TD5 EGR ventil

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
azni
Příspěvky: 393
Registrován: 10 úno 2014 21:51
auto: Disko II TD5 r.2002

Re: TD5 EGR ventil

#261 Příspěvek od azni » 06 led 2015 17:56

Mel jsem taky pred EGR jen strcenej plisek, vsechno ostatni zustalo jak bylo. ted bych to rad udelal poradnej. Muzu se zeptat :
1. je nejakej problem, kdyz tuhle trubku taky zaslepim v tomhle miste jako halo (o 2 prispevky vys) a vyhodim ten vodni ohrejvac celej ? Nepropali se treba ta trubka od vyfuk. svodu brzo ? Do ted to vlastne koncilo v ohrejvaci... Od svodu trubku proste bez utrzeni sroubku povolit nejde... :(
2. co delate s tou vodou-hadicema do ohrejvace - jen propojit ?
3. nahoru na sani staci udelat tesneni jen z tvrdyho papiru a silikon ?
Diky.
Teprve s nakupem LR jsem zjistil, kolik veci na aute se vlastne muze pokazit...

tanak
Příspěvky: 181
Registrován: 02 pro 2014 22:40
tel.: +421905214172
auto: Discovery II, 2.5 TD
Bydliště: R.Sobota

Re: TD5 EGR ventil

#262 Příspěvek od tanak » 12 čer 2015 17:42

nazdar mam dotaz vyhodil som EGR ventil len neviem naco su tieto dve zaslepky co treba este zablendovat.?
Přílohy
Snímka obrazovky (48).png
Snímka obrazovky (48).png (419.13 KiB) Zobrazeno 9491 x
Naposledy upravil(a) tanak dne 12 čer 2015 17:44, celkem upraveno 1 x.

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 EGR ventil

#263 Příspěvek od MadTom » 12 čer 2015 17:43

Hadičky od ovládacího ventilu - aby ti to nepřisávalo vzduch.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

tanak
Příspěvky: 181
Registrován: 02 pro 2014 22:40
tel.: +421905214172
auto: Discovery II, 2.5 TD
Bydliště: R.Sobota

Re: TD5 EGR ventil

#264 Příspěvek od tanak » 12 čer 2015 17:45

to je kde _? nieso mechanik max natankovat robil som to podla netu jednu som dal na hadicu hore co ide od ventilu prima foto
Naposledy upravil(a) tanak dne 12 čer 2015 17:49, celkem upraveno 1 x.

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 EGR ventil

#265 Příspěvek od MadTom » 12 čer 2015 17:47

Z EGR ventilu jako takového vedla jedna nebo dvě slabé hadičky když půjdeš po nich, tak najdeš i ovládací ventily - elektromagnetické ventily, které pouštěly podtlak do baňky na vlastním EGR ventilu a tím ho ovládaly.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

tanak
Příspěvky: 181
Registrován: 02 pro 2014 22:40
tel.: +421905214172
auto: Discovery II, 2.5 TD
Bydliště: R.Sobota

Re: TD5 EGR ventil

#266 Příspěvek od tanak » 12 čer 2015 17:54

tento tu a druhy je kde?
Přílohy
kkkkk.png
kkkkk.png (314.22 KiB) Zobrazeno 9491 x

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 EGR ventil

#267 Příspěvek od MadTom » 12 čer 2015 17:59

Druhej je pouze u Euro3 motoru, kterej má v tělěse EGR ventilu 2 klapky - jedna otevírá propojení sání - výfuk, tu má i Euro2 motor, a druhá škrtí sání, tu Euro2 motor nemá. A ta sada je univerzální.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

tanak
Příspěvky: 181
Registrován: 02 pro 2014 22:40
tel.: +421905214172
auto: Discovery II, 2.5 TD
Bydliště: R.Sobota

Re: TD5 EGR ventil

#268 Příspěvek od tanak » 12 čer 2015 18:06

tak ze staci ten jeden zaslepit

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 EGR ventil

#269 Příspěvek od VencaZE » 01 čer 2016 17:23

Už se to tu probíralo ale nemůžu to najít- z hlediska emisní kontroly- předpokládám správně že vyřazený EGR u Euro3 rok 2002 nelze diagnosticky nijak odhalit? Td5 nepodporuje readiness kódy a egr pracuje až při zatížení motoru, což není stav při emisní kontrole.
Všechny komponenty tam zůstanou, jen klapka bude nahrazená tou sadou od Terrafirmy, plus záslepka na potrubí..
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 EGR ventil

