Prodat nebo opravit D3 TDV6 HSE rok 2008

Moderátor: stan

Zamčeno
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Prodat nebo opravit D3 TDV6 HSE rok 2008

#1 Příspěvek od kaligula » 26 dub 2021 11:13

Tak to ve mě pomalu uzrává a směřuje k radikálnímu řešení problému jménem Discovery 3.

Mám tady jednu původně leštěnku z roku 2008, kterou jsem před 3 lety trošku vytunil a začal ji trápit v terénu. Auto jsem pořídil v roce 2012 u autorizovaného prodejce, mělo najeto 139 tisíc a fungl nový motor (z obecbě známých důvodů) takže jsem si motor zajížděl sám, auto nikdy nejdelo 140, a myslím že jsem ho zajel dobře a problém s klikou se mu vyhne.
Sloužilo jako hlavní rodinný vůz na dovolené + mé denní dojíždění do práce 20 km denně. aktuálně má najeto necelých 290 tis
Co se za ty roky na autě opravilo - oba EGR nové v roce 2014, v roce 2017 repas hydroměniče a nová konzole uložení vysokolakého čerpadla (únavový lom hliníkového odlitku, čerpadlo bez poškození zůstalo původní) to bylo auto půlené, jeden nový vstřik, pak přišly na řadu nové silentbloky zadní nápravy, repas ruční brzdy, výměna brzdového potrubí k zadním kolům,
v roce 2018 kompletní repas vzduchového systému - repas čerpadla, ventilů, zadní ventil nový, vzdušník nový, nový intercooler a hadice od turba i intercooleru
2020 nové zadní ložiska, nové náboje vepředu, nové přední horní zamena, nové všechny silentbloky vepředu, nové čepy vepředu, nové přední měchy a nový aleternátor

2018 - vestavba druhé baterie 60Ah, systém nabíjení Tmax, zahrádla G4 s přední LED rampou a zadnímu LED světly, žebřík na pátých dveří, velká bedna na zahradě, dodělaná zásuvka do kufru, a vepředu místo popelníku panel se spínači a novými zásuvkami 12V, naviják 5,5 tuny escape 4x4 (skrytá montáž na plotně v nárazníku, syntetické lano), odpojovač od baterie ovládán spínačem ze sedladla řidiče, dálkové ovládání i kabelové ovládání, horkovzdušné topení - Planar 2kW skrytá vestavba v levé zadní kapse, celkem šikovné spaní, včetně šuplíků, 32" kola s STT max MTčkama disky jsou 18", minimálně větší půlka vzorku, úprava rámu vepředu aby kola vešla, Xlifter, jedna rezeva s MTčkem na střeše a jedna rezeva se silniční gumou na dojetú pod autem, hliníkový kryt převodovky, hliníkový nájedzák vepředu, a pozinkovný železný kryt zadního difu, dodatečné LED osvětlení v kufru, markýza vějíř 2,5 metru, foxwing na straně spolujezdce , STK provedena v 11/20

od repase předních ramen, měchů, silenblků a nábojů auto najelo 2 tisíce km a od vánoc stojí na zahradě - protože neustále padá do nouzáku - chyba nízký tlak paliva - podle všeho to vypadalo na podávací čerpadlo v nádrži - první výměna nahovno koupil jsem čínskou napodobeninu, druhá výměna za magneti mareli, tlaky v nízkotlaké větvi jsou nyní OK, ale autko nejde, jako další se nabízí vstřiky nebo cokoli na vysokotlaké pumpě - VCV, PCV, či samotná pumpa - a tady se dostávám k jádru pudla - další investice mi osobně už připadjí neekonomické

stav rámu - povrchová koroze, žádné velké strupy nebo oslabení, stav boudy - od zadních dvěří pod kufr koroduje ale půjde ještě v pohodě ošetřit - je to pro někoho kdo si s tím pohraje

když jsem sundával nádrž zjistil jsem že silentblok středního ložiska zadního kardnanu má 1/4 obvodu protrženou gumu tak jsem objednal nový kardan, a v rámci čekání na nové čerpadlo jsem ho nahodil na auto, ale kardan najel jenom 5 km,

