Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

Discovery I, II, III

Moderátor: Miky_CZ

Odpovědět
Zpráva
Autor
Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#101 Příspěvek od kaligula » 16 dub 2019 21:21

Jo neco takoveho jsem presne myslel

Dneska jsem to spustil, uz topim, jeste musim zkulturnit ten chumel kabelu a vratit zpatky ten plastovy bok

Uživatelský avatar
fugín
Příspěvky: 2271
Registrován: 13 lis 2011 21:56
tel.: 777001161
auto: ex free 1,8/Disco2
Bydliště: opatovice nad labem

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#102 Příspěvek od fugín » 16 dub 2019 23:59

kaligula píše: 16 dub 2019 15:05 Jak mate osetrene sani vzduchu? U planaru byl jenom sprosty kus husiho krku, dat do konce kousek molitanu? Nebo sitko? Nebo nejaky maly vzduchovy filtr? Mam to vyvedene pod budku nad rezervou, ale stejne si myslim ze mi do trubky napada bordel, a davat na to olačku se mi nechce, v zime mam v planu pouzivat to denne k rannimu predtopeni auta pred jizdou
Když už tak sítko, molitan do trubky u Planaru znamená snížení průtoku nasávaného vzduchu a tím k alarmu a následovnému vypnutí topení. Vyzkoušeno osobně.
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá

Uživatelský avatar
hrochado
Příspěvky: 877
Registrován: 08 led 2015 11:20
auto: LC 78
Bydliště: Brno

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#103 Příspěvek od hrochado » 17 dub 2019 07:29

Můj planar má na vzduchové hadici na konci takové rozšíření, pak zase zúžení a na konci hadice je mřížka - takový plastový kříž, aby se tam nedostalo něco většího, předpokládám ...
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#104 Příspěvek od kaligula » 17 dub 2019 07:52

ano, muj taky, ale porad je to hola trubka, to rozsireni ma mit funkci tlumice, a kriz ma okno tak 1cm x 1cm, takze filtr bude nutnost

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#105 Příspěvek od kaligula » 05 kvě 2019 13:22

Tak hotovo a odzkouseno, vsechno jede, napojil jsem jak vyvod tepleho tak i privod studeneho z kabiny hadici, nechtel jsem sani studeneho z kapsy, byly s tim tady problemy s prehrivanim a chybama, po 3 hodinach provozu je v kapse uplne zima, kabelove svazky studene, táky pouzivam vnitrni teplotni cidlo a termostat, takze topeni zbytecne nevali nepretrzite na plno ale spina se podle teploty a tim padem se nic zbytecne neprehriva

Uživatelský avatar
TBG
Příspěvky: 796
Registrován: 10 kvě 2014 18:31
tel.: 774tři448pět8
auto: D2 + Iseki TU155
Bydliště: 49.8982500N, 18.0989269E
Kontaktovat uživatele:

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#106 Příspěvek od TBG » 05 kvě 2019 16:17

Petře, pokud ti bude chodit topení v režimu "na teplotu" hlídej si stav baterky. Ono pár cyklů za noc se žhavením umí baterku docela potrápit.... z toho důvodu to mám přepnuto "na výkon"....

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#107 Příspěvek od kaligula » 05 kvě 2019 17:54

Jede to ze sekundarni baterky, uvidime jak to bude vychazet

Uživatelský avatar
fugín
Příspěvky: 2271
Registrován: 13 lis 2011 21:56
tel.: 777001161
auto: ex free 1,8/Disco2
Bydliště: opatovice nad labem

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#108 Příspěvek od fugín » 05 kvě 2019 18:13

TBG píše: 05 kvě 2019 16:17 Petře, pokud ti bude chodit topení v režimu "na teplotu" hlídej si stav baterky. Ono pár cyklů za noc se žhavením umí baterku docela potrápit.... z toho důvodu to mám přepnuto "na výkon"....
To zní logicky. Jenže: já když rozložím spaní, tak prakticky vytápím jenom vrchní část auta nad ložnou deskou. Výdech pochopitelně nad spaním. A tento vytápěný prostor je na ty dva Kw prostě malý. Ze začátku sem zkoušel všechny režimy a i když stáhnu třeba podle výkonu na minimum tak je v autě prostě horko a spát se bez pootevřeného okna nedá. Zrovna tak v režimu podle teploty,i když nastavím teplotu na 10 stupňů tak je v autě prostě vedro. V obou případech beru teplotu pochopitelně z čidla v ovládání. Nakonec sem zůstal u topení v pohotovostním režimu podle teploty z čidla ovládání co mám v prostoru kde spím. Je pravda,že za noc to žhaví a startuje několikrát,ale aspoň se v autě neuvařím. A baterii mě to nikdy nevycuclo a vždy sem ráno v pohodě nastartoval. Baterii mám jenom jednu 115 Ah.
Je sice pravda že mám D2 ale v D3 se spací zástavbou zase o tolik víc vytápěného prostoru nebude
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#109 Příspěvek od MadTom » 05 kvě 2019 18:42

