Nemůžu si pomoct, pak teda "pokrok" směrem k mezinápravovému difu mi přijde jako krok zpátky, nemyslíte ?Land Jirka píše:Rover napsal: zajímavý je, že u starých LR není mezinápravová uzávěrka a přesto člověk kolikrát projel místa kde končili uzávěrková auta.....
Protože u starých LR s přiřaditelným předkem je to tak, že když zapneš předek tak je natvrdo ze zadkem. Vždycky se ti točí min. jedno přední a jedno zadní kolo.
To znamená, že je to stejné jako kdybys u trvalé čtyřkolky zavřel mezinápravovej dif.
Tato koncepce je stejná u 99% offroadů s trvale hnanou zadní nápravou a přiřaditelným předkem (většina ofů do 80 let a pickupy ještě do nedávna).
Dotaz na Land Rover Club
Moderátor: Miky_CZ
Přeesně, výhoda je to hlavně v zimě, kdy nemusíš myslet na to, jestli jedeš na uklouzaným nebo na asfraltu, jestli máž zastavit a přidat nebo odpojit předek. (na asfaltu bys oddělal převodovku nebo dif a na sněhu by ti ti jen se zadkem šlo do smyku). Takle prostě jezdíš a nic neřešíš, jen v těžkém terénu, zavřeš mezinápravovej.
- erik
- Příspěvky: 2869
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Nekdy je zapla mezinaprava nebezpecna. A to pri kamenitych sjezdech. Tam je lepsi nechat auto volne po kameni sject a nebrzdit ho mezinapravou a to tehdy, kdy mas uzkou , pricne sikmou cestu a nedejboze, kdyz ji kousek chybi.Rover píše:Výhoda je, že Ti auto jede pořád jako čytřkolka, starý Land jel normálně jen na zadek a předek si dáváš podle potřeby...
To je stres a tehdy zapnes vse, co mas a opak je resenim...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
Díky moc za vysvětlení, vidím, že se z toho vyvinula pěkná diskuze ale já jsem jen rád, protože díky všem zúčastněným jsem zase chtřejší, což je príma! Ještě jednou díky. Tak a teď zpět k redukcím samozřejmě mám na kulise ještě dvě polohy paralelně z L a H, tak předpokládám že to je uzávěrka diff (ostatně je na tom nápis DIFF) jen by mě zajímalo jak se ližší přesně poloha vlevo nahoře od vlevo dole:-) - osobně si myslím, že vlevo dole je právě uzavřeno vše, včetně mezinápravy. Všechny zdravím a pěkný denerik píše:A mezinaprava je do terenu a jizdu do kopce. Pouzivam ji na nezbytnou dobu, V navodu jsem nekde cetl, ze na pevnem terenu se pouzivat nema , ze muze dojit ke sevreni prevodovky. U nas v klubu to vyvolalo ruzne diskuse , tak sam nevim, cemu mam verit,Rover píše:Disco jede pořád na všechny 4, H je normální ježdění, silnice, lehčí terén, L je redukce, tedy všechno do pomala. Pohon na všechny 4 je stálý. Ještě bys tam měl mít asi uzávěrku mezinápravy ne?
Tahal jsme na ledě tušim loni v zimě oktávku ze škarpy, pořád nic nic, najednou oktávka povolila, krásně jsem jí vytáh, ale utrh se pod mnou protější kraj a sjel sem bočníma kolama do příkopu. A´t sem dělal, co sem dělal, pořád zabíraly jenom kola na tom ledu na silnici, ty ve sněhu stály, po pár pokusech si to sedlo na břicho a byl konec. Ten pán s oktávkou se sice pokušel na revanš mě vytáhnout, ale byl bez šancí. Co bych dal v tu chvíli za zadní špéru. Viděli to asi všichni vod nás z práce, a kdo náhodou ne, tak ten se to dozvěděl v barvách vod traktoristy v hospoděRover píše:Tebe tahal traktor z příkopu...!!!??? S Defendrem, to je obrovská potupa, doufám, že to aspoň nikdo neviděl...
Pro dobrotu na žebrotu
Klasika, dobrota-žebrota...
Já jsem dopadl s Range líp, taky jsem ve sněhu tahal ochcávku z příkopu, ale jen jsem dal redukci, zpátečku a na volnoběh to udělalo mlask a byla venku, myslel jsem, že to bude větší drama, škodovkář taky docela čuměl a jeho těhotná manželka po mně asi pojmenuje dítě, až se narodí...
Já jsem dopadl s Range líp, taky jsem ve sněhu tahal ochcávku z příkopu, ale jen jsem dal redukci, zpátečku a na volnoběh to udělalo mlask a byla venku, myslel jsem, že to bude větší drama, škodovkář taky docela čuměl a jeho těhotná manželka po mně asi pojmenuje dítě, až se narodí...
Country boy...
- erik
- Příspěvky: 2869
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Tak ja mam ve sve story Wartburga.Martin_H píše:Tahal jsme na ledě tušim loni v zimě oktávku ze škarpy, pořád nic nic, najednou oktávka povolila, krásně jsem jí vytáh, ale utrh se pod mnou protější kraj a sjel sem bočníma kolama do příkopu. A´t sem dělal, co sem dělal, pořád zabíraly jenom kola na tom ledu na silnici, ty ve sněhu stály, po pár pokusech si to sedlo na břicho a byl konec. Ten pán s oktávkou se sice pokušel na revanš mě vytáhnout, ale byl bez šancí. Co bych dal v tu chvíli za zadní špéru. Viděli to asi všichni vod nás z práce, a kdo náhodou ne, tak ten se to dozvěděl v barvách vod traktoristy v hospoděRover píše:Tebe tahal traktor z příkopu...!!!??? S Defendrem, to je obrovská potupa, doufám, že to aspoň nikdo neviděl...
