měnič napětí + elektro

Všeobecné rady a informace

Moderátor: Acon

Zpráva
Autor
MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: měnič napětí + elektro

#41 Příspěvek od MadTom » 02 čer 2013 16:41

S těma ztrátama v kabelech a v účinnosti je potřeba počítat - reálně tak 20% enegrie jde do ztrát. Druhá věc je vlastní baterka - pokud má dávat 100-200A, tak to nebude "kempingová" určená pro cyklické nabíjení - ta tento proud nedá, ani startovací - ta tento proud sice dá, ale po 20-50 cyklech vybít-nabít bude po ní - pokud se bude využívat plná kapacita. Takže zbývá trakční baterie - ta je ale cenově trošku jinde. Podle mě, pokud počítám s baterkou do 100Ah, tak provozovat z ní cokoliv co bere víc než 50A trvale - tj. déle než 10minut dlohodobej nesmysl. Jediné rozumné je mít v tom případě nastartovanej motor.
Předpokládám, že kafe budu chtít každej den. Něco jiného je využití pro flexu nebo vrtačku při opravě - tam každodenní použití nepředpokládám, takže se s nižší účinností a menším počtem plných vybíjecích cyklů smířím.
Kdysi jsem na webu narazil na popis stavby obytňáku na podvozku Tatry 815 6x6 - co mě zaujalo, byly baterie 24V 1000Ah - skládá se to z jednotlivých článků 2V 1000Ah. A k tomu malá centrála. Tam už si dovedu představit, že z baterky budu honit třeba 2kW mikrovlnku přes měnič, protože to bude cca 100A proudu a to ty baterky v pohodě dají.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: měnič napětí + elektro

#42 Příspěvek od mr-tomas » 02 čer 2013 17:31

Dá se za trakční baterku považovat žlutá optima?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: měnič napětí + elektro

#43 Příspěvek od komin » 02 čer 2013 17:38

Optima je taky hybrid aj startovacia aj trakcna.

Odoslané z HTC One S cez Tapatalk 2
LR DEFENDER 110 SW

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: měnič napětí + elektro

#44 Příspěvek od mr-tomas » 03 črc 2013 15:46

Tak je rozhodnuto, bude to měnič 2000W, bo na těch 3000W je to moc velká krabice. Ale kam s ním u Defa? Tahle watáž už má kabely jak na naviják, takže předpokládám pevné zabudování. Jenže kam ho dát aby nepřekážel, měl přístup vzduchu na chlazení a přežil případné brodění?
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: měnič napětí + elektro

#45 Příspěvek od erik » 03 črc 2013 16:21

mr-tomas píše:Tak je rozhodnuto, bude to měnič 2000W, bo na těch 3000W je to moc velká krabice. Ale kam s ním u Defa? Tahle watáž už má kabely jak na naviják, takže předpokládám pevné zabudování. Jenže kam ho dát aby nepřekážel, měl přístup vzduchu na chlazení a přežil případné brodění?
Já múj 2000W měnič mám za sedadlem řidiče na přepážce , dobře přístupný , no mám 90 tku...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: měnič napětí + elektro

#46 Příspěvek od mr-tomas » 03 črc 2013 17:11

Mám 110, napadá mě ideálně na strop, ale tahat tam tlusté kabely by byl opruz. Viděl jsem to přidělané ze zadu na cuby boxu, ale díky malé mezeře mezi sedačkama by se do toho pořád kopalo. Pak už jenom pod zadní sedačky, ale to mě přijde moc nízko a náchylnější na vytopení.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
erik
Příspěvky: 2869
Registrován: 16 říj 2006 19:00
tel.: +421905448329
auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
Bydliště: skalica
Kontaktovat uživatele:

