Ale po D2 si necham Defika a dal uz bud zase Defa a nebo Tohle.
D2 pro me super, jsem spokojeny to joooo. Ale vim ze leeta si ho nenecham. No treba joo, ale trochu ho vymazlim asi.
Re: Pořízení offroad auta- rady a zkušenosti
MFENCE píše: ↑22 pro 2019 20:32 Nebo 2x Jimnnyho a mas klid To tady ma drtiva vetsina Rumaku Bohuzel tady opravdu plati slovo RUMak Viz skoro zastreleni kolegy Ne ja, ale kolega vozralej .)
Jinak tedka vazne, sel bych cestou provereneho Japonce a nebo D2 ale pouze dovoz treba Italie. Priplatit si za TOP ram atd. Plecky za 60-80 jsem byl pred nakupem me D2 vokouknout. Sundaval jsem ram rukama i s nanosem GumoAsfaltu.
Do US nema cenu vubec koukat a pak uz vlastne nic neni. Ja osobne se zamiloval do https://www.sauto.cz/osobni/detail/mits ... oFrom=list .
Nevim o tom aute vlastne vubec nic, nevim jak se sere atd. Ale misto D2 na Neteren a sem tam polnacka je krasny. Treba je uplne marny, treba ma blbe motory atd. Ale takhle na ulici je krasny. Vite vubec nekdo neco k tomuto modelu? Ac vim jake mame auta a ze mam doma 2x LandRovera Ale po D2 si necham Defika a dal uz bud zase Defa a nebo Tohle.
D2 pro me super, jsem spokojeny to joooo. Ale vim ze leeta si ho nenecham. No treba joo, ale trochu ho vymazlim asi.
To Pajero je pěkný. Kamarád měl starý pajero 2.5td ve verzi wagon a za tím každý den tahal vlek a na tom cca 16m3 štípaného dříví, má vlek 2x4 metry s dva metry vysokou klecí právě na štípané dřevo. Denně s takhle naloženým vlekem najezdil prý něco mezi 200-250km . To auto mělo bez větších investic 650tis kilometrů. Mělo to vyvařované prahy, trošku na pár místech chycený rám a vše ok. Až najednou se rozjížděl z křižovatky, v autě luplo a zůstalo stát. Zjistil že praskla nějaká hřídel v převodovce a rozhodně už to bylo únavou protože to auto co toho najezdilo a odtahalo + každý den do lesa....tak hlavu vzhůru. Pak už tuto verzi narychlo nesehnal tak koupil pajero taky v delší verzi s motorem 3.0di a poprvé vjel do lesa a utrhl nějaký káblík z převodovky a byl naštvanej......po pár úpravách a menších i větších investic taky jezdí, ale má zase manuální převodovku.
-
- Příspěvky: 459
- Registrován: 27 srp 2013 19:24
- auto: DiscoII V8
Re: Pořízení offroad auta- rady a zkušenosti
Ja som zvažoval Pajero 3 V6 verzus Discovery 2 V8.
Vyhral Disco 2.
V tej dobe som nachádzal iba Pajera buď s pokazeným motorom, pokazeným automatom alebo hrdzavou karosériou. Pajo3 už nemá separátny rám, ale má ho integrovaný do kasne.
Priznám sa, že diesel s manuálom ma vtedy nezaujímal, na inzerátoch ich bolo dosť.
V prospech Disco2 vtedy hrala kombinácia dostatočne silného benzinového V8 s pomerne spolahlivým automatom a permanentným pohonom 4x4 s možnosťou otvorenej redukcie s uzávierkou medzinápravy a popri tom bol vtedy D2 pomerne dobre vybavený. Pajera boli casto dovezené "holobyty".
Len v dnesnej dobe už D2 nestíha, čo do komfortu jazdy. Tam bude Pajo alebo hocičo bez tuhých náprav asi lepšie a o priestore sa nemusíme ani baviť.
EDIT: v inzeráte je Pajo4, ale je veľmi podobné Pajeru3.
Vyhral Disco 2.
V tej dobe som nachádzal iba Pajera buď s pokazeným motorom, pokazeným automatom alebo hrdzavou karosériou. Pajo3 už nemá separátny rám, ale má ho integrovaný do kasne.
Priznám sa, že diesel s manuálom ma vtedy nezaujímal, na inzerátoch ich bolo dosť.
V prospech Disco2 vtedy hrala kombinácia dostatočne silného benzinového V8 s pomerne spolahlivým automatom a permanentným pohonom 4x4 s možnosťou otvorenej redukcie s uzávierkou medzinápravy a popri tom bol vtedy D2 pomerne dobre vybavený. Pajera boli casto dovezené "holobyty".
Len v dnesnej dobe už D2 nestíha, čo do komfortu jazdy. Tam bude Pajo alebo hocičo bez tuhých náprav asi lepšie a o priestore sa nemusíme ani baviť.
EDIT: v inzeráte je Pajo4, ale je veľmi podobné Pajeru3.
Seriový LR Discovery II V8 s mnohými závadami, ale je to láska na prvé naštartovanie.
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu
Tak už až tak sériový nie je: podvozok od TF +2" a k tomu Hankook DynaPro M/T RT03 265/75R16 a konečne uzávierka medzidifu
-
- Příspěvky: 2717
- Registrován: 15 črc 2008 21:30
- tel.: 736769704
- auto: Discovery TD5,F2
- Bydliště: kousek od Nového Jičína
Re: Pořízení offroad auta- rady a zkušenosti
Odkud jsi?Na Novojičínsku ti můžu nabídnout projiíždku v D2 facelift čiplou v automatu s větším měničem.Milik607 píše: ↑22 pro 2019 19:44 Tak na to bych měl dotaz ohledně toho automatu.....Jak píšete o silnějším měniči, tak ten je z jiné motorizace, nebo jiného auta nebo jako vyloženě tuningový díl? Na kolik to tak vychází cenově? Tam je problém že to například neudrží to auto ve větším svahu na místě, nebo to pří výjezdech byť i pod plynem kdy by měl motor sílu, tak auto prostě stojí protože to ten měnič nepředá z motoru do převodovky a na kola?
Co se týče toho automatu, všude jsem viděl jen čtyřkvalty, a zajímalo by mě, jak s tím to auto jezdí....nechybí tomu někdy kvalt navíc třeba na dálnici nebo tak podobně na ty delší přesuny?
Jak píšete ohledně těch benzinových aut, taky se mi moc líbí například jeep at už cheerokee nebo wrangler, taky to asi nebudou špatná auta, jde jich vidět na silnicích dost povětšinou v neupraveném stavu a věřím že hodně lidí by taky neměnilo.
Kdybych neřešil peníze na pořízení a provoz, asi bych šel do nějaké ameriky, něco jako dodge ram nebo ford f-150. Nejsou to vyloženě offroady, ale věřím tomu, že i v nepřizvednutém stavu by mě to dostalo tam, kam potřebuji. Každopádně u těchto aut se vyplatí podle mého investovat do lpg, prý to v těch motorech 5.7 hemi funguje dobře.
U toho dieselu si myslím, že nejlepší věc je rotační čerpadlo. Sám jsem měl rotačku ve dvou autech, byly to sice osobáky s motorem 1.9tdi 81kw ale ty auta šlapaly bez chybičky. Nevím kdo všechno v těch starších autech to měl, ale landrover to měl v těch 200 a 300tdi ne?
Je to opravdu těžky vybrat nějaké auto aby posloužilo pro všechno prakticky každý den v provozu na silnici, pár kilometrů po lesích a loukách.....
-
- Příspěvky: 14938
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Pořízení offroad auta- rady a zkušenosti
K tomu měniči - v terénu je to v pohodě, auto má velmi pomalou redukci a může na ní jezdit kdekoliv, protože to má 3 diferenciály a trvalý pohon 4x4. Problém je na silnici, kdy po přišlápnutí plynu se motor vytočí na 3000 otáček a auto začne pomalu zrychlovat. Manuál tahá krásně okolo 2200 otáček. Větší měnič toto řeší. Dělá ho Ashcroft transmissions z Anglie.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: Pořízení offroad auta- rady a zkušenosti
Velmi děkuji za nabídku. Bohužel jsem z Vysočiny, od Žďáru nad Sázavou....jedině že bych si někdy udělal výlet. Předem děkujiomar píše: ↑22 pro 2019 21:05Odkud jsi?Na Novojičínsku ti můžu nabídnout projiíždku v D2 facelift čiplou v automatu s větším měničem.Milik607 píše: ↑22 pro 2019 19:44 Tak na to bych měl dotaz ohledně toho automatu.....Jak píšete o silnějším měniči, tak ten je z jiné motorizace, nebo jiného auta nebo jako vyloženě tuningový díl? Na kolik to tak vychází cenově? Tam je problém že to například neudrží to auto ve větším svahu na místě, nebo to pří výjezdech byť i pod plynem kdy by měl motor sílu, tak auto prostě stojí protože to ten měnič nepředá z motoru do převodovky a na kola?
Co se týče toho automatu, všude jsem viděl jen čtyřkvalty, a zajímalo by mě, jak s tím to auto jezdí....nechybí tomu někdy kvalt navíc třeba na dálnici nebo tak podobně na ty delší přesuny?
Jak píšete ohledně těch benzinových aut, taky se mi moc líbí například jeep at už cheerokee nebo wrangler, taky to asi nebudou špatná auta, jde jich vidět na silnicích dost povětšinou v neupraveném stavu a věřím že hodně lidí by taky neměnilo.
Kdybych neřešil peníze na pořízení a provoz, asi bych šel do nějaké ameriky, něco jako dodge ram nebo ford f-150. Nejsou to vyloženě offroady, ale věřím tomu, že i v nepřizvednutém stavu by mě to dostalo tam, kam potřebuji. Každopádně u těchto aut se vyplatí podle mého investovat do lpg, prý to v těch motorech 5.7 hemi funguje dobře.
U toho dieselu si myslím, že nejlepší věc je rotační čerpadlo. Sám jsem měl rotačku ve dvou autech, byly to sice osobáky s motorem 1.9tdi 81kw ale ty auta šlapaly bez chybičky. Nevím kdo všechno v těch starších autech to měl, ale landrover to měl v těch 200 a 300tdi ne?
Je to opravdu těžky vybrat nějaké auto aby posloužilo pro všechno prakticky každý den v provozu na silnici, pár kilometrů po lesích a loukách.....