měnič napětí + elektro
Moderátor: Acon
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: měnič napětí + elektro
S těma ztrátama v kabelech a v účinnosti je potřeba počítat - reálně tak 20% enegrie jde do ztrát. Druhá věc je vlastní baterka - pokud má dávat 100-200A, tak to nebude "kempingová" určená pro cyklické nabíjení - ta tento proud nedá, ani startovací - ta tento proud sice dá, ale po 20-50 cyklech vybít-nabít bude po ní - pokud se bude využívat plná kapacita. Takže zbývá trakční baterie - ta je ale cenově trošku jinde. Podle mě, pokud počítám s baterkou do 100Ah, tak provozovat z ní cokoliv co bere víc než 50A trvale - tj. déle než 10minut dlohodobej nesmysl. Jediné rozumné je mít v tom případě nastartovanej motor.
Předpokládám, že kafe budu chtít každej den. Něco jiného je využití pro flexu nebo vrtačku při opravě - tam každodenní použití nepředpokládám, takže se s nižší účinností a menším počtem plných vybíjecích cyklů smířím.
Kdysi jsem na webu narazil na popis stavby obytňáku na podvozku Tatry 815 6x6 - co mě zaujalo, byly baterie 24V 1000Ah - skládá se to z jednotlivých článků 2V 1000Ah. A k tomu malá centrála. Tam už si dovedu představit, že z baterky budu honit třeba 2kW mikrovlnku přes měnič, protože to bude cca 100A proudu a to ty baterky v pohodě dají.
Předpokládám, že kafe budu chtít každej den. Něco jiného je využití pro flexu nebo vrtačku při opravě - tam každodenní použití nepředpokládám, takže se s nižší účinností a menším počtem plných vybíjecích cyklů smířím.
Kdysi jsem na webu narazil na popis stavby obytňáku na podvozku Tatry 815 6x6 - co mě zaujalo, byly baterie 24V 1000Ah - skládá se to z jednotlivých článků 2V 1000Ah. A k tomu malá centrála. Tam už si dovedu představit, že z baterky budu honit třeba 2kW mikrovlnku přes měnič, protože to bude cca 100A proudu a to ty baterky v pohodě dají.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
Re: měnič napětí + elektro
Dá se za trakční baterku považovat žlutá optima?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: měnič napětí + elektro
Optima je taky hybrid aj startovacia aj trakcna.
Odoslané z HTC One S cez Tapatalk 2
Odoslané z HTC One S cez Tapatalk 2
LR DEFENDER 110 SW
Re: měnič napětí + elektro
Tak je rozhodnuto, bude to měnič 2000W, bo na těch 3000W je to moc velká krabice. Ale kam s ním u Defa? Tahle watáž už má kabely jak na naviják, takže předpokládám pevné zabudování. Jenže kam ho dát aby nepřekážel, měl přístup vzduchu na chlazení a přežil případné brodění?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- erik
- Příspěvky: 2869
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Re: měnič napětí + elektro
Já múj 2000W měnič mám za sedadlem řidiče na přepážce , dobře přístupný , no mám 90 tku...mr-tomas píše:Tak je rozhodnuto, bude to měnič 2000W, bo na těch 3000W je to moc velká krabice. Ale kam s ním u Defa? Tahle watáž už má kabely jak na naviják, takže předpokládám pevné zabudování. Jenže kam ho dát aby nepřekážel, měl přístup vzduchu na chlazení a přežil případné brodění?
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
Re: měnič napětí + elektro
Mám 110, napadá mě ideálně na strop, ale tahat tam tlusté kabely by byl opruz. Viděl jsem to přidělané ze zadu na cuby boxu, ale díky malé mezeře mezi sedačkama by se do toho pořád kopalo. Pak už jenom pod zadní sedačky, ale to mě přijde moc nízko a náchylnější na vytopení.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- erik
- Příspěvky: 2869
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Re: měnič napětí + elektro
Pod sedačku? asi máš pravdu.. no viděl jsem to i v místě zaobleného okna u stropu. Ty káble jsou tlusté....mr-tomas píše:Mám 110, napadá mě ideálně na strop, ale tahat tam tlusté kabely by byl opruz. Viděl jsem to přidělané ze zadu na cuby boxu, ale díky malé mezeře mezi sedačkama by se do toho pořád kopalo. Pak už jenom pod zadní sedačky, ale to mě přijde moc nízko a náchylnější na vytopení.
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
Re: měnič napětí + elektro
Já bych to chtěl zároveň na střed auta, kdyby to lehlo v potoce na bok, aby byl pořád v suchu.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5714
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: měnič napětí + elektro
ja prave resim stejny problem, mam teda rekl bych jiz vyreseno a to tenhle menic http://www.hadex.cz/g520-menic-12v230v- ... vkacarspa/" onclick="window.open(this.href);return false;
a prijde misto popelniku v cubby boxu na DI
je to spravna volba?
a prijde misto popelniku v cubby boxu na DI
je to spravna volba?
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: měnič napětí + elektro
Mas 110 tak mrezu na bocne zadne okna a na nu prichytit menic kable dat cez konektor co su na navyjak aby sa dal lahko demontovat myslim ze su do 300A.
