Baja 300 Mitteldeutschland
Napsal: 23 kvě 2012 15:25
Citace:
Baja 300 Mitteldeuschland
O víkendu se jela jedna z nejpopulárnějších evropských rally, kterou můžete znát pod původním názvem Baja Saxonia. Jede se v okolí povrchového dolu poblíž Lipska a nabízí opravdu zajímavé terény. Není navíc pod pravidly FIA, takže se každoročně účastní opravdu hodně aut včetně evropské špičky.
S velkými ambicemi nastupoval do závodu Svoboda Tatra Team, který tuto soutěž před dvěma lety vyhrál a letos s novým autem byly šance na vítězství opět velké, konkurence ale byla opravdu velká a mezi soupeři se našli i účastníci Rally Dakar s MANy. V kategorii aut jsme měli rovněž své zástupce, kteří se rozhodně nechtěli nechat zahambit. Ve třídě Side-by-side startoval do závodu Vlastimil Tošenovský s Artcic Catem. V autech nad 2L jeli s Land Roverem Luboš Mareš s navigátorem Václavem Kadlčíkem.
První den se jela rychlostní zkouška 7x v kuse, dopoledne startovaly motorky a quady, odpoledne auta a kamiony. Baja 300 je známá navigační záludností při využití azimutů. To se ukázalo i letos a hned na začátku několik posádek zabloudilo, v dalších kolech už problémy nikdo neměl a začalo se hodně zrychlovat. To mělo za následek několik havárií i selhání techniky. Všichni se ale snažili do závodu vrátit a rally dokončit. Rozbitá trať byla zejména v posledních kolech opravdu hodně náročná a na tvářích jezdců po prvním dnu bylo vidět, že toho mají dost. Smůlu měl v prvním dnu Mareš, kterému na autě praskla hadice chlazení a než sehnal vodu, uběklo hodně času. Podobně na tom byl i Tošenovský, který už do druhého dne vůbec nenastoupil.
Druhá etapa se jela na jiné trati, kterou pořadatelé ještě zkrátili, takže přibylo jedno kolo navíc. Trať byla místy rozbitá tak, že auta jezdila krokem a nezřídka bylo vidět i zapadnutí do písku, kdy na řadu musely přijít na řadu lopaty a nájezdy. Svou roli hrála znovu i navigace, která byla u jednoho CP poměrně záludná. Obě české posádky se dostaly až do cíle a v případě Tatry teamu Svoboda (Václav Svoboda/Martin Kalous/Matěj Oliva) z toho bylo skvělé třetí místo v nabité konkurenci.
Výsledky:
Svoboda - 3 místo kamiony
Mareš - 32 místo z 85 účastníků v kat. nad 2l
http://www.paolobaraldi.it/baja300/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Baja 300 Mitteldeuschland
O víkendu se jela jedna z nejpopulárnějších evropských rally, kterou můžete znát pod původním názvem Baja Saxonia. Jede se v okolí povrchového dolu poblíž Lipska a nabízí opravdu zajímavé terény. Není navíc pod pravidly FIA, takže se každoročně účastní opravdu hodně aut včetně evropské špičky.
S velkými ambicemi nastupoval do závodu Svoboda Tatra Team, který tuto soutěž před dvěma lety vyhrál a letos s novým autem byly šance na vítězství opět velké, konkurence ale byla opravdu velká a mezi soupeři se našli i účastníci Rally Dakar s MANy. V kategorii aut jsme měli rovněž své zástupce, kteří se rozhodně nechtěli nechat zahambit. Ve třídě Side-by-side startoval do závodu Vlastimil Tošenovský s Artcic Catem. V autech nad 2L jeli s Land Roverem Luboš Mareš s navigátorem Václavem Kadlčíkem.
První den se jela rychlostní zkouška 7x v kuse, dopoledne startovaly motorky a quady, odpoledne auta a kamiony. Baja 300 je známá navigační záludností při využití azimutů. To se ukázalo i letos a hned na začátku několik posádek zabloudilo, v dalších kolech už problémy nikdo neměl a začalo se hodně zrychlovat. To mělo za následek několik havárií i selhání techniky. Všichni se ale snažili do závodu vrátit a rally dokončit. Rozbitá trať byla zejména v posledních kolech opravdu hodně náročná a na tvářích jezdců po prvním dnu bylo vidět, že toho mají dost. Smůlu měl v prvním dnu Mareš, kterému na autě praskla hadice chlazení a než sehnal vodu, uběklo hodně času. Podobně na tom byl i Tošenovský, který už do druhého dne vůbec nenastoupil.
Druhá etapa se jela na jiné trati, kterou pořadatelé ještě zkrátili, takže přibylo jedno kolo navíc. Trať byla místy rozbitá tak, že auta jezdila krokem a nezřídka bylo vidět i zapadnutí do písku, kdy na řadu musely přijít na řadu lopaty a nájezdy. Svou roli hrála znovu i navigace, která byla u jednoho CP poměrně záludná. Obě české posádky se dostaly až do cíle a v případě Tatry teamu Svoboda (Václav Svoboda/Martin Kalous/Matěj Oliva) z toho bylo skvělé třetí místo v nabité konkurenci.
Výsledky:
Svoboda - 3 místo kamiony
Mareš - 32 místo z 85 účastníků v kat. nad 2l
http://www.paolobaraldi.it/baja300/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;