S druhou baterkou se na jednu noc není čeho bát, pokud to nebude startovat co půl hodiny. Ono to zase tolik nežere a to auto je vytopené hned. My topíne i do stanu - tam jde většina tepla, v autě je nutné výdech téměř uzavřít, jinak je tam příliš vedro.
Vzpomínám si na jednu Mohelnici, kde byly v permanenci hadice od vysavače a stříbrná páska. Bufík stačil jeden na 3 auta, a teplo bylo všem. :Pohoda:
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#110 Příspěvek od Rennie » 05 kvě 2019 18:54

MadTom píše:S druhou baterkou se na jednu noc není čeho bát, pokud to nebude startovat co půl hodiny. Ono to zase tolik nežere a to auto je vytopené hned. My topíne i do stanu - tam jde většina tepla, v autě je nutné výdech téměř uzavřít, jinak je tam příliš vedro.
Vzpomínám si na jednu Mohelnici, kde byly v permanenci hadice od vysavače a stříbrná páska. Bufík stačil jeden na 3 auta, a teplo bylo všem. :Pohoda:
Beru hadici od vysavače a bude mi topit Petr Obrázek
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

MadTom
Příspěvky: 14912
Registrován: 06 lis 2008 23:15
tel.: 608 600 360
auto: D2, Def 130
Bydliště: Olomouc

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#111 Příspěvek od MadTom » 05 kvě 2019 19:03

K té hadici to chce stříbrnou pásku, jako provizorní těsnění, a je potřeba ji před tím než vychladne narovnat, jinak zůstane poohýbaná.
Drobek - Discovery II TD5 pro ženu, Blufínek - Defender 130 TD5 na ježdění s dětma a mě zbyl už zase jenom Ford Mondeo

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#112 Příspěvek od kaligula » 05 kvě 2019 20:07

To abych prikoupil Tkus, samotna hadice prostrcena oknem toho moc nepobere, jedine ze by v ni byl maly fukarek, ale muzu sundat vydech a nasadit T-kus a udelat odbocku

Mi drzi teplotu v pohode, topim cely den na 18st a v aute je opravdu 18st, mam planar 2kw s manualnim ovladacem, externi cidlo protazene do stropu a samotny snimac prostrceny dirkou v tapecirunku primo do prostoru,

Pokud dochazi k pretapeni prostoru i pri pouziti cidla a rezimu vytapeni na teplotu tak kdyz vynecham chyby v nastaveni nebo zapojeni tak muze byt chyba v umisteni cidla, pokud je cidlo necim zakryte nebo moc dole tak regulace nefunguje spravne, pokud je cidlo nekde u podlahy tak kdyz bude u cidla 20 tak pod stropem 30 stejne tak kdyz je cidlo nekde pod tapecem

Uživatelský avatar
TBG
Příspěvky: 796
Registrován: 10 kvě 2014 18:31
tel.: 774tři448pět8
auto: D2 + Iseki TU155
Bydliště: 49.8982500N, 18.0989269E
Kontaktovat uživatele:

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#113 Příspěvek od TBG » 05 kvě 2019 20:26

No, on si každý najde to "své" .... když dám topení na minimum a nechám škvírku v okýnku (mám ofuky) tak je to akorát a ráno nejsou orosená okna. Ta troška spálené nafty navíc mně netrápí a v autě není přes noc "vydýchaný" vzduch....

Uživatelský avatar
TBG
Příspěvky: 796
Registrován: 10 kvě 2014 18:31
tel.: 774tři448pět8
auto: D2 + Iseki TU155
Bydliště: 49.8982500N, 18.0989269E
Kontaktovat uživatele:

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#114 Příspěvek od TBG » 05 kvě 2019 20:37

fugín píše: 05 kvě 2019 18:13
V obou případech beru teplotu pochopitelně z čidla v ovládání.
KDE máš to ovládání ? Já ho mám nad zadním bočním oknem, a vypíná to přesně.... 8)

Uživatelský avatar
fugín
Příspěvky: 2271
Registrován: 13 lis 2011 21:56
tel.: 777001161
auto: ex free 1,8/Disco2
Bydliště: opatovice nad labem

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#115 Příspěvek od fugín » 05 kvě 2019 21:17

TBG píše: 05 kvě 2019 20:37
fugín píše: 05 kvě 2019 18:13
V obou případech beru teplotu pochopitelně z čidla v ovládání.
KDE máš to ovládání ? Já ho mám nad zadním bočním oknem, a vypíná to přesně.... 8)
Na Jihlavě ukážu. Ale zhruba na na stejným místě. Nemám ho úplně nahoře bo jak víme teplo stoupá vzhůru.
EX: Freelander 1 1,8 benz. 2002
Akt.: Discodvojka Td5 2004 Žoffka-strašně drahá

Uživatelský avatar
TBG
Příspěvky: 796
Registrován: 10 kvě 2014 18:31
tel.: 774tři448pět8
auto: D2 + Iseki TU155
Bydliště: 49.8982500N, 18.0989269E
Kontaktovat uživatele:

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#116 Příspěvek od TBG » 06 kvě 2019 06:33

Na Jihlavu se nedostanu. Nic nestíhám. Každopádně je to divné, že Ti ten termostat nevypíná.... fakt to máš navolené na čidlo v ovladači?

Uživatelský avatar
xxx
Příspěvky: 2563
Registrován: 25 bře 2013 09:51
tel.: 777 945 9jedna4
auto: byla D3, teď D4
Bydliště: Severní Morava

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#117 Příspěvek od xxx » 06 kvě 2019 07:40

kaligula píše: 05 kvě 2019 13:22 Tak hotovo a odzkouseno, vsechno jede, napojil jsem jak vyvod tepleho tak i privod studeneho z kabiny hadici, nechtel jsem sani studeneho z kapsy, byly s tim tady problemy s prehrivanim a chybama, po 3 hodinach provozu je v kapse uplne zima, kabelove svazky studene, táky pouzivam vnitrni teplotni cidlo a termostat, takze topeni zbytecne nevali nepretrzite na plno ale spina se podle teploty a tim padem se nic zbytecne neprehriva
nějaká fotka pro inspiraci by nebyla Petře?

díky :mrk

Rennie
Příspěvky: 2709
Registrován: 21 led 2017 10:46
tel.: 776179179
auto: LR D3 V8 4,4 HSE
Bydliště: Ostrava

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#118 Příspěvek od Rennie » 06 kvě 2019 07:49

xxx píše:
kaligula píše: 05 kvě 2019 13:22 Tak hotovo a odzkouseno, vsechno jede, napojil jsem jak vyvod tepleho tak i privod studeneho z kabiny hadici, nechtel jsem sani studeneho z kapsy, byly s tim tady problemy s prehrivanim a chybama, po 3 hodinach provozu je v kapse uplne zima, kabelove svazky studene, táky pouzivam vnitrni teplotni cidlo a termostat, takze topeni zbytecne nevali nepretrzite na plno ale spina se podle teploty a tim padem se nic zbytecne neprehriva
nějaká fotka pro inspiraci by nebyla Petře?

díky :mrk
Petr fotky neumí sem dát. Zkusím nafotit v PL a poslu
LR Discovery 3, 4,4 V8, 2006, sporák pohon, ARB atd

Uživatelský avatar
kaligula
Příspěvky: 888
Registrován: 10 říj 2012 09:45
auto: D3 + Def110
Bydliště: Dětmarovice

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#119 Příspěvek od kaligula » 06 kvě 2019 07:54

fotky ti dam mailem, dej mi adres do SZ, ja jsem pocitacove ťululum a neumim sem dat fotku :)

Uživatelský avatar
hrochado
Příspěvky: 877
Registrován: 08 led 2015 11:20
auto: LC 78
Bydliště: Brno

Re: Horkovzdušné topení - dodatečná montáž do D III

#120 Příspěvek od hrochado » 06 kvě 2019 08:39

Mám ovládání na C sloupku, minimálně jedno okýnko vepředu mám otevřené vždy, kvůli cirkulaci vzduchu i v zimě, mám ofuky, tak nechávám škvírky.
Topím vpodstatě jenom na výkon na první stupeň. V létě jsem teplotu a pohotovostní režim ještě nezkoušel, řekl bych, že to může fungovat dobře, ale v zimě je to úlet, třeba v -10 se auto ochlazuje tak rychle, že pohotovostní režim spíná cca co 5 minut, zapne to na plný výkon 5 minut to topí, pak to minutu chladí na plný větrák, vypne a za 5 minut znova ... prostě člověk se nevyspí, takže jsem zjistil, že v zimě je pro mě daleko lepší nechat to na výkon na minimum, kdy si jede větrák celkem potichu a čerpadlo necvaká jak střelené ...
2023 LC 78 – Troopyna
ex 2003 D2 Td5 – Offina
ex 2004 Freelander TD4 – Edoušek

Odpovědět