Zvýšení výkonu 300Tdi?

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#301 Příspěvek od mr-tomas » 04 pro 2013 14:08

Když jedu, vždycky něco vezu 200-400kg nákladu (tím nemyslím vybavení auta) a na 265/75/16 MT s rool cage jedu tak za 12, když to dle svého subjektivního názoru nehoním. Maximálku jsem zkoušel nejvíc 130, né že by nešlo víc, ale nechtěl jsem ho trápit protože už jsem byl na 3800 otáčkách. Mám podezření, že mám stálej převod 1,667 takže jsem ve výrazně vyšších otáčkách. S VNT to od spodu táhne krásně, s původním turbem neporovnatelné, ale zase nevím v jakém stavu to původní bylo.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
cyril
Příspěvky: 2751
Registrován: 17 črc 2008 17:22
tel.: iphone
auto: D4,110,130,90,F2,107
Bydliště: Doma

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#302 Příspěvek od cyril » 04 pro 2013 15:00

Tak to si asi nemáš na co stěžovat. Já jsem naposledy měřil spotřebu, když jsem frčel plně naloženej z Islandu. Na BFG 255x85 R16 MT jsem se dostal na 12 litrů. Cestovní rychlost byla 115-125 dle GPS. Maximálku jsem zkoušel několikrát a dle GPS jsem na větších kolech uháněl i přes 140km/h. Určitě by šel i víc, ale nechtělo se mi riskovat, že domů přijedu na odtahovce. :Ja blb: Kurňa já už bych zase někam vypadnul..... :angry
Přílohy
DSC_0418m.jpg

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#303 Příspěvek od mr-tomas » 04 pro 2013 15:12

Já jezdím dálnici tak 100-110Km/h, ve 140 by mi motor už asi vyskočil z auta.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#304 Příspěvek od Hubert » 05 pro 2013 21:25

mr-tomas píše:Jak je to s předvstřikem? Dočetl jsem se že je nastavený na 1,54mm před HÚ. A u motorů s EGR je 1,40mm před HÚ. Když mám EGR vyhozenej, nemá se tedy nastavit z 1,54 na 1,40? Nepojede to lépe?
Taky jsem s tím laboroval. Mám také odstavený EGR.
Původně tam bylo 1,4mm motor jde hladce a celkem pěkně do otáček ale nějak kolem 3000 výkon uvadá
1,54 jde více tvrdším chodem spíše traktorově do otáček nešel tak snadno ale zase ve výkon jde až někde k 3300 a pak uvadá.
A co jsem si všiml že o něco méně kouří asi se lépe spálí nafta. Údaje se změnou průběhu nárůstu výkonu jsou úplně jasně poznat to kouření není úplně dokázatelné, ale kdybych si toho nevšiml ani bych to nepsal.
Možná právě k nižší předvstřik pomáhá kultivovanějšímu chodu motoru ale emise musel řešit EGR. I když s funkčním EGRem motor více kouří.
Takže nyní jezdím na 1,45 mm a spokojenost. Nastavit se to dá jenom hodinkami. Aretací čerpadla pomocí trnu se čerpadlo nastaví v rozmezí 1,35-1,55mm pokud se to dá přesně na pocitový střed tak je to (u mě bylo) 1,45 mm.
Vzhledem k tomu že se jedná pouze o základní nastavení pro start motoru pak řídí předvstřik stejně dynamicky přesuvníkem v závislosti na vnitřním tlaku čerpadla je úplně přesné nastavení u aut které mají cca 250 tis. zcela jistě nepřesné :-) . Takže bádání zda nastavit na hodinky či trnem je asi v podstatě jedno. Kdo má hodinky ať to vyzkouší zajímá mě co to bude dělat ostatním.
Ještě abychom vyzkoušeli co to udělá na 1,54 mm jsem musel přesadit řemen o jeden zub na pohonném kole čerpadla.
Tak asi tak .
Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
Kusto
Příspěvky: 894
Registrován: 16 kvě 2012 19:07
tel.: 602516325
auto: D1 300 tdi
Bydliště: Sudoměřice u Bechyně