Re: měnič napětí + elektro

#47 Příspěvek od erik » 03 črc 2013 17:28

mr-tomas píše:Mám 110, napadá mě ideálně na strop, ale tahat tam tlusté kabely by byl opruz. Viděl jsem to přidělané ze zadu na cuby boxu, ale díky malé mezeře mezi sedačkama by se do toho pořád kopalo. Pak už jenom pod zadní sedačky, ale to mě přijde moc nízko a náchylnější na vytopení.
Pod sedačku? asi máš pravdu.. no viděl jsem to i v místě zaobleného okna u stropu. Ty káble jsou tlusté....
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: měnič napětí + elektro

#48 Příspěvek od mr-tomas » 03 črc 2013 17:37

Já bych to chtěl zároveň na střed auta, kdyby to lehlo v potoce na bok, aby byl pořád v suchu.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5714
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: měnič napětí + elektro

#49 Příspěvek od Miky_CZ » 03 črc 2013 17:56

ja prave resim stejny problem, mam teda rekl bych jiz vyreseno a to tenhle menic http://www.hadex.cz/g520-menic-12v230v- ... vkacarspa/" onclick="window.open(this.href);return false;

a prijde misto popelniku v cubby boxu na DI

je to spravna volba?
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: měnič napětí + elektro

#50 Příspěvek od komin » 03 črc 2013 18:10

Mas 110 tak mrezu na bocne zadne okna a na nu prichytit menic kable dat cez konektor co su na navyjak aby sa dal lahko demontovat myslim ze su do 300A.
LR DEFENDER 110 SW

Uživatelský avatar
mr-tomas
Příspěvky: 2458
Registrován: 10 čer 2012 23:45
auto: Def 110 300Tdi
Bydliště: Praha 10

Re: měnič napětí + elektro

#51 Příspěvek od mr-tomas » 03 črc 2013 23:29

Na mříž na okna by to šlo, ale měl bych ho radši trochu schovanej. Přecijenom jsme v čechách, tady všichni kradou jako straky.
Deformační zóna Defendera je vozidlo stojící před ním.

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5714
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: měnič napětí + elektro

#52 Příspěvek od Miky_CZ » 24 črc 2013 21:04

tak ve vysledku takhle a 1000W
Přílohy
DSC09714.jpg
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
Benjamin
Příspěvky: 3515
Registrován: 08 lis 2010 11:31
auto: F150+bouda Gladiator
Bydliště:

Re: měnič napětí + elektro

#53 Příspěvek od Benjamin » 24 črc 2013 22:13

Miky_CZ píše:tak ve vysledku takhle a 1000W
Máš to pěkný, tam bych ten svůj asi nenarval v DII, ale mám na tom místě nový zásuvky místo popelníku. Se budem honit ve zbrojení těsně před odjezdem :P Já teda jen 600W a pod sedačkou spolujezdce v kastlíku.
UK:LR4 SDV6 HSE/Jaguar XK8 4.0/Rover 75 2.0 CDT Tourer/Triumph Spitfire 1500/LR DII Td5 Medvědi/LR Free 2.0 D/Jaguar XJ12 Sovereign. NonUK: Ford F-150 obytná nástavba Gladiator XL
www.nomadbear.cz

Uživatelský avatar
Miky_CZ
Příspěvky: 5714
Registrován: 29 čer 2008 13:47
tel.: 603 975 234
auto: DI, D3 V8, XK8
Bydliště: Ostrava

Re: měnič napětí + elektro

#54 Příspěvek od Miky_CZ » 24 črc 2013 22:22

Benjamin píše:
Miky_CZ píše:tak ve vysledku takhle a 1000W
Máš to pěkný, tam bych ten svůj asi nenarval v DII, ale mám na tom místě nový zásuvky místo popelníku. Se budem honit ve zbrojení těsně před odjezdem :P Já teda jen 600W a pod sedačkou spolujezdce v kastlíku.
no ja taky musel vyndat ridici jednotku airbagu :D

a zasuvku na lednici tam mam taky
DI 300 Tdi: 4"lift, bodylift 2,5cm, BFG MT 285/75 R16, pevnostní nárazníky, prahy, přídavné světla, snorchel, CB, 2 navijáky, roll cage, kryty dif., žebřík, nájezdový plech, axle lock, true track, bufík atd
RRC 3,9 V8: závodní speciál