#270 Příspěvek od MadTom » 01 čer 2016 17:25

U TD5ky, pokud se před emisema vymažou chyby, tak to není jak poznat. Jedině pohledově, pokud tam ten EGR ventil celej není, ale pokud se tam dá jenom záslepka, tak ani to není jak poznat. A pokud je na motoru plastovej odhlučňovací kryt, tak EGR stejně není vidět.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
VencaZE
Příspěvky: 3564
Registrován: 17 kvě 2008 14:51
tel.: 602 550 993
auto: 110HT, S2A 88, G66
Bydliště: Brod nad Tichou, okr. Tachov
Kontaktovat uživatele:

Re: TD5 EGR ventil

#271 Příspěvek od VencaZE » 01 čer 2016 17:30

Jj, hlukový kryt tam bude :-) .
Urbanovi Pneu&Cars- Servis Land Rover, diagnostika, autoelektro, pneuservis a jiné.. urbanovipneucars@email.cz
WWW: http://www.landroverforum.cz/forum/view ... 12&t=26864
Proč bychom se dřeli, když můžeme spálit trochu nafty. OK1LRD

Uživatelský avatar
mco
Příspěvky: 203
Registrován: 19 zář 2010 23:41
auto: D2 po FL,TD5,ZF-4
Bydliště: Čergov, SK

Re: TD5 EGR ventil

#272 Příspěvek od mco » 03 čer 2016 10:05

MadTom píše:Druhej je pouze u Euro3 motoru, kterej má v tělěse EGR ventilu 2 klapky - jedna otevírá propojení sání - výfuk, tu má i Euro2 motor, a druhá škrtí sání, tu Euro2 motor nemá. A ta sada je univerzální.
mam EU3
- cim zaslepit tie ovladacie elektromagneticke ventily na druhom konci? v kit-e neboli zaslepky
predpokladam, ze tie ventily tam musia ostat
- co s vodnou hadicou, ktora je napojena na EGR chladic?
- pod kovovu zaslepku na vyfukove potrubie je potrebna nejaka podlozka (nie je v kit-e) alebo aspon nejaky vysokoteplotny silikon?
- po vykastrovani EGRka - treba este nieco zmenit v ECU (koli emisnej)? (okrem premazania chyb ako uz bolo spomenute)

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 EGR ventil

#273 Příspěvek od MadTom » 03 čer 2016 10:26

Začnu od konce - SW v řídící jednotce se dá upravit tak, aby jednotka nechtěla za EGR ventil tahat vůbec, ale není to úplně triviální.
U Euro2 motoru jsem u D2 vyhodil celej EGR ventil, a nahradil ho trubkou. Po záslepku na výfukových svodech jsem nic nedával, vysokoteplotní silikon je stejně málo. A vyhodil jsem i komplet ventily - zavazely, potřeboval jsem prostor na druhou baterku.
U Euro 3 jsem to neřešil, musel bych nastudovat. Ale nejjednodušší bude dát tam jenom plechovou záslepku mezi výfukové potrubí a trubku co vede do EGR ventilu. Ani to nebude vidět.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
petmic
Příspěvky: 551
Registrován: 08 říj 2012 10:49
auto: D2
Bydliště: SK

Re: TD5 EGR ventil

#274 Příspěvek od petmic » 03 čer 2016 10:36

mco píše:mam EU3
- cim zaslepit tie ovladacie elektromagneticke ventily na druhom konci? v kit-e neboli zaslepky
predpokladam, ze tie ventily tam musia ostat
- co s vodnou hadicou, ktora je napojena na EGR chladic?
- pod kovovu zaslepku na vyfukove potrubie je potrebna nejaka podlozka (nie je v kit-e) alebo aspon nejaky vysokoteplotny silikon?
- po vykastrovani EGRka - treba este nieco zmenit v ECU (koli emisnej)? (okrem premazania chyb ako uz bolo spomenute)
1) odpojil som konektory z oboch ventilov a vyvody co isli do EGR som zaslepil samerezkami s trochou silikonu (pre istotu).
2) vodnu hadicu som neriesil lebo moja EU3 nemala chladic na EGR
3) pod zaslepku som nedaval ziadne testnenie, islo to kov na kov...po troch rokoch tam nic nefuci
if it ain't broke, don't fix it