Pokud si někdo troufne mi nabídnout opravdu do 20 tis Kč a garantuje dodržení ceny a funkčnost opravy půjdu ještě do toho a snad si s autem ještě rok nebo dva užiju


Jinak to vidím na prodej - jsem ochoten se domluvit jakkoli zhruba bych měl představu takovou:
130 tis - očesané na seriový stav, na silničních zimních gumách se 6 mm vzorku, původní kardan
138 tis - očesané atd ale s novým kardanem
anebo tam nechám cokoli z toho co jsem na auto navěsil a cenu nějak doladíme - co zybde buď využiji, nebo nabídnu na foru, nebo daruji přátelům

Preferuji osobní sektání, vážnému zájemci nadělám fotky a pošlu mailem, ale vzhledem k předchozím zkušenostem s prodejem jiných věcí kdy jsem na přání fotil 150 fotek ze všech stran a nakonec nepřišla ani odpověď jsem velmi zdrženlivý

Uživatelský avatar
zdeneksumec
Příspěvky: 103
Registrován: 30 říj 2015 18:48
auto: LR Discovery 4
Bydliště: Kroměřížsko

Re: Prodat nebo opravit D3 TDV6 HSE rok 2008

#2 Příspěvek od zdeneksumec » 26 dub 2021 19:20

Já vím ze je to předčasný....ale kdyby náhodou, tak bych měl zájem o zahrádku bo nějakou teď shanim...dik, z.

Uživatelský avatar
marsant
Příspěvky: 284
Registrován: 20 črc 2016 20:02
tel.: 731 158 337
auto: LR Discovery 4
Bydliště: Havířov

Re: Prodat nebo opravit D3 TDV6 HSE rok 2008

#3 Příspěvek od marsant » 26 dub 2021 20:53

Peto ... to je mi líto že máš takové patálie! Držím palce ať dobře dopadne! Ať už jakkoliv!

Odesláno z mého SM-G980F pomocí Tapatalk


Uživatelský avatar
matooo
Příspěvky: 1784
Registrován: 11 dub 2010 20:31
tel.: 775555656
auto: puma
Bydliště: brnoo

Re: Prodat nebo opravit D3 TDV6 HSE rok 2008

#4 Příspěvek od matooo » 26 dub 2021 20:55

pasuju na to vstreky z 3.0? mam nejake by som ti ich venoval jestli to pomuze

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Prodat nebo opravit D3 TDV6 HSE rok 2008

#5 Příspěvek od Kokesek » 26 dub 2021 21:54

Proc najel kardan 5km??? Jako ze je skoro novy a najel jenom 5km. Uz chapu. Vstriky na test a vymenit vysokotlake cerpadlo. Ale tohle nikdo za 20 tis delat nebude.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Prodat nebo opravit D3 TDV6 HSE rok 2008

#6 Příspěvek od kaligula » 27 dub 2021 08:05

Kokesek píše: 26 dub 2021 21:54 Proc najel kardan 5km??? Jako ze je skoro novy a najel jenom 5km. Uz chapu. Vstriky na test a vymenit vysokotlake cerpadlo. Ale tohle nikdo za 20 tis delat nebude.


Sent from my iPhone using Tapatalk
ano kardan jsem vyměnil během čekání na nové podávací čepardlo, a po složení auta jsem s tím objel ulici tam a zpět

a protože vím že to nikdo za 20 dělat nebude , proto je auto na prodej, pro mě už nemá ekonomickou perspektivu do toho vrážet víc jak 20, protože když teď udělám čerpadlo, tak v zimě budu muset auto rozpůlit a ošetřit korozi, abych si to čerpadlo užil, a potom za rok příjde repas převodovky nebo něco s motorem a budu kupovat převodovku nebo motor protože přeci nevyhodím auto s novou pumpou a ošetřeným rámem a kastlí, a dostanu se do nekonečné spirály

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Prodat nebo opravit D3 TDV6 HSE rok 2008

#7 Příspěvek od kaligula » 27 dub 2021 08:05

matooo píše: 26 dub 2021 20:55 pasuju na to vstreky z 3.0? mam nejake by som ti ich venoval jestli to pomuze
to netuším,

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Prodat nebo opravit D3 TDV6 HSE rok 2008