Pro dobrotu na žebrotu
Jel jsem vinohrady po snehu na volne pole. Sledoval jsem srnky a moje rychlost tak 5 km/hod. Najednou jsem hupnul prednimi koly do hluboke brazdy tak, ze jsem byl na brichu. Nikde strom na muj warn. Pusto, prazdno, nejblizsi vesnice tak 10 km.
Najednou pres vinohrad jede Wartburg se snehovymi retezi. Mladi usaci blbli a ja je odchytil. Vykopali jsme pro vartaka diru, do ktere zajel prihrnuli zeminou, 5 kluku z Wartaku ho prisedli aby nevyjel a Defender se pres warn vytahl. Pak jsem jim jel do hospody zaplatit cigara a pivo.
A oni se dodnes chlubi, ze Wartburgem vytahli Defendera...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
- erik
- Příspěvky: 2869
- Registrován: 16 říj 2006 19:00
- tel.: +421905448329
- auto: D90 td5,/D2-3/D4,D5
- Bydliště: skalica
- Kontaktovat uživatele:
Tehdy mi doslo, jak je dobre met zemni kotvu. Tato pojizdna byla malo skladna...Rover píše:erik: moc hezký příběh..., takové exotické...
Defender 90 Td5 171k Old Man Emu,Warn 8274, M 6000 ,ARB nárazník, Safari Snorkel,2xWebasto,Garmin nuvi 660, CB.MATADOR WISENTTA M/T 235/85 R 16 MP-75., Roll cage,retezy PEWAG,2xARB uzaverky,
Discovery 3 ,bez skrabancu
Discovery 3 ,bez skrabancu
vpravo vpředu je otevřenej mazinápravovej a zařzená redukceMarek píše:Díky moc za vysvětlení, vidím, že se z toho vyvinula pěkná diskuze ale já jsem jen rád, protože díky všem zúčastněným jsem zase chtřejší, což je príma! Ještě jednou díky. Tak a teď zpět k redukcím samozřejmě mám na kulise ještě dvě polohy paralelně z L a H, tak předpokládám že to je uzávěrka diff (ostatně je na tom nápis DIFF) jen by mě zajímalo jak se ližší přesně poloha vlevo nahoře od vlevo dole:-) - osobně si myslím, že vlevo dole je právě uzavřeno vše, včetně mezinápravy. Všechny zdravím a pěkný denerik píše: A mezinaprava je do terenu a jizdu do kopce. Pouzivam ji na nezbytnou dobu, V navodu jsem nekde cetl, ze na pevnem terenu se pouzivat nema , ze muze dojit ke sevreni prevodovky. U nas v klubu to vyvolalo ruzne diskuse , tak sam nevim, cemu mam verit,
vpravo vzadu je otevřenej mezinápravovej a bez redukce
vlevo vpředu je zařazenej mezinápravovej a zařazená redukce
vlevo vzadu je uzavřenej mezinápravovej a bez redukce
Kangaroo píše:Marek píše: Díky moc za vysvětlení, vidím, že se z toho vyvinula pěkná diskuze ale já jsem jen rád, protože díky všem zúčastněným jsem zase chtřejší, což je príma! Ještě jednou díky. Tak a teď zpět k redukcím samozřejmě mám na kulise ještě dvě polohy paralelně z L a H, tak předpokládám že to je uzávěrka diff (ostatně je na tom nápis DIFF) jen by mě zajímalo jak se ližší přesně poloha vlevo nahoře od vlevo dole:-) - osobně si myslím, že vlevo dole je právě uzavřeno vše, včetně mezinápravy. Všechny zdravím a pěkný den
vpravo vpředu je otevřenej mazinápravovej a zařzená redukce
vpravo vzadu je otevřenej mezinápravovej a bez redukce
vlevo vpředu je zařazenej mezinápravovej a zařazená redukce
vlevo vzadu je uzavřenej mezinápravovej a bez redukce
Díky moc, už je mi to jasné o víkendu budu provádět první seznamovací kroky Jo a pokoušel jsem napsat Milošovi II že bych se s ním rád potkal v Olomouci kdyby měl na mě čas.
- RudaK
- Příspěvky: 8487
- Registrován: 24 lis 2006 18:09
- tel.: SONY Xperia Z3
- auto: D III + D 1
- Bydliště: Raygern - Sud mahren
Re: zklamání
pavel.tt píše:tak jsem se rozhodoval o koupě nějakého off-rouda, potěch problémech se spojkami a rozvodovkami a td. kašlu na Landy a jdu do japonce...tam to tak neleze do peněz...
Jenom aby.Můj poznatek je,že když kravíš s jakýmkoli autem tak spravuješ. A je jedno jestli se západu nebo z východu.Pravda některý vydrží víc,ale furt se to odvíjí od zacházení .Bezmozek zruší jakýkoli.
D III - 2,7 TDV - The end result of a lot of hard work.
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
D 1 - 300 TDI 33x12.5R15 - už konečně nesmrtelná " SPIDERMAN "
Re: zklamání
a proc to tu pises vole ? nemluv a delej.pavel.tt píše:tak jsem se rozhodoval o koupě nějakého off-rouda, potěch problémech se spojkami a rozvodovkami a td. kašlu na Landy a jdu do japonce...tam to tak neleze do peněz...
LR Defender Td5 110SW po "prestavbe" a pred "prestavbou".