Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III
Moderátor: Miky_CZ
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III
to není Rendo, však jsme se o tom bavili. Ten krám musí jít z kapsy ven, stejně je k ničemu.
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III
Já vím jen někdo nemusí vědět že tam má to co já a bude se divitxxx píše:to není Rendo, však jsme se o tom bavili. Ten krám musí jít z kapsy ven, stejně je k ničemu.
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III
Diky vsem, i kdyz jste me moc nepotesili protoze vyndavat ten bazmek, co uz tam je, se mi nechce. Ve svy dobe to urcite stalo ranec a nejakou funkci to snad ma.
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III
Já to napsal dle mě je to tam k ničemu. Soused už k tomu měnil komplet trubky pod autem takže až u mě přijde čas půjde to pryč a bude luxusní místo na bufik
Levný to asi nebylo když to nemají všechny 7mi mistne verze ale řešit na tom servis nehodlám
Levný to asi nebylo když to nemají všechny 7mi mistne verze ale řešit na tom servis nehodlám
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III
má to funkci topení, ale je zbytečné, měl jsem D3 7míst a teď D4 7 míst a ani v jedné to není a nikdy jsem neměl pocit, že by mi to chybělo.
Postrádal jsem akorát nezávislé topení
Tím, že mám topení v kapse, je auto stále 7mi místné
Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III
Jasně, mě může jako řidiči taky topení nebo klima ve třetí být volná a rozhodně nemám pocit, že by mi tam chyběla Ale asi celkem záleží na tom, jak a pro koho to auto využíváš. Pokud jezdíš třeba s rodinou vč. lidí v kufru na delší cesty (třeba v létě na dovolenou), tak tam vzadu může být dost horko a pak to smysl dává (vlastní zkušenost, já tam tu klimu a topení nemám, dodělával jsem jen sedačky do pětimístné verze). Pokud ale vezeš vzadu maximálně jednou za čas někde kousek někoho nebo ty zadní sedačky nevyužíváš vůbec, tak je to asi zbytečné. Ale rozhodně bych netvrdil, že je to na nic. To si musí vyhodnotit každý sám.
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III
máš naprostou pravdumarwak píše: ↑05 bře 2020 09:17Jasně, mě může jako řidiči taky topení nebo klima ve třetí být volná a rozhodně nemám pocit, že by mi tam chyběla Ale asi celkem záleží na tom, jak a pro koho to auto využíváš. Pokud jezdíš třeba s rodinou vč. lidí v kufru na delší cesty (třeba v létě na dovolenou), tak tam vzadu může být dost horko a pak to smysl dává (vlastní zkušenost, já tam tu klimu a topení nemám, dodělával jsem jen sedačky do pětimístné verze). Pokud ale vezeš vzadu maximálně jednou za čas někde kousek někoho nebo ty zadní sedačky nevyužíváš vůbec, tak je to asi zbytečné. Ale rozhodně bych netvrdil, že je to na nic. To si musí vyhodnotit každý sám.
ale pokud debint21 uvažuje, že dá topení za 2 řadu sedadel, tak asi nikoho ve 3tí řadě nevozí a tím pádem má AC jednotku v levé kapse k ničemu.
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III
a když už jsme to nakousli, tak ani netuším, ale myslím si, že se klima-topení nedělala třízonová
Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III
To nevím, ale už jen fakt, že tam dozadu dostaneš nějakej chladnější vzduch, když je venku sauna, tak může pomoct... A asi to ani nemusí být samostatně nastavitelné.
DIII 2.7 TDV6 SE-2007
- marsant
- Příspěvky: 287
- Registrován: 20 črc 2016 20:02
- tel.: 731 158 337
- auto: LR Discovery 4
- Bydliště: Havířov
Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III
Máte někdo zkušenost se značkou StandHeiz ... ?! Asi opět z PL, jak je u mě ostatně
zvykem .. ... prostě mám s nimi dobré zkušenosti ...
https://www.standheiz.pl/pl/p/Ogrzewani ... andHeiz/74
Je ale možné, že vyrobeno v Číně ...
