měnič napětí + elektro
Moderátor: Acon
- Oskar
- Příspěvky: 29
- Registrován: 18 lis 2013 10:59
- tel.: 602485601
- auto: DI 300 TDi
- Bydliště: Háj ve Slezsku
Re: měnič napětí + elektro
Zdar pánové,
a co byste řekli na montáž měniče v motorovém prostoru? Někde vepředu nahoře poblíž baterky (u DI)? Mám z předchozího auta měnič na 1000W s celkem tlustýma kabelama a nechtělo by se mi to zrovna tahat do kabiny. Musela by se pak vyvézt zásuvka do kabiny, ale to mi přijde jednodušší.. Celkovou úpravu mám vymyšlenou tak, že do mot. prostoru přijde druhá baterka napojená na první přes odpojovač, na tuto druhou baterku pojede měnič, kompresor a naviják. V případě potřeby - navijákování - (nebo jen dobíjení na delší tratě) budou baterky spojeny, jinak samostatně. Znamenalo by to, že jedna baterka by byla provozní a druhá pracovní. Nehrozilo by vybití první baterky při použití měniče atd.
Honza
a co byste řekli na montáž měniče v motorovém prostoru? Někde vepředu nahoře poblíž baterky (u DI)? Mám z předchozího auta měnič na 1000W s celkem tlustýma kabelama a nechtělo by se mi to zrovna tahat do kabiny. Musela by se pak vyvézt zásuvka do kabiny, ale to mi přijde jednodušší.. Celkovou úpravu mám vymyšlenou tak, že do mot. prostoru přijde druhá baterka napojená na první přes odpojovač, na tuto druhou baterku pojede měnič, kompresor a naviják. V případě potřeby - navijákování - (nebo jen dobíjení na delší tratě) budou baterky spojeny, jinak samostatně. Znamenalo by to, že jedna baterka by byla provozní a druhá pracovní. Nehrozilo by vybití první baterky při použití měniče atd.
Honza
Discovery I 300 TDi, naviják, pevn. nárazník, zahrádka, lift 2", kompresor, zadní ARB
-
- Příspěvky: 14943
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: měnič napětí + elektro
Po stránce elektrické to máš vymyšleno rozumně, po stránce mechanické ne. Pokud měnič nebude ve voděodolném provedení, tak v motorovém prostoru hrozí, že to uvnitř velmi rychle ohnije a měnič umře. Vlhko, pokud už ne rovnou voda nebo bláto tomu doopravdy neudělají dobře. Druhá věc je teplota - u motoru může být docela teplo a pochybuju, že budeš mít měnič dělanej na okolní teplotu větší než 60°C.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- fidzi
- Příspěvky: 966
- Registrován: 04 zář 2010 23:33
- tel.: Xiaomi Mi2S
- auto: Discovery I 300Tdi
- Bydliště: Č.B./Písek/Lysice
Re: měnič napětí + elektro
Hlavně by byla prdel, kdyby začala probíjet fáze do kastle
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: měnič napětí + elektro
No ale nikto ti auto neukradne ani neobide klucikom :-D
LR DEFENDER 110 SW
-
- Příspěvky: 14943
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: měnič napětí + elektro
Ale v klidu si vezme krumpáč, protože ten má dřevěnou násadu.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- forester
- Příspěvky: 623
- Registrován: 17 črc 2011 22:49
- tel.: +421 905 979 273
- auto: DI300Tdi ARO 240
- Bydliště: Martin
Re: měnič napětí + elektro
Hlavne ,by som si dal pozor aby si o auto neoprel priateľku mohla by byť hodne rozpálená
V jednoduchosti je krása.
- Oskar
- Příspěvky: 29
- Registrován: 18 lis 2013 10:59
- tel.: 602485601
- auto: DI 300 TDi
- Bydliště: Háj ve Slezsku
Re: měnič napětí + elektro
S gumovýma holínkama a rukavicema počítám Ono by se to taky dalo řešit, že by se tam měnič vždycky jen píchnul před jízdou, kde bych ho využil, popřípadě až bude auto stát.. Ta teplota by se dala řešit, ale vlhko asi moc ne
Discovery I 300 TDi, naviják, pevn. nárazník, zahrádka, lift 2", kompresor, zadní ARB
- fidzi
- Příspěvky: 966
- Registrován: 04 zář 2010 23:33
- tel.: Xiaomi Mi2S
- auto: Discovery I 300Tdi
- Bydliště: Č.B./Písek/Lysice
Re: měnič napětí + elektro
A proč tak bojuješ za ten motorový prostor? Nenapadá mě snad jediný důvod, proč to tam dát,
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
- Oskar
- Příspěvky: 29
- Registrován: 18 lis 2013 10:59
- tel.: 602485601
- auto: DI 300 TDi
- Bydliště: Háj ve Slezsku
Re: měnič napětí + elektro
Jedině z důvodu, že nechci tahat přes půl auta hrubé kabely k měniči. Mám totiž měnič z předchozího auta na 1000 W. Jednak je problém je někde dobře schovat a myšlenka, že někde prodřu kabel, který je našroubovaný přímo na baterce, mě nenechává úplně v klidu.. On se ten měnič nepoužívá pořád (teda alespoň já ne), tak mi přišlo jednodušší natáhnout do kabiny "prodlužku" 230 V se zabudováním zásuvky.