Uživatelský avatar
mco
Příspěvky: 203
Registrován: 19 zář 2010 23:41
auto: D2 po FL,TD5,ZF-4
Bydliště: Čergov, SK

Re: TD5 EGR ventil

#275 Příspěvek od mco » 03 čer 2016 11:36

petmic píše:
mco píše:mam EU3
- cim zaslepit tie ovladacie elektromagneticke ventily na druhom konci? v kit-e neboli zaslepky
predpokladam, ze tie ventily tam musia ostat
- co s vodnou hadicou, ktora je napojena na EGR chladic?
- pod kovovu zaslepku na vyfukove potrubie je potrebna nejaka podlozka (nie je v kit-e) alebo aspon nejaky vysokoteplotny silikon?
- po vykastrovani EGRka - treba este nieco zmenit v ECU (koli emisnej)? (okrem premazania chyb ako uz bolo spomenute)
1) odpojil som konektory z oboch ventilov a vyvody co isli do EGR som zaslepil samerezkami s trochou silikonu (pre istotu).
2) vodnu hadicu som neriesil lebo moja EU3 nemala chladic na EGR
3) pod zaslepku som nedaval ziadne testnenie, islo to kov na kov...po troch rokoch tam nic nefuci
mozno by stacilo prepojit tie dve vodne hadice?
teda ziadne zmenu do ECU v suvislosti s odstranenym EGR?
screenshot.1602.jpg
screenshot.1602.jpg (109.03 KiB) Zobrazeno 9099 x

Uživatelský avatar
Kocur
Příspěvky: 357
Registrován: 09 úno 2007 12:45

Re: TD5 EGR ventil

#276 Příspěvek od Kocur » 28 črc 2016 09:20

Byl už někdo s odstraněným EGR ventilem na "regulerním" měření emisí? Mam DII euro 3 a přemýšlím o té sadě na odstranění, ale představa, že neprojdu emisema mě trochu děsí.

Uživatelský avatar
peppino
Příspěvky: 721
Registrován: 04 zář 2011 23:29
tel.: 606486252
auto: LR DII Td5
Bydliště: Chotěboř

Re: TD5 EGR ventil

#277 Příspěvek od peppino » 28 črc 2016 09:58

Já jsem byl se služebním nissanem a technik pravil,že má emise jak s filtrem. A má najetí asi 250t na druhým motoru.
Pokud něco funguje,nebojte se použít kurvítko!

MadTom
Příspěvky: 14938
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: TD5 EGR ventil

#278 Příspěvek od MadTom » 28 črc 2016 10:54

Zásadní je, před emisema auto pořádně prohnat, ať se z výfuku vyženou saze. Zamysleme se, kdo auto v provozu točí běžně přes 3500 otáček, ono to nějak není potřeba, a emise jdou ještě o kus dál. Jinak normální TD5ka nemá důvod kouřit, aby to na emisích dělalo problém.
A EGR ventil jednak kouřivost zhoršuje, ale hlavně funguje hlavně v režimu částečného zatížení motoru, a vytáčení motoru na emisích je něco úplně jiného, než částečné zatížení.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
Kocur
Příspěvky: 357
Registrován: 09 úno 2007 12:45

Re: TD5 EGR ventil

#279 Příspěvek od Kocur » 19 zář 2016 21:18

Tak jsem sadu na zaslepení pořídil také... čekalo mě však nemilé překvapení v podobě chladiče. Jak ho nejefektivněji vyřadit? Pouze zaslepit vodní hadici?

Uživatelský avatar
mco
Příspěvky: 203
Registrován: 19 zář 2010 23:41
auto: D2 po FL,TD5,ZF-4
Bydliště: Čergov, SK

Re: TD5 EGR ventil

#280 Příspěvek od mco » 10 říj 2016 22:19

Tiez mam te isty dotaz - ako vyradit EGR EUR3 s chladicom???
Ktore veci povyhadzovat a kam/kolko zaslepiek? Niektore EGR removal kit-y maju az tri zaslepky.

Odpovědět