K: kompresor klimatizace a sahara na D2 Td5

Moderátoři: Miky_CZ, Acon, Sláma Karel

Odpovědět
Zpráva
Autor
jbb
Příspěvky: 108
Registrován: 15 led 2017 22:24

K: kompresor klimatizace a sahara na D2 Td5

#1 Příspěvek od jbb » 10 čer 2021 11:18

Tak mi zase, jako před dvěma lety, zdechl kompresor klimatizace - teda on fuguje, ale netěsní, takže přes něj uniká chladivo. Měl byste někdo nějaký použitelný a/nebo uměl udělat za rozumné prachy repas? A dále tu máme související saharu na chladiči. Netočí se a klima prý velmi tlakuje (až dvacet atmosfér či co, říká servisák). Teda když se do něj brnkne rukou, tak se roztočí, ale to asi není pro běžné užití úplně vhodné. Nebo samozřejmě, vědět jaký tam dát motorek, jestli už to někdo řešil.
Celé to je na LR D2 MY2000 Td5.
Hyundai SantaFe 2003 2,4i+LPG (do práce)
LR D2 - MY2000 Td5 manuál (na weekend)
LR D2 - MY2004 Td5 automat (pro manželku)
Zetor 5718 (kolem domu)

Uživatelský avatar
Sláma Karel
Příspěvky: 7551
Registrován: 21 črc 2007 00:04
tel.: +420608333403
auto: to se mi sem nevejde
Bydliště: Mníšek Pod Brdy

Re: K: kompresor klimatizace a sahara na D2 Td5

#2 Příspěvek od Sláma Karel » 10 čer 2021 13:04

Ahoj,

mám oboje, ale ta za tu saharu se ti asi ty peníze nebude chtít dávat.

K :dance
POUŽITÉ NÁHRADNÍ DÍLY NA VŠECHNY LAND ROVERY --- tel 608333403 --- email rangerover@volny.cz --- http://www.lrslama.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
24 let praxe

Uživatelský avatar
hrochado
Příspěvky: 756
Registrován: 08 led 2015 11:20
auto: D2 2003
Bydliště: Brno

Re: K: kompresor klimatizace a sahara na D2 Td5

#3 Příspěvek od hrochado » dnes, 09:10

Já bych řekl, že ten tlak nesouvisí se saharou, ale problém bude někde jinde ... ucpaný výparník nebo tak něco. Pak ti to tlakuje a leze nejslabším místem, což je v tvém případě kompresor ...
Ta vrtule na chladiči nespíná se zapnutou klimou, ale jsou tam i jiné podmínky, okolní teplota musí být snad přes 30 stupňů a rychlost pod 50 km/h nebo tak něco, jinak to nezapne vůbec. Jsou auta, co tam tu vrtuli vůbec nemají a vesele jezdí a klimujou, pak jsou auta, co tu vrtuli mají KO a vůbec o tom neví a taky vesele jezdí a klimujou...

Jinak z netu:
Za chodu klimatizace se normální tlaky v nízkotlaké cásti pohybují mezi 0,5 až 3,2 bary a ve vysokotlaké nabývají hodnoty 5 až 23 baru. Takže ani těch 20barů nemusí být problém ... ale nejsem mechanik...
2003 D2 TD5 – Offina nebo taky Mamuťátko
ex Free 2004 TD4 – Edoušek

JirkaR
Příspěvky: 140
Registrován: 21 pro 2016 09:16
auto: D2 td5

Re: K: kompresor klimatizace a sahara na D2 Td5

#4 Příspěvek od JirkaR » dnes, 09:19

Tak tak, mám zadrenou vrtuli a klumuju bez problémů.

Odpovědět