Discovery I 300 TDi, naviják, pevn. nárazník, zahrádka, lift 2", kompresor, zadní ARB
- fidzi
- Příspěvky: 966
- Registrován: 04 zář 2010 23:33
- tel.: Xiaomi Mi2S
- auto: Discovery I 300Tdi
- Bydliště: Č.B./Písek/Lysice
Re: měnič napětí + elektro
Na 1000W měnič stačí 22mm2 kabely. Ty mají kolem 5,2mm v průměru(přibližně, nechce se mi to počítat), na 3m budeš mít úbytek napětí 0,7% při 40A. To není moc. Pokud nepokazíš instalaci, nemáš šanci je prodřít. A i kdyby ano, tak je jistíš pojistkou.
Ten kabel by stačil i menší, protože většina měničů 1000W neudělá ani ve snu, zvláště ty levné s modifikovanou sinusovkou. Teda pokud sis nekoupil nějaký opravdu kvalitní, který stojí už zlomek ceny Discovery 1.
Ten kabel by stačil i menší, protože většina měničů 1000W neudělá ani ve snu, zvláště ty levné s modifikovanou sinusovkou. Teda pokud sis nekoupil nějaký opravdu kvalitní, který stojí už zlomek ceny Discovery 1.
Každé skutečné dobrodružství začíná nárazem fantazie na skutečnost.
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
Land Rover Discovery I 300Tdi: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 30&t=23585
- Oskar
- Příspěvky: 29
- Registrován: 18 lis 2013 10:59
- tel.: 602485601
- auto: DI 300 TDi
- Bydliště: Háj ve Slezsku
Re: měnič napětí + elektro
Jo, tak to jsem klidný a dávám ti zapravdu. Aniž bych zjišťoval, jaké kabely tomu měniči stačí, jsem vycházel z těch, se kterýma jsem to koupil, ty mají průměr přes 10 mm.. Měnič určo bude s modifikovanou sinusovkou, už nevím, kolik stál, ale nic závratného to nebylo.. Dík za radu, Honza.
Discovery I 300 TDi, naviják, pevn. nárazník, zahrádka, lift 2", kompresor, zadní ARB
Re: měnič napětí + elektro
Nechci zakládat nové vlákno a tak se zkusím zeptat tady .
Máte někdo indukční desku na vaření?
Teď jsem to viděl v nějakém videu na YouTube, že ji používají na cestě kolem světa místo plynového vařiče a hodně si to chválí.
Se mi to líbí, je to placatý a tak by se to dalo dobře schovat do šuplíků.
Ale to přece musí mít dost vysoký požadavky na elektro, nebo ne?
Máte někdo indukční desku na vaření?
Teď jsem to viděl v nějakém videu na YouTube, že ji používají na cestě kolem světa místo plynového vařiče a hodně si to chválí.
Se mi to líbí, je to placatý a tak by se to dalo dobře schovat do šuplíků.
Ale to přece musí mít dost vysoký požadavky na elektro, nebo ne?
Discovery 4, XLifter, tablet, Wi-Fi hotspot atd.
-
- Příspěvky: 14943
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: měnič napětí + elektro
Však se taky podívej, jaké nají baterky a jaký měnič. Předpokládám Stephanie a Lee v Defu 130 s boudou. Mají to pěkně popsané. I to, proč už nemají nic na plyn.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 102
- Registrován: 08 kvě 2010 07:59
- tel.: +420604712936
- auto: Discovery II
- Bydliště: Třinec - Kanada
- Kontaktovat uživatele:
Re: měnič napětí + elektro
Kdyby pan Volta a pan Ampére tušili, že se jednou bude elektřina 12DC převádět na spínané kHz pak formovat na 230 AC 50Hz aby se to nakonec přeměnilo ve "sprosté" teplo tak by se vrhli rovnou na vymyšlení lihového vařiče.
Ale ano, měnič je jedna z alternativ na vaření v autě. Při větších výkonech samozřejmě sláva nazdar průřezům a mnoha-devítkové mědi.
Nemám vlastní zkušenost ale snažil bych se za (skoro) jakoukoliv cenu umístit měnič těsně u baterky, bo ten proud na 12-ti Voltech pro "pouhý" 1000W měnič je cca 83 A a to je tak na svařování 3 mm elektrodou.
Uvařit se má totiž párek nebo brambory, a ne izolace na 12V vedení.
Veselé Vánoce !
Ale ano, měnič je jedna z alternativ na vaření v autě. Při větších výkonech samozřejmě sláva nazdar průřezům a mnoha-devítkové mědi.