#8 Příspěvek od kaligula » 27 dub 2021 08:06

zdeneksumec píše: 26 dub 2021 19:20 Já vím ze je to předčasný....ale kdyby náhodou, tak bych měl zájem o zahrádku bo nějakou teď shanim...dik, z.
primárně bych rád prodal auto v celku, pokud ho někdo koupí očesané tak zbytek bude k prodeji, pokud ale nebude zájem tak to začnu očesávat na díly

Uživatelský avatar
zdeneksumec
Příspěvky: 103
Registrován: 30 říj 2015 18:48
auto: LR Discovery 4
Bydliště: Kroměřížsko

Re: Prodat nebo opravit D3 TDV6 HSE rok 2008

#9 Příspěvek od zdeneksumec » 27 dub 2021 20:30

kaligula píše: 27 dub 2021 08:06
zdeneksumec píše: 26 dub 2021 19:20 Já vím ze je to předčasný....ale kdyby náhodou, tak bych měl zájem o zahrádku bo nějakou teď shanim...dik, z.
primárně bych rád prodal auto v celku, pokud ho někdo koupí očesané tak zbytek bude k prodeji, pokud ale nebude zájem tak to začnu očesávat na díly
Jj, rozumím a chápu. Každopádně jsem na příjmu :yes

Uživatelský avatar
Marty_LR
Příspěvky: 773
Registrován: 04 led 2017 10:39
tel.: 604853426
auto: Volvo XC70 D5 P2

Re: Prodat nebo opravit D3 TDV6 HSE rok 2008

#10 Příspěvek od Marty_LR » 04 kvě 2021 19:32

Buď jsou vstřiky do přepadu, případně elementy c čerpadle.

Vstřiky děláme za 3800 bez DPH / kus - 10% sleva. Čerpadlo nedokážu říct, ale řekněme od 8-16 000 bez DPH -10% sleva.

Tak kdybys chtěl....
Tel: 604 853 426
odtah.brozek@gmail.com

Volvo XC70 P2 D5
Ex: LR D1/D2/D3/D4/RRS/ L322 ...

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Prodat nebo opravit D3 TDV6 HSE rok 2008

#11 Příspěvek od kaligula » 05 kvě 2021 12:00

Jo to je super, ale porad je to investice 50 tis kdyz spocitam 6 vstriku, cerpadlo a DPH, investice do auta kde nejpozdeji na podzim zas neco odejde a pristi rok prohnije podlaha 🙄
Kazdopadne diky za nabidku a budu nad tim premyslet

Uživatelský avatar
Marty_LR
Příspěvky: 773
Registrován: 04 led 2017 10:39
tel.: 604853426
auto: Volvo XC70 D5 P2

Re: Prodat nebo opravit D3 TDV6 HSE rok 2008

#12 Příspěvek od Marty_LR » 05 kvě 2021 12:18

Osobně si myslím, že to bude jen něčím z toho. Případně jestli máš ještě nízký tlak paliva ( otázkou je kolik je požadovaný a naměřený) tak regulátor na CR liště - to je taková nejlevnější varianta asi.
Tel: 604 853 426
odtah.brozek@gmail.com

Volvo XC70 P2 D5
Ex: LR D1/D2/D3/D4/RRS/ L322 ...

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Prodat nebo opravit D3 TDV6 HSE rok 2008

#13 Příspěvek od kaligula » 27 kvě 2021 16:19

Marty_LR píše: 04 kvě 2021 19:32 Buď jsou vstřiky do přepadu, případně elementy c čerpadle.
Kolik by tak mely vstriky protekat do prepadu ? Po startu byly banky prakticky behem par sekund vsechny plne, ale vsechny stejne

Uživatelský avatar
Marty_LR
Příspěvky: 773
Registrován: 04 led 2017 10:39
tel.: 604853426
auto: Volvo XC70 D5 P2

Re: Prodat nebo opravit D3 TDV6 HSE rok 2008

#14 Příspěvek od Marty_LR » 27 kvě 2021 17:09

Tak nudou přidřené ventily v trysce. Buď opotřebováním, nebo špony z čerpadla - to jde zjistit až pod mikroskopem.

Každopádně na to ti to fungovat nebude ..
Tel: 604 853 426
odtah.brozek@gmail.com

Volvo XC70 P2 D5
Ex: LR D1/D2/D3/D4/RRS/ L322 ...