Chci montovat do D3, klasicky dozadu do kufru pod levý, nebo pravý plast. Bylo mi řečeno že 2kw topení bude na občasný výhřev
auta stačit. Nepotřebuji tam spát v zimě v trenkách a mít tam 25 stupňů ... pořád tam přece jen budu mít tenký spacák, nebo deku.
Je tedy těch 2kw dostačující ... ? Předpokládám že ty Atesa co tam máte jsou taky 2kw ...
Z přečtení tohoto vlákna jsem pochytil ...
- studený vzduch brát rovnou z kabiny ... nebo z venku z pod auta, ne z pod toho plastu v kabině kde je umístěné topení
- teplý vzduch přes mřížku v nápojovém držáku
- asi bez teplotního čidla - topit na výkon dle pocitu v autě
- pro jistotu čidlo proti udušení
- nafta jehlou z nádrže
- napojení na druhou baterku
- samotné topení přímo v podlaze nad průchodkou (výfuk rovnou ven z kabiny pod auto, ani kousek přes kabinu)
... zapomněl jsem na něco podstatného?
Nebojte, nebudu si to montovat sám , ale někdo kdo s tím má zkušenosti, já si chci tady jen srovnat v hlavě ty důležité
body ... ať to před montáží můžeme probrat a je to potom bezpečné na používání a spolehlivé.
P.S. ten standheiz má za pár korun k dokoupení i dálkový ovladač ...
https://www.standheiz.pl/pl/p/Pilot-do- ... andHeiz/84
Aha teď mě napadá zda tam vleze .. má tyto rozměry .. 323 × 120 × 121mm, kolik má Ateso?
někde jsem teď našel že asi 355 x 124 x 124 mm ... takže ten StandHeiz by měj vejít ...
Díky moc!
zvykem .. ... prostě mám s nimi dobré zkušenosti ...
https://www.standheiz.pl/pl/p/Ogrzewani ... andHeiz/74
Je ale možné, že vyrobeno v Číně ...
Chci montovat do D3, klasicky dozadu do kufru pod levý, nebo pravý plast. Bylo mi řečeno že 2kw topení bude na občasný výhřev
auta stačit. Nepotřebuji tam spát v zimě v trenkách a mít tam 25 stupňů ... pořád tam přece jen budu mít tenký spacák, nebo deku.
Je tedy těch 2kw dostačující ... ? Předpokládám že ty Atesa co tam máte jsou taky 2kw ...
Z přečtení tohoto vlákna jsem pochytil ...
- studený vzduch brát rovnou z kabiny ... nebo z venku z pod auta, ne z pod toho plastu v kabině kde je umístěné topení
- teplý vzduch přes mřížku v nápojovém držáku
- asi bez teplotního čidla - topit na výkon dle pocitu v autě
- pro jistotu čidlo proti udušení
- nafta jehlou z nádrže
- napojení na druhou baterku
- samotné topení přímo v podlaze nad průchodkou (výfuk rovnou ven z kabiny pod auto, ani kousek přes kabinu)
... zapomněl jsem na něco podstatného?
Nebojte, nebudu si to montovat sám , ale někdo kdo s tím má zkušenosti, já si chci tady jen srovnat v hlavě ty důležité
body ... ať to před montáží můžeme probrat a je to potom bezpečné na používání a spolehlivé.
P.S. ten standheiz má za pár korun k dokoupení i dálkový ovladač ...
https://www.standheiz.pl/pl/p/Pilot-do- ... andHeiz/84
Aha teď mě napadá zda tam vleze .. má tyto rozměry .. 323 × 120 × 121mm, kolik má Ateso?
někde jsem teď našel že asi 355 x 124 x 124 mm ... takže ten StandHeiz by měj vejít ...
Díky moc!
Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III
Studeny vzduch vzdycky z kabiny, z venku by sisi nasaval zplodiny z vyfuku topeni, 2kw je az nad hlavu, klidne by mohli delat neco 1kw,
Topeni mam na nejmene a normalne spat se da jedine pokud je pod nulou, jinak je v aute na zdechnuti a musis mit pootevrene okna
Mam i teplotni cidlo a termostat a muzu topit na teplotu ale neosvedcilo se mi to, je to maly prostor takze teplota rychle vyleti a topeni hned vypina a za chvili zase startuje, coz je dosti hlucne a ma to mnohem vetsi spotrebu elektriny
Topeni mam na nejmene a normalne spat se da jedine pokud je pod nulou, jinak je v aute na zdechnuti a musis mit pootevrene okna
Mam i teplotni cidlo a termostat a muzu topit na teplotu ale neosvedcilo se mi to, je to maly prostor takze teplota rychle vyleti a topeni hned vypina a za chvili zase startuje, coz je dosti hlucne a ma to mnohem vetsi spotrebu elektriny
- marsant
- Příspěvky: 287
- Registrován: 20 črc 2016 20:02
- tel.: 731 158 337
- auto: LR Discovery 4
- Bydliště: Havířov
Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III
Ok diky za upřesnění takže studený z kabiny ... ono je to asi i ekonomictejsi když topeni tahá už nějaký předehřáty vzduch z kabiny nez vyloženě studený z venku... nemusí jej tolik zahřívat ...kaligula píše:Studeny vzduch vzdycky z kabiny, z venku by sisi nasaval zplodiny z vyfuku topeni, 2kw je az nad hlavu, klidne by mohli delat neco 1kw,
Topeni mam na nejmene a normalne spat se da jedine pokud je pod nulou, jinak je v aute na zdechnuti a musis mit pootevrene okna
Mam i teplotni cidlo a termostat a muzu topit na teplotu ale neosvedcilo se mi to, je to maly prostor takze teplota rychle vyleti a topeni hned vypina a za chvili zase startuje, coz je dosti hlucne a ma to mnohem vetsi spotrebu elektriny
Bez termostatu ano ...
A k tomu výkonu 2kw ok ... a co něco kolem 1kw se nedělá? Mozna jsem videl nekde 1,7 ale to už je asi v porovnání s 2 jedno
Odesláno z mého SM-G980F pomocí Tapatalk
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III
- to co jsi vybral v PL je 100% Čína
moje topení:
- 2kW je na tak malý prostor až moc, ale menší nejsou
- výkon si reguluje v rozsahu 850W - 2,2 kW
- vzduch mi to tahá z kapsy
- výdechy mám 2 kvůli lepšímu proudění ohřátého vzduchu
- jedu regulaci na teplotu, protože to moje topení umí, udržuje nastavenou teplotu a reguluje si výkon
- naftu beru z T kusu napojeného před čerpadlem Webasta (je dole na podvozku před nádrží)
- pokud je montáž udělaná správně, tzn. výfuk je venku a neprochází kabinou, není třeba čidlo CO
moje topení:
- 2kW je na tak malý prostor až moc, ale menší nejsou
- výkon si reguluje v rozsahu 850W - 2,2 kW
- vzduch mi to tahá z kapsy
- výdechy mám 2 kvůli lepšímu proudění ohřátého vzduchu
- jedu regulaci na teplotu, protože to moje topení umí, udržuje nastavenou teplotu a reguluje si výkon
- naftu beru z T kusu napojeného před čerpadlem Webasta (je dole na podvozku před nádrží)
- pokud je montáž udělaná správně, tzn. výfuk je venku a neprochází kabinou, není třeba čidlo CO
Naposledy upravil(a) xxx dne 09 čer 2020 07:23, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 14957
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III
Jenom poznámka ke vzduchu - výdech teplého vzduchu a sání ohřívaného vzduchu z kabiny musí být dost daleko od sebe, aby nehrozilo, že to do topení bude přímo nasávat ohřátý vzduch a to se potom bude přehřívat a předčasně vypínat.