LR DEFENDER 110 SW
Re: měnič napětí + elektro
Na mříž na okna by to šlo, ale měl bych ho radši trochu schovanej. Přecijenom jsme v čechách, tady všichni kradou jako straky.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5714
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: měnič napětí + elektro
tak ve vysledku takhle a 1000W
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
Re: měnič napětí + elektro
Máš to pěkný, tam bych ten svůj asi nenarval v DII, ale mám na tom místě nový zásuvky místo popelníku. Se budem honit ve zbrojení těsně před odjezdem Já teda jen 600W a pod sedačkou spolujezdce v kastlíku.Miky_CZ píše:tak ve vysledku takhle a 1000W
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz
www.nomadbear.cz
- Miky_CZ
- Příspěvky: 5714
- Registrován: 29 čer 2008 13:47
- tel.: 603 975 234
- auto: DI, D3 V8, XK8
- Bydliště: Ostrava
Re: měnič napětí + elektro
no ja taky musel vyndat ridici jednotku airbaguBenjamin píše:Máš to pěkný, tam bych ten svůj asi nenarval v DII, ale mám na tom místě nový zásuvky místo popelníku. Se budem honit ve zbrojení těsně před odjezdem Já teda jen 600W a pod sedačkou spolujezdce v kastlíku.Miky_CZ píše:tak ve vysledku takhle a 1000W
a zasuvku na lednici tam mam taky
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál
RRC 3,9 V8: závodní speciál
- PatrikM
- Příspěvky: 408
- Registrován: 17 srp 2010 17:02
- tel.: 0911480494
- auto: FREE 2.0 ,D1(300tdi)
- Bydliště: Očová
Re: měnič napětí + elektro
Miky, super miesto ,aj tak ten popolník aspon u mna je tam na dve veci hh
Ex .FREELANDER 2.0Di-lift 2",nájazďak,Hella,nav.5000lb+blbosti navyše,
Discovery http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 30&t=20254" onclick="window.open(this.href);return false;
Discovery http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 30&t=20254" onclick="window.open(this.href);return false;
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: měnič napětí + elektro
Trosku by som sa bal o chladenie toho menica ventilator vsetko nezachrani.
LR DEFENDER 110 SW
- Forsttimber
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 16 pro 2008 12:47
- tel.: 0903147342
- auto: Def 90 a ex D1 ,110
- Bydliště: Mošovce okr. TR
Re: měnič napětí + elektro
nazdar chlapy mate niekto skusenosti s menicom zo Slovnaftky
je to ALPINE 150/300w
rozumiem ze standardne je do 150w a nestandardne je vrcholový vykon 300w ale co to znamena ze mozem na to zapojit
napr. nieco s odberom 3OOw ale len kratko?
chcem to pouzit ako zalozny zdroj na obehove cerpadlo v kureni.
pretoze mam tenke rurky a pri plne nalozenej peci na drevo ked mi vypnu prud tak som v r..i.
dik za radu.
je to ALPINE 150/300w
rozumiem ze standardne je do 150w a nestandardne je vrcholový vykon 300w ale co to znamena ze mozem na to zapojit
napr. nieco s odberom 3OOw ale len kratko?
chcem to pouzit ako zalozny zdroj na obehove cerpadlo v kureni.
pretoze mam tenke rurky a pri plne nalozenej peci na drevo ked mi vypnu prud tak som v r..i.
dik za radu.
Real Land Rover is built, not bought
- komin
- Příspěvky: 939
- Registrován: 31 kvě 2010 14:45
- tel.: 0904543118
- auto: LR Defender 110 Td5
- Bydliště: Košice
- Kontaktovat uživatele:
Re: měnič napětí + elektro
Tych 300w je spickovy vykon, napr. ked nieco zapnes tak to ma odber trvali 150w ale pri zapnuti kludne viac preto ta rezerva. Cosa tyka toho kurenia tak ten motor ti nato nepojde, musis mat menic ktory nema modifikovanu sinusoidu a tie stoja tak 3x tolko ako tie obycajne .
LR DEFENDER 110 SW
-
- Příspěvky: 14948
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: měnič napětí + elektro
Já bych to vyhodnotil asi tak - po tom co mi prošlo rukama několik měničů a musel jsem nějaké i zkonstruovat.
Těch 150W to asi dá, dokud se to uchladí. 300W je tak jako špička při zapnutí, ale jinak to nedá ani chvilku, protože se to nechladí. Já mám 300W s ventilátorem a když připojím notebook, tak má co dělat, aby jenom nabíjel baterku.
A jestli chceš zálohovat oběhové čerpadlo - tak pokud nemáš nějaké moderní s elektronickým řízením, tak bych se vůbec nedivil, že nepojede, protože motor čerpadla se bude chovat jako indukční zátěž a to pro ty běžné měniče moc dobré není.
A pro zasmání, konstrukčně stejnej měnič, jako ten můj 300W, ale bez ventilátoru mi prošel rukama s označením 1500W. Reálně by nedal ani 150W.
Těch 150W to asi dá, dokud se to uchladí. 300W je tak jako špička při zapnutí, ale jinak to nedá ani chvilku, protože se to nechladí. Já mám 300W s ventilátorem a když připojím notebook, tak má co dělat, aby jenom nabíjel baterku.
A jestli chceš zálohovat oběhové čerpadlo - tak pokud nemáš nějaké moderní s elektronickým řízením, tak bych se vůbec nedivil, že nepojede, protože motor čerpadla se bude chovat jako indukční zátěž a to pro ty běžné měniče moc dobré není.
A pro zasmání, konstrukčně stejnej měnič, jako ten můj 300W, ale bez ventilátoru mi prošel rukama s označením 1500W. Reálně by nedal ani 150W.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- Forsttimber
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 16 pro 2008 12:47
- tel.: 0903147342
- auto: Def 90 a ex D1 ,110
- Bydliště: Mošovce okr. TR
Re: měnič napětí + elektro
dik takze si vyberiem z katalogu nieco ine
Real Land Rover is built, not bought