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Prodat nebo opravit D3 TDV6 HSE rok 2008

#15 Příspěvek od kaligula » 27 kvě 2021 17:41

Vstriky se budou ted vytahovat a testovat na stolici,
Jaka je zivotnost repasovanych vstriku ? Ma to smysl nebo koupit nove ?

Uživatelský avatar
Marty_LR
Příspěvky: 773
Registrován: 04 led 2017 10:39
tel.: 604853426
auto: Volvo XC70 D5 P2

Re: Prodat nebo opravit D3 TDV6 HSE rok 2008

#16 Příspěvek od Marty_LR » 27 kvě 2021 20:14

To hrozně záleží kdo je dělá. Někdo používá originál díly do ních ( VDO - Continental), někdo tam cpe italský / polský trysky a má upravené hodnoty ve stanici aby to prošlo. Kódy nové nemají tyhle, ale stejně musí být výstupní protokol z nich...
Za nás se repas vyplatí, ale upřímně se garance nedrží (myšleno na chod vstřiku, samozřejmě se drží na vnitřní komponenty) - ale to je i u nových. Stejně by ses v rámci reklamace vstřiku dozvěděl ohledně překročení limitů kvality paliva - v ČR prostě kvalitní nafta není..není.

Takže za mě repas, ale u někoho, kdo to dělá tak jak se má .. ne tak aby to splňovalo cenové požadavky zákazníka - bohužel / naštěstí? Každopádně ale pokud se tam najdou špony, musí vysokotlak ven na repas a kompletní čištění palivové soustavy + si nepamatuju, jestli má D3 i podávačku v nádrži (většinou +-5Bar). Rozhodně nečekej, že v případě špon z čerpadla, uděláš trysky a zbytek ne - budeš potom rád, když to vyjede z dílny, ale tím to končí - taková je realita.
Tel: 604 853 426
odtah.brozek@gmail.com

Volvo XC70 P2 D5
Ex: LR D1/D2/D3/D4/RRS/ L322 ...

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Prodat nebo opravit D3 TDV6 HSE rok 2008

#17 Příspěvek od MadTom » 27 kvě 2021 20:31

Bych se zeptal, jestli už jde palivová část za čerpadlem vyčistit, nebo se stále ještě celá mění? U jiných common rail motorů mi vždy řekli vyměnit, vyčistit to spolehlivě nejde.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Kokesek
Příspěvky: 4442
Registrován: 26 črc 2010 18:53
auto: D2,D3,L322,P38,L405
Bydliště: Frydek Mistek
Kontaktovat uživatele:

Re: Prodat nebo opravit D3 TDV6 HSE rok 2008

#18 Příspěvek od Kokesek » 27 kvě 2021 20:41

Pokud dojde k uplnemu kolapsu vysokotlaku, tak je problem vycistit trubky a rail. Spony se doslova nastrileji na steny a ani velmi silny ultrazvuk to na jistotu neumi vycistit. Ale na tdv6 sem jeste sypnute cerpadlo nevidel. Problem jsou podavacky, solenoidy cerpadla a vstriky.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Diagnostika, chipovani, OPRAVY A SERVIS LR
774290683 MORAVA, OSTRAVA, FM
http://www.car-prestiz.cz

Uživatelský avatar
Marty_LR
Příspěvky: 773
Registrován: 04 led 2017 10:39
tel.: 604853426
auto: Volvo XC70 D5 P2

Re: Prodat nebo opravit D3 TDV6 HSE rok 2008

#19 Příspěvek od Marty_LR » 27 kvě 2021 20:51

My už to snad dělali (myslím D3)- čištíme ultrazvuk + vzduch + proplachová myčka, kde je testovací kapalina, kterou používáme do testovacích mašin. Nikdy s tím nebyl problém - alespoň dle zpětné vazby. Ale ruku do ohně za to že to byla zrovna TDV6 nemám. Ale 2.7 nám chodí poměrně pravidelně.. :grin:
Tel: 604 853 426
odtah.brozek@gmail.com

Volvo XC70 P2 D5
Ex: LR D1/D2/D3/D4/RRS/ L322 ...

Zamčeno