Druhá věc - pokud topení často startuje, tak to má podstatně větší nároky na spotřebu elektriky, než když jenom trvale běží, při provozu to bere maximálně cca 25W, se sníženým výkonem a tedy méně funícím ventilátorem o hodně méně. Při startu 75W a více. A hlavně, po každém startu by se to mělo pořádně proběhnout, jinak hrozí, že se bude topení zanášet sazemi a postupně se zhorší jeho funkčnost, až do stavu, že nebude startovat. Já jsem to poznal předloni v Bosně v horách - díky nadmořské výšce a řidšímu vzduchu jsem měl z topení generátor zadýmování. Horší bylo, že to stejně nechytlo. Naštěstí nebylo zase tak moc zima. Doma jsem to potom rozebral a v 10 let starém topení byl namísto drátěnky v hořáku velikej škvarek čehosi spečeného.
Druhá věc - pokud topení často startuje, tak to má podstatně větší nároky na spotřebu elektriky, než když jenom trvale běží, při provozu to bere maximálně cca 25W, se sníženým výkonem a tedy méně funícím ventilátorem o hodně méně. Při startu 75W a více. A hlavně, po každém startu by se to mělo pořádně proběhnout, jinak hrozí, že se bude topení zanášet sazemi a postupně se zhorší jeho funkčnost, až do stavu, že nebude startovat. Já jsem to poznal předloni v Bosně v horách - díky nadmořské výšce a řidšímu vzduchu jsem měl z topení generátor zadýmování. Horší bylo, že to stejně nechytlo. Naštěstí nebylo zase tak moc zima. Doma jsem to potom rozebral a v 10 let starém topení byl namísto drátěnky v hořáku velikej škvarek čehosi spečeného.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
- xxx
- Příspěvky: 2563
- Registrován: 25 bře 2013 09:51
- tel.: 777 945 9jedna4
- auto: byla D3, teď D4
- Bydliště: Severní Morava
Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III
druhá baterka je určitě vhodná, ne-li nutná Martine
- marsant
- Příspěvky: 287
- Registrován: 20 črc 2016 20:02
- tel.: 731 158 337
- auto: LR Discovery 4
- Bydliště: Havířov
Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III
Ano ... s tím počítámxxx píše:druhá baterka je určitě vhodná, ne-li nutná Martine
Ten Číňan ... myslíte že mi bude na občasné využití 5x za rok stačit?
Nechce se mi davat 15k nebo více za jiné topeni ... mam to jen pro opravdu rekreační využití...
Pripadne jeste nějaká alternativa?
Odesláno z mého SM-G980F pomocí Tapatalk
- marsant
- Příspěvky: 287
- Registrován: 20 črc 2016 20:02
- tel.: 731 158 337
- auto: LR Discovery 4
- Bydliště: Havířov
Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III
Zkusím ještě zjistit nějaké reference k nemu ...marsant píše:Ano ... s tím počítámxxx píše:druhá baterka je určitě vhodná, ne-li nutná Martine
Ten Číňan ... myslíte že mi bude na občasné využití 5x za rok stačit?
Nechce se mi davat 15k nebo více za jiné topeni ... mam to jen pro opravdu rekreační využití...
Pripadne jeste nějaká alternativa?
Odesláno z mého SM-G980F pomocí Tapatalk
Odesláno z mého SM-G980F pomocí Tapatalk
-
- Příspěvky: 14957
- Registrován: 06 lis 2008 23:15
- tel.: 608 600 360
- auto: D2, Def 130
- Bydliště: Olomouc
Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III
Stačit bude, problém je s kvalitou a servisem - je třeba to brát tak, že pokud se pokazí, tak se místo něj namontuje druhý. Na náhradní díly se moc nehraje. Na druhou stranu, vzhledem k ceně, zvlášť přímo z Číny, v porovnání třeba s novým Webastem, asi není moc co řešit. Já mám Webasto staré asi 15 let a stačilo vyčistit. Také ho používám minimálně, na druhou stranu, když venku sněží, tak je to super.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo
-
- Příspěvky: 2709
- Registrován: 21 led 2017 10:46
- tel.: 776179179
- auto: LR D3 V8 4,4 HSE
- Bydliště: Ostrava
Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III
Jsem na tom s použitím podobné ale po debatách u ohynku jsem Číňana zamitnul. Zatím jsem domluven s doktorem že si udělám průchodku do okna a budu vozit hadici na zimní chlapske výlety a budu mu krást přebytek tepla
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd