díky za zprávy všem:
Výfuk půjde dolů to už je pravděpodobně jisté,,,viz následující psaní co jsem dnes prováděl:
dnes ráno jsem záměrně vyvolal regeneraci filtru DPF, byla zde hodnota sazí 15g/m3 před startem, po regeneraci jsem se dostal pod 5g/m3 a ok konec regenerace (trvala cca 20km 15 minut):
před spuštěním regenerace mi diagnostika přečetla chyby:
- diferenční tlak filtru pevných částic je příliš vysoký BANK1
- Omezení filtru pevných částic - akumulace sazí BANKA1
- snímač teploty recirkulace výfukových plynů A - vysoký obvod
A teď live data z dneška po provedené ranní regeneraci DPF, zkusím vypíchnout snad nejzajímavější údaje:
většina údajů je na volnoběh, hned po té vyvolané regeneraci filtru
- teplota výfukových plynů BANK 1 senzor 1 napětí: 3.16V
- teplota výfukových plynů BANK 1 senzor 2 napětí: 1.65V
- teplota výfukových plynů BANK 1 senzor 3 napětí: 1.46V
- napětí senzoru diferenciálního tlaku filtru částic: 0.80V
- teplota výfukových plynů BANK 2 senzor 1 napětí: 3.29V
- teplota olejové vany: 94°C
- teplota výfukových plynů BANK1 senzor 1 : 190°C (pak po 3 minutách stání 160°C)
- teplota výfukových plynů BANK1 senzor 2 : 315°C (pak po 3 minutách stání 180°C)
- teplota výfukových plynů BANK1 senzor 3 : 470°C (pak po 3 minutách stání 230°C)
- teplota výfukových plynů BANK2 senzor 1: 125°C (pak po 3 minutách stání 115°C)
- teplota výfukových plynů BANK2 senzor 2: 0°C (pak po 3 minutách stání 0°C)!!!!!!!!!!!!!!
Senzor tlaku výfukového potrubí 0kPa
Diferenční tlak filtru části - změřen: N/a
Zbývající objem filtru pevných částic: 0 L !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Koncentrace sazí pevných částic naftových částic - odvozeno pomocí diferenciálního tlaku: 4g/m3 (po dalších 3 km (v městě - kolony) od regenerace 9g/m3)!!!!!!!!!!!!!!!!!
Průtok vzduchu ze senzoru průtoku vzduchu BANK 1 : 22g/s
Průtok vzduchu ze senzoru hmotnostního průtoku vzduchu BANK2: 0g/s
Vypočítané saze v oleji: 0.09g
Teplota chladící kapaliny motoru: 93°C
Hromadný průtok vzduchu: 23.12g/s
Tak a teď poznatky, hypotéza a závěr:
Všiml jsem si že když to spadne do nouze, tak je tam vždycky znečištění sazemi lehce přes 30g/m3.
To znamená do nouze to má asi standardně spadnout když se překoná hranice 30g/m3.
Dále, diagnostika mi napsala zbývající objem filtru pevných částic 0L, ač po právě provedené regeneraci.
Jestli se dá věřit tomuto údaji, a nějaký vyhodnocující senzor tam je, tak je filtr furt plný, i když po regeneraci,,, tak nějakou dobu = a to do limitu sazí 30g/m3 můžu jezdit než to spadne do nouze.
Prakticky při každém trochu silnějším sešlápnutí plynu, stoupne znečišťování sazemi až o 1g/m3. To znamená že mám v rezervě cca 25 silnějších sešlápnutí plynu než to padne do nouze tj.překoná 30g/m3. Pilu nejezdím, takže na dálnici nebývá problém protože těch sešlápnutí plynu je tam minimum (až na kolony), proto se dá jet 500 km v kuse bez problémů. Když však vjedu do města a kolon, těch rozjezdů je tam strašně moc, takže se to nasčítá pak to padne do nouze.
Teplota výfukových plynů BANK 2 Senzor 2, je neustále na 0°C, tudíž auto asi samovolně nespustí kvůli tomuto regeneraci, protože je tam velký rozdíl teplot, či to pro regeneraci nebere jako optimální stav.
Takže mi vychází dvě chyby které problémy zapříčiňují:
Filtr je fakt plný a už nejde vyčistit, a navíc regenerace se sama nespustí protože zlobí senzor 2 BANK2 a ukazuje pořád 0°C.
Otázka : pletu se, nebo v těch hodnotách bych měl vidět něco jiného, nebo je opravdu dost pravděpodobné to co jsem popsal???