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#305 Příspěvek od Kusto » 05 pro 2013 21:56

Super informace :yes

Uživatelský avatar
PatrikM
Příspěvky: 408
Registrován: 17 srp 2010 17:02
tel.: 0911480494
auto: FREE 2.0 ,D1(300tdi)
Bydliště: Očová

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#306 Příspěvek od PatrikM » 02 led 2014 15:03

ešte aj tu som našiel niečo asi to tu nebolo ale v podstate to iste čo sa tu rozoberalo : http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=460858
Ex .FREELANDER 2.0Di-lift 2",nájazďak,Hella,nav.5000lb+blbosti navyše,
Discovery http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 30&t=20254" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
tomáš štěpnička
Příspěvky: 1444
Registrován: 14 srp 2008 09:37
Bydliště: Nový Jáchymov

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#307 Příspěvek od tomáš štěpnička » 09 dub 2014 08:08

čau PAvle ....já myslím že když sundáš ze střechy zahrádku,tak budeš na krásné spotřebě :wink:

Uživatelský avatar
Hubert
Příspěvky: 2461
Registrován: 28 čer 2009 19:13
tel.: 724878985
auto: D1 300 TDI, D3 TDV8
Bydliště: Kousek do Třebíče
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#308 Příspěvek od Hubert » 17 kvě 2014 22:34

Land Rover Discovery 300 Tdi, AUT, ABS, TC, +2", Front TrueTrack, Rear 100%ARB,
Máte štěstí že jsem tady. Říkají o mě že jsem odborník. :-) Mám málo času, ale na výzvu se čas vždy najde.

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#309 Příspěvek od mr-tomas » 17 kvě 2014 22:46

To už tu proběhlo. Moje zkušenosti s laděním 300Tdi jsou že buď to nejede, nebo jede, ale žere. V horším případě hulí a žere. Takže už mám na cestě vstřik propanu. :grin:
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 251
Registrován: 10 úno 2013 11:45
auto: D2
Bydliště: Praha

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#310 Příspěvek od Trewor - ségra » 18 kvě 2014 17:15

Tak to pak poreferuj.
Já to viděl akorát na videích z jů-es-ej kde to cpou do tahačů kde to jede furt nebo u těch jejich L6 a V8 pickupů kde to maj ovládaný systémem od nitra a PB se přidává až při zátěži nebo na čudlajz.
Tady jsem o tom slyšel od kluků z Dobříše, kde to měli z PB lahve do nějaký zátky vzadu na inletu na 300Tdi snad i bez reduktoru pokud si to dobře pamatuju :idea:

Uživatelský avatar
Honzan
Příspěvky: 694
Registrován: 24 lis 2008 21:24
tel.: 728581532
auto: DI
Bydliště: Blansko

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#311 Příspěvek od Honzan » 28 kvě 2014 14:25

Pavel píše:Zdar,mám pitomej dotaz,potřeboval bych snížení výkonu 200tdi :lol: Pravděpodobně někdo přidal naftu na čerpadle a auto strašně hulí černě a někdy šedivě až se stydím s tím jezdit a otravovat kouřem okolí.Teda jede moc hezky a někdy potrápím i nějakého škodovkáře :grin: ,ale raději bych měl motor v továrním nastavení,bez kouře a s menší spotřebou(současná je 15-16) Může mi někdo poradit,nebo doporučit co s tím,na který servis v okolí Prahy se obrátit? Díky P.
pravdepodobne to uz mas vyresene, ale me tohle delalo zrezle a znicene cerpadlo. Po vymene za jiny kus spadla spotreba o 4 l a auto uz tak moc necoudi... pokud mu teda neslapnu pod otackama...
"třístovka" je spravna volba, i kdyz obcas zastavkuje :D

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#312 Příspěvek od Kokesek » 30 kvě 2014 22:52