Nemám vlastní zkušenost ale snažil bych se za (skoro) jakoukoliv cenu umístit měnič těsně u baterky, bo ten proud na 12-ti Voltech pro "pouhý" 1000W měnič je cca 83 A a to je tak na svařování 3 mm elektrodou.
Uvařit se má totiž párek nebo brambory, a ne izolace na 12V vedení.
Veselé Vánoce !
Naposledy upravil(a) Honza21 dne 26 pro 2020 21:09, celkem upraveno 1 x.
Re: měnič napětí + elektro
Ahoj,
Tak díky za odpovědi .
Nevím jestli to bude u Leeho, def tam byl. Ale mě spíš zajímalo, jestli o tom někdo přemýšlel na nějaký normální použití v našich podmínkách.
Jako chápu, že to je principiálně nelogický krok, ale proč se nezeptat.
Ona se efektivita elektrických přístrojů zvyšuje, před lety bych se ani neptal, ale právě jak se ty věci posunují, tak mě to napadlo
Tak díky za odpovědi .
Nevím jestli to bude u Leeho, def tam byl. Ale mě spíš zajímalo, jestli o tom někdo přemýšlel na nějaký normální použití v našich podmínkách.
Jako chápu, že to je principiálně nelogický krok, ale proč se nezeptat.
Ona se efektivita elektrických přístrojů zvyšuje, před lety bych se ani neptal, ale právě jak se ty věci posunují, tak mě to napadlo
Discovery 4, XLifter, tablet, Wi-Fi hotspot atd.
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: měnič napětí + elektro
Za chvíli ty naše vozy budou dvojnásobné váhy
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: měnič napětí + elektro
Já už na váze byl a už nic trvale přidávat nechci. Začínám řešit bufika a nakonec bude v bedně aby nebyl trvale v autě. Jednak váha a druhak v místě kde se v D3 bufik dává mám box klimy a topení pro 3ti řadu sedadel takže by se vše muselo vyskubnout a 4 trubky v motoraku nějak zavarit což se mi teď nechce. A při případné výměně vozu bedna zůstane
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
-
- Příspěvky: 14943
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: měnič napětí + elektro
Když si spočítám cenu doopravdy velkejch baterek - něco jako LiON s kapacitou cca 200Ah, k tomu battery management, nabíječka, měnič na 230V a drobnost jako vlastní indukční deska, tak plynovej vařič v našich podmínkách pro krátké výlety je super věc. GizzlyNBear Overland přešli na indukci, ale oni v té budce naložené na Defu už několik let bydlí, a projeli to z Evropy zatím do Japonska. Plnění flašky na propan je mimo ČR celkem zábava - jestli ti ji vůbec naplní a jestli máš tu správnou redukci. Na naše krátké výlety bych to vůbec neřešil.
A ano, pokud velkem měnič na 230V tak dráty hoodně krátké - ono je to podobné jako naviják, akorát měnič je podstatně citlivější na podpětí, naviják si akorát zpomalí a zeslábne, měnič se prostě vypne.
A poznámka na okraj - LiON a podobné baterky jsou super, ale celkem jim škodí velkej mráz. Posledních pár zim sice velká zima nebyla, ale ono stačí jedna noc někde na horách a baterky to umí poškodit. Olověné baterce, pokud je nabitá, tohle nevadí, nebo to alespoň není nevratné, stačí ji nechat ohřát.
A ano, pokud velkem měnič na 230V tak dráty hoodně krátké - ono je to podobné jako naviják, akorát měnič je podstatně citlivější na podpětí, naviják si akorát zpomalí a zeslábne, měnič se prostě vypne.
A poznámka na okraj - LiON a podobné baterky jsou super, ale celkem jim škodí velkej mráz. Posledních pár zim sice velká zima nebyla, ale ono stačí jedna noc někde na horách a baterky to umí poškodit. Olověné baterce, pokud je nabitá, tohle nevadí, nebo to alespoň není nevratné, stačí ji nechat ohřát.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: měnič napětí + elektro
Já právě proto řeším novou vestavbu. Původně jsem si nechal udělat fakt pěknou se třemi šuplíky atd. Jenže je to těžký jako prase.Rennie píše: ↑26 pro 2020 19:32Já už na váze byl a už nic trvale přidávat nechci. Začínám řešit bufika a nakonec bude v bedně aby nebyl trvale v autě. Jednak váha a druhak v místě kde se v D3 bufik dává mám box klimy a topení pro 3ti řadu sedadel takže by se vše muselo vyskubnout a 4 trubky v motoraku nějak zavarit což se mi teď nechce. A při případné výměně vozu bedna zůstaneVladicek píše:
No to máš velkou pravdu!
Teď bych to rád odlehčil, myslím, že milion věcí stejně vozím zbytečně. Když mám velký šuplík, ono se to tam vejde tak šup tam s tím .
Takže chci udělat menší vestavbu, kde bude víc místa nad hlavou na spaní a tím, že bude málo úložného prostoru, tak aspoň budu při balení víc přemýšlet .
Discovery 4, XLifter, tablet, Wi-Fi hotspot atd.