Uživatelský avatar
PatrikM
Příspěvky: 408
Registrován: 17 srp 2010 17:02
tel.: 0911480494
auto: FREE 2.0 ,D1(300tdi)
Bydliště: Očová

Re: měnič napětí + elektro

#55 Příspěvek od PatrikM » 24 črc 2013 23:36

Miky, super miesto ,aj tak ten popolník aspon u mna je tam na dve veci :) hh
Ex .FREELANDER 2.0Di-lift 2",nájazďak,Hella,nav.5000lb+blbosti navyše,
Discovery http://landroverforum.klape.cz/forum/vi ... 30&t=20254" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: měnič napětí + elektro

#56 Příspěvek od komin » 25 črc 2013 09:07

Trosku by som sa bal o chladenie toho menica ventilator vsetko nezachrani.
LR DEFENDER 110 SW

Uživatelský avatar
Forsttimber
Příspěvky: 1126
Registrován: 16 pro 2008 12:47
tel.: 0903147342
auto: Def 90 a ex D1 ,110
Bydliště: Mošovce okr. TR

Re: měnič napětí + elektro

#57 Příspěvek od Forsttimber » 07 lis 2013 21:13

nazdar chlapy mate niekto skusenosti s menicom zo Slovnaftky

je to ALPINE 150/300w

rozumiem ze standardne je do 150w a nestandardne je vrcholový vykon 300w ale co to znamena ze mozem na to zapojit

napr. nieco s odberom 3OOw ale len kratko?

chcem to pouzit ako zalozny zdroj na obehove cerpadlo v kureni.
pretoze mam tenke rurky a pri plne nalozenej peci na drevo ked mi vypnu prud tak som v r..i.
dik za radu.
Real Land Rover is built, not bought

Uživatelský avatar
komin
Příspěvky: 939
Registrován: 31 kvě 2010 14:45
tel.: 0904543118
auto: LR Defender 110 Td5
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:

Re: měnič napětí + elektro

#58 Příspěvek od komin » 07 lis 2013 21:21

Tych 300w je spickovy vykon, napr. ked nieco zapnes tak to ma odber trvali 150w ale pri zapnuti kludne viac preto ta rezerva. Cosa tyka toho kurenia tak ten motor ti nato nepojde, musis mat menic ktory nema modifikovanu sinusoidu a tie stoja tak 3x tolko ako tie obycajne .
LR DEFENDER 110 SW

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: měnič napětí + elektro

#59 Příspěvek od MadTom » 07 lis 2013 21:22

Já bych to vyhodnotil asi tak - po tom co mi prošlo rukama několik měničů a musel jsem nějaké i zkonstruovat.
Těch 150W to asi dá, dokud se to uchladí. 300W je tak jako špička při zapnutí, ale jinak to nedá ani chvilku, protože se to nechladí. Já mám 300W s ventilátorem a když připojím notebook, tak má co dělat, aby jenom nabíjel baterku.
A jestli chceš zálohovat oběhové čerpadlo - tak pokud nemáš nějaké moderní s elektronickým řízením, tak bych se vůbec nedivil, že nepojede, protože motor čerpadla se bude chovat jako indukční zátěž a to pro ty běžné měniče moc dobré není.

A pro zasmání, konstrukčně stejnej měnič, jako ten můj 300W, ale bez ventilátoru mi prošel rukama s označením 1500W. Reálně by nedal ani 150W.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Forsttimber
Příspěvky: 1126
Registrován: 16 pro 2008 12:47
tel.: 0903147342
auto: Def 90 a ex D1 ,110
Bydliště: Mošovce okr. TR

Re: měnič napětí + elektro

#60 Příspěvek od Forsttimber » 07 lis 2013 21:31

dik takze si vyberiem z katalogu nieco ine
Real Land Rover is built, not bought

Odpovědět