Pavel píše:Zdar,mám pitomej dotaz,potřeboval bych snížení výkonu 200tdi :lol: Pravděpodobně někdo přidal naftu na čerpadle a auto strašně hulí černě a někdy šedivě až se stydím s tím jezdit a otravovat kouřem okolí.Teda jede moc hezky a někdy potrápím i nějakého škodovkáře :grin: ,ale raději bych měl motor v továrním nastavení,bez kouře a s menší spotřebou(současná je 15-16) Může mi někdo poradit,nebo doporučit co s tím,na který servis v okolí Prahy se obrátit? Díky P.

ahoj vem to pokazde o ctvrt otacky zpet tedy vysroubovat. a testuj do kopecka. jak ti to zacne ubirat znatelne vykon tak jednu ctvrtku pridej a mas to dobry......

tak sem to precetl poradne jeste jednou... pokud se jedna o rizeny motor tak jedine zmenou mapy... jestli ti to nekdo vycte tak ti to upravim.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#313 Příspěvek od Kokesek » 31 kvě 2014 14:50

ja myslel ze tam mechanicke cerpadlo, tam se nastavuje bohatost nafty na sroubku nahore na cerpadle. Podle TDI mas el rizene cerpadlo. u tohoto typu ti davku udava jednotka. Tlak turba neudava kourivost pokud neni mensi nez predepsany.
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
RudaK
Příspěvky: 8487
Registrován: 24 lis 2006 18:09
tel.: SONY Xperia Z3
auto: D III + D 1
Bydliště: Raygern - Sud mahren

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#314 Příspěvek od RudaK » 31 kvě 2014 16:23

Já myslím,že 200 nemá nic společného s elektronikou - tak že šroubek ...... :Sorry:
A 300 má el. čerpadlo jen s automatickou převodovkou ( je tam i váha vzduchu ) :mrgreen: a o něco málo víc koníků ( spíš míň jak víc :chuckle ).
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#315 Příspěvek od Kokesek » 31 kvě 2014 22:14

ja to prave nikdy nemel tuhle motorizaci...az TD4 s comon...
pak oznaceni TDI je matouci
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#316 Příspěvek od mr-tomas » 13 čer 2014 19:18

Tak se musím trochu pochlubit. Právě jsem donainstaloval vstřik propanu a musím říct, že auto teď teprve opravdu jede. Je to jako čistej adrenalin do žíly a po prvním zapnutí auto úplně zapomnělo kolik mu je a vyrazilo jako mladík co právě sjel z výrobního pásu. :grin: Při zkušební jízdě jsem u mojí 110tky (2450kg) jen tak lechtal plyn a uháněl 110 po dálnici jako nic. Ještě uvidím jak to bude se spotřebou, ale za mě :yes :yes :yes .
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Trewor - ségra
Příspěvky: 251
Registrován: 10 úno 2013 11:45
auto: D2
Bydliště: Praha

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#317 Příspěvek od Trewor - ségra » 13 čer 2014 19:23

jak to máš udělaný? Plyn jede furt nebo se přidává?

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#318 Příspěvek od mr-tomas » 13 čer 2014 19:27

Jede to na normální dávku nafty plus k tomu trochu propanu. Směs lépe prohoří. Má to nastavitelné dávkování ovládané tlakem turba a můžu si nastavit od jakého tlaku má začít plynule pouštět.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
jirka116
Příspěvky: 347
Registrován: 19 pro 2011 20:41
tel.: 776670047
auto: Defender 300a130 TD5
Bydliště: Kolín

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#319 Příspěvek od jirka116 » 13 čer 2014 19:39

Kde máš nádrž na PB ?

Odesláno z mého GT-I9100 pomocí Tapatalk
Defender 110 300tdi, 130 td5

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: Zvýšení výkonu 300Tdi?

#320 Příspěvek od mr-tomas » 13 čer 2014 19:42

Jede to na normální flašky 5 a 10 kg. Zatím jí mám v autě, ale půjde ven na zadek 5kg. Uvidím jak rychle bude plyn ubejvat.

Odesláno z mého Galaxy Nexus pomocí Tapatalk
